SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen challengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw deel, nieuwe kansen! Misschien kunnen we de wie loopt waar weer leven inblazen.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
Een keer zo'n marathon afstand doen en het smaakt waarschijnlijk naar meer.quote:Op maandag 17 april 2023 16:21 schreef Geerd het volgende:
Man man man ..lekker bezig geweest mensen!!! Kom ik weer aan met mijn 10k rondje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
10k is eigenlijk ook veel prettiger dan dat pleuruseind
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.![]()
Ga mij er niet aan wagen..wou een keer de 10k binnen de 50min doen, beetje zelf aan het trainen..intervallen dit dat..kwam op 51.12... maar voelde ik gewoon soort van ouderwetse groeipijn in de knieen etc..de volgende dag.quote:Op maandag 17 april 2023 18:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Een keer zo'n marathon afstand doen en het smaakt waarschijnlijk naar meer.
Doe meer aan oudijzer tillen
Ik zwaai naar dieren.![]()
Ik ook maar 10K hoor, maar vond het hartstikke leuk om het hele event mee te maken! Nu doortrainen naar 15 en dan zien wel wel weer verder!
Superleuk om jullie prestaties te lezen, knap hoor! Echt respect
Ik zag op het 5K loopje zelfs enkelen met zo’n rugtas met van die drinkslangen. Op de 5K zou je daar toch bier in moeten doen denk ik![]()
Leuk najaarsloopje waar iemand naar vroeg in dit topic is de halve marathon van oldenzaal in oktober. Prachtig heuvelachtig parcours!Alius aliud dicit![]()
Juist...begon met 5km op de band...ik dacht een normaal gezond persoon moet toch wel 5km kunnen rennen?quote:Op maandag 17 april 2023 19:23 schreef Mrmime het volgende:
Ik ook maar 10K hoor, maar vond het hartstikke leuk om het hele event mee te maken! Nu doortrainen naar 15 en dan zien wel wel weer verder!
Superleuk om jullie prestaties te lezen, knap hoor! Echt respect
Ik zag op het 5K loopje zelfs enkelen met zo’n rugtas met van die drinkslangen. Op de 5K zou je daar toch bier in moeten doen denk ik![]()
Leuk najaarsloopje waar iemand naar vroeg in dit topic is de halve marathon van oldenzaal in oktober. Prachtig heuvelachtig parcours!
Daarna elke keer met 500 meter opgebouwd...Ik zwaai naar dieren.![]()
Maar man man man wat hier voorbij komt...en triathlonners (Ironman) hoe dan...Ik zwaai naar dieren.![]()
Bij mij begonnen de plannen om de marathon van Rotterdam te rennen vorig jaar rond de zomer toen ik bezopen was maar toen was ik ook nooit verder gekomen dan 5km… Wel aardig fit, dus ik ging redelijk snel naar 10km en vanaf september ben ik gericht gaan trainen.
Het meest bizarre is, het gaat nu alweer kriebelen. Vrees dat ik er wel nog een keertje in ga trappen, zo’n hele marathon. Achteraf is het veel leuker dan op het moment zelf
Met pijn en moeite derde![]()
Heb je geprobeerd om de afstand door Strava te laten herberekenen? Dan pakt hij de afstand volgens Strava en niet volgens je GPS-device. Dit kan in de desktopversie.quote:Op maandag 17 april 2023 12:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ik heb er een van 41.99km in mijn Strava, en dat ziet ie iig niet als een marathon(was de marathon in een ironman, had ook niet veel puf meer om nog meer te lopen
)
![]()
Dit laatste kloptquote:Op maandag 17 april 2023 20:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Bij mij begonnen de plannen om de marathon van Rotterdam te rennen vorig jaar rond de zomer toen ik bezopen was maar toen was ik ook nooit verder gekomen dan 5km… Wel aardig fit, dus ik ging redelijk snel naar 10km en vanaf september ben ik gericht gaan trainen.
Het meest bizarre is, het gaat nu alweer kriebelen. Vrees dat ik er wel nog een keertje in ga trappen, zo’n hele marathon. Achteraf is het veel leuker dan op het moment zelfHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
InderdaadDit was de tweede keer maar net als de eerste keer zit ik nu alweer de rijnmond uitzending terug te kijken om het weer even opnieuw te beleven (en mezelf te spotten natuurlijk).
![]()
Ben ik het toch niet mee eens. Heb nu weer bijna de hele tijd met een gigantische glimlach gerend. Ondanks de pijn, opkomende kramp en misselijkheid in de laatste 5 km. Dat publiek is echt knettergek, heerlijk!quote:
Mn benen voelen nog steeds boven verwachting goed, al gaat het traplopen nog wat moeizaam.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
Ik loop voorlopig in elk geval geen marathon meer
Lekker weer afstanden lopen die gewoon te behappen zijn. En dat je dan gewoon de volgende dag ook nog gewoon een normaal mens bent, in plaats van een oude man van 85.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik zit ook Rijnmond terug te kijken nu![]()
Bij de NOS heb ik mezelf nog gespot in 1 van de openingsshots vanaf de start. Veel groter wordt mijn claim to fame niet![]()
Wat ik me wel afvraag: rond welke tijd komen de meeste mensen binnen van de 17k? Is daar een grafiekje voor toevallig?Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Mwah ik heb er tot 28 wel van genoten maar toen pas echt vanaf 38/Kralingse Weg weer.quote:Op maandag 17 april 2023 21:26 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ben ik het toch niet mee eens. Heb nu weer bijna de hele tijd met een gigantische glimlach gerend. Ondanks de pijn, opkomende kramp en misselijkheid in de laatste 5 km. Dat publiek is echt knettergek, heerlijk!
Mn benen voelen nog steeds boven verwachting goed, al gaat het traplopen nog wat moeizaam.
Maar waarschijnlijk schrijf ik me idd wel weer gewoon in in 2024.Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Ik heb mijn race nog even geanalyseerd maar het besef dat ik dus gewoon een negative split heb gelopen begint nu pas in te dalen
2:03:04 om 2:00:59
Ik merk ook dat ik nu een soort onrust heb ook? Zwart gat wil ik niet meteen noemen maar wat is het?
Ik weet nu ook 100% zeker dat ik onder de 4 uur kan, ik denk dat daar de onrust zit. Voor mijn gevoel heb ik "weinig" moeite gedaan hiervoor. Natuurlijk heb ik alle trainingen en lange duurlopen gedaan, maar het heeft niet gevoeld als hard werken.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Ik ga juist voor een langere afstand.. volgend jaar de zestig van Texel.quote:Op maandag 17 april 2023 21:47 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop voorlopig in elk geval geen marathon meer
Lekker weer afstanden lopen die gewoon te behappen zijn. En dat je dan gewoon de volgende dag ook nog gewoon een normaal mens bent, in plaats van een oude man van 85.
Lekker heeel veel lange duurlopen doen.
Misschien tussendoor nog wel een marathon, maar dan helemaal niet om nog sneller te gaan.Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!![]()
42.23km, nu heb ik ook op Strava een marathon gelopen!quote:Op maandag 17 april 2023 20:41 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Heb je geprobeerd om de afstand door Strava te laten herberekenen? Dan pakt hij de afstand volgens Strava en niet volgens je GPS-device. Dit kan in de desktopversie.![]()
![]()
Volgende keer alleen met een kortere warming up, zodat de tijd iets beter is![]()
![]()
Kheb trouwens wel t idee dat ze dit enorm hebben geadverteerd in Belgie? Bij NN zat ik met 4 belgen in de kleedkamer en bij Rijnmond hebben ze nu ook al 3-4 belgen voor de microfoon gehadHet is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen![]()
Maar dan kloppen de schema's van de coach toch?quote:Op maandag 17 april 2023 22:21 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn race nog even geanalyseerd maar het besef dat ik dus gewoon een negative split heb gelopen begint nu pas in te dalen
2:03:04 om 2:00:59
Ik merk ook dat ik nu een soort onrust heb ook? Zwart gat wil ik niet meteen noemen maar wat is het?
Ik weet nu ook 100% zeker dat ik onder de 4 uur kan, ik denk dat daar de onrust zit. Voor mijn gevoel heb ik "weinig" moeite gedaan hiervoor. Natuurlijk heb ik alle trainingen en lange duurlopen gedaan, maar het heeft niet gevoeld als hard werken.Echte hardlopers doen 42.195 mijl.quote:Op maandag 17 april 2023 22:40 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ga juist voor een langere afstand.. volgend jaar de zestig van Texel.
Lekker heeel veel lange duurlopen doen.
Misschien tussendoor nog wel een marathon, maar dan helemaal niet om nog sneller te gaan.![]()
![]()
Twee jaar geleden won een Belg de marathon van Rotterdam, dus dat helpt natuurlijk ook wel. Plus dat de Belgische marathonlopers het nu gewoon goed doen.quote:Op maandag 17 april 2023 23:16 schreef kalinhos het volgende:
Kheb trouwens wel t idee dat ze dit enorm hebben geadverteerd in Belgie? Bij NN zat ik met 4 belgen in de kleedkamer en bij Rijnmond hebben ze nu ook al 3-4 belgen voor de microfoon gehad
Ik heb zelf naar mijn 5km-splittijden zitten kijken en ik ben me daar toch trots op!
5km: 28.43
10: 28.09
15: 28.08
20: 28.10
25: 28.24
30: 28.28
35: 28.16
40: 28.51
M: 12.11
Wel een positieve split. HM in 1.59.23 en tweede helft in 2.00.01...
Hier kan ik wel weer een paar jaar op teren.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
heb mezelf 2 keer gespot op Rijnmond. Wat een leuke uitzending was het. Al die mooie verhalen ookquote:Op maandag 17 april 2023 21:06 schreef Daantke het volgende:
InderdaadDit was de tweede keer maar net als de eerste keer zit ik nu alweer de rijnmond uitzending terug te kijken om het weer even opnieuw te beleven (en mezelf te spotten natuurlijk).
![]()
Zo, 2 dagen na de marathon ook de boel maar eens op een rijtje gezet. Het was m'n eerste en met 4:07:26 hoef ik mij niet te schamen.
Maarrrrr, ik denk dat er meer in gezeten had. Maar zo rond km 28 / 29 (terug over de Erasmus) kreeg ik het koud en begonnen alle beenspieren op spanning te staan. Gezien de hoeveelheid mensen die gingen wandelen of gingen rekken/strekken werd ik onzeker en besloot ik door te lopen in een rustiger tempo. Kramp of gaan lopen wil je natuurlijk ten alle tijden voorkomen.
Ongeveer de laatste km wel weer volgas gegaan en dat ging eigenlijk vrij makkelijk.
Als ik dan kijk hoe mijn hartslag is weer gedaald in die laatste 10km en wat Garmin zei hoelang m'n hersteltijd was (niet langer dan de gemiddelde lange duurloop) geeft mij het gevoel dat er meer in had gezeten. Paar weken geleden ook nog een 30km in 2:44 met vrij speels gemak gelopen.
Combinatie van spanning voor de eerste marathon en te koud gekleed denk ik.
Ik wilde het bij eentje laten, maar gezien dit verloop moet ik er toch maar weer eentje plannen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: