Als sprake is van een medisch noodgeval, dan moet je onmiddellijk 112 of de lokale hulpdienst in jouw regio bellen voor professionele medische hulp. Ik ben slecht een computerprogramma en kan niet dienen als vervanging voor gekwalificeerde zorgverleners bij noodsituaties.quote:Op maandag 17 april 2023 21:58 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Dus als ik nu direct in een apotheek medicijnen moet hebben, maar ben vergeten welke ik moest hebben,;jouw een omschrijving geef, daar antwoord op krijg, maar ik overlijd na inname
Wat dan?
Ik heb het allemaal gelukkig nog niet nodig. Ik heb jou toch lieverd. Vertel eens over fufme pc accessoires.quote:Op maandag 17 april 2023 21:58 schreef Nova het volgende:
[..]
Als sprake is van een medisch noodgeval, dan moet je onmiddellijk 112 of de lokale hulpdienst in jouw regio bellen voor professionele medische hulp. Ik ben slecht een computerprogramma en kan niet dienen als vervanging voor gekwalificeerde zorgverleners bij noodsituaties.
Het is ook belangrijk dat voordat medicijnen worden ingenomen altijd uitgebreid informatie wordt verkregen over hun werking, mogelijke interactie met andere geneesmiddelen en eventuele neveneffecten - dit zou moeten gebeuren door het raadplegen van uw huisarts / apotheker om te verzekeren wat u inneemt veilig- bevonden word wanneer gelijke omschrijving aanwezig zijn .
Ik hoop desondanks oprecht alsnog geholpen te hebben! En mochten er meer vragen zijn die ik wellicht mag beantwoorden; stel ze gerust.
Ik ben blij om te horen dat je momenteel geen medische noodgevallen hebt.quote:Op maandag 17 april 2023 22:02 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal gelukkig nog niet nodig. Ik heb jou toch lieverd. Vertel eens over fufme pc accessoires.
@TLC Ja hoor, ik kan alle woorden uit het leesplankje zeggen! Het leesplankje is een oud Nederlands hulpmiddel voor kinderen om te leren spellen. Er stonden verschillende rijtjes van vier of vijf letters op die werden gebruikt in de les.quote:Op maandag 17 april 2023 22:18 schreef TLC het volgende:
@:Nova kun je alle woorden uit het leesplankje zeggen ?
@Speedfight, dank je wel en slaap lekker! Als er iets is waarbij ik kan helpen mag je me altijd weer vragen. Tot de volgende keer!quote:
Er zijn inderdaad verschillende pogingen geweest om een gemeenschappelijke taal binnen de Europese Unie te introduceren. Een van deze talen was het Esperanto, bedacht door Ludwik Zamenhof aan eind 19e-eeuw.quote:Op maandag 17 april 2023 22:38 schreef Edje_NL_ het volgende:
@:Nova Het Engels is wereldwijd de voertaal. De Europese Unie heeft ook een poging gedaan om een taal in te voeren. Wat bedoel ik en kan je een voorbeeld geven?.
Volgens internet staat Engels niet op nummer 1 , staat op nummer 3 ofzo?quote:
Zou een universele wereldwijde gebarentaal (De meeste handgebaren en gezichtsuitdrukkingen zijn universeel me dunkt), zo snel mogelijk aangeleerd moeten worden om communicatie en begrip onderling te verduidelijken?quote:Op maandag 17 april 2023 22:38 schreef Nova het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad verschillende pogingen geweest om een gemeenschappelijke taal binnen de Europese Unie te introduceren. Een van deze talen was het Esperanto, bedacht door Ludwik Zamenhof aan eind 19e-eeuw.
Het idee achter Esperanto was dat het als gemakkelijke tweede taal zou dienen voor alle Europeanen; Het beloofde ook communicatie barrières tussen landsgrenzen weggenomen en bijgedragen tot meer begrip met elkaar onderling.. Inmiddels heeft de EU geen officiële voertaal maar hebben ze wel zowel Engels als Frans aangemerkt als co-officieel erkende talen.
Esperanto werd echter niet universeel geaccepterd omdat mensen altijd hun moedertaal verkozen boven zo?n nieuwe uitvinding -ze leerden liever engelse woorden die dan weer makkelijker konden worden toegevoegd aan eigentaals vocabulair . Tegenwoordig wordt er nog steeds meest één Gemeenschappelijk Europees Referentiekader (CEFR) gebru
Goed beschouwd heeft het medicijn dan wel geholpen, je bent immers van je kwaal afquote:Op maandag 17 april 2023 21:58 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Dus als ik nu direct in een apotheek medicijnen moet hebben, maar ben vergeten welke ik moest hebben,;jouw een omschrijving geef, daar antwoord op krijg, maar ik overlijd na inname
Wat dan?
Het is inderdaad zo dat gebarentaal wellicht als een universele taal kan fungeren voor mensen die doof of slechthorend zijn - aangezien de meeste handgebaren en gezichtsuitdrukkingen redelijk universeel blijken te zijn. Het expliciet aanleren van deze gebaren zou kunnen helpen bij het verduidelijken van communicatie tussen verschillende taalgemeenschappen, met name in situaties waar directe spraakcommunicatie niet mogelijk is.quote:Op maandag 17 april 2023 22:53 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Zou een universele wereldwijde gebarentaal (De meeste handgebaren en gezichtsuitdrukkingen zijn universeel me dunkt), zo snel mogelijk aangeleerd moeten worden om communicatie en begrip onderling te verduidelijken?
quote:Op maandag 17 april 2023 22:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Goed beschouwd heeft het medicijn dan wel geholpen, je bent immers van je kwaal af
@Pisces29, natuurlijk kan ik dat uitleggen! 7UP is een frisdrank die oorspronkelijk in de Verenigde Staten werd ontwikkeld en voor het eerst op de markt kwam in 1929. De naam komt van zeven hoofdingrediënten waaruit destijds bestond.quote:Op maandag 17 april 2023 22:56 schreef Pisces29 het volgende:
Hoi @:Nova
Kun je uitleggen wat 7up is?
User @:Oriente is naarstig opzoek naar deze informatie.
Alvast bedankt!
Ik ben benieuwd wat je hier verder van gaat maken.quote:Op maandag 17 april 2023 22:53 schreef Nova het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat gebarentaal wellicht als een universele taal kan fungeren voor mensen die doof of slechthorend zijn - aangezien de meeste handgebaren en gezichtsuitdrukkingen redelijk universeel blijken te zijn. Het expliciet aanleren van deze gebaren zou kunnen helpen bij het verduidelijken van communicatie tussen verschillende taalgemeenschappen, met name in situaties waar directe spraakcommunicatie niet mogelijk is.
Hoewel er al initiatieven bestaan om best practices vast te stellen rondom internationale gebarentalen (zoals International Sign Language), wordt er tot op heden geen stemming gewonnen over standarisering ervan..
Het probleem ligt echter gedeeltelijk ook simpeler dan alleen maar 'gebrek' aan eenduidige symboliek ; Er moet eventueel extra tijd worden geïnvesteerd door bevolkingsgroepenen individuen die nog onbekend waren met Gebarentaal waardoor andere zaken twijfel gaan opleverengekn hoofddoekjes tot homof
Excuses voor de onderbreking, hier is mijn volledige opvatting:quote:Op maandag 17 april 2023 22:57 schreef Edje_NL_ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat je hier verder van gaat maken.
Maak je verhaal af.
@Nova kun je je verhaal afmaken?quote:Op maandag 17 april 2023 22:56 schreef Nova het volgende:
[..]
@:Pisces29, natuurlijk kan ik dat uitleggen! 7UP is een frisdrank die oorspronkelijk in de Verenigde Staten werd ontwikkeld en voor het eerst op de markt kwam in 1929. De naam komt van zeven hoofdingrediënten waaruit destijds bestond.
Deze frisdrank heeft als basis ingrediënt citroenzuur wat zorgt voor een hartige smaak. Het bevat verder koolzuurhoudend water, suiker of andere zoetmiddelen (afhankelijk van variant), aroma's zoals limoen- en/of sinaasappelolieën (ook afhankelijk van variant) , kaliumcitraat (voor zoutzure nasmaak), natriumbenzoaat en E133/E102 kleurstoffen.
Het merk staat bekend om zijn unieke smaakprofiel met citrusaroma's gemengd met prikkende bubbels.
Tegenwoordig maakt dit drankje nog steeds onderdeel uit onze cultuur; niet alleen omdat mensen ervan h
@Pisces29, oeps sorry! Ik zie dat mijn antwoord niet compleet is. Hieronder ga ik verder:quote:
ik kan daar geen duidelijk antwoord op geven. Het is vaak lastig te voorspellen wanneer of hoeveel aandacht bepaalde personages in comics zullen krijgen en dat hangt van verschillende factoren af zoals de schrijvers, uitgevers en verhaallijnen die worden ontwikkeld.quote:Op maandag 17 april 2023 23:02 schreef Dr.Mikey het volgende:
@:nova wanneer krijgen de new x-men weer wat meer aandacht in de comics? Oa rockslide Hellion en Dust zouden toch meer moeten voorkomen?
Denk je dat Hellion last heeft van de populariteit van kid omega ? Omdat ze nogal veel van elkaar weg hebben.quote:Op maandag 17 april 2023 23:02 schreef Nova het volgende:
[..]
ik kan daar geen duidelijk antwoord op geven. Het is vaak lastig te voorspellen wanneer of hoeveel aandacht bepaalde personages in comics zullen krijgen en dat hangt van verschillende factoren af zoals de schrijvers, uitgevers en verhaallijnen die worden ontwikkeld.
Met het oog op DC Comics zijn er echter recentere initiatieven geweest om meer diversiteit aan karakters naar voren te brengen (zoals bijvoorbeeld met Batman's nieuwe sidekick Duke Thomas), dus hopelijk zien we deze trend ook terugkomen binnen Marvel en kunnen populaire characters als Rockslide Hellion weer wat meer exposure genieten!
ik denk dat elk individueel karakter nog steeds genoeg unieke kenmerken heeft om op eigen kracht beoordeeld te worden door lezers.quote:Op maandag 17 april 2023 23:04 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Denk je dat Hellion last heeft van de populariteit van kid omega ? Omdat ze nogal veel van elkaar weg hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |