abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208888158
https://www.gld.nl/nieuws(...)pas-heel-laat-achter

"Arthur Warmer uit Zoelen deed er zelfs een halve eeuw over voor hij achter zijn hoogbegaafdheid kwam. Het gevoel van anders zijn en niet begrepen worden, had de nu 55-jarige Arthur al langer. "Nu snap ik beter waar dat vandaan komt."
Een typisch kenmerk dat hij ervaart, is het hebben van een sterk moreel kompas. "Het goede willen doen." Inmiddels heeft Arthur de nodige carrièrewisselingen achter de rug. "Zet mij ergens neer en na drie maanden vertel ik je hoe het véél beter kan. En de ellende is: ik heb altijd gelijk. Dat is voor leidinggevenden een uitdaging om mee om te gaan."

Donder toch op. Je bent niet hoogbegaafd, je bent een wijsneus. Net als de tig 'hoogbegaafden' die ik in de klas had. Rijke ouders die hun kind in het middenpunt van de wereld plaatsen. Dan deed zo'n blaag met moeite de havo, maar hij was 'eigenlijk hoogbegaafd'.

Mijn reet. Je bent gewoon intelligent, maar vooral onuitstaanbaar.

Ik ken in mijn kring maar 2 mensen die ECHT hoogbegaafd zijn. Die 3 studies tegelijk deden en nu werken als arts en wetenschapper. Niet als loonslaaf in discussie gaan met het middelmanagement.

Kijk, ik ben niet hoogbegaafd. Ik heb universiteit gedaan maar daarna niet meer gepiekt, en nu post ik op FOK! Maar ik sta niet met mijn kop in de krant.
pi_208888169
Ik ben ook hoogbegaaft.
pi_208888183
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:28 schreef Selenophilia het volgende:
Ik ben ook hoogbegaaft.
Ik ben Hooggeleid G
pi_208888253
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:29 schreef Oriente het volgende:

[..]
Ik ben Hooggeleid G
Ik ben ook goed geleid en shit
  Forum Admin maandag 24 april 2023 @ 17:36:31 #5
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_208888271
Een test nodig hebben omdat bevestigd te krijgen...
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_208888278
quote:

[..]
Ik ben Hooggeleid G
Idd. A real G is niet “gewoon intelligent” :')
pi_208888289
als ik deze kaolo lijpe gozer onder mij had werd ik helemaal gek vriend

binnen twee dagen ontsla ik zon gozer
  maandag 24 april 2023 @ 17:38:11 #8
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_208888291
Klinkt eerder als een autist.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_208888318
Mijn lul he, ja die, die is pas hoog en gaaf.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 24 april 2023 @ 17:41:39 #10
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208888323
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:37 schreef Jahr00n het volgende:
als ik deze kaolo lijpe gozer onder mij had werd ik helemaal gek vriend

binnen twee dagen ontsla ik zon gozer
Succes, binnen twee dagen is hij jouw baas.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208888327
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Even lachen allemaal
  maandag 24 april 2023 @ 17:47:34 #12
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208888394
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:42 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Even lachen allemaal
Vergeet het applaus niet he, thot.
pi_208888452
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:28 schreef Selenophilia het volgende:
Ik ben ook hoogbegaaft.
Ik ook. Gisteren stond ik als begaafde op een heuvel.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 24 april 2023 @ 18:05:29 #14
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208888587
quote:
7s.gif Op maandag 24 april 2023 17:54 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik ook. Gisteren stond ik als begaafde op een heuvel.
pi_208888685
Ik ken alleen maar hoog begaafde mensen die op een paar punten heel sterk zijn maar bijvoorbeeld sociaal weer zwakbegaafd zijn..

En om even in te haken op de TS: Het kan zeker zijn dat hij hoog begaafd is... echter wil dat niet zeggen dat hij dat op alle fronten is...(zoals ik hier boven beschreef), al zijn het altijd mooie verhalen..
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208888746
Ik ben ook hoogbegaafd. Ik kan mij heel goed aanpassen, waardoor ik redelijk goed mee draai in de samenleving. Je moet alleen wel engelen geduld- en een hoge frustratie grens hebben.

Misschien heb je wel eens iemand met een verstandelijke beperking ontmoet. Zo een persoon heeft misschien een IQ van 70, terwijl jij ergens rond de 100 zit.
Het verschil in IQ met een hoogbegaafd iemand is hetzelfde, maar dan de andere kant op. Jij hebt dan een IQ van rond de 100 en het hoogbegaafde persoon van rond de 130. Ook een verschil van 30.

Moet je je nu voorstellen dat een IQ van 70 normaal is in de samenleving. Terwijl jij rond de 100 zit. Iedereen verwacht van jou dat je denkt en doet als een persoon met een verstandelijke beperking. Doe je dit niet, dan ben je 'lastig' en kan men je manier van denken niet volgen.
Dat is hoe het is om hoogbegaafd te zijn.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 24 april 2023 @ 18:49:38 #17
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208889004
quote:
3s.gif Op maandag 24 april 2023 18:23 schreef NgInE het volgende:
Ik ben ook hoogbegaafd. Ik kan mij heel goed aanpassen, waardoor ik redelijk goed mee draai in de samenleving. Je moet alleen wel engelen geduld- en een hoge frustratie grens hebben.

Misschien heb je wel eens iemand met een verstandelijke beperking ontmoet. Zo een persoon heeft misschien een IQ van 70, terwijl jij ergens rond de 100 zit.
Het verschil in IQ met een hoogbegaafd iemand is hetzelfde, maar dan de andere kant op. Jij hebt dan een IQ van rond de 100 en het hoogbegaafde persoon van rond de 130. Ook een verschil van 30.

Moet je je nu voorstellen dat een IQ van 70 normaal is in de samenleving. Terwijl jij rond de 100 zit. Iedereen verwacht van jou dat je denkt en doet als een persoon met een verstandelijke beperking. Doe je dit niet, dan ben je 'lastig' en kan men je manier van denken niet volgen.
Jij bent dus groot in kleine zaken?
pi_208889081
quote:

[..]
Ik ben Hooggeleid G
Nieteens Hooggeleid 5G zijn?

Als loonslaaf moet je toch net voldoende doen. Anders krijg je van je baas meer op je bord.
pi_208889091
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:27 schreef SootSprite het volgende:
"Zet mij ergens neer en na drie maanden vertel ik je hoe het véél beter kan. En de ellende is: ik heb altijd gelijk. Dat is voor leidinggevenden een uitdaging om mee om te gaan."
En de ellende is, is dat hij door zijn narcistische persoonlijkheidsstoornis denkt dat hij hoogbegaafd is
pi_208889093
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:36 schreef Pharkus het volgende:
Een test nodig hebben omdat bevestigd te krijgen...
Mensa community 4 life
pi_208889192
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2023 18:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Jij bent dus groot in kleine zaken?
Ik ben gewoon 33 cm groot geschapen.
  maandag 24 april 2023 @ 19:10:43 #22
459912 FlippingCoin
pi_208889255
quote:

Ben je ook autistisch?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_208889504
quote:
16s.gif Op maandag 24 april 2023 19:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ben je ook autistisch?
Nee. En jij?
  maandag 24 april 2023 @ 19:31:06 #24
459912 FlippingCoin
pi_208889615
quote:
15s.gif Op maandag 24 april 2023 19:25 schreef NgInE het volgende:

[..]
Nee. En jij?
ik ben gevaccineerd
pi_208889674
quote:
16s.gif Op maandag 24 april 2023 19:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ik ben gevaccineerd
Dat is inderdaad belangrijk.
  maandag 24 april 2023 @ 19:36:14 #26
459912 FlippingCoin
pi_208889720
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2023 19:34 schreef NgInE het volgende:

[..]
Dat is inderdaad belangrijk.
Wat merk jij zoal dat mensen met een normaal IQ niet begrijpen wanneer je met ze te maken hebt?
pi_208890026
Nee dat is een gave, ik heb afdelingen als een raket naar de top gejaagd van ¤2000 pw naar ¤100.000 omzet per week. Daarna begin ik mijzelf al snel te vervelen en moet opzoek naar een nieuwe uitdaging. Hoogbegaafd? Nee absoluut niet.
pi_208890200
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:18 schreef Chandler het volgende:
Ik ken alleen maar hoog begaafde mensen die op een paar punten heel sterk zijn maar bijvoorbeeld sociaal weer zwakbegaafd zijn..

En om even in te haken op de TS: Het kan zeker zijn dat hij hoog begaafd is... echter wil dat niet zeggen dat hij dat op alle fronten is...(zoals ik hier boven beschreef), al zijn het altijd mooie verhalen..
Nou bij die eerste denk ik voordeel van de twijfel, weet zelf hoe psychische problemen je kunnen belemmeren.

Die tweede lijkt op een soort irritante Sheldon maar dan dom.
pi_208890247
quote:

Ik heb een IQ van rond de 130, ben als kind getest. Ik heb universiteit gedaan. Maar ik ervaar mensen met een gemiddeld IQ niet als zwakbegaafd hoor. Mensen met mbo 1/2, ja die wel. Maar de kapper niet. Anders geinteresseerd maar zeker niet dom. Zij heeft een goedlopende zaak, ik een lopende burnout.🙈
pi_208890289
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:58 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Mensa community 4 life
Ik ben volgens mij net te dom voor Mensa maar ik ergerde me op de uni al aan van die intellectueeltjes met jampotbril en aktetas die heel opzichtig een filosofieboek gingen lezen en duidelijk maakten dat ze ECHT GEEN TLC keken want dat was dom vermaak.
pi_208890399
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:04 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij net te dom voor Mensa maar ik ergerde me op de uni al aan van die intellectueeltjes met jampotbril en aktetas die heel opzichtig een filosofieboek gingen lezen en duidelijk maakten dat ze ECHT GEEN TLC keken want dat was dom vermaak.
Oh ik dan ook. Heb ooit een IQ test gedaan (de eerste en laatste in mijn leven, en dat was volgens mij ook op school of zo) en toen had ik een IQ van rond de 130. 128 geloof ik of zo? En ook een universitaire opleiding (ook wel een pittige).

My god je zal bij Mensa zitten dan wil je toch ook een snelle dood. Ik ga morgen weer natuurfoto's maken, dat ontspant goed voor mijn burnout.

NB. Mijn broer is overigens officieel hoogbegaafd getest. Hij heeft daar nooit wat mee gedaan, heeft netjes zijn studie afgemaakt, en is toen totaal iets anders gaan doen waarmee hij nu bakken met geld binnenharkt en het leven van zijn dromen leeft. En dat allemaal zonder Mensa :')
  maandag 24 april 2023 @ 20:11:19 #32
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208890403
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:04 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik ben volgens mij net te dom voor Mensa maar ik ergerde me op de uni al aan van die intellectueeltjes met jampotbril en aktetas die heel opzichtig een filosofieboek gingen lezen en duidelijk maakten dat ze ECHT GEEN TLC keken want dat was een kwalitatief uitermate teleurstellende zender.
Fixxed
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_208890483
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:11 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Fixxed
Welnee ik ben dol op make overs en basketcases
pi_208890508
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:11 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Oh ik dan ook. Heb ooit een IQ test gedaan (de eerste en laatste in mijn leven, en dat was volgens mij ook op school of zo) en toen had ik een IQ van rond de 130. 128 geloof ik of zo? En ook een universitaire opleiding (ook wel een pittige).

My god je zal bij Mensa zitten dan wil je toch ook een snelle dood. Ik ga morgen weer natuurfoto's maken, dat ontspant goed voor mijn burnout.

NB. Mijn broer is overigens officieel hoogbegaafd getest. Hij heeft daar nooit wat mee gedaan, heeft netjes zijn studie afgemaakt, en is toen totaal iets anders gaan doen waarmee hij nu bakken met geld binnenharkt en het leven van zijn dromen leeft. En dat allemaal zonder Mensa :')
Natuur kalmeert mij ook, vooral mijn kat. Sinds mijn burnout lees ik niks meer, speel ik alleen games en kijk kookshows. Vast heel triggerend voor zo'n Mensa idioot, want ik ben een domme normie.
pi_208890548
quote:
16s.gif Op maandag 24 april 2023 19:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat merk jij zoal dat mensen met een normaal IQ niet begrijpen wanneer je met ze te maken hebt?
Ik ervaar het meer als dat ik op een andere golflengte zit kwa denken. Ik vind mijzelf ook helemaal niet superieur aan anderen ofzo.

Wel zie ik soms makkelijker de gevolgen van keuzes die mensen maken.
Dus ik zeg dan bijvoorbeeld dat iets niet gaat werken, maar dan geloven mensen mij niet. Dus dan wacht ik totdat het mis gaat en vaak zijn mensen dan pas bereid om naar mij te luisteren. Dat kan best frustrerend zijn, maar het is niet anders.
pi_208890589
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:59 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Nou bij die eerste denk ik voordeel van de twijfel, weet zelf hoe psychische problemen je kunnen belemmeren.

Die tweede lijkt op een soort irritante Sheldon maar dan dom.
Je doelt dan op, ik heb altijd gelijk? tja dat krijg je idd met hoogbegaafden....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_208890635
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:02 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Ik heb een IQ van rond de 130, ben als kind getest. Ik heb universiteit gedaan. Maar ik ervaar mensen met een gemiddeld IQ niet als zwakbegaafd hoor. Mensen met mbo 1/2, ja die wel. Maar de kapper niet. Anders geinteresseerd maar zeker niet dom. Zij heeft een goedlopende zaak, ik een lopende burnout.🙈
Mensen moeten mijn voorbeeld ook zeker niet letterlijk nemen. Hopelijk geeft het wel een indicatie van waarom functioneren in deze samenleving lastig is voor veel hoogbegaafde mensen.

Zo ben ik bijvoorbeeld ook best lang. De gehele westerse wereld is ingericht op mensen van zo rond de 1.75. Een auto uitzoeken waar ik een beetje normaal in pas kan lastig zijn, je hebt minder keuze kwa kleding ect. Dat is ook een voorbeeld van hoe afwijken van een norm voor een bepaalde problematiek kan zorgen. Maar wanneer het je geest en niet je lichaam is dat buiten het gemiddelde kader valt, dan zijn de gevolgen daar van een stuk groter.
pi_208890640
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:17 schreef SootSprite het volgende:

[..]
Natuur kalmeert mij ook, vooral mijn kat. Sinds mijn burnout lees ik niks meer, speel ik alleen games en kijk kookshows. Vast heel triggerend voor zo'n Mensa idioot, want ik ben een domme normie.
Jep.

Mijn burnout komt overigens niet doordat ik me verveelde op mijn werk (IQ), maar omdat ik niet gemaakt ben voor gemeen verbaal/non-verbaal gedrag (EQ). Ook niet in mijn persoonlijke situatie. Op een gegeven moment, als je lang genoeg met 'emotioneel domme' idioten om bent gegaan, ben je gewoon op. Dan kan je niet meer. En je trekt ze aan omdat je zelf empathisch genoeg bent om te denken 'ach niemand is een klier voor zijn plezier'. Daarnaast heb ik ook een sterk rechtvaardigheidsgevoel. In een wereld als deze brand je dan helemaal op.

Geweldig kan ik je vertellen. Als ik iets kon ditchen, dan was het mijn EQ.
pi_208890648
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:21 schreef Chandler het volgende:

[..]
Je doelt dan op, ik heb altijd gelijk? tja dat krijg je idd met hoogbegaafden....
Klinkt als mijn broer, en ja, hij had ook daadwerkelijk altijd gelijk :P
pi_208890680
quote:
14s.gif Op maandag 24 april 2023 20:23 schreef NgInE het volgende:

[..]
Mensen moeten mijn voorbeeld ook zeker niet letterlijk nemen. Hopelijk geeft het wel een indicatie van waarom functioneren in deze samenleving lastig is voor veel hoogbegaafde mensen.

Zo ben ik bijvoorbeeld ook best lang. De gehele westerse wereld is ingericht op mensen van zo rond de 1.75. Een auto uitzoeken waar ik een beetje normaal in pas kan lastig zijn, je hebt minder keuze kwa kleding ect. Dat is ook een voorbeeld van hoe afwijken van een norm voor een bepaalde problematiek kan zorgen. Maar wanneer het je geest en niet je lichaam is dat buiten het gemiddelde kader valt, dan zijn de gevolgen daar van een stuk groter.
Nou ik roep ook al jaren dat men niet op Rutte moet stemmen etc maar de meeste mensen volgen de kudde. Doe je niks aan
pi_208890800
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:24 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Klinkt als mijn broer, en ja, hij had ook daadwerkelijk altijd gelijk :P
Helaas ken ik ook mensen van dat kaliber! :+
Like trump...
pi_208890809
quote:

Dit. Er hangt altijd een zweem van 'oh die persoon is hoogbegaafd dus die kan alle eigen problemen wel oplossen, die moet niet zeuren'. Terwijl juist bij hoogbegaafdheid het veel voorkomt dat je vastloopt omdat je juist teveel oplossingen ziet, het allemaal wel weet, maar de uitvoering vaak niet op gang komt.
Iemand die zwakbegaafd is heeft een 'afwijking'. Datzelfde is waar voor iemand die hoogbegaafd is.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_208890814
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:34 schreef Chandler het volgende:

[..]
Helaas ken ik ook mensen van dat kaliber! :+
Als hij een discussie met mij aanging over natuurkundige/wiskundige onderwerpen, dan werd ik zo ziekelijk hard geroast dat het nu nog pijn doet
pi_208890852
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:35 schreef Muisje22 het volgende:

[..]
Als hij een discussie met mij aanging over natuurkundige/wiskundige onderwerpen, dan werd ik zo ziekelijk hard geroast dat het nu nog pijn doet
Oei, dat is wel hard..

Ik had een systeem ontwikkeld dat ik gewoon aangaf, je hebt gelijk, er is niemand die meer gelijk hebt dan jij! :+, hield snel op daarna\
Like trump...
pi_208891021
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 20:38 schreef Chandler het volgende:

[..]
Oei, dat is wel hard..

Ik had een systeem ontwikkeld dat ik gewoon aangaf, je hebt gelijk, er is niemand die meer gelijk hebt dan jij! :+, hield snel op daarna\
Ik houd niet van mensen die graag discussieren. Op het forum is leuk, want in mijn tijd op mijn manier. Als ik geen zin hen reageer ik niet. Mensen die steeds maar met argumenten komen zijn dodelijk vermoeiend. Ik knik dan nog even ja en dan loop ik weg.
pi_208891200
quote:
3s.gif Op maandag 24 april 2023 20:35 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Dit. Er hangt altijd een zweem van 'oh die persoon is hoogbegaafd dus die kan alle eigen problemen wel oplossen, die moet niet zeuren'. Terwijl juist bij hoogbegaafdheid het veel voorkomt dat je vastloopt omdat je juist teveel oplossingen ziet, het allemaal wel weet, maar de uitvoering vaak niet op gang komt.
Iemand die zwakbegaafd is heeft een 'afwijking'. Datzelfde is waar voor iemand die hoogbegaafd is.
Er zijn er zeker die het als een handicap ervaren. Maar het heeft heel veel voordelen vind ik zelf. Maar je moet er wel echt mee leren omgaan.
pi_208891390
Ik heb wel dat ik tig keer meer pieker dan een ander. De meeste hoogopgeleiden die ik ken hebben dat in meerdere mate maar ik extreem. Wat dat betreft ben ik wel jaloers op een dom iemand die nergens over nadenkt. Maar om nou te roepen OH IK BEN TE SLIM VOOR DEZE WERELD AAARGH...
  maandag 24 april 2023 @ 21:15:03 #48
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208891430
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
Deze reactie kon je gewoon op wachten van jou :')
  maandag 24 april 2023 @ 21:16:51 #49
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208891452
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:11 schreef SootSprite het volgende:
Ik heb wel dat ik tig keer meer pieker dan een ander. De meeste hoogopgeleiden die ik ken hebben dat in meerdere mate maar ik extreem. Wat dat betreft ben ik wel jaloers op een dom iemand die nergens over nadenkt. Maar om nou te roepen OH IK BEN TE SLIM VOOR DEZE WERELD AAARGH...
Mijn ouders zijn wel duidelijk wat minder intelligent dan mij, en soms lijkt mij dat heerlijk. Zij maken zich enkel druk om het huisje en het autootje en of de directie familie oké is en voor de rest kan de wereld branden het doet ze niks.

Kom ik aan met mijn gepieker om 'wereldse' problemen :')

Wie is er nu echt intelligent :wtf:
pi_208891696
Ik ben gewoon begaafd, gaaf he? _O_

Icarus was hoogbegaafd. Kijk eens waar hij terecht kwam.... 8-)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')