abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208894293
Even in het kort een toelichting die nodig is;

Op het moment dat ik mijn partner leerde kennen, heeft hij tijdens het daten met mij meerdere keren seks gehad met zijn ex, de moeder van zijn kinderen, en dit verzwegen. Dit kwam pas uit nadat hij aangaf serieus met mij verder te willen -we waren toen al een half jaar in een officiële relatie- en betreffende ex met een zwangerschapstest op de proppen kwam. Uiteindelijk bleek het gelogen door deze vrouw en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. Dat gaat met vallen en opstaan, mijn vertrouwen is enorm geschaad. De omgang met de kinderen en de moeder van de kinderen is normaal tot fatsoenlijk van mijn kant, ik ben volwassen.

We zijn nu drie jaar verder en het gaat/ging goed. Mijn partner en ik hebben de afspraak de omgang met de moeder van zijn kinderen zakelijk te houden en gericht op ouderschap, geen vriendschap of band meer tussen hen. Deze afspraak is gemaakt omdat zij veel manipuleerde en loog en daarmee spanningen veroorzaakte.

Nadat dit maanden goed gaat, begint de betreffende ex weer vaker een beroep op mijn partner te doen. Dit verzwijgt hij, echter “versprak” 1 van de kinderen zich gisteren. Het blijkt dat ze vraagt aan mijn partner bij het ophalen van de kinderen voor het weekend, of hij haar naar bepaalde afspraken wil brengen. In plaats van gewoon “nee” zeggen, zegt hij vervolgens dat “Kata dat absoluut niet wil”. En het lijkt erop dat hij dit ook zo aan de kinderen uitlegt.

Met andere woorden; ik voel mij voor de bus gegooid.

Ten eerst zijn dit intieme details en wonden die nog niet helemaal geheeld zijn die binnen onze relatie horen te blijven.
Ten tweede vind ik het “voer” om mij de schuld te geven om haar niet te mogen helpen en zou dit best naar kunnen overkomen op de kinderen.

Dit lijkt natuurlijk een hele mooie, eerlijke eigenschap van mijn vriend, echter heeft hij geen enkele moeite om tegen dezelfde ex te vertellen dat hij autopech heeft en later/niet komt omdat hij een avondje heeft zitten snuiven en zuipen met zijn vrienden. Dus helemaal integer… Mwah.

Ik kom uit een manipulatieve relatie met een gediagnosticeerd borderliner. Op dit moment gaan steeds meer alarmbellen af. Uiteraard is dit niet de enige gebeurtenis. Ik vind het lastig om er een punt achter te zetten, want tja. Ik geef wel om deze man. Ik ontwikkel met hulp wel steeds meer een manier om mijzelf meer te wapenen tegen dit soort valkuilen in relaties.

Afijn, tijd voor reflectie. Stel ik mij aan?
pi_208894308
Een liegende, snuivende en vreemdgaande vriend hebben en je dan hier druk over gaan maken?
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:21:42 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208894309
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:16 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

Op het moment dat ik mijn partner leerde kennen, heeft hij tijdens het daten met mij meerdere keren seks gehad met zijn ex, de moeder van zijn kinderen, en dit verzwegen. Dit kwam pas uit nadat hij aangaf serieus met mij verder te willen -we waren toen al een half jaar in een officiële relatie- en betreffende ex met een zwangerschapstest op de proppen kwam. Uiteindelijk bleek het gelogen door deze vrouw en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. Dat gaat met vallen en opstaan, mijn vertrouwen is enorm geschaad. De omgang met de kinderen en de moeder van de kinderen is normaal tot fatsoenlijk van mijn kant, ik ben volwassen.

We zijn nu drie jaar verder en het gaat/ging goed. Mijn partner en ik hebben de afspraak de omgang met de moeder van zijn kinderen zakelijk te houden en gericht op ouderschap, geen vriendschap of band meer tussen hen. Deze afspraak is gemaakt omdat zij veel manipuleerde en loog en daarmee spanningen veroorzaakte.

Nadat dit maanden goed gaat, begint de betreffende ex weer vaker een beroep op mijn partner te doen. Dit verzwijgt hij, echter “versprak” 1 van de kinderen zich gisteren. Het blijkt dat ze vraagt aan mijn partner bij het ophalen van de kinderen voor het weekend, of hij haar naar bepaalde afspraken wil brengen. In plaats van gewoon “nee” zeggen, zegt hij vervolgens dat “Kata dat absoluut niet wil”. En het lijkt erop dat hij dit ook zo aan de kinderen uitlegt.

Ten eerst zijn dit intieme details en wonden die nog niet helemaal geheeld zijn die binnen onze relatie horen te blijven.
Ten tweede vind ik het “voer” om mij de schuld te geven om haar niet te mogen helpen en zou dit best naar kunnen overkomen op de kinderen.

Dit lijkt natuurlijk een hele mooie, eerlijke eigenschap van mijn vriend, echter heeft hij geen enkele moeite om tegen dezelfde ex te vertellen dat hij autopech heeft en later/niet komt omdat hij een avondje heeft zitten snuiven en zuipen met zijn vrienden. Dus helemaal integer… Mwah.

Ik kom uit een manipulatieve relatie met een gediagnosticeerd borderliner. Op dit moment gaan steeds meer alarmbellen af. Uiteraard is dit niet de enige gebeurtenis. Ik vind het lastig om er een punt achter te zetten, want tja. Ik geef wel om deze man. Ik ontwikkel met hulp wel steeds meer een manier om mijzelf meer te wapenen tegen dit soort valkuilen in relaties.

De alarmbellen gaan denk ik bij iedereen af na het lezen van je post.

Je kunt natuurlijk aan blijven modderen met hem omdat je om hem geeft, maar gelukkig zul je er niet van worden. Misschien wat meer om jezelf geven en hier inderdaad een punt achter zetten.
pi_208894342
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:21 schreef Remco het volgende:
Een liegende, snuivende en vreemdgaande vriend hebben en je dan hier druk over gaan maken?
Hier gaan geen alarmbellen af idd…
pi_208894343
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:21 schreef Remco het volgende:
Mmm. Het probleem en mijn valkuil is dat dát niet zijn enige eigenschappen zijn. De dooddoener; hij is ook heel leuk…

Daar ben ik mij wel van bewust. Dat hij eigenlijk helemaal niet zo leuk doet tegen mij.
pi_208894344
Tja, allereerst: Klotesituatie voor jou en vervelend dat je uit zo'n rotrelatie komt.

Dan de situatie zelf: Ik denk niet dat je jezelf aanstelt maar het is ook duidelijk dat je ex blijkbaar ook onvrede voelt over de huidige afspraken. Misschien een directe vraag maar hebben jullie genoeg seks? Vaak is dit voor mannen wel echt een ding namelijk, veel mannen die zich daarin tekort gedaan voelen blijven om zich heen kijken. Kun je er nog zulke goede gesprekken over voeren maar dat gevoel blijft hangen.

Op basis van je OP kan ik niet echt goed inschatten hoe hij nou precies tegenover je ex staat als ik ook lees dat hij veel liegt tegen haar. Het klinkt allemaal niet geweldig of een hele betrouwbare vent maar het zou ook kunnen dat de relatie voor hem te benauwend voelt.
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:27:41 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208894348
Hoezo zijn het ‘intieme details’ als hij tegen zijn ex zegt dat jij niet wil dat hij zijn ex naar afspraken brengt? Waarom is dat jou ‘voor de bus gooien’?

Jij wil toch niet dat hij dat doet? Waarom mag hij dat niet zeggen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_208894349
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:21 schreef kwiwi het volgende:

[..]
De alarmbellen gaan denk ik bij iedereen af na het lezen van je post.

Je kunt natuurlijk aan blijven modderen met hem omdat je om hem geeft, maar gelukkig zul je er niet van worden. Misschien wat meer om jezelf geven en hier inderdaad een punt achter zetten.
Ik vind het lastig, ik twijfel al langer. Ben verder absoluut niet afhankelijk van hem. Eigen huis, baan en gezin. Niks wat ons verplicht tot samen blijven.

Stom hart werkt niet mee.
pi_208894353
Klinkt als een bijzonder onbetrouwbaar persoon, iets wat jij ook allang weet maar nog niet erg genoeg vind om de relatie te verbreken. Wat je dus eigenlijk kunt doen, ipv het openen van een topic, is jezelf afvragen wat wel een grens is om een relatie te verbreken, wat jouw zelfrespect is en wat je in een partner zoekt. Mocht na deze interne analyse alsnog jouw huidige partner als winnaar uit de bus komen dan is er feitelijk niks aan de hand.
pi_208894354
Edit
pi_208894357
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:27 schreef Lienekien het volgende:
Hoezo zijn het ‘intieme details’ als hij tegen zijn ex zegt dat jij niet wil dat hij zijn ex naar afspraken brengt? Waarom is dat jou ‘voor de bus gooien’?

Jij wil toch niet dat hij dat doet? Waarom mag hij dat niet zeggen?
Omdat ik eigenlijk niet wil dat zij weet dat wat er is gebeurd nog steeds pijn doet zo nu en dan.

Dat het nog steeds effect heeft.
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:31:02 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208894370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:29 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Omdat ik eigenlijk niet wil dat zij weet dat wat er is gebeurd nog steeds pijn doet zo nu en dan.

Dat weet ze toch wel.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:31:18 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208894374
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:27 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Ik vind het lastig, ik twijfel al langer. Ben verder absoluut niet afhankelijk van hem. Eigen huis, baan en gezin. Niks wat ons verplicht tot samen blijven.

Jij hebt zelf ook kinderen?
pi_208894375
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
Klinkt als een bijzonder onbetrouwbaar persoon, iets wat jij ook allang weet maar nog niet erg genoeg vind om de relatie te verbreken. Wat je dus eigenlijk kunt doen, ipv het openen van een topic, is jezelf afvragen wat wel een grens is om een relatie te verbreken, wat jouw zelfrespect is en wat je in een partner zoekt. Mocht na deze interne analyse alsnog jouw huidige partner als winnaar uit de bus komen dan is er feitelijk niks aan de hand.
Dat is een goeie en hier werk ik ook hard aan.
pi_208894380
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Jij hebt zelf ook kinderen?
Ja, ik heb ook kinderen.
pi_208894393
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat weet ze toch wel.
Zo had ik het nog niet bekeken.
Op de één of andere manier wil ik niet zo kwetsbaar zijn. En aan de andere kant zou het mij niet moeten boeien.
pi_208894394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Ja, ik heb ook kinderen.
Heb je het idee dat hij nog terug wil naar zijn ex voor de seks? Hoe is jullie seksleven?
pi_208894400
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heb je het idee dat hij nog terug wil naar zijn ex voor de seks? Hoe is jullie seksleven?
Nee, dat wil hij niet.
Wij hebben heel fijne en goede seks, meer dan het landelijk gemiddelde.
pi_208894405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:34 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Nee, dat wil hij niet.
Dan vind ik het wel een raar verhaal ja. Hij kan dan beter gewoon tegen de kinderen aangeven dat hij zelf zijn ex niet meer wil wegbrengen.
  Spellchecker dinsdag 25 april 2023 @ 08:37:10 #20
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208894410
quote:

[..]

Ik ga bijna denken dat jouw vriend van twee walletjes eet.

Zo makkelijk als hij liegt over bv dat gesnuif.
pi_208894420
quote:
Aanstellen is als je liegt dat je pijn hebt. Je zegt dat er alarmbellen af gaan - het doet zeer in je vertrouwen met die persoon. Dus nee je stelt je niet aan.
Hij snuift, drinkt en gaat vreemd (die 'afspraken met zijn ex' , Joost mag weten wat daar allemaal gebeurt).

Ik zou de boel afkappen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_208894443
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:37 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ga bijna denken dat jouw vriend van twee walletjes eet.

Zo makkelijk als hij liegt over bv dat gesnuif.
Nou ja. Dat dus. Als je makkelijk een smoes kunt bedenken, dan is “nee, ik ben geen taxi” toch ook zo gezegd? Of gewoon “nee”.

Waarom dat mijn gevoel erbij betrekken? En zo iets persoonlijks? Ik voel mij voor kakken gezet. Zo van; ja, die Kata is er nog steeds niet overheen.
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:45:48 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208894472
quote:

[..]
Ja, ik heb ook kinderen.
Dat alleen al zou reden genoeg zijn voor mij om hier een einde aan te maken, die zitten er ook midden in :{
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:48:49 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208894503
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:27 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]

Ja dan gaat dat even pijn doen. Maar als je eigenwaarde langzaam afbrokkelt en je jezelf steeds meer kwijtraakt wordt je ook niet gelukkig.
Ik zie zoveel vrouwen zichzelf totaal wegcijferen in relaties waarbij de man zo vaak doet waar hij uiteindelijk zelf zin in heeft… Zonde gewoon.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Spellchecker dinsdag 25 april 2023 @ 08:52:25 #25
197773 crew  maily
pi_208894526
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:42 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Nou ja. Dat dus. Als je makkelijk een smoes kunt bedenken, dan is “nee, ik ben geen taxi” toch ook zo gezegd? Of gewoon “nee”.

Waarom dat mijn gevoel erbij betrekken? En zo iets persoonlijks? Ik voel mij voor kakken gezet. Zo van; ja, die Kata is er nog steeds niet overheen.
Jouw gevoel is goed.
Je hoeft dit niet "te pikken".

Sterkte!
  dinsdag 25 april 2023 @ 08:54:37 #26
438527 MissButterflyy
pi_208894542
En hoe vaak snuift hij? Klinkt alsof dat ook wel regelmatig voorkomt?
pi_208894567
Hoe het nu loopt is zeker niet goed, ga je hem ooit nog kunnen vertrouwen, zal het aard van het beestje ooit (op tijd) veranderen? Besteed tijd en energie aan mensen die hetzelfde voor je over hebben als wat jij voor hen over heb.
pi_208894600
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:54 schreef MissButterflyy het volgende:
En hoe vaak snuift hij? Klinkt alsof dat ook wel regelmatig voorkomt?
Twee keer per maand ofzo.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen heilige hoor. Doe zelf ook nog weleens een pilletje op Dominator ofzo, twee keer per jaar. Zuipen hou ik helemaal niet zo van.

Dus tja, ook dat is getolereerd mits partner de volgende dag zijn verplichtingen zoals werk en ouderschap nakomt. Ik zit hem niet op de huid, wel vind ik het een onaangename eigenschap waar ik geen aandacht of ruzie aan verspil. Hij doet dit nu eenmaal.

Ik weet dat het voor sommige mensen een uitlaatklep is.
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:02:09 #29
438527 MissButterflyy
pi_208894627
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:59 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Twee keer per maand ofzo.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen heilige hoor. Doe zelf ook nog weleens een pilletje op Dominator ofzo, twee keer per jaar. Zuipen hou ik helemaal niet zo van.

Dus tja, ook dat is getolereerd mits partner de volgende dag zijn verplichtingen zoals werk en ouderschap nakomt. Ik zit hem niet op de huid, wel vind ik het een onaangename eigenschap waar ik geen aandacht of ruzie aan verspil. Hij doet dit nu eenmaal.

Ik weet dat het voor sommige mensen een uitlaatklep is.
En dat is cocaïne? Want twee keer in de maand cocaïne is best veel. Spul is verslavend en met als met alcohol bouwen mensen dat vaak langzaam op, tot ze het ineens wekelijks doen en dan meerdere keren per week enz.
En het is nog rete duur ook. Rotzooi. En er wordt ook veel alcohol bij gedronken. Mijn ervaring met mensen die cocaïne snuiven is dat ze ook altijd doen of het minder is…helaas.

Dat is mijn inziens toch wat anders dan twee keer per jaar een pilletje op een festival.
pi_208894650
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En dat is cocaïne? Want twee keer in de maand cocaïne is best veel. Spul is verslavend en met als met alcohol bouwen mensen dat vaak langzaam op, tot ze het ineens wekelijks doen en dan meerdere keren per week enz.
En het is nog rete duur ook. Rotzooi.

Dat is mijn inziens toch wat anders dan twee keer per jaar een pilletje op een festival.
Ja, coke. En dan in combinatie met veel bier. Ik snap de combinatie niet, wel dat het met veel stress een uitlaatklep is.

Het is wel iets waarvan ik denk dat ik een volwassen man niet kan sturen in die keuzes zonder een zeikwijf gevonden te worden.

Als ik het zo teruglees voel ik mijzelf best een slappe dweil die niet opkomt voor haar behoeften en grenzen.
  Spellchecker dinsdag 25 april 2023 @ 09:06:59 #31
197773 crew  maily
pi_208894674
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:05 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Ja, coke. En dan in combinatie met veel bier. Ik snap de combinatie niet, wel dat het met veel stress een uitlaatklep is.

Het is wel iets waarvan ik denk dat ik een volwassen man niet kan sturen in die keuzes zonder een zeikwijf gevonden te worden.

Als ik het zo teruglees voel ik mijzelf best een slappe dweil die niet opkomt voor haar behoeften en grenzen.
Soms heb je de ogen van iemand anders nodig om naar je situatie te kijken.

Of vraag jezelf: "wat zou ik een vriendin adviseren die in dit schuitje zit?"
pi_208894724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:42 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd vrij onbetekenend. Het is toch ook gewoon zo dat jij er moeite mee hebt en dat dat de voornaamste reden is dat het contact tussen hen zakelijk blijft. Voor hem is het de makkelijkste uitleg, want bij elke andere uitleg komt ie in een discussie met haar.

Als je er overheen kunt stappen dat hij een half jaar seks met een andere vrouw heeft gehad en jou keihard heeft voorgelogen, dan moet je hier toch ook overheen kunnen stappen.
pi_208894772
Als het vertrouwen weg is dan is er ook geen relatie meer! Het lijkt erop dat hij zijn eigen leven lijdt zonder rekening met jou en je verleden te houden. Volgens mij is de keuze duidelijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door dontknowwho op 25-04-2023 09:24:38 ]
pi_208894797
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ik vind het eerlijk gezegd vrij onbetekenend. Het is toch ook gewoon zo dat jij er moeite mee hebt en dat dat de voornaamste reden is dat het contact tussen hen zakelijk blijft. Voor hem is het de makkelijkste uitleg, want bij elke andere uitleg komt ie in een discussie met haar.

Als je er overheen kunt stappen dat hij een half jaar seks met een andere vrouw heeft gehad en jou keihard heeft voorgelogen, dan moet je hier toch ook overheen kunnen stappen.
Hoezo dat?! Is nooit te laat om voor jezelf ALSNOG op te komen, als ze dit in het verleden niet voldoende gedaan heeft kan ze dat nu alsnog doen!!
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 09:19:07 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208894802
quote:

[..]

Maar dat heeft niets met haar te maken, dat heeft met jou te maken. Het probleem hier is niet dat zij dat wel of niet weet (en dat weet ze heus wel) maar dat jij daar gewicht aan hangt.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:20:21 #36
438527 MissButterflyy
pi_208894811
quote:

[..]

Geen gezonde uitlaaadklep, zit je ook nog met een verslaving over een tijdje.
Ik zie nu dat je al meer over hebt gepost hier. Denk dat het wel duidelijk is dat dit geen toekomstmuziek is.
pi_208894819
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een heel veel interessant inzicht. Er is veel gebeurd, tussen hen was het een vechtscheiding en werden de kinderen ingezet en weggehouden van mijn partner. Vanuit de hulpverlening is een plan gemaakt waarin zakelijk ouderschap is geadviseerd, dus alleen contact over en in het belang van de kinderen.

Ik denk dat ik de (niet realistische) verwachting heb dat het voor mijn partner een keer genoeg zou moeten zijn. Dat wegbrengen of enige tegemoetkoming naar de ex die niet in het belang is van de kinderen zoals ophalen van een dagje winkelen, gewoon een “nee” is. Niet meer zijn taak.

Dat dát er niet is, na alle trajecten en ellende, vind ik lastig te accepteren.
pi_208894833
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar dat heeft niets met haar te maken, dat heeft met jou te maken. Het probleem hier is niet dat zij dat wel of niet weet (en dat weet ze heus wel) maar dat jij daar gewicht aan hangt.
Rationeel gezien begrijp ik heel goed wat je bedoeld. Ik vind het soms heel moeilijk om mijn gevoelens niet de vrije loop te laten en van invloed te zijn op mijn uiting van die emotie. Ik heb het -inderdaad- niet voldoende verwerkt.
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:23:15 #39
438527 MissButterflyy
pi_208894835
De kinderen werden bij hem weggehouden maar hij had wel nog een half jaar seks met haar terwijl jullie al samen waren?
Het wordt wel steeds vreemder allemaal.
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:25:44 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208894861
Ca. 80% van de borderliners is een vrouw, maar TS treft een man die het heeft. En nu trek je weer zo'n apart figuur aan. Je zoekt ze wel uit.
  Moderator dinsdag 25 april 2023 @ 09:25:50 #41
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_208894864
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:23 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Rationeel gezien begrijp ik heel goed wat je bedoeld. Ik vind het soms heel moeilijk om mijn gevoelens niet de vrije loop te laten en van invloed te zijn op mijn uiting van die emotie. Ik heb het -inderdaad- niet voldoende verwerkt.
Maar, als je dat niet verwerkt hebt dan ga je dus alles wat jou niet zint gebruiken om dat hem voor de voeten te werpen? Kijk, ik snap prima dat er allerlei dingen hier niet helemaal lekker zitten, maar jullie hebben imho geen basis voor een gezonde, stabiele relatie.

Daarnaast, als dit zo een vechtscheiding was, en mediation en afspraken en dit en dat, maar hij heeft (in het begin) terwijl het zo'n vechtscheiding was wel jou met haar bedrogen? Wat?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_208894889
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:23 schreef MissButterflyy het volgende:
De kinderen werden bij hem weggehouden maar hij had wel nog een half jaar seks met haar terwijl jullie al samen waren?
Het wordt wel steeds vreemder allemaal.
Nee, ze waren al een jaar uit elkaar, zij dreigde de kinderen naar Polen te ontvoeren. Nadat alles rustig werd, er een omgangsregeling was en ieder zijn en haar plekje had, is hij met mij gaan daten.

Tijdens de Corona toestand moest er vanwege werk en kinderen (blijkbaar) regelmatig bij mijn -toen al- date/vriend gelogeerd worden en werd er dus ook nog zonder dat ik het wist geneukt.

Op het moment dat ik mij niet meer fijn voelde bij die logeerpartij is zij naar haar eigen huis vertrokken en de omgang gaan ondermijnen.
Hij koos voor mij en toen kwam ze met een zwangerschap op de proppen en ik er dus achter dat het geen logeren voor de kinderen bleek.
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:29:54 #43
438527 MissButterflyy
pi_208894896
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:25 schreef leolinedance het volgende:
Ca. 80% van de borderliners is een vrouw, maar TS treft een man die het heeft. En nu trek je weer zo'n apart figuur aan. Je zoekt ze wel uit.
Komt net zo vaak bij mannen voor hoor, maar die krijgen niet zo snel de diagnose omdat ze geen hulp zoeken.
Er zullen er veel rondlopen zonder stempeltje.
pi_208894928
Ik merk dat ik het heel lastig vind de situatie compleet uit de doeken te doen. Er zit eigenlijk nog best veel zeer.
  dinsdag 25 april 2023 @ 09:34:45 #45
438527 MissButterflyy
pi_208894943
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:33 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Ik merk dat ik het heel lastig vind de situatie compleet uit de doeken te doen. Er zit eigenlijk nog best veel zeer.
Je wil dus nog verder met hem?
pi_208894961
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je wil dus nog verder met hem?
Nou, hoe meer ik terug ga na de kern/oorzaak van mijn gevoelens, hoe lastiger ik het vind.

Ik snap zelf niet zo goed waarom ik hier in blijf hangen.
pi_208894992
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:36 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Nou, hoe meer ik terug ga na de kern/oorzaak van mijn gevoelens, hoe lastiger ik het vind.

als je verder gaat dan blijf je juist toch erin hangen?
  Redactie Frontpage dinsdag 25 april 2023 @ 09:57:13 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208895173
Dus een vader van x-aantal kinderen, die ook jouw vriend is, snuift, zuipt en liegt? Wat denk je nu dat het werkelijke probleem is?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208895278
Als hij geen zin heeft om zijn ex naar een afspraak te brengen en hij gebruikt jou als een excuus dan is dat niet netjes.

Als hij zelf geen probleem ziet om haar naar een afspraak te brengen maar jij wil dat niet hebben, dan vind ik het niet netjes van jou om er een probleem van te maken dat hij dat ook zo zegt. Jij wil het niet hebben, dan moet je niet van hem verwachten dat hij gaat doen alsof hij het zelf niet wil.
Als je hem dingen wil verbieden moet je ook dapper genoeg zijn om aan de buitenwereld te laten weten dat dat de werkelijke reden is dat hij iets niet voor zijn ex wil doen. Als je niet wil dat zijn kinderen op die manier een negatief beeld over jou krijgen, dan moet je hem simpelweg zelf de keuze laten maken of hij zijn ex wel of niet naar afspraken brengt. En misschien maakt hij dan een keuze die jou niet bevalt.

Even los van alle andere dingen die spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2023 10:08:05 ]
pi_208895413
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 10:07 schreef Viezig het volgende:
Als hij geen zin heeft om zijn ex naar een afspraak te brengen en hij gebruikt jou als een excuus dan is dat niet netjes.

Als hij zelf geen probleem ziet om haar naar een afspraak te brengen maar jij wil dat niet hebben, dan vind ik het niet netjes van jou om er een probleem van te maken dat hij dat ook zo zegt. Jij wil het niet hebben, dan moet je niet van hem verwachten dat hij gaat doen alsof hij het zelf niet wil.
Als je hem dingen wil verbieden moet je ook dapper genoeg zijn om aan de buitenwereld te laten weten dat dat de werkelijke reden is dat hij iets niet voor zijn ex wil doen. Als je niet wil dat zijn kinderen op die manier een negatief beeld over jou krijgen, dan moet je hem simpelweg zelf de keuze laten maken of hij zijn ex wel of niet naar afspraken brengt. En misschien maakt hij dan een keuze die jou niet bevalt.

Even los van alle andere dingen die spelen.
Daar heb je echt een sterk punt.
pi_208895684
quote:

[..]

Dit topic is net iets meer dan een uur open en je geeft deze reactie, dat betekend dat je van binnen ook wel weet hoe de vork in de steel zit en dat de relatie eigenlijk klaar is voor jou maar dat je de bevestiging van de mensen hier nodig hebt om dit te doen.

Wij kunnen niet zeggen dat dit de juiste of foute keuze is, puur gebaseerd op de informatie die je hebt gegeven zou ik persoonlijk de relatie verbreken, je ziet hier dat zelfs na 3 jaar je iedere keer weer terug komt op wat er in die eerste 6 maanden gebeurd is, je hebt het niet verwerkt noch geaccepteerd.
Het is moeilijk om die keuze te maken, maar jezelf voor blijven liegen werkt niet!
Leer het te accepteren, en dan echt en niet zoals je het de afgelopen 3 jaar geaccepteerd hebt of zet er een punt achter.

Met het doorsukkelen zoals je nu doet doe je niet alleen jezelf tekort en pijn maar ook je kids, die zien alles en weten dondersgoed hoe mama zich voelt of ze nu een masker opzet of niet.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:13:50 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208895880
quote:

Nee, je stelt je niet aan , maar je bent zelf wel dusdanig beschadigd dat je niet in staat bent om gelijkwaardige en liefdevolle relaties aan te gaan met mannen die dit ook kunnen.
The End Times are wild
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:17:17 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208895904
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:26 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Mmm. Het probleem en mijn valkuil is dat dát niet zijn enige eigenschappen zijn. De dooddoener; hij is ook heel leuk…

Daar ben ik mij wel van bewust. Dat hij eigenlijk helemaal niet zo leuk doet tegen mij.
Is hij wel zo heel leuk? Of vind je dat omdat hij jou zo slecht behandeld en is dat wat jij onbewust verwacht in een relatie?
The End Times are wild
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:21:17 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208895941
quote:

[..]

Je bent zelf beschadigd in het verleden en hebt een groot gebrek aan eigenwaarde.
The End Times are wild
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:51:33 #55
438527 MissButterflyy
pi_208896202
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, je stelt je niet aan , maar je bent zelf wel dusdanig beschadigd dat je niet in staat bent om gelijkwaardige en liefdevolle relaties aan te gaan met mannen die dit ook kunnen.
Dat is was ik ook dacht ja.
  dinsdag 25 april 2023 @ 11:53:47 #56
438527 MissButterflyy
pi_208896217
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Is hij wel zo heel leuk? Of vind je dat omdat hij jou zo slecht behandeld en is dat wat jij onbewust verwacht in een relatie?
Punt is dat zulke types ook goede kanten hebben. Ze behandelen hun partner niet alleen maar slecht. Ze hebben ook een lieve en leuke kant. Ze doen alleen dingen die mensen in een gelijkwaardige relatie elkaar niet zouden aandoen.
Zo gaat het weken goed en is het leuk en gezellig, daarna halen ze weer een streek uit.
pi_208896410
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Punt is dat zulke types ook goede kanten hebben. Ze behandelen hun partner niet alleen maar slecht. Ze hebben ook een lieve en leuke kant. Ze doen alleen dingen die mensen in een gelijkwaardige relatie elkaar niet zouden aandoen.
Zo gaat het weken goed en is het leuk en gezellig, daarna halen ze weer een streek uit.
Wie zijn "zulke types"? In de OP wordt gesproken over dat hij tijdens het daten nog seks had met zijn ex. Hadden ze toen al aan elkaar duidelijk gemaakt dat ze exclusieviteit wilden? Het is niet mijn stijl, maar veel mensen daten meerdere mensen tegelijk en hebben daar dan ook seks mee. Ik lees niet dat meneer seks had met zijn ex terwijl hij al een officiele relatie had met TS.

Zolang niet duidelijk is of hij seks heeft gehad met zijn ex op het moment dat TS en meneer al hadden afgesproken exclusief te zijn, vind ik het nogal onbehoorlijk om hem van alles te verwijten. Dan is het aan jezelf om daar afspraken over te maken en niet zomaar te verwachten dat hij geen seks met anderen heeft omdat jullie aan het daten zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2023 12:14:56 ]
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:21:16 #58
438527 MissButterflyy
pi_208896485
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:13 schreef Viezig het volgende:

[..]
Wie zijn "zulke types"? In de OP wordt gesproken over dat hij tijdens het daten nog seks had met zijn ex. Hadden ze toen al aan elkaar duidelijk gemaakt dat ze exclusieviteit wilden? Het is niet mijn stijl, maar veel mensen daten meerdere mensen tegelijk en hebben daar dan ook seks mee. Ik lees niet dat meneer seks had met zijn ex terwijl hij al een officiele relatie had met TS.

Zolang niet duidelijk is of hij seks heeft gehad met zijn ex op het moment dat TS en meneer al hadden afgesproken exclusief te zijn, vind ik het nogal onbehoorlijk om hem van alles te verwijten. Dan is het aan jezelf om daar afspraken over te maken en niet zomaar te verwachten dat hij geen seks met anderen heeft omdat jullie aan het daten zijn.
Het klinkt inderdaad allemaal heel gezond en normaal :')
Wat ik zo lees, is het wel zo’n type. En die verdraaien het vaak ook nog helemaal zodat de partner de schuldige lijkt. Ik zie het jou ook doen.
pi_208896496
quote:

[..]

Dit is ook iets wat ik rationeel wel weet, dat je zonder het uitspreken van exclusiviteit daar ook geen recht op hebt. Dan reflecteer ik op mijzelf; als ik iemand echt heel leuk vind, daar intimiteiten mee deel en het al een vorm van een beginnende relatie heeft, dan heb ik geen behoefte aan een ander.

Om dat dan wel onuitgesproken te verwachten (ik ging ervan uit dat hij hetzelfde erover dacht) van de andere partij heeft tot enorme teleurstelling en knauw in het vertrouwen geleidt.

Het lukt mij niet om dat los te laten en ik heb mij er ook “viezig” over gevoeld. Als hij eerlijk had verteld graag 2 opties (of meer) open te houden voor seks, had ik in ieder geval de keuze kunnen maken dat niet te willen. Die is mij ontnomen door liegen en verzwijgen tot er geen andere mogelijkheid meer was.

[ Bericht 1% gewijzigd door KataTonDemonaEyatoy op 25-04-2023 12:23:59 (Toevoeging ) ]
pi_208896511
quote:
Zolang niet duidelijk is of hij seks heeft gehad met zijn ex op het moment dat TS en meneer al hadden afgesproken exclusief te zijn, vind ik het nogal onbehoorlijk om hem van alles te verwijten.
volgens mij staat in de OP redelijk duidelijk aangegeven dat de sex an sich klopt (het lijkt dat die ex toen ook beweert had zwanger te zijn en 'aankwam met een zwangerschapstest' , maar dat dat verder gelogen was, echter niet de sex an sich) .
De reactie van TS daarop was dat er een conflict toen was, maar dat ze wel verder wilde gaan met de relatie: " en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. "

Het probleem is natuurlijk vooral dat ze kennelijk dat wel zegt besloten te hebben, maar tegelijkertijd een heleboel kwaad zeer erover bestaat en ze haar partner nu nog steeds helemaal niet vertrouwd.

Eigenlijk blijf je dan in een verkeerde situatie ronddraaien.... als je wel net doet alsof je 'wil' doorgaan met iemand, maar die persoon nog steeds niet vertrouwd en de hele tijd over dat gebrek aan vertrouwen conflicten en ruzies blijven bestaan.

Los ervan _of_ die persoon het vertrouwen verdiend (ik heb zelf een vermoeden dat het ook best wel kan zijn dat hij dat niet verdient, maar daarover kunnen we hier verder geen echte uitspraken doen omdat de informatie over hem eenzijdig is en vermoedelijk zeer biased is)...
Als een relatie niet werkt en er gewoon geen vertrouwensbasis bestaat en die ook niet lukt te kunnen ontstaan, heeft het weinig zin om net te doen alsof enkel het "willen hebben" van een relatie dan voldoet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:25:16 #61
438527 MissButterflyy
pi_208896521
Hij heeft er over gelogen en het verzwegen. Dat zegt dus genoeg. Hij had dus genoeg momenten gehad dat hij eerlijk had kunnen zijn.
pi_208896538
quote:

[..]

Los van het feit of ze wel of niet exclusief waren in die tijd of niet is hier niet aan de order, maar feit hoe TS zich bij die situatie voelt wel, als TS het niet kan accepteren dat hij in die eerste 6 maanden daten met zijn ex in bed lag dan is dat een probleem voor hun relatie, als zij het niet kan gaan accepteren dan blijft dat boven de relatie hangen en barst de bom op een gegeven moment met dit als catalyst.

TS moet eerlijk tegen haarzelf zijn en het of echt accepteren dat dit gebeurd is of weglopen van de relatie, want gezond is dit niet.
pi_208896565
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]
volgens mij staat in de OP redelijk duidelijk aangegeven dat de sex an sich klopt (het lijkt dat die ex toen ook beweert had zwanger te zijn en 'aankwam met een zwangerschapstest' , maar dat dat verder gelogen was, echter niet de sex an sich) .
De reactie van TS daarop was dat er een conflict toen was, maar dat ze wel verder wilde gaan met de relatie: " en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan. "

Het probleem is natuurlijk vooral dat ze kennelijk dat wel zegt besloten te hebben, maar tegelijkertijd een heleboel kwaad zeer erover bestaat en ze haar partner nu nog steeds helemaal niet vertrouwd.

Eigenlijk blijf je dan in een verkeerde situatie ronddraaien.... als je wel net doet alsof je 'wil' doorgaan met iemand, maar die persoon nog steeds niet vertrouwd en de hele tijd over dat gebrek aan vertrouwen conflicten en ruzies blijven bestaan.

Los ervan _of_ die persoon het vertrouwen verdiend (ik heb zelf een vermoeden dat het ook best wel kan zijn dat hij dat niet verdient, maar daarover kunnen we hier verder geen echte uitspraken doen omdat de informatie over hem eenzijdig is en vermoedelijk zeer biased is)...
Als een relatie niet werkt en er gewoon geen vertrouwensbasis bestaat en die ook niet lukt te kunnen ontstaan, heeft het weinig zin om net te doen alsof enkel het "willen hebben" van een relatie dan voldoet.
Dit is wel de kern. Ik weet niet hoe lang iemand (ik) erover kan of mag doen voordat je een ander wel weer vertrouwd. Voor mijn partner duurt het te lang “het is Gvd al 3 jaar geleden en elke keer is er weer aanleiding waarmee het gezeik weer opnieuw begint.”

Ik heb het gevoel dat ik faal, dat het mij niet lukt om rationeel naar alles te kijken en het af te sluiten en dat doet pijn. Tegelijkertijd besef ik mij dat het in mij zit, dat hier iets is waar aan gewerkt moet worden.
Omdat het niet gaat stoppen als ik deze relatie zou beëindigen en het elke keer weer terug gaat komen.
pi_208896584
En natuurlijk de enorme dooddoener dat de man (en de relatie) en ik niet alleen deze gebeurtenis zijn. Er zijn veel meer fijne dingen gebeurd in de afgelopen jaren.

Alsof ik niet kan geloven dat dit voor mij na al die tijd toch een dealbreaker blijft.
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:36:58 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208896613
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 11:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is vaak zo dat deze types heel weinig liefde en commitment geven, en dit af en toe volop.
Dit wordt dan door de vrouw ervaren als “erg passievol “, ‘heel intens” etc. Terwijl dit gevoel zo heftig ontstaat omdat het die vrouw zolang ontnomen is.
The End Times are wild
  dinsdag 25 april 2023 @ 12:42:24 #66
438527 MissButterflyy
pi_208896639
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:33 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
En natuurlijk de enorme dooddoener dat de man (en de relatie) en ik niet alleen deze gebeurtenis zijn. Er zijn veel meer fijne dingen gebeurd in de afgelopen jaren.

Alsof ik niet kan geloven dat dit voor mij na al die tijd toch een dealbreaker blijft.
Maar er spelen meer dingen. Het is niet alleen dat.
pi_208896648
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:
Dit is wel de kern. Ik weet niet hoe lang iemand (ik) erover kan of mag doen voordat je een ander wel weer vertrouwd. Voor mijn partner duurt het te lang “het is Gvd al 3 jaar geleden en elke keer is er weer aanleiding waarmee het gezeik weer opnieuw begint.”
Misschien moet je dat vertrouwen niet tot een Dogma maken. Of je je partner nu wel of niet vertrouwd maakt uiteindelijk geen invloed op de vraag of hij mogelijk ook vreemdgaat.
Overall kun je nooit iemand anders dan jezelf vertrouwen en bij sommige personen blijkt al dat ze niet eens op hun eigen ordelsvermogen kunnen terugvallen.
Je weet nooit of je "voor eeuwig" in een relatie zit, dus is het vooral belangrijk of je _nu_ gelukkig bent in die relatie.

Uiteindelijk is er gewoon altijd een kans dat het op een gegeven moment uitgaat omdat de relatie je niet meer past (misschien wegens mogelijk vreemdgaan, maar het is ook mogelijk dat je merkt toch minder goed bij elkaar te passen).
Het is soms best mogelijk om zowel met een fijn gevoel terug te kijken op een relatie en de ervaringen die je samen had, maar ook van mening te zijn dat het beter is nu gescheiden wegen te gaan.

Er zou gewoon één belangrijke vraag moeten zijn en dat is of je je nu goed genoeg voelt in de relatie om verder door te willen gaan;
gezien bepaalde nogal negatieve opmerkingen over hem vraag ik me daarin al een beetje waarom je nog met hem samen bent... los van de vraag of hij nu wel of niet 'betrouwbaar' is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208896738
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Misschien moet je dat vertrouwen niet tot een Dogma maken. Of je je partner nu wel of niet vertrouwd maakt uiteindelijk geen invloed op de vraag of hij mogelijk ook vreemdgaat.
Overall kun je nooit iemand anders dan jezelf vertrouwen en bij sommige personen blijkt al dat ze niet eens op hun eigen ordelsvermogen kunnen terugvallen.
Je weet nooit of je "voor eeuwig" in een relatie zit, dus is het vooral belangrijk of je _nu_ gelukkig bent in die relatie.

Uiteindelijk is er gewoon altijd een kans dat het op een gegeven moment uitgaat omdat de relatie je niet meer past (misschien wegens mogelijk vreemdgaan, maar het is ook mogelijk dat je merkt toch minder goed bij elkaar te passen).
Het is soms best mogelijk om zowel met een fijn gevoel terug te kijken op een relatie en de ervaringen die je samen had, maar ook van mening te zijn dat het beter is nu gescheiden wegen te gaan.

Er zou gewoon één belangrijke vraag moeten zijn en dat is of je je nu goed genoeg voelt in de relatie om verder door te willen gaan;
gezien bepaalde nogal negatieve opmerkingen over hem vraag ik me daarin al een beetje waarom je nog met hem samen bent... los van de vraag of hij nu wel of niet 'betrouwbaar' is.
Mooie post, dank je wel.

Dat dogmatische klopt wel, ik kan het gebeuren niet los zien van mijn eigen opvattingen en funderingen voor een goede relatie en vertrouwensbasis.

Zowiezo zal bij mij altijd wel de angst om belazerd te worden bestaan, die schade heb ik nu eenmaal opgelopen. Tijd om er nog harder aan te werken.
pi_208896828
Ik vind dat je je op dit specifieke punt wel aanstelt. Je wil het immers ook niet en gelijk heb je.

De vraag die je jezelf moet stellen is of je voorbij dat bedrog kan komen, het los kan laten

Nu neem je het mee in alle aspecten van je relatie. En ondermijnt het eigenlijk alles in de relatie.
Het is ok als je antwoord daarop nee, eigenlijk niet is. Maar verbreek dan de relatie. Want anders doe je jezelf en ook hem tekort.
Vooral, als je verder wil samen zorg dan dat je wat gebeurd is echt af kan sluiten.

Zelf vind ik het seks met je ex niet zozeer van twee walletjes willen eten.
Ik had geen relatie en ook hij niet meer, maar heb me er ook aan bezondigd.. Een heilloos pad wat het alleen maar erger maakt. Maar dingen zijn moeilijk dan en het is zo makkelijk en voor heel even vertrouwd en veilig. Na de daad (zeg het maar even zo) is het alles behalve makkelijk en vertrouwd, maakt het alles ontzettend complex en voelt het alleen maar nog rotter.
Ergens wil je brein terug naar 'normaal' en is het heel erg makkelijk om in die valkuil te stappen, het werkt niet, want dat 'normaal' is er allang niet meer. Maar toch pleur je met groot gemak en open ogen in die kuil.

Misschien moet je toch nog een keer om de tafel met hem. Om dan te luisteren naar zijn waarom en gevoelens toen.
Verwacht geen mooi pasklaar antwoord, maar luister eens goed naar de warboel die het in zijn hoofd was en hoe hij ernaar terug kijkt.
  dinsdag 25 april 2023 @ 13:43:24 #70
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208897102
quote:

Op het moment dat ik mijn partner leerde kennen, heeft hij tijdens het daten met mij meerdere keren seks gehad met zijn ex, de moeder van zijn kinderen,
Hier gestopt met lezen.
pi_208897154
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 12:31 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat ik faal, dat het mij niet lukt om rationeel naar alles te kijken en het af te sluiten en dat doet pijn. Tegelijkertijd besef ik mij dat het in mij zit, dat hier iets is waar aan gewerkt moet worden.
Omdat het niet gaat stoppen als ik deze relatie zou beëindigen en het elke keer weer terug gaat komen.
Uhm, jij mag erover doen zo lang als jij nodig hebt. En dat hij daar gefrustreerd over is, is zijn probleem. Hij kan jou niet dwingen iets te accepteren wat nog steeds pijn doet, en de zaken vervolgens omdraaien: hij heeft buiten de deur geneukt en nou moet jij niet zeiken want het is 3 jaar geleden. Dat is de omgekeerde wereld. Als hij zijn ex daarna nooit meer gezien had, was accepteren waarschijnlijk veel makkelijker geweest dan nu waarbij je elke week wéér die confrontatie hebt met het verleden.

Ik vind persoonlijk dat hij zich weinig begripvol opstelt. En tuurlijk wil je een vent die zegt: nee, ik heb ruggengraat en ik ga jou geen vriendendienstjes verlenen. En niet een sul die zegt: nee, wil wel, maar ja, mag niet van mijn vriendin.
Sarcasme. Herken het.
pi_208897186
Heb je hem wel eens geconfronteerd met de punten die je dwarsliggen? En dan bedoel ik niet alleen de dingen die 3 jaar geleden zijn gebeurd. En wat was zijn reactie daarop ?
pi_208897201
Snuiven, vreemdgaan en liegen. Ik zou zeggen, ga ervoor. ^O^
pi_208897283
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:48 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Uhm, jij mag erover doen zo lang als jij nodig hebt. En dat hij daar gefrustreerd over is, is zijn probleem. Hij kan jou niet dwingen iets te accepteren wat nog steeds pijn doet, en de zaken vervolgens omdraaien: hij heeft buiten de deur geneukt en nou moet jij niet zeiken want het is 3 jaar geleden. Dat is de omgekeerde wereld. Als hij zijn ex daarna nooit meer gezien had, was accepteren waarschijnlijk veel makkelijker geweest dan nu waarbij je elke week wéér die confrontatie hebt met het verleden.

Ik vind persoonlijk dat hij zich weinig begripvol opstelt. En tuurlijk wil je een vent die zegt: nee, ik heb ruggengraat en ik ga jou geen vriendendienstjes verlenen. En niet een sul die zegt: nee, wil wel, maar ja, mag niet van mijn vriendin.
Dit zo'n beetje ja.

Vooral niet te veel twijfelen aan je eigen gevoelens TS. Het had hem weinig moeite gekost om te zeggen dat hij het zelf niet wil doen; het is wat zwak om het dan maar op jouw bordje te gooien. Ja, technisch gezien is het de waarheid (dat jij hem gevraagd hebt om het zakelijk te houden), maar je mag hopen dat hij het na al dat vreemdgaan zelf ook wel een goed idee zou vinden om het zakelijk te houden met z'n ex. Dat hij jouw de schuld geeft betekent dus eigenlijk dat hij óf te laf is om toe te geven dat hij het zelf ook zakelijk wil houden, of dat hij het stiekem eigenlijk wel prima vind en zich nog steeds graag laat gebruiken door z'n ex.

Ik had hem overigens na al dat vreemdgaan al buiten gezet. Ik zou hem dan echt nooit meer kunnen vertrouwen (en dat komt van iemand wiens partner tijdens de eerste dating periode ook één keer was vreemdgegaan - wat uiteindelijk moeilijk was om te verwerken - gelukkig wel gelukt en nu al jarenlang gelukkig getrouwd); helemaal niet als ik weet dat die ex nog onderdeel is van zijn leven. Het is ook helemaal geen schande om daar nooit overheen te kunnen stappen; helemaal niet als er hints zijn dat hij haar nog steeds best wel graag wil (meer dan zakelijk in ieder geval). Je moet echt bij jezelf ten rade gaan of je het ooit achter je kan laten. Hij gedraagt zich als een hufter (vind ik), maar als je stiekem diep van binnen weet dat je altijd wantrouwig zal blijven... dan is het wel eerlijk om dat te benoemen. En om de relatie dan gewoon te verbreken.

Je verdient beter dan hem overigens. Gebaseerd op de info die je gegeven hebt.
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:11:16 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208897313
quote:

[..]
Ja, ik heb ook kinderen.
Okay, dat maakt het wel een ander verhaal dan wanneer je alleen jezelf in deze situatie zou houden.
Wat mij betreft is het gegeven dat hij jou destijds met zijn ex bedonderd heeft al reden genoeg om te vertrekken, maar als je zelf ook nog kinderen hebt die regelmatig te maken hebben met deze relatie dan zou dat voor mij absoluut reden zijn er niet in te blijven hangen.

Sterkte!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:13:59 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208897337
quote:

[..]

Ik weet niet waar jouw kinderen zijn op de momenten dat hij gebruikt, maar ik zou iemand met zulke gewoontes ver van mijn kinderen weghouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:18:37 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208897376
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 09:28 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Nee, ze waren al een jaar uit elkaar, zij dreigde de kinderen naar Polen te ontvoeren. Nadat alles rustig werd, er een omgangsregeling was en ieder zijn en haar plekje had, is hij met mij gaan daten.

Tijdens de Corona toestand moest er vanwege werk en kinderen (blijkbaar) regelmatig bij mijn -toen al- date/vriend gelogeerd worden en werd er dus ook nog zonder dat ik het wist geneukt.

Op het moment dat ik mij niet meer fijn voelde bij die logeerpartij is zij naar haar eigen huis vertrokken en de omgang gaan ondermijnen.
Hij koos voor mij en toen kwam ze met een zwangerschap op de proppen en ik er dus achter dat het geen logeren voor de kinderen bleek.
Ik vind het echt bizar, eerst een vechtscheiding en als het dan uitgewerkt is en hij een ander heeft toch seks hebben en liegen over een zwangerschap.

Ongeacht of jij het vervelend vindt of niet is hij gewoon een slappe zak, als hij na deze geintjes serieus voor jullie relatie zou gaan dan zou hij zelf wel gewoon "nee" zeggen op al haar onzinnige vragen zonder jou als excuus op te voeren.... echt, weer met je vechtscheiding ex neuken terwijl hij al een nieuwe relatie heeft en dan ook nog over een zwangerschap liegen? Ze zijn allebei niet goed snik :{w
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208897888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 13:52 schreef jesseax het volgende:
Heb je hem wel eens geconfronteerd met de punten die je dwarsliggen? En dan bedoel ik niet alleen de dingen die 3 jaar geleden zijn gebeurd. En wat was zijn reactie daarop ?
Eigenlijk heel veel woede van zijn kant. Hij begrijpt niet waarom ik er nog zo’n probleem van maak.

Overigens is het ook mijn schuld dat hij zijn ex nog neukte, had ik maar niet moeten zeuren over die logeerpartijtjes en boos moeten roepen dat hij op kon rotten en ik hem nooit meer wilde zien als ze er wel mee doorgingen. Dat is zijn lezing.

Het klopt wel dat ik dat geroepen heb. Ik vond het ook echt vervelend aangezien de ex gewoon een eigen huis heeft.
pi_208897930
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:34 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Snap ik, van snuiven wordt je geil.
pi_208897974
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:17 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Eigenlijk heel veel woede van zijn kant. Hij begrijpt niet waarom ik er nog zo’n probleem van maak.

Overigens is het ook mijn schuld dat hij zijn ex nog neukte, had ik maar niet moeten zeuren over die logeerpartijtjes en boos moeten roepen dat hij op kon rotten en ik hem nooit meer wilde zien als ze er wel mee doorgingen. Dat is zijn lezing.

Het klopt wel dat ik dat geroepen heb. Ik vond het ook echt vervelend aangezien de ex gewoon een eigen huis heeft.
Wtf.

Met alle respect: waarom vraag je je uberhaupt nog af of je bij hem wil blijven...
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:27:37 #81
438527 MissButterflyy
pi_208897991
quote:

[..]

En wat ga je nu doen? Stel dat je bij hem weggaat. Hoe denk je dat hij gaat reageren?
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:38:35 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208898084
quote:

[..]

Alarmfase 3.
Jou de schuld geven van iets waar jij hem op aanspreekt, en het liefst nog door de situatie om te draaien naar een discussie over jouw reactie in plaats van over zijn (wan)gedrag.

Het is natuurlijk gelul dat iemand iets doet omdat een ander er over zeurt, ik ga echt niet ineens een slagroomtaart eten omdat mijn man zeurt dat ik dik ben.
Maar ik vind het wel een goeie.... slagroomtaart kopen, opeten en als hij er dan wat van zegt roepen dat het zijn schuld is, want hij zat te zeuren dat ik dik ben :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208898086
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:27 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
En wat ga je nu doen? Stel dat je bij hem weggaat. Hoe denk je dat hij gaat reageren?
Geen idee.
Ik gok dat er binnen 2 weken een vervanger voor mij is.

Dat is ook een stukje ego en angst. De confrontatie met het feit dat je eigenlijk nooit van waarde bent geweest. Ofzo.
Ik voel mij echt stom.
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:40:13 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208898103
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:38 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Geen idee.

Dat is ook een stukje ego en angst. De confrontatie met het feit dat je eigenlijk nooit van waarde bent geweest. Ofzo.
Ik voel mij echt stom.
Dat wordt echt niet anders door er maar in te blijven hangen, sterker nog: je eigenwaarde daalt met rasse schreden als je om die reden bij iemand blijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208898167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat wordt echt niet anders door er maar in te blijven hangen, sterker nog: je eigenwaarde daalt met rasse schreden als je om die reden bij iemand blijft.
Om eerlijk te zijn zit er bij mij ook best veel schaamte omdat ik zoveel heb gepikt/pik.

Zo was er na een jaar ook opeens een vrouwtje voor de huishouding, aardig mens.
Kreeg ik later van hem te horen dat dát wel het ultieme bewijs van zijn betrouwbaarheid was.
Dat zij kon stofzuigen terwijl hij op bed lag.
Bleek dat hij haar ook neukte tussen de ex en mij door.

Maar toen niet meer en dat was voor mijn tijd. Dat het een onhandige en behoorlijk schofterige move was naar iemand wiens vertrouwen hij al zo had geschaad begreep hij niet.
pi_208898190
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:45 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn zit er bij mij ook best veel schaamte omdat ik zoveel heb gepikt/pik.

Kreeg ik later van hem te horen dat dát wel het ultieme bewijs van zijn betrouwbaarheid was.
Bleek dat hij haar ook neukte tussen de vechtscheiding met ex en de ontmoeting met mij door.

Maar toen niet meer en dat was voor mijn tijd. Dat het een onhandige en behoorlijk schofterige move was naar iemand wiens vertrouwen hij al zo had geschaad begreep hij niet.
  Spellchecker dinsdag 25 april 2023 @ 15:49:37 #87
197773 crew  maily
pi_208898233
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Niet alleen haar eigenwaarde.

Ook een slecht voorbeeld voor haar kinderen.
  dinsdag 25 april 2023 @ 15:51:36 #88
438527 MissButterflyy
pi_208898262
quote:

[..]
Geen idee.

Ik voel mij echt stom.
Ik denk dat dat het beste is wat je juist kan overkomen! Het is nooit te laat om in te zien dat je beter verdient. :)

Want onthou: zulke types zullen de nieuwe aanwinst net zo gaan behandelen.
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:02:06 #89
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208898367
Doe dit jezelf toch niet aan, ts. Stap uit die relatie!
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_208898776
Jemigdepemig, er komen steeds meer apen uit de mouw.

Ik snap heel goed dat hart en hoofd niet op 1 lijn zitten hierin. Je hebt ook al veel geïnvesteerd in deze relatie en veel gepikt. Maar je mag echt een grens trekken voor jezelf. Zelfs als er niks meer gebeurt, mag jij zeggen: weet je, ik heb er gewoon geen zin meer in. Want het is jouw leven.

En dat hij misschien binnen 2 weken een ander heeft, zegt alles over hem en niks over jou, jullie relatie, of wat jij allemaal geïnvesteerd hebt. Sommige mensen kunnen gewoon niet alleen zijn of hebben dat streeltje van hun ego nodig. En ja, dat gaat pijn doen, snap ik ook, maar hoe afgezaagd ook om te zeggen: met tijd, wordt het echt makkelijker.

En daarbij, wie weet wat voor fijne vent jij tegenkomt, over 2 weken, een jaar, 5 jaar. Daar is sowieso geen ruimte voor zo lang jij in deze ongelukkige relatie blijft zitten.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:38:09 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208898867
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:49 schreef maily het volgende:

[..]
Niet alleen haar eigenwaarde.

Ook een slecht voorbeeld voor haar kinderen.
Idd, en dat is nog veel kwalijker.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:38:39 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208898874
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:31 schreef Spirit82 het volgende:

En daarbij, wie weet wat voor fijne vent jij tegenkomt, over 2 weken, een jaar, 5 jaar. Daar is sowieso geen ruimte voor zo lang jij in deze ongelukkige relatie blijft zitten.
TS zal ook de volgende keer voor zo’n soort kerel kiezen als ze niet eerst aan zichzelf gaat werken.
The End Times are wild
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:39:27 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208898880
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 15:45 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]

Bleek dat hij haar ook neukte tussen de ex en mij door.

Serieus, en je noemt hem nog je "vriend" of "partner"?
Echt... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208898895
quote:

Dat is ook een stukje ego en angst.
Oh in dat geval zou ik lekker bij hem blijven, twee weken is wel behoorlijk lang om over iemand heen te komen en dus een goede indicatie dat hij echt wel heel erg gek op je is.
  dinsdag 25 april 2023 @ 16:43:28 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208898939
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:31 schreef Spirit82 het volgende:
Jemigdepemig, er komen steeds meer apen uit de mouw.

Ik snap heel goed dat hart en hoofd niet op 1 lijn zitten hierin. Je hebt ook al veel geïnvesteerd in deze relatie en veel gepikt. Maar je mag echt een grens trekken voor jezelf. Zelfs als er niks meer gebeurt, mag jij zeggen: weet je, ik heb er gewoon geen zin meer in. Want het is jouw leven.

En dat hij misschien binnen 2 weken een ander heeft, zegt alles over hem en niks over jou, jullie relatie, of wat jij allemaal geïnvesteerd hebt. Sommige mensen kunnen gewoon niet alleen zijn of hebben dat streeltje van hun ego nodig. En ja, dat gaat pijn doen, snap ik ook, maar hoe afgezaagd ook om te zeggen: met tijd, wordt het echt makkelijker.

Groot gelijk, maar de sunk cost fallacy gaat wat mij betreft in relaties niet snel op, in relaties is het zo dat als je dit soort ellende accepteert dat er dan alleen maar meer van dit soort ellende komt.
Er komt geen moment meer dat je verlies minder wordt, het wordt alleen maar groter.

En in dit geval helemaal; ze hebben samen geen huis(houden), geen kinderen, er is niets om voor te blijven, het gaat alleen maar meer energie en irritatie kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208898947
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:40 schreef Deshain het volgende:

[..]
Oh in dat geval zou ik lekker bij hem blijven, twee weken is wel behoorlijk lang om over iemand heen te komen en dus een goede indicatie dat hij echt wel heel erg gek op je is.
Oke, hier moet ik wel om lachen. Hoe wrang ook, het is wat het is. En net wat ik al schreef; er zit ook wel een stukje schaamte in. Hoe heb ik het zover kunnen laten komen?
pi_208898964
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:38 schreef LXIV het volgende:

[..]
TS zal ook de volgende keer voor zo’n soort kerel kiezen als ze niet eerst aan zichzelf gaat werken.
Daar ben ik mij volledig van bewust. Dat er echt werk aan mijzelf nodig is.
pi_208898967
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 16:44 schreef KataTonDemonaEyatoy het volgende:

[..]
Oke, hier moet ik wel om lachen. Hoe wrang ook, het is wat het is. En net wat ik al schreef; er zit ook wel een stukje schaamte in. Hoe heb ik het zover kunnen laten komen?
Lieve Kata, geloof mij op mijn woord als ik zeg dat heel veel vrouwen zich dit afvragen (en misschien ook mannen, maar daar ken ik geen verhalen van). Achteraf denk je: hoe heb ik dit kunnen toelaten? Hoe ben ik zo blind geweest? Maar als je er midden in zit, is het niet zo makkelijk. Ik heb dezelfde ervaring.
Sarcasme. Herken het.
pi_208899345
quote:

[..]

Maar zo is het toch ook niet gek dat er zoveel onderwerpen blijven dooretteren als zaken niet eens fatsoenlijk uitgepraat kunnen worden? En er blijkbaar totaal geen wederzijds begrip is. Afgaande op jouw posts hier lijkt mij dit totaal geen gelijkwaardige relatie.
pi_208900100
quote:
Dit kwam pas uit nadat hij aangaf serieus met mij verder te willen -we waren toen al een half jaar in een officiële relatie- en betreffende ex met een zwangerschapstest op de proppen kwam. Uiteindelijk bleek het gelogen door deze vrouw en hebben we na een heftige periode besloten met elkaar verder te gaan.
En heb je besloten om alle alarmbellen te negeren.

Ook je eigen schuld dus.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')