abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208857829
quote:
Tientallen ondernemers voor miljoenen opgelicht door 26-jarige 'wonderbelegger' Max R.

De begin april door de Fiod gearresteerde Max R., heeft in de afgelopen vier jaar meer dan tachtig vermogende beleggers gedupeerd. Vanuit een penthouse in de Amsterdamse Pontsteiger spiegelde de nu 26-jarige R. rendementen voor tot 25% op jaarbasis, met de belofte hun inleg te stoppen in onder meer aandelen, grondstoffen en optieproducten.

Uit documenten in handen van het FD blijkt dat R. zich uitgaf als econometrist en ex-BinckBank-handelaar die ¤35 mln onder beheer had. Klanten zagen in R. een 'wonderbelegger'. Ze moesten minimaal ¤100.000 storten, tegen commissies variërend van 12,5% tot 25% over 'elke verdiende euro'. De investeerders konden korting bedingen door nieuwe klanten aan te dragen, of zelf meer geld in te leggen.

Volgens het Openbaar Ministerie was in werkelijkheid sprake van een ponzifraude, waarbij R. ¤26 mln heeft verduisterd. Gelden zijn opgegaan aan een zeer extravagante levensstijl, waaronder hoofdstedelijk vastgoed, tripjes op een — gehuurd — jacht en luxe auto's. R. zit vast sinds zijn arrestatie. De andere verdachte, zijn vriendin Emma H. (29), is op vrije voeten gesteld. H., die volgens het Handelsregister in de thuiszorg werkt, is niet bereikbaar voor commentaar.

[…]

Partners verleidden beleggers met teksten als 'dit gaat echt mega lekker renderen', en dat men samen 'zou gaan knallen'. Volgens bij de rechtbank overgelegde contractinformatie droegen partners er ook zorg voor dat beleggers geld terug krijgen, indien R. langdurig ziek is of komt te overlijden. Zowel R. als de partner hebben niet meer gereageerd op sommaties, terwijl de beleggers dringend geld nodig hebben voor een verbouwing of eigen onderneming.

Betrokkenen die anoniem willen blijven stellen dat het de vraag is of R. überhaupt geld heeft belegd. De Fiod stelt dat geld is besteed aan luxe vakanties, kunst en vastgoed, waaronder een herenhuis in Amsterdam-Zuid. Ook huurde R. een tijdlang een penthouse in de Pontsteiger-flat.
Het herenhuis in Amsterdam kochten R. en zijn vriendin H. voor ¤7,5 miljoen van voormalig F1-coureur Giedo van der Garde en diens partner Denise Boekhoorn, dochter van miljardair en ex-Hema-eigenaar Marcel Boekhoorn. Op het huis ligt beslag, voor een bedrag van ¤10,1 mln. Bronnen bekend met de verkoop vertellen dat er problemen waren met de afname, doordat één termijnbetaling door R. werd gemist.

Van der Garde zegt de verdachten niet goed te kennen. ‘In het verleden sprak ik Max en zijn vriendin weleens bij mijn schoonvader, omdat ze net als hij in de Pontsteiger woonden. Toen gaven ze aan interesse te hebben voor ons huis’, aldus Van der Garde. ‘Ik weet dat hij is aangehouden, maar heb me nooit ingelaten met zijn beleggingen.'
Marcel Boekhoorn zegt dat hij niet inging op investeringsvoorstellen van R. 'Het leek een keurige jongen, het zou de zoon van een notaris kunnen zijn.' BinckBank (nu Saxo) laat weten dat R. slechts zeven maanden als student parttime op de klantenservice heeft gewerkt

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-(...)r-max-r-wud3aa7dxVAo

Blijft toch elke keer opmerkelijk hoe makkelijk mensen te verblinden zijn door hebzucht :X
pi_208857845
Emma H. Klinkt geil.
U MAD?
pi_208857946
Heeft Binck ook beheerde fondsen?Ander is ervaring als broker toch vrij nietszeggend?

Verder had ie gewoon hoger in moeten zetten, 3&30 ofzo :7
  vrijdag 21 april 2023 @ 22:50:47 #4
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208858133
geef je ¤100K aan de buurjongen bij wijze van spreken, doe er iets leuks mee
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208858247
Als iemand je fabelachtige rendementen voorspiegelt, ben je over het algemeen aan het inleggen voor de rendementen van een eerdere belegger.
pi_208858709
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 23:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als iemand je fabelachtige rendementen voorspiegelt, ben je over het algemeen aan het inleggen voor de rendementen van een eerdere belegger.
Dan heb jij nog nooit fabelachtige rendementen behaald.
pi_208858948
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 23:39 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Dan heb jij nog nooit fabelachtige rendementen behaald.
Je kan wel fabelachtige rendementen behalen.

Maar ze beloven is nog weer een ander verhaal.
  zaterdag 22 april 2023 @ 00:22:09 #8
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_208858971
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 22 april 2023 @ 08:23:48 #9
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_208859640
Ja, met zo'n hoog potentieel rendement heb je nou eenmaal risico's. dit is misgegaan voor de investeerders maar mischien haalt de volgende wonder belegger wel een rendement van 25%. Als het goed gaat hoor je nooit wat, vervelend voor die mensen maar tegenslagen horen erbij.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zaterdag 22 april 2023 @ 08:57:10 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208859844
Ik snap niet dat mensen met enig vermogen in zo’n verhaal geloven. Het is algemeen bekend dat rendementen boven het marktrendement onhoudbaar zijn. Meestal wordt er nog zand in de ogen gestrooid met een of andere ‘methode’, maar zelfs daar heeft deze jongen de moeite niet voor genomen.
The End Times are wild
  zaterdag 22 april 2023 @ 09:05:45 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_208859894
Van klantenservicemedewerker naar miljonair in een penthouse.

Knappe prestatie.

De bank heeft wel aardig zitten slapen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_208859909
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:05 schreef MichaelScott het volgende:

Niet alleen de bank ook de mensen die deze man zoveel geld toevertrouwden. ;)
pi_208860027
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 08:57 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet dat mensen met enig vermogen in zo’n verhaal geloven. Het is algemeen bekend dat rendementen boven het marktrendement onhoudbaar zijn. Meestal wordt er nog zand in de ogen gestrooid met een of andere ‘methode’, maar zelfs daar heeft deze jongen de moeite niet voor genomen.
Nou ja, zo'n Rentech van Jim Simons doet het ook dermate goed wat voor veel beleggers onverklaarbaar is :P
pi_208860050
als iemand naar mij toe komt en zegt dat ze mijn geld willen investeren en mij verleidden met teksten als 'dit gaat echt mega lekker renderen', en dat men samen 'zou gaan knallen' dan zou ik per direct alles verkopen en dat geld aan hun geven.
Dat kan niet mis gaan!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208860058
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 08:57 schreef LXIV het volgende:
Regelt hoor je zulke verhalen en dat zijn dan vaak mensen die een grote erfenis hebben gehad en geen flauw idee hebben wat ze doen omdat ze niet gewend zijn met zulke bedragen om te gaan.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208860098
pi_208860534
Klinkt als een prima levensplan:
1. Licht mensen op voor 25 miljoen
2. Leef extravagant, maar zet stiekem 5 miljoen ergens weg
3. Accepteer dat je wordt gepakt
4. Paar jaartjes witte boorden gevangenis
5. Neem je 5 miljoen op, ga naar een exotisch oord en geniet van de rest van je leven
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208860599
Serieuze vraag, hoe check je dit als consument? Ik heb nooit in dit soort fondsen gezeten, en als ik het zou doen dan is het voor een bedrag van <100k, dus wat meer toezicht (als het goed is :') ). Zijn hier onafhankelijke audits voor oid?
pi_208860646
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 10:56 schreef Knipoogje het volgende:
Klinkt als een prima levensplan:
1. Licht mensen op voor 25 miljoen
2. Leef extravagant, maar zet stiekem 5 miljoen ergens weg
3. Accepteer dat je wordt gepakt
4. Paar jaartjes witte boorden gevangenis
5. Neem je 5 miljoen op, ga naar een exotisch oord en geniet van de rest van je leven
Hoe verduister je die 5M? Je plan is minder aantrekkelijk als dat spaarpotje toch nog getraceerd wordt.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_208860739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:06 schreef tjoptjop het volgende:
Serieuze vraag, hoe check je dit als consument? Ik heb nooit in dit soort fondsen gezeten, en als ik het zou doen dan is het voor een bedrag van <100k, dus wat meer toezicht (als het goed is :') ). Zijn hier onafhankelijke audits voor oid?
Men gaat dr vanuit dat als je zulke hoge bedragen belegd je ook weet hoe je hier mee om moet gaan. Dus dat moet je zelf regelen

Mensen die plotseling veel geld hebben (erfenisje ofzo) zijn hier minder handig mee en de ideale klanten voor Max.

Mensen die het geld zelf verdiend hebben gaan hier niet in mee of houden spreiding aan.
pi_208860744
quote:
de beste check is het gezonde boeren verstand
pi_208860762
quote:
Zodra er rendement beloofd wordt en Trustpilot vol staat met positieve reviews, dan wordt het iig tijd om uit te kijken.

Ook alle "robotraders" zijn bij voorbaat verdacht. Het zijn vrijwel altijd ponzi's of ze maken gebruik van het feit dat ze geen risico lopen. Is er per ongeluk winst? Dan pakken ze daar 25% op. Is er verlies? Jammer voor je joh.

Als je redelijk veilig wil beleggen dan is een S&P500 ETF een prima optie, eventueel met een AEX en NASDAQ ETF erbij of een REIT ETF voor wat vaste inkomsten.

Maar ook dan geldt: er is een historisch rendement bekend, dat zegt niets over de toekomst.
pi_208864452
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
de beste check is het gezonde boeren verstand
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:28 schreef descon het volgende:

[..]
Men gaat dr vanuit dat als je zulke hoge bedragen belegd je ook weet hoe je hier mee om moet gaan. Dus dat moet je zelf regelen

Mensen die plotseling veel geld hebben (erfenisje ofzo) zijn hier minder handig mee en de ideale klanten voor Max.

Mensen die het geld zelf verdiend hebben gaan hier niet in mee of houden spreiding aan.
Maar hoe regel je het zelf? Ik snap dat gezond verstand belangrijk is, en als iets bijv bij Business Class gepromoot wordt moeten de alarmbellen afgaan. Ik denk dat bij zo'n jochie als in de OP de alarmbellen ook af zouden gaan. Maar laten de betere fondsen zich iedere jaar auditten door iets als KPMG oid? Ik kan me ook niet voorstellen dat je als klant mee mag loeren op het brokeraccount van het fonds? Dus hoe doet de gelauwerde belegger dit?

Bij Maddof zijn ook heel wat ervaren beleggers de mist ingegaan.
pi_208864484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 11:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Zodra er rendement beloofd wordt en Trustpilot vol staat met positieve reviews, dan wordt het iig tijd om uit te kijken.

Ook alle "robotraders" zijn bij voorbaat verdacht. Het zijn vrijwel altijd ponzi's of ze maken gebruik van het feit dat ze geen risico lopen. Is er per ongeluk winst? Dan pakken ze daar 25% op. Is er verlies? Jammer voor je joh.

Als je redelijk veilig wil beleggen dan is een S&P500 ETF een prima optie, eventueel met een AEX en NASDAQ ETF erbij of een REIT ETF voor wat vaste inkomsten.

Maar ook dan geldt: er is een historisch rendement bekend, dat zegt niets over de toekomst.
Trackers heb ik tot op heden ook gedaan, en ik zie mezelf ook niet zo snel in een managed fund stappen, maar ik was gewoon nieuwsgierig. Gouden bergen, te mooi om waar te zijn etc zijn idd rode vlaggen dat snap ik.

Uiteindelijk kun je ook gewoon een winnaarsfonds maken. Begin met 100 verschillende strategieën, na een jaar is dan waarschijnlijk de helft winstgevend, jaar daarna weer de helft en uiteindelijk heb je na 5 jaar een handvol strategieën die "in het verleden" "resultaat" hebben gehaald. Dus dat zegt imho ook niet alles. De gepresenteerde prestaties zijn immers altijd percentages en geen absolute bedragen.
pi_208864904
TL;DR
Vakman pur sang
  zaterdag 22 april 2023 @ 19:35:08 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_208864970
Een piramidespel of Ponzifraude, altijd leuk, en zeer strafbaar. Tenzij je de overheid bent natuurlijk, dan noem je het AOW en kom je er mee weg.
pi_208865377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 18:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
[..]
Maar hoe regel je het zelf? Ik snap dat gezond verstand belangrijk is, en als iets bijv bij Business Class gepromoot wordt moeten de alarmbellen afgaan. Ik denk dat bij zo'n jochie als in de OP de alarmbellen ook af zouden gaan. Maar laten de betere fondsen zich iedere jaar auditten door iets als KPMG oid? Ik kan me ook niet voorstellen dat je als klant mee mag loeren op het brokeraccount van het fonds? Dus hoe doet de gelauwerde belegger dit?

Bij Maddof zijn ook heel wat ervaren beleggers de mist ingegaan.
ik beleg bij een bank in een fonds... geen idee hoe betrouwbaar dat is....
pi_208866316
Haha hebberige elite en boomers die genaaid worden door een klantenservice medewerker. Verdiende loon.
pi_209046081
quote:
Wonderbelegger' Max R. heeft aanzienlijk meer slachtoffers gemaakt dan tot nu toe bekend was. De meest opvallende gedupeerde van R., die sinds april vastzit op verdenking van grootschalige beleggingsfraude, is medeoprichter en ceo van cryptobeurs Bitvavo Mark Nuvelstijn.

Een woordvoerder van de rechtbank van Amsterdam bevestigt dat op 4 april een kort geding diende tussen R. en Nuvelstijn. Een direct betrokkene weet te melden dat de Bitvavo-topman, die de zaak aanspande, 'miljoenen euro's' bij R. probeert terug te krijgen. Tot een uitspraak is het nog niet gekomen; het vonnis is op verzoek van Nuvelstijn voor onbepaalde tijd aangehouden.

Nuvelstijn stelt op vragen van het FD dat hij inderdaad ‘helaas slachtoffer’ is geworden van de praktijken van R. De Bitvavo-topman heeft aangifte gedaan en benadrukt dat het een privékwestie betreft. ‘Ik ben in afwachting van het onderzoek van de Fiod en daarom heb ik het kort geding dat reeds liep aangehouden. De directie en aandeelhouders van Bitvavo zijn hiervan op de hoogte.’

https://fd.nl/financiele-(...)r-max-r-qge3aa7dxVAo

Had het beter in crypto kunnen steken _O-
pi_209050090
Whut?

Maar hoe vertrouwden ze ineens deze jonge knaap?
Zo klinkt het alsof ik mijn LinkedIn pagina ook kan oppimpen en rijke figuren mij zonder problemen 100k overmaken.

Hoe dan?

Eig ook wel dom van dat figuur.
Als je zoveel opties hebt, doe er dan wat mee. Dat kan je op termijn veel opleveren.
pi_209052689
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 20:52 schreef bianconeri het volgende:
Whut?

Maar hoe vertrouwden ze ineens deze jonge knaap?
Zo klinkt het alsof ik mijn LinkedIn pagina ook kan oppimpen en rijke figuren mij zonder problemen 100k overmaken.

Hoe dan?

Eig ook wel dom van dat figuur.
Als je zoveel opties hebt, doe er dan wat mee. Dat kan je op termijn veel opleveren.
-op de man, nergens voor nodig-

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2023 23:07:24 ]
pi_209053469
-reactie op verwijderde post-

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2023 23:07:55 ]
pi_209063106
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 april 2023 09:05 schreef MichaelScott het volgende:
Van klantenservicemedewerker naar miljonair in een penthouse.

Het schijnt dat de banken wel adequaat gereageerd hebben en de transacties gemeld hebben bij het meldpunt van de overheid.
Alleen heeft die er niets mee gedaan omdat ze bedolven worden onder meldingen omdat de door hun zelf opgestelde criteria voor een ongebruikelijke transactie veel te streng zijn waardoor aan een melding maximaal 3 minuten besteed kan worden :N
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')