Is het nou 823 meter onder het ijs of 245 meter?quote:De ontdekking op zich werd gedaan op ongeveer 823 meter onder het ijs toen ze de rand van Lake Whillans volgden om te zien waar het hen naartoe leidde, om er vervolgens achter te komen dat er een enorme ruimte zo'n 245 meter onder het ijs bestaat.
quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:50 schreef Jippie het volgende:
Niet zo lang geleden werd er een ontdekking gedaan door het WISSARD-project, dat laat zien dat er enorme wetlands zijn onder het ijs van West-Antarctica waar zich leven zouden kunnen huisvesten dat nergens anders op deze planeet te zien is.
Het Whillans Ice Subglacial Access Research Drilling-project kreeg officieel de opdracht van de National Science Foundation om formeel onder het ijs van Antarctica te scannen, omdat velen geloofden dat we met de aanstaande opwarming van de aarde meer en meer te weten zouden kunnen komen over onze geschiedenis zoals we die kennen.
De ontdekking op zich werd gedaan op ongeveer 823 meter onder het ijs toen ze de rand van Lake Whillans volgden om te zien waar het hen naartoe leidde, om er vervolgens achter te komen dat er een enorme ruimte zo'n 245 meter onder het ijs bestaat.
Tot nu toe is hier niet veel over bekend, omdat velen geloven dat dit erop zou kunnen wijzen dat de Holle Aarde-theorie toch fundamenteel is, omdat het zou kunnen aantonen dat er toch buitenaardse wezens onder het oppervlak van onze planeet leven.
Bron
Ik begreep dat Lake Whillans een ondergronds meer is?quote:Op zaterdag 15 april 2023 19:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Is het nou 823 meter onder het ijs of 245 meter?
Ben benieuwd of er misschien leven is in dat ondergrondse meer, dat zou er op kunnen duiden dat er dan ook ook leven misschien mogelijk is op Europa een van de manen van Jupiter.quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik begreep dat Lake Whillans een ondergronds meer is?
Het linkje was weggevallen? Nu opnieuw geplaatst en deze tekst toegevoegd: Lake Whillans is een subglaciaal meer op Antarctica. Het meer ligt onder de Whillans Ice Stream aan de zuidoostelijke rand van de Ross Ice Shelf in het westen van het continent. Het meeroppervlak ligt 800 m onder het ijsoppervlak en het meer heeft een geschatte oppervlakte van 60 km²
Zal ook van de atmosfeer afhangen, zuurstof e.d. temperatuur van de bovenwereld.quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ben benieuwd of er misschien leven is in dat ondergrondse meer, dat zou er op kunnen duiden dat er dan ook ook leven misschien mogelijk is op Europa een van de manen van Jupiter.
Zeker dat maar wie weet.quote:Op zaterdag 15 april 2023 20:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Zal ook van de atmosfeer afhangen, zuurstof e.d. temperatuur van de bovenwereld.
Kun je een samenvatting geven? (durf te vragen)quote:Op maandag 17 april 2023 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
Zeker, lees H.P. Lovecraft's 'At the mountains of madness' maar eens.
Nee, want dan verklap ik het plot.quote:Op maandag 17 april 2023 12:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kun je een samenvatting geven? (durf te vragen)
Fictie dus?quote:Op maandag 17 april 2023 12:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, want dan verklap ik het plot.![]()
Maaaaar, het is een spannend horrorverhaal dat zich afspeelt op Antarctica.
The day after tomorrow.. Maar zonder gekheid zullen onder het ijs dingen te vinden zijn, zelfs eventueel gevaarlijk voor ons na jaren geen uitweg gehad te hebben.. Al ben ik meer benieuwd naar wat er leeft.quote:Op maandag 17 april 2023 22:07 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zie in mijn hoofd al een film van Roland Emmerich, waarbij het ijs smelt op Antarctica en alle organismes, bacteriën en andere wezens die miljoenen jaren onder het ijs hebben geleefd komen vrij. Dikke popcornactie!
In de permafrost van Rusland in ieder geval in de vorm van methaan.quote:Op maandag 17 april 2023 23:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
The day after tomorrow.. Maar zonder gekheid zullen onder het ijs dingen te vinden zijn, zelfs eventueel gevaarlijk voor ons na jaren geen uitweg gehad te hebben.. Al ben ik meer benieuwd naar wat er leeft.
Of door uitgeroeid worden.quote:Op maandag 17 april 2023 23:31 schreef loveyoulongtime het volgende:
De mogelijkheid bestaat gewoon dus dat er een compleet ecosysteem is waar we nog 0,0 kennis van hebben, en waar we misschien veel van kunnen leren.
Oh wow..... Nee de opmerking die ik wilde plaatsen heeft niks met dit topic te makenquote:
Tja, binnenin een iglo kan het ook warm zijn. Dus wie weet?quote:Op maandag 17 april 2023 23:38 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Vermoedelijk zal het er vrij koud zijn, dus ik verwacht dat zeker wel microben aanwezig zijn.
Dal zal er wel een warmtebron moeten zijn die de lucht verwarmt. In een iglo is de bewoner dat zelf.quote:Op dinsdag 18 april 2023 00:05 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Tja, binnenin een iglo kan het ook warm zijn. Dus wie weet?
Nou....quote:Op maandag 17 april 2023 23:27 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
The day after tomorrow.. Maar zonder gekheid zullen onder het ijs dingen te vinden zijn, zelfs eventueel gevaarlijk voor ons na jaren geen uitweg gehad te hebben.. Al ben ik meer benieuwd naar wat er leeft.
Ik doel niet op reptillians die daar rondzwemmen.quote:Op dinsdag 18 april 2023 00:04 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Oh wow..... Nee de opmerking die ik wilde plaatsen heeft niks met dit topic te makenWel redelijk BNW jouw antwoord
Nee, dat klopt niet.quote:Op woensdag 19 april 2023 23:26 schreef JediMasterLucia het volgende:
klopt het nu dat vliegtuigen niet over Antarctica mogen vliegen?
De special effects in die film holy shitballs.quote:
Hoezo is dat gerelateerd?quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:10 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Welke vluchten gaan er dan over Antarctica nu?
Geen, want dat is totaal onhandig(als je normale lijnvluchten bedoeld tenminste). Er zijn echter wel bedrijven die de logistiek verzorgen voor onderzoekstations en sporters. ALE bijvoorbeeld: https://antarctic-logistics.com/quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:10 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
Welke vluchten gaan er dan over Antarctica nu?
En over een heel klein stukje. Antarctica is enorm groot en 99% daarvan is toegankelijk voor slechts een zeer selectief clubje mensen.quote:Op dinsdag 25 april 2023 19:16 schreef StateOfMind het volgende:
Je mag gewoon over Antarctica vliegen, en dat gebeurt ook.
Echter maar heel weinig.
https://nl.quora.com/Waar(...)ed-boven-de-zuidpool
https://www.belugareizen.(...)arctica/#in-het-kort
Nee, want stel dat er geen vluchten over Antarctica gaan, dan wil dat niet zeggen dat er een verbod is.quote:
Dus waarom zouden er vliegtuigen overheen vliegen.quote:Op donderdag 27 april 2023 18:04 schreef Bananenbennie het volgende:
[..]
En over een heel klein stukje. Antarctica is enorm groot en 99% daarvan is toegankelijk voor slechts een zeer selectief clubje mensen.
is dat NASA of Azov?quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:31 schreef xpompompomx het volgende:
Hier vertellen ze niks over in de leugenachtige msm!
[ afbeelding ]
Ze vonden daar kleine onderwaterwezens, niet veel groter dan een duim...quote:Op donderdag 27 april 2023 18:12 schreef Bananenbennie het volgende:
Voor de echt geïnteresseerden in dit onderwerp is er een mooie uitzending van Dutch Matrix. In 1947 besloot de Amerikaanse Marine op expeditie te gaan naar Antarctica. Wat ze daar overkwam gaat je voorstellingsvermogen te boven:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |