abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208846744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:28 schreef knoopie het volgende:

[..]
Nu leg je mij weer woorden in de mond, alleen maar omdat je het zo graag met mij oneens wil zijn of mij er op wil “betrappen”
Iedereen moet een hobby hebben.

quote:
dat ik mijzelf tegenspreek? EV’s van 2500kg vind ik dom en heb ik altijd dom gevonden, voor minstens 95% van de bevolking. De combi elektro met benzine is in de praktijk naar mijn mening het beste compromis, vanwege eerder genoemde voordelen.
Want een hybride heeft geen accu ofzo?

quote:
Maar het liefst ga ik gewoon op de fiets, als het niet te ver is. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Ja leuk k tnx bye maar niet iedereen woont op 5 km van zijn werk.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208848888
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:56 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Iedereen moet een hobby hebben.
[..]
Want een hybride heeft geen accu ofzo?
Natuurlijk wel. Een normale benzine- of dieselauto trouwens ook. Maar die is veel kleiner.
Stel, je hebt 95kwh aan accu beschikbaar om auto’s te maken. Dan kan je één Audi etron maken, en bespaar je dus de co2 uitstoot van één benzineauto. Of je kan 9 plug-in hybrides maken, die allemaal het woon-werkverkeer elektrisch kunnen doen, tijdens een weekendje weg de helft elektrisch kunnen rijden, en alleen op vakantie vooral op benzine rijden. Wat denk je dat uiteindelijk meer energie bespaart; 9 hybrides die 70% elektrisch rijden, of één Audi etron en 8 normale brandstofautos?
quote:
Ja leuk k tnx bye maar niet iedereen woont op 5 km van zijn werk.
Ik ook niet. 17km ongeveer. Als je geen luie pad bent, dan is dat ook prima te doen met een normale fiets.

Geen idee waarom je altijd zo onnozel doet alsof we oplossingen niet kunnen combineren. De wereld is niet zwart-wit. Natuurlijk moet niet iedereen op de fiets gaan, want sommige mensen moeten gewoon verder rijden. Maar als iedereen die wél op 5 km van zijn werk woont met de fiets zou gaan, scheelt dat al heel wat.

Net zoals alleen elektrisch rijden niet dé oplossing is, net zoals waterstof niet dé oplossing is, en zonnepanelen of windmolens ook niet, maar een combinatie van dat alles!
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 21 april 2023 @ 10:33:58 #153
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208849314
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 09:50 schreef knoopie het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Een normale benzine- of dieselauto trouwens ook. Maar die is veel kleiner.
Stel, je hebt 95kwh aan accu beschikbaar om auto’s te maken. Dan kan je één Audi etron maken, en bespaar je dus de co2 uitstoot van één benzineauto. Of je kan 9 plug-in hybrides maken, die allemaal het woon-werkverkeer elektrisch kunnen doen, tijdens een weekendje weg de helft elektrisch kunnen rijden, en alleen op vakantie vooral op benzine rijden. Wat denk je dat uiteindelijk meer energie bespaart; 9 hybrides die 70% elektrisch rijden, of één Audi etron en 8 normale brandstofautos?
Het gaat niet om 'energie'. Het gaat om bruikbare, mobiele en transportabele energie. Electrisch, of het nou full of hybride is, is dat gewoon niet. Je zit met een joekel van een accu van honderden kilo's. Dat is onnodig gesleep en zowel met delving, productie als afvoer het milieu juist extra belast.

quote:
[..]
Ik ook niet. 17km ongeveer. Als je geen luie pad bent, dan is dat ook prima te doen met een normale fiets.
Ga jij maar lekker een uur enkele reis door weer en wind elke dag. Maar ik heb zo het idee dat je dat vooral zegt omdat je thuis werkt.

quote:
Geen idee waarom je altijd zo onnozel doet alsof we oplossingen niet kunnen combineren. De wereld is niet zwart-wit. Natuurlijk moet niet iedereen op de fiets gaan, want sommige mensen moeten gewoon verder rijden. Maar als iedereen die wél op 5 km van zijn werk woont met de fiets zou gaan, scheelt dat al heel wat.
Ook zo handig om een extra reistijd van een half uur extra per dag te hebben tov de auto.

quote:
Net zoals alleen elektrisch rijden niet dé oplossing is, net zoals waterstof niet dé oplossing is, en zonnepanelen of windmolens ook niet, maar een combinatie van dat alles!
Zelfs dat niet. Van de beste oplossing (kernenergie, stabiele toevoer) kies je het meeste. Voor persoonlijke duurzaamheid zonnepanelen op je dak. Vanuit de naast de kerncentrales gelegen waterstof fabrieken wordt gas voor thuis en auto gemaakt. Dan ben je klaar. We hebben helemaal geen elektrisch rijden nodig. Ja voor jou electrische fiets misschien.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208924845
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 09:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Haha oke
Dat is de simpele realiteit. Men stemt steeds zelf persoonlijk met deportomonnee totaal anders dan ze uitstralen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208925040
Geen elektrische auto hebben :')
pi_208926093
quote:
9s.gif Op donderdag 27 april 2023 19:54 schreef koffiekoekjes het volgende:
Geen elektrische auto hebben :')
De enige goede electrische auto is die van schaal 1:44.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')