Ook veel Russische bots die het doel hebben gewoon verdeeldheid te creeërenquote:Op dinsdag 25 april 2023 05:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik snap alleen niet wat precies het eind doel van deze bots/mensen is. Zijn het oliebedrijven die gewoon zonder regulatie willen door verdienen?
Hoe zien deze mensen de planeet voor zich over 50 jaar. Of 100? Zou zelf graag mijn kinderen nog eens koraalriffen willen laten zien, maar heb er een hard hoofd in dat die er nog zijn over 50 jaar.
Bedoelt hij verified, of ook de mensen met een vinkje cadeau?quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:23 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Lekkere frisse tijdlijn met alleen maar leuke users.
Dat was toch allang?quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:23 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
Het ging in eerste instantie om de prioriteit op reacties waarmee je een interactie hebt. Nu over het gehele spectrum volgens mij.quote:
Het enige dat geverifieerd was, was dat ze een abonnement betaald hadden, maar zelfs dat nu niet meer.quote:Op dinsdag 25 april 2023 12:23 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]
De voorheen geverifieerde mensen waren populaire bekendheden. Die kregen voorrang qua impressies.quote:
Ja, daarom hebben alle celebrities nu hun blauwe vinkje maar gratis gekregen. Want anders drijft alleen die gare troep van wannabes omhoog en wie zit daar nou op te wachten?quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:27 schreef Montov het volgende:
[..]
De voorheen geverifieerde mensen waren populaire bekendheden. Die kregen voorrang qua impressies.
Nu krijg je wanhopig betalende mensen met post diarree die meer impressies krijgen.
Ik heb een vaag vermoeden wat dit gaat doen met de kwaliteit van Twitter. Iedere normale gebruiker zal een breekpunt hebben voor wanneer Twitter niet meer interessant is.
Ik begin wel een beetje op dat punt te komen. Wat ik zou willen is dat ik elke post van elk account dat ik volg in chronologische volgorde kan zien zonder dat er allerlei algoritmische shit of grappige garpjes van de grote baas achter zitten en je daardoor telkens een groot deel mist. Maar dat schijnt dus niet te kunnen of te mogen waardoor het nu een brei is waar amper een touw aan vast te knopen is.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:27 schreef Montov het volgende:
[..]
De voorheen geverifieerde mensen waren populaire bekendheden. Die kregen voorrang qua impressies.
Nu krijg je wanhopig betalende mensen met post diarree die meer impressies krijgen.
Ik heb een vaag vermoeden wat dit gaat doen met de kwaliteit van Twitter. Iedere normale gebruiker zal een breekpunt hebben voor wanneer Twitter niet meer interessant is.
Mag wel, maar dan moet je betalen. Niemand wordt op die manier uitgesloten hoor als je dat soms denkt.quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:55 schreef xpompompomx het volgende:
Maar dat schijnt dus niet te kunnen of te mogen waardoor het nu een brei is waar amper een touw aan vast te knopen is.
quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:27 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat lost het niet op, want die oude grote accounts hebben ook een vinkje. Dus dan heb je bagger van niet betalende nobodies zoals jij en ik.quote:
Dat was al zo. Die vinkjes waren niet bedoeld voor populaire bekendheden, de meerderheid met zo'n vinkje was volledig onbekend. Sterker, die vinkjes hebben sommige mensen geholpen om juist bekend te worden (op Twitter dan).quote:Op dinsdag 25 april 2023 13:27 schreef Montov het volgende:
[..]
quote:There are really two main issues that make the new Twitter verification system a complete nightmare.
The first is the userbase. Very few normal users are willing to pay for a free social media site. Moreover, the main "selling point" of the service is to boost post visibility. The service inherently appeals only to people who both a) care extremely deeply about their posts being seen, and b) make posts that inherently are unappealing to other Twitter users (since people with appealing/interesting/funny/not-weird posts would be able to naturally grow an audience on the platform if they want to). So pretty much every single blue check is a hyper-online weirdo who is deeply bad at posting, despite being obsessed with twitter metrics.
The second is that verified replies get promoted to the top of every post. You have to scroll through all the blue check replies to get to even the most popular non-blue check replies. This is true even for blue check replies that have zero engagement, are completely off-topic, or are just straight up spam or scams.
As a result, if you're looking for relevant discussion on a popular tweet, you have to first scroll past the thoughts of some of the most terminally online, inherently unlikeable people on the planet. So normal users are constantly exposed to the most off-putting segments of the userbase.
It's like if Reddit incentivized every antisocial weirdo to post as much as possible to get their money's worth, and then forced every user to sort by controversial. It's a horrible structure that makes the product practically unusable for non-weirdos. Which is just how Elon likes it I guess.
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3
Cijfers graag ter onderbouwing van dit statement. Of doel je echt alleen op het linksgeoriënteerde Reddit publiek wat het toxic vindt?quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:34 schreef Terecht het volgende:
door de meeste mensen als toxisch wordt ervaren.
De algemene teneur op Fok! is ook dat het blauwe Twitter vinkje het brandmerk van de sneuneus is hoorquote:Op dinsdag 25 april 2023 22:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Cijfers graag ter onderbouwing van dit statement. Of doel je echt alleen op het linksgeoriënteerde Reddit publiek wat het toxic vindt?
Ik snap niet wat daar perse zo grappig aan is.quote:
Als die 5 die-hard extremistische Muskhaters in dit topic het complete beeld van Fok moeten schetsen, dan was ik allang weggeweest joh.quote:Op dinsdag 25 april 2023 22:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
De algemene teneur op Fok! is ook dat het blauwe Twitter vinkje het brandmerk van de sneuneus is hoor. En wat de vox populi op Fok vindt, is waar.
Verschil is wel dat het bedrijf reddit het aan zijn reet zal roesten. /r/the_donald was bv een belangrijk fenomeen of dat shit als /r/coontown of /r/jailbait mocht of noem het maar op wat voor radicaal rechtse shit ooit mocht tot het moeilijk verkoopbaar werd.quote:Op woensdag 26 april 2023 00:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik snap niet wat daar perse zo grappig aan is.Reddit's community / userbase heeft een overweldigende left-wing bias. Ik neem aan dat dat wel algemeen bekend is toch?
Ik zou ook niet lachen als iemand zegt dat Fox News republikeins van aard is.
Musk adoreren = Rechts conservatief zekerquote:Op woensdag 26 april 2023 00:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Rnie 2023: Musk niet blind adoreren = links en komt door echokamers
Ik vind het vooral niet zo snugger, want zelfs medestanders vinden dat-ie er nou toch wel een erg groot potje van maakt. Volgens de uiterst-linkse Casey Newton natuurlijkquote:Op woensdag 26 april 2023 00:34 schreef Rnie het volgende:
[..]
Musk adoreren = Rechts conservatief zeker
Het blauwe vinkje herplaatsen aan iedereen die meer dan 1 miljoen volgers heeft (inclusief dode users) is ook bullshit en extreem tegenstrijdig met hetgeen hij eerst verkondigde omtrent de gelijkwaardigheid en corruptie omtrent wie wel en wie niet. Daar was ik het namelijk roerend mee eens. Dit is gewoon stom gedrag van Musk.quote:Op woensdag 26 april 2023 00:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het vooral niet zo snugger, want zelfs medestanders vinden dat-ie er nou toch wel een erg groot potje van maakt. Volgens de uiterst-linkse Casey Newton natuurlijk
[ afbeelding ]
https://www.platformer.news/p/twitters-badge-of-dishonor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |