abonnement Unibet Coolblue
pi_208800225
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:01 schreef fetX het volgende:

[..]
Dat is wel erg naïef.
Want? Dit jaar heeft je AD alle transfers gedaan en het was zo ongeveer je beste transferzomer ooit.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208800226
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Als het meezit en als Feyenoord het vanaf nu goed uitspeelt kán Feyenoord definitief voorbij PSV gaan. Maar dan moeten ze wel de Champions League gelden goed investeren, komend seizoen weer minimaal 2e worden (en boven PSV eindigen) en het seizoen erop wederom.

Mede omdat PSV jarenlang Europees voetbal meebegroot en minimaal één grote transfer kun je dan PSV echt de verdrukking inhelpen en afstand nemen van PSV, door tenminste 3 jaar op rij een +10 miljoen hogere begroting te kunnen schrijven ten opzichte van PSV.
Ik heb al vaker bewezen er geen fuck van te begrijpen, dus... Uhm... Vraagje :D

Hoe worden de begrotingen opgemaakt in de top? Is dat op basis van wat men verwacht (dus CL/EL miljoenen al vast opschrijven, transfer-miljoenen alvast opschrijven, etc), of is het op basis van feiten en de realiteit?
pi_208800258
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Ik heb al vaker bewezen er geen fuck van te begrijpen, dus... Uhm... Vraagje :D

Hoe worden de begrotingen opgemaakt in de top? Is dat op basis van wat men verwacht (dus CL/EL miljoenen al vast opschrijven, transfer-miljoenen alvast opschrijven, etc), of is het op basis van feiten en de realiteit?
Inkomsten uit Europees voetbal worden door de ene club wel begroot, door de andere niet (wat mij verstandig lijkt). Startpremie Europees voetbal kan je wel meenemen in de begroting. Transferinkomsten worden nooit meegenomen in een begroting, dat zijn altijd incidentele inkomsten.
Begroting wordt gebaseerd op inkomsten uit sponsoring, recettes competitie (seizoenskaarten), merchandising, exploitatie stadion (wat bij Feyenoord dus niet kan)
pi_208800278
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 11:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ajax was ook pas echt los in 2019 omdat er toen eindelijk zulke gigantische financiële sprongen werden gezet dat het door PSV (en in mindere mate Feyenoord) echt nooit meer bij was te benen. Daarvoor viel dat ook allemaal wel mee.

Je hebt een paar jaar Champions League plus geweldige verkopen nodig om een beetje erbij te komen.
Wederom ontzettende onzin, met je "nooit". De opzet van de CL na volgend jaar levert drastisch meer geld op voor clubs, alleen al de startpremies verdubbelen. Het aantal gegarandeerde wedstrijden stijgt naar tien duels, dus meer inkomsten uit het stadionbezoek én uit resultaten (winst, gelijkspel), waar ook nog eens meer voor betaald wordt. Komend jaar ten minste tweede worden en je vangt gewoon minimaal 70 miljoen voor de CL-campagne.

Ondertussen draaide ajax in 2020/2021 een verlies van 8 miljoen en in 2021/2022 een verlies van 25 miljoen euro. Ze hebben totaal geen waarde op het veld, debiele inkopen gedaan en het is extreem de vraag of zij überhaupt tweede worden en zich kunnen plaatsen via de vCL. Het is een bestuurlijke teringbende.

Feyenoord heeft met Gimenez, Geertruida, Kokcu, Bijlow en Hancko toekomstige megatransfers en nieuwe records in afwachting, waarmee de club makkelijk 100 miljoen of meer gaat pakken.

In twee jaar tijd kan de club zomaar 200 miljoen omzet draaien waar we in de jaren '10 nooit over hadden durven dromen.

Met je "nooit". Malloot.
pi_208800281
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Want? Dit jaar heeft je AD alle transfers gedaan en het was zo ongeveer je beste transferzomer ooit.
Jezus fucking Christus, dit heeft geen zin.
  maandag 17 april 2023 @ 12:10:22 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208800294
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:08 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Wederom ontzettende onzin, met je "nooit". De opzet van de CL na volgend jaar levert drastisch meer geld op voor clubs, alleen al de startpremies verdubbelen. Het aantal gegarandeerde wedstrijden stijgt naar tien duels, dus meer inkomsten uit het stadionbezoek én uit resultaten (winst, gelijkspel), waar ook nog eens meer voor betaald wordt. Komend jaar ten minste tweede worden en je vangt gewoon minimaal 70 miljoen voor de CL-campagne.

Ondertussen draaide ajax in 2020/2021 een verlies van 8 miljoen en in 2021/2022 een verlies van 25 miljoen euro. Ze hebben totaal geen waarde op het veld, debiele inkopen gedaan en het is extreem de vraag of zij überhaupt tweede worden en zich kunnen plaatsen via de vCL. Het is een bestuurlijke teringbende.

Feyenoord heeft met Gimenez, Geertruida, Kokcu, Bijlow en Hancko toekomstige megatransfers en nieuwe records in afwachting, waarmee de club makkelijk 100 miljoen of meer gaat pakken.

In twee jaar tijd kan de club zomaar 200 miljoen omzet draaien waar we in de jaren '10 nooit over hadden durven dromen.

Met je "nooit". Malloot.
:D je bent niet naar Harvard geweest in de tussentijd, dat is duidelijk.
pi_208800297
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:01 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Mwa, is dat zo? Als Arne 4 jaar blijft zitten zonder dat er een TD of zelfs maar een AD is, dan zie ik het alsnog wel goedkomen eigenlijk met die stabiliteit.
Ja nee laten we heel de RVC, Algemeen Directeur, Technisch Manager en wat mij betreft de koffiejuffrouw wegsaneren, Slot regelt het wel!

Wat is dit voor dorpsdebiel joh
pi_208800304
Amusementswaarde x100 sinds kort voor dit topique.
  maandag 17 april 2023 @ 12:11:47 #159
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208800308
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Ik heb al vaker bewezen er geen fuck van te begrijpen, dus... Uhm... Vraagje :D

Hoe worden de begrotingen opgemaakt in de top? Is dat op basis van wat men verwacht (dus CL/EL miljoenen al vast opschrijven, transfer-miljoenen alvast opschrijven, etc), of is het op basis van feiten en de realiteit?
Verwachte inkomsten ja.

PSV presteert al jaren sportief beter en haalt volgens mij meer inkomsten uit TV-gelden/stadion, bovendien verkopen zij gewoon beter dan wij.

Echter hebben ze de afgelopen jaren niet goed ingekocht en geen enkele keer Champions League gehaald waardoor ze deze winter gedwongen hun beste speler hebben moeten verkopen om gaten te vullen. Feyenoord kan juist nu voor het eerst vragen wat ze willen voor hun spelers en dit bedrag opnieuw investeren. De verbeterde positie van Nederland op de coëfficientenlijst helpt hierbij omdat we de komende jaren niet te hoeven concurreren met Ajax (die financieel vrijwel onhaalbaar zijn) voor een CL-ticket waardoor je hier beleid op kan maken. Dat maakt onze positie enorm prettig.
Makkelijk tweede.
pi_208800309
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:10 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Ja nee laten we heel de RVC, Algemeen Directeur, Technisch Manager en wat mij betreft de koffiejuffrouw wegsaneren, Slot regelt het wel!

Wat is dit voor dorpsdebiel joh
In iedere post loop je agressief te doen en te schelden.. dus wie is dan de dorpsdebiel.
pi_208800320
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Ik heb al vaker bewezen er geen fuck van te begrijpen, dus... Uhm... Vraagje :D

Hoe worden de begrotingen opgemaakt in de top? Is dat op basis van wat men verwacht (dus CL/EL miljoenen al vast opschrijven, transfer-miljoenen alvast opschrijven, etc), of is het op basis van feiten en de realiteit?
Bij PSV momenteel een beetje zoals bij FC Rente onder Jopie Muntenman, God zege de greep en het zal vast loslopen, maar laten we in de winter maar onze beste spelers verkopen omdat het financieel niet zo goed gaat.

Het staat daar op instorten en ook FC Neuzenvreugd moet goed na gaan denken als ze derde worden hoe ze de boel gaan managen nu ze honderd miljoen verbrand hebben aan waardeloze spelers en met pover technisch management en bestuur een nieuwe selectie neer moet gaan zetten
  maandag 17 april 2023 @ 12:13:55 #162
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_208800332
PSV gaat gewoon weer lenen om wat spelers te kopen.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_208800340
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:10 schreef HMFuckyouall het volgende:

[..]
Ja nee laten we heel de RVC, Algemeen Directeur, Technisch Manager en wat mij betreft de koffiejuffrouw wegsaneren, Slot regelt het wel!

Wat is dit voor dorpsdebiel joh
Doe niet zo agressief joh. In elke post begin je te schelden, doe gewoon even rustig.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_208800343
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Verwachte inkomsten ja.

PSV presteert al jaren sportief beter en haalt volgens mij meer inkomsten uit TV-gelden/stadion, bovendien verkopen zij gewoon beter dan wij.

Echter hebben ze de afgelopen jaren niet goed ingekocht en geen enkele keer Champions League gehaald waardoor ze deze winter gedwongen hun beste speler hebben moeten verkopen om gaten te vullen. Feyenoord kan juist nu voor het eerst vragen wat ze willen voor hun spelers en dit bedrag opnieuw investeren. De verbeterde positie van Nederland op de coëfficientenlijst helpt hierbij omdat we de komende jaren niet te hoeven concurreren met Ajax (die financieel vrijwel onhaalbaar zijn) voor een CL-ticket waardoor je hier beleid op kan maken. Dat maakt onze positie enorm prettig.
Naar mijn idee moet je niet financieel willen concurreren met de rest, maar enkel sportief. Zie dit jaar. Wat is de begroting bij Feyenoord en vergelijk die met ajax en psv. Ik ken de cijfers niet, maar ga er blind van uit dat die 2 meer geld in de boeken hebben dan Feyenoord. Echter is dat totaal niet relevant, als je het sportief kan compenseren.

Zelfs ik begrijp dat geld wel degelijk belangrijk is bij het kopen van spelers, maar op niveau spelen lijkt me ook een belangrijke overweging. Maw; zal een speler kiezen voor psv met 2 miljoen per jaar extra, of voor Feyenoord, met CL wedstrijden? Ik denk dat laatste.
pi_208800346
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:13 schreef Scrummie het volgende:
PSV gaat gewoon weer lenen om wat spelers te kopen.
Na het verkopen van de parkeerplaats naast het stadion en de grond onder het stadion, nu de luchtrechten verkopen boven het stadion? :D
pi_208800350
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:15 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Doe niet zo agressief joh. In elke post begin je te schelden, doe gewoon even rustig.
Zorg dan dat je geen agressie opwekt met je hersenloze opmerkingen.
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:16:49 #167
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_208800352
FC Neuzenvreugd
What can change the nature of a man?
  Moderator maandag 17 april 2023 @ 12:17:08 #168
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_208800355
Laten we het gezellig houden.
What can change the nature of a man?
  maandag 17 april 2023 @ 12:17:55 #169
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208800360
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Naar mijn idee moet je niet financieel willen concurreren met de rest, maar enkel sportief. Zie dit jaar. Wat is de begroting bij Feyenoord en vergelijk die met ajax en psv. Ik ken de cijfers niet, maar ga er blind van uit dat die 2 meer geld in de boeken hebben dan Feyenoord. Echter is dat totaal niet relevant, als je het sportief kan compenseren.

Zelfs ik begrijp dat geld wel degelijk belangrijk is bij het kopen van spelers, maar op niveau spelen lijkt me ook een belangrijke overweging. Maw; zal een speler kiezen voor psv met 2 miljoen per jaar extra, of voor Feyenoord, met CL wedstrijden? Ik denk dat laatste.
Je financiële positie tegenover Ajax en PSV is juist enorm belangrijk, en juist dat we nu meer kunnen bieden dan PSV is enorm in ons voordeel. Plus je bent in je financiële positie uiteindelijk ook afhankelijk van de prestaties van Ajax, PSV en AZ, uiteindelijk moet je met hen concurreren voor de Europese tickets en ben je bovendien ook afhankelijk ervan hoe zij Europees presteren zodat je die drie CL tickets behoudt.
Makkelijk tweede.
  maandag 17 april 2023 @ 12:20:07 #170
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_208800383
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Naar mijn idee moet je niet financieel willen concurreren met de rest, maar enkel sportief. Zie dit jaar. Wat is de begroting bij Feyenoord en vergelijk die met ajax en psv. Ik ken de cijfers niet, maar ga er blind van uit dat die 2 meer geld in de boeken hebben dan Feyenoord. Echter is dat totaal niet relevant, als je het sportief kan compenseren.

Zelfs ik begrijp dat geld wel degelijk belangrijk is bij het kopen van spelers, maar op niveau spelen lijkt me ook een belangrijke overweging. Maw; zal een speler kiezen voor psv met 2 miljoen per jaar extra, of voor Feyenoord, met CL wedstrijden? Ik denk dat laatste.
De correlatie tussen salarisbudget en plek op de ranglijst is enorm. Je kan niet jarenlang achter elkaar sportief meedoen als je financieel mijlenver achter ligt.

Kijk naar AZ, die doen meestal leuk mee maar leggen het uiteindelijk toch af tegen de top 3 omdat hun begroting veel lager is.
pi_208800405
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Je financiële positie tegenover Ajax en PSV is juist enorm belangrijk, en juist dat we nu meer kunnen bieden dan PSV is enorm in ons voordeel. Plus je bent in je financiële positie uiteindelijk ook afhankelijk van de prestaties van Ajax, PSV en AZ, uiteindelijk moet je met hen concurreren voor de Europese tickets en ben je bovendien ook afhankelijk ervan hoe zij Europees presteren zodat je die drie CL tickets behoudt.
Deze post 14.gif

Overigens snap ik RvLaak wel: we moeten niet blindstaren op het idee dat we met geld de boel wel fixen. Je haalt nu met Aursnes, WiefferGOAT, Trauner, Gimenez eigenlijk allemaal spotgoedkope spelertjes die je enorm in waarde doet stijgen.

Dat Feyenoordertje Van der Belt van PEC kan zomaar nog zo'n aankoop gaan blijken.

Investeer maar in de jeugd, houd de scouting op peil (eindelijk een goedwerkend scoutingsapparaat, wie had er ooit van durven dromen) en zorg dat je een technische staf en trainer hebt die spelers 20% beter maken. En koop af en toe een speler voor een enorm bedrag. Die zijn overigens historisch, en ook dit jaar, voornamelijk bij Feyenoord geflopt.

Dan word je met beperkte knaken gewoon weer kampioen, zeker als het bij ajax en PSV binnenkort verder inzakt.

Feyenoord kan een tweetal De Boer jaren tegemoet gaan: geen enkele concurrent in de competitie van enige noemenswaardigheid, omdat men bij de concurrentie vooral intern aan het worstelen is.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 17 april 2023 @ 12:26:23 #172
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_208800432
Hup Feyenoord
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 17 april 2023 @ 12:27:06 #173
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_208800437
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:20 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De correlatie tussen salarisbudget en plek op de ranglijst is enorm. Je kan niet jarenlang achter elkaar sportief meedoen als je financieel mijlenver achter ligt.

Kijk naar AZ, die doen meestal leuk mee maar leggen het uiteindelijk toch af tegen de top 3 omdat hun begroting veel lager is.
Exact, en de reden dat wij het nu beter doen dan Ajax is omdat wij het beleidstechnisch behoorlijk goed voor elkaar hebben en het in de hoofdstad een puinhoop is omdat ze het vacuum wat Overmars en ten Hag hebben achtergelaten maar niet gevuld krijgen. Maar indien daar de motor weer aangaat of vervelender te Kloese blijkt ook van de piemelfoto's te zijn dan leggen we het op de lange termijn weer tegen ze af.
Makkelijk tweede.
  maandag 17 april 2023 @ 12:34:02 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_208800486
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:27 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Exact, en de reden dat wij het nu beter doen dan Ajax is omdat wij het beleidstechnisch behoorlijk goed voor elkaar hebben en het in de hoofdstad een puinhoop is omdat ze het vacuum wat Overmars en ten Hag hebben achtergelaten maar niet gevuld krijgen. Maar indien daar de motor weer aangaat of vervelender te Kloese blijkt ook van de piemelfoto's te zijn dan leggen we het op de lange termijn weer tegen ze af.
Het is meer een combinatie van goeie zomer, goeie trainer, tegen slechte zomer slechte trainer en een PSV dat het helemaal kwijt is.
Want is het beleid zo geweldig als je nog steeds geen technisch manager hebt, ik denk van niet.
pi_208800495
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het is meer een combinatie van goeie zomer, goeie trainer, tegen slechte zomer slechte trainer en een PSV dat het helemaal kwijt is.
Want is het beleid zo geweldig als je nog steeds geen technisch manager hebt, ik denk van niet.
Ik vind Kloese wel echt een zeer capabele AD die het ook als TD prima zou doen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')