abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 11 februari 2003 @ 11:55:22 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8407870
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 11:53 schreef schatje het volgende:
VS gaat solo, contracten zijn al afgesloten met oppositie, zet OPEC buitenspel, VS krijgt dus de volle buit.
ja en de opec (=arabische lige (=moslim wereld)) zal hier helemaal geen problemen mee hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_8407949
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 11:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en de opec (=arabische lige (=moslim wereld)) zal hier helemaal geen problemen mee hebben

Ik heb het ook maar uit de HP/De Tijd vernomen.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 12:24:22 #78
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8408471
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 11:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zo slimpie, laten we eens aannemen dat de Amerikanen iets doen wat ze niet zullen doen, maar goed jij wil het geloven dus: ze stelen de Iraakse olie en betalen er niks voor, maar gieten het allemaal in hun eigen grote gasguzzlers.

Wat er dan gebeurt is dat Amerika minder olie nodig heeft uit andere bronnen. Met als resultaat dat de vraag daarnaar afneemt, en dus de prijzen dalen. Of dacht je soms dat de Amerikanen dronken van succes nadat ze de olie uit Irak gestolen hebben NOG grotere en NOG meer verbruikende auto's gaan bouwen? Zouden ze de ontwerpen daarvoor al klaar hebben liggen denk je? Is deze hele oorlog niet meer dan verboden overheidssteun aan de Amerikaanse autohandel?

Nee brave borst. Je moet het groter bekijken. Ze stelen alle olie en verkopen die vervolgens aan de rest van de wereld. En wat ze niet kunnen verkopen, slaan ze op. Creëer een schaarste en de prijs gaat vanzelf omhoog. Maar laat asjeblieft het waanidee los dat de oorlog in Irak (hoe die ook afloopt) leidt tot lagere olieprijzen.

Of denk je dat de Opec niet de gelegenheid te baat zal nemen om al die supporters van de US en Israel even lekker te naaien? En zelfs ALS de olieprijs al daalt, dan zorgt Shell c.s. er wel voor dat WIJ daar geen fluit van merken.

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8408744
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:24 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

En zelfs ALS de olieprijs al daalt, dan zorgt Shell c.s. er wel voor dat WIJ daar geen fluit van merken.

Royal Dutch moet toch wat doen om die mooie omzet (236 mrd ) te behouden, en dan met een mooie winst erbij. Aandeeltjes RD kopen dus als de oorlog gaat beginnen.
pi_8408916
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 11:53 schreef schatje het volgende:
VS gaat solo, contracten zijn al afgesloten met oppositie, zet OPEC buitenspel, VS krijgt dus de volle buit.
Vervolgens laat de OPEC hun olie voortaan in EURO's afrekenen, en is de dollar exit als belangrijkste valuta.
pi_8409709
quote:

[..]

Nee brave borst. Je moet het groter bekijken. Ze stelen alle olie en verkopen die vervolgens aan de rest van de wereld. En wat ze niet kunnen verkopen, slaan ze op. Creëer een schaarste en de prijs gaat vanzelf omhoog. Maar laat asjeblieft het waanidee los dat de oorlog in Irak (hoe die ook afloopt) leidt tot lagere olieprijzen.

Of denk je dat de Opec niet de gelegenheid te baat zal nemen om al die supporters van de US en Israel even lekker te naaien? En zelfs ALS de olieprijs al daalt, dan zorgt Shell c.s. er wel voor dat WIJ daar geen fluit van merken.

Hehe, Opec gaat de VS naaien nadat de VS het anti-Opec wapen Irak in handen heeft gekregen? Lekker logisch denkertje ben jij.

En hoe dacht je precies Shell in te passen in je pro-Amerika, anti-Nederland schema?

pi_8409748
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Vervolgens laat de OPEC hun olie voortaan in EURO's afrekenen, en is de dollar exit als belangrijkste valuta.

Oei, dat zou wel heel mooi zijn. Is meteen de inflatie een stuk minder hier in Europa, kan de rente omlaag en hopelijk de economie eindelijk weer eens een beetje in beweging komen.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:24:40 #83
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8409772
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 09:25 schreef _asterix_ het volgende:
Ja..want met die olie kunnen ze genoeg silliconen tieten maken voor heel de US.....en dan is iedereen blij in dat bekrompen landje
Goed argument
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_8409776
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oei, dat zou wel heel mooi zijn. Is meteen de inflatie een stuk minder hier in Europa, kan de rente omlaag en hopelijk de economie eindelijk weer eens een beetje in beweging komen.

En de VS kan er weinig tegen doen.

pi_8409886
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:00 schreef SunChaser het volgende:
Want volgens mij gaat GWB er vanuit dat de olie voor de VS is.
Volgens mij is het geen kwestie van "Irak innemen". Mocht het onverhoopt tot een oorlog komen die wordt verloren door Hussein, dan neem ik aan dat er een interim regering wordt ingesteld die dan in elk geval de olietoevoer naar de VS en de rest van de westerse wereld kan waarborgen.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_8409949
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:28 schreef Manono het volgende:

[..]

neem ik aan dat er een interim regering wordt ingesteld die dan in elk geval de olietoevoer naar de VS en de rest van de westerse wereld kan waarborgen.

Dat is al geregeld hoor.
pi_8410200
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:28 schreef Manono het volgende:

[..]

Volgens mij is het geen kwestie van "Irak innemen". Mocht het onverhoopt tot een oorlog komen die wordt verloren door Hussein, dan neem ik aan dat er een interim regering wordt ingesteld die dan in elk geval de olietoevoer naar de VS en de rest van de westerse wereld kan waarborgen.

Ten eerste is er dan een zware bezettings- en wederopbouwmacht nodig, aangezien de kans groot is dat de olieinfrastructuur is puin ligt. Pro-Saddam/Anti-VS figuren zullen proberen om dat zo te laten. Met als gevolg dat de VS een zware bezettingsmacht moet stationeren. Voordat de Iraakse export weer op peil is, zijn we dan een paar jaar verder.
In combinatie met een door de VS genaaide OPEC die besluit hun olie af te laten rekenen in EURO's zou dat de amerikaanse economie een aardige dreun kunnen verkopen.
pi_8411413
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:30 schreef schatje het volgende:
Dat is al geregeld hoor.
Het topic betreft 'als Irak wordt ingenomen'.
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:40 schreef Ulx het volgende:
Ten eerste is er dan een zware bezettings- en wederopbouwmacht nodig, aangezien de kans groot is dat de olieinfrastructuur is puin ligt. Pro-Saddam/Anti-VS figuren zullen proberen om dat zo te laten. Met als gevolg dat de VS een zware bezettingsmacht moet stationeren. Voordat de Iraakse export weer op peil is, zijn we dan een paar jaar verder.
In combinatie met een door de VS genaaide OPEC die besluit hun olie af te laten rekenen in EURO's zou dat de amerikaanse economie een aardige dreun kunnen verkopen.
Hoe dan ook, 'de olie gaat' niet per definitie naar de VS.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_8411710
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 14:16 schreef Manono het volgende:
Hoe dan ook, 'de olie gaat' niet per definitie naar de VS.
Zeker niet, nee.
pi_8413543
quote:

[..]

En zelfs ALS de olieprijs al daalt, dan zorgt Shell c.s. er wel voor dat WIJ daar geen fluit van merken.

Nee en zeker nu ( ) Kok bij shell werkt.
To hell with Kyoto!
pi_8413601
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:34 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Nee en zeker nu ( ) Kok bij shell werkt.

Is dat zo??
  dinsdag 11 februari 2003 @ 15:37:30 #92
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8413623
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Is dat zo??

Ach als iemand niet weet wat een commissariaat inhoudt, krijg je dat soort geblaat..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:53:56 #93
1169 BigDick
size DOES matter
pi_8415588
Rusland denkt door een oorlog te voorkomen en vrienden te blijven met saddam de vette oliecontracten in de wacht te slepen.

Amerika denkt van niet.

de cursus "omgaan met teleurstellingen" is tot onze spijt afgelast
pi_8416442
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 15:36 schreef schatje het volgende:

[..]

Is dat zo??

Yep Kok krijgt door Shell betaalt, dus werkt kok voor Shell. En of ie nu daar de wc schoonmaakt of commesaris is maakt niet uit. Al denk ik niet dat Shell Kok heeft aangenomen om zijn schoonmaak capiciteiten.
To hell with Kyoto!
  dinsdag 11 februari 2003 @ 19:41:54 #95
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8419470
The Carlyle Group Inc. in Dallas uiteraard ! Da's duidelijk !

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 11 februari 2003 @ 21:42:12 #96
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8422646
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:07 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Behalve als je in een laag landje woont dat geen geld heeft om de dijken te verhogen...

Bazza, watervrees ?
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 11 februari 2003 @ 21:49:34 #97
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8422866
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:42 schreef M.ALTA het volgende:

Bazza, watervrees ?

Niet echt eigenlijk, ik kan het betalen om te verhuizen... maar veel mensen niet...

en jij?

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 11 februari 2003 @ 21:54:31 #98
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_8423001
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:49 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk, ik kan het betalen om te verhuizen... maar veel mensen niet...

en jij?

Hoog en droog.

Ik zit 50 meter boven N.A.P.

Je doelt op Al Qaida die een gaatje in onze dijken kunnen prikken ?

dinsdag 11 februari 2003 @ 23:46:26 #99
30877 QnmS
Sandra ForEver
pi_8426114
Denk dat niemand de olie krijgt.

10feb03 Bron: http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=story_12-2-2003_pg1_1

quote:
Explosives for oil fields: President Saddam Hussein is moving large amounts of explosives to the countrys oil fields, in apparent preparations to destroy them in case of a US-led military invasion, NBC News reported late Monday.
[edit] linkje was een beetje verminkt qua opmaak.[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door QnmS op 11-02-2003 23:53]

Go with the Flow blocking Your way and be Nice
pi_8426203
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 23:46 schreef QnmS het volgende:
Denk dat niemand de olie krijgt.

10feb03 Bron: http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=story_12-2-2003_pg1_1" target="_blank"> http://www.dailytimes.com.pk/default.asp?page=story_12-2-2003_pg1_1</a>
[..]

Gelijk heeft ie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')