abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208775823
Als ik terugblader en zie hoe ik in 2018 en 2019 kon feesten, waarbij ik gemakkelijk een nacht kon doorhalen en elke dag om 06:00 met m'n dronken kop weer in slaap viel, zou dat nu onmogelijk zijn. Ik merk dat door het ouder worden (ergens in de 30) veel meer een goede nachtrust boven feesten prefereer, dat ik zelfs de energie er niet voor heb.

Op de selfies zie ik er ook minder gezond uit. Toen dronk ik ook veel meer.

Herkennen jullie dit? Dat met het ouder worden je lifestyle verandert.
pi_208775952
Leuk topic hoor

nu ik oud ben merk ik vaak dat ik makkelijker het cafe uitgegooid wordt omdat ik mn model looks beetje kwijt ben en weigeren ze je op basis van je versleten uiterlijk, , zelf denk ik dan : Owwww wat jammer dat ik dat niet wat beter op mn 20e besefde, dan was ik wat vaker uit het cafe weggebleven.
pi_208776201
Soms groeit er een haar uit m'n oor.
pi_208776428
Dat ik mijn geld niet meer opkrijg..
Ik zwaai naar dieren.
pi_208776606
Je hebt geld en gezondheid, maar geen tijd meer.

Eerder was dat wel tijd en gezondheid, maar geen geld.

En straks is het wel tijd en geld, maar geen gezondheid.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2023 00:48:03 ]
pi_208776660
Meer snuiven
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zaterdag 15 april 2023 @ 01:31:16 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208776729
minder neuken
pi_208776865
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 01:31 schreef leolinedance het volgende:
minder neuken
Minder dan 0 dus voor TS
  zaterdag 15 april 2023 @ 05:18:14 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208776907
Mijn tolerantie voor alles wat me niet aan staat of ik zonde van mijn tijd vind neemt hard af
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208776920
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 05:18 schreef Molo het volgende:
Mijn tolerantie voor alles wat me niet aan staat of ik zonde van mijn tijd vind neemt hard af
Same. En ik kap sneller slechte relaties af. Of vriendschappen. 1x over de scheef bij mij is meteen klaar. En dan bedoel ik wel grotere dingen, niet het oneens zijn of zo.
pi_208777274
Nee man dat herken ik niet. Ik heb nog steeds dezelfde lifestyle als toen ik 6 was.
Conscience do cost.
  zaterdag 15 april 2023 @ 08:55:30 #12
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_208777346
Ik heb nu altijd rugpijn
  Spellchecker zaterdag 15 april 2023 @ 09:12:42 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208777409
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 08:37 schreef ems. het volgende:
Nee man dat herken ik niet. Ik heb nog steeds dezelfde lifestyle als toen ik 6 was.
pi_208780070
Wat verandert er? Ik ben aantrekkelijker. Meer aanspraak, zowel op straat als werk. Een bepaalde rust en senioriteit die een gesetteld man uitstraalt. De rust en beheersing dat ik in een gesprek iets (zinnigs) te zeggen heb. Minder gejaagd, meer gecontroleerd. Vrouwen (en sommige mannen) vinden dat super aantrekkelijk :+
  zaterdag 15 april 2023 @ 13:53:51 #15
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_208780180
Idioot vroeg wakker worden en niet lekker lang echt uit kunnen slapen

[ Bericht 0% gewijzigd door kibo op 15-04-2023 14:05:24 ]
pi_208780789
Minder drang om op missie te gaan.
pi_208780935
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 08:55 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb nu altijd rugpijn
Soms helpt Boedha monikken masage nog, dat zijn best wel experts op het gebied van lichaams pijnen
pi_208781569
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 05:18 schreef Molo het volgende:
En onzinnige topics op FOK! dan?
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208781652
De meest voorkomende ouderdomskenmerken zijn:

stijve gewrichten
minder goed kunnen horen
verminderd gezichtsvermogen (diabetes kan dit versterken)
beperking bewegingsmogelijkheden, bijvoorbeeld van de nek en het hoofd
minder energie en verlies van kracht
beperking van vastgrijpen
vermindering coördinerend vermogen (ziekte van Parkinson kan dit versterken)
andere smaakbeleving
verminderd geheugen, dementie kan dit versterken
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208781673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 13:53 schreef kibo het volgende:
Idioot vroeg wakker worden en niet lekker lang echt uit kunnen slapen
Ohh wat mis ik dat. :'(
pi_208781769
quote:
9s.gif Op vrijdag 14 april 2023 23:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Soms groeit er een haar uit m'n oor.
En minder haar op je hoofd.

Daarnaast is het de afgelopen 5 jaar rap bergafwaarts gegaan met wat ik qua nachten doorhalen aankan.

En ik kan me een heel stuk minder druk maken/boos worden om dingen dan vroeger. En ik ben een beetje cynisch geworden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 15 april 2023 @ 18:56:30 #22
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208782555
Vorig jaar deed ik spontaan mee met een actie onkruid trekken en opeens voelde ik het.

Toegeven aan ouderdom was geen optie dus ben ik op dieet gegaan, nu 10 kilo eraf en ben gaan sporten. Zwemmen en pilates.

Voel me inmiddels weer een jonge godin.
To BG or not to BG!
pi_208782559
Ik ben cynischer geworden en ik hou me minder bezig wat anderen vinden. Ik zeg ook vaker: dan doe je het maar niet of zoek het zelf maar uit.
Ik zeg ook steeds vaker: nee nu niet kom later maar terug.

Ik neem ook mijn telefoon niet meer op als het mij niet uitkomt of ik doe de deur niet meer open als iemand aanbelt als het mij niet uitkomt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 15 april 2023 @ 18:59:16 #24
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_208782587
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben cynischer geworden en ik hou me minder bezig wat anderen vinden. Ik zeg ook vaker: dan doe je het maar niet of zoek het zelf maar uit.

Ik neem ook mijn telefoon niet meer op als het mij niet uitkomt of ik doe de deur niet meer open als iemand aanbelt als het mij niet uitkomt.
Herkenbaar. Het heeft ook wel iets fijns.
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_208782677
Slecht zien: check.
Stijf als een plank: check.
Slecht slapen: check.
Ouwe kop: check.
Pijnlijke gewrichten: check.
Rugpijn, nekpijn, pijntjes overal: check.
Onverschillig worden: check.
Vetrolletjes zomaar ineens: check.
Ik heb ook geen zin meer in drukte, dus festivals enz is de room voor mij ook af.
En ik ben net over de 50.. :'(
pi_208783188
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb ook geen zin meer in drukte, dus festivals enz is de room voor mij ook af.
Ik ben net veertiger en kan dat ook allemaal aanvinken
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 15 april 2023 @ 21:07:20 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208783938
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2023 17:12 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
En onzinnige topics op FOK! dan?
Als het humor is, prima
Anders klik ik het weg, geen zin om me aan te ergeren

Beantwoord domme kutvragen ook niet meer, want zonde van mijn tijd en men zoekt het maar uit met hun zootje ellende
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208784039
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik ben net veertiger en kan dat ook allemaal aanvinken
;(
Ik begon te klooien toen ik een jaar of 43 was. Out of de blue overspannen, mij mankeerde nooit wat. En toen begon de rest van de aftakeling ook. }:|
pi_208785516
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 08:55 schreef Aberkullie het volgende:
Ik heb nu altijd rugpijn
Misschien nieuw matras?
Ik zwaai naar dieren.
pi_208788879
Inlever galore hier, bijna 64 *G*

*Rustig aan, alle tijd voor mezelf nemen
*Na mij de zondvloedhouding
*Steeds meer een toeschouwer (vooral op werk) dan haantje de voorste en alles naar me toe trekken
*Lijf heeft wat gebreken die progressief zijn, maar nu ik weet WAT het is + de hulp erbij is het te doen
*Ook burnout/overspannen omdat ik geen grenzen kende/had. Met hulp behoort dat (bijna/meestal) tot het verleden
*Blij zijn dat ik toch bijna 64 mag worden.. ik ken en zie veel mensen op werk en in omgeving die dat niet gehaald hebben
*Mijn eigen gras is groen genoeg
*The only way is up *G*
*Hey we wonen in NL wat zeiken we!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*Steeds vaker lukt het me om mijn aangeboren dark side om te buigen naar een wat positiever beeld van alles.

[ Bericht 35% gewijzigd door Blues op 16-04-2023 12:04:32 ]
pi_208788899
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2023 18:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

Dat deed ik allemaal al sinds mijn 20e.
Conscience do cost.
pi_208795929
Alcoholkater duurt drie dagen. Drugskaters zijn veel minder heftig. Ben 45.
pi_208797706
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2023 19:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Klinkt meer als iemand die niet sport.
pi_208798305
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 23:21 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Klinkt meer als iemand die niet sport.
Ga je slecht zien als je niet sport?? En heb je dan ook geen zin in festivals??
Ik sport overigens een paar keer in de week, daarna heb ik nog meer last. Ik herstel minder snel.
pi_208806370
Waar zal ik beginnen :')

Haargroei op plekken waar je het niet wil hebben. Denk aan oren, neus, wenkbrauwen.

Gewrichtspijn

Ik merk dat mijn spiermassa wat minder is geworden.

De huid begint hier en daar wat slapper te worden.

Uitslapen of een nacht doorslapen behoort ook tot het verleden.

Moeite met de kleine lettertjes

De spontane erecties worden ook met het jaar minder :')

Steeds vaker slecht nieuws te horen krijgen van mensen in mijn omgeving dat ze ziek zijn of overleden

En voor de rest maak ik mij niet zosnel meer druk om bepaalde dingen.

Kan nog wel even doorgaan, maar vind het wel even goed zo :Y
pi_208827728
Ik ben gebalanceerder, rustiger, bepaalde sereniteit of zo, het boeit me niet zoveel meer wat anderen van me denken, tot op zekere hoogte uiteraard. Durf daardoor meer discussies aan te gaan op het werk; privé heb ik gelijkgestemden om me heen, dus niet zo noodzakelijk.

Zaken waar ik vroeger veel geld aan uitgaf, bekoren me minder; uitgaan, games, kleding, zuipen en zo. Af en toe een festival op z'n tijd is uiteraard nog tof, maar elk weekend eropuit om geld uit te gaan geven hoeft niet meer zo. Sociaal contact is ook allemaal minder geworden, maar dat vind ik prima.

Fysiek merk ik nog vrijwel niks, maar goed ben dan ook nog maar 34. Ik ben wel een kilootje per jaar aan het aankomen, maar da's meer omdat ik maar moeilijk van m'n luie reet af te krijgen ben.

Vaak/vaker pissen.

En de zogenaamde wijze woorden van die ouwe, waar ik als puber zo'n godsgruwelijke hekel aan had, blijken toch wel een beetje te kloppen. :@
  Spellchecker woensdag 19 april 2023 @ 17:51:07 #37
197773 crew  maily
pi_208827745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:49 schreef DjVero het volgende:
Ik ben gebalanceerder, rustiger, bepaalde sereniteit of zo, het boeit me niet zoveel meer wat anderen van me denken, tot op zekere hoogte uiteraard. Durf daardoor meer discussies aan te gaan op het werk; privé heb ik gelijkgestemden om me heen, dus niet zo noodzakelijk.

Zaken waar ik vroeger veel geld aan uitgaf, bekoren me minder; uitgaan, games, kleding, zuipen en zo. Af en toe een festival op z'n tijd is uiteraard nog tof, maar elk weekend eropuit om geld uit te gaan geven hoeft niet meer zo. Sociaal contact is ook allemaal minder geworden, maar dat vind ik prima.

Fysiek merk ik nog vrijwel niks, maar goed ben dan ook nog maar 34. Ik ben wel een kilootje per jaar aan het aankomen, maar da's meer omdat ik maar moeilijk van m'n luie reet af te krijgen ben.

Vaak/vaker pissen.

En de zogenaamde wijze woorden van die ouwe, waar ik als puber zo'n godsgruwelijke hekel aan had, blijken toch wel een beetje te kloppen. :@
Zeg je zulke dingen ook al tegen je bonuszoon? :P
pi_208827759
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:51 schreef maily het volgende:

[..]
Zeg je zulke dingen ook al tegen je bonuszoon? :P
Sterker, ik moet me soms écht inhouden om dat niet te zeggen. :D
  Spellchecker woensdag 19 april 2023 @ 17:52:28 #39
197773 crew  maily
pi_208827767
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 17:52 schreef DjVero het volgende:

[..]
Sterker, ik moet me soms écht inhouden om dat niet te zeggen. :D
_O_
pi_208895001
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2023 11:54 schreef Blues het volgende:

*Mijn eigen gras is groen genoeg
O+
pi_208950530
1) (Veel) Langer herstel nodig na sporten, ook verminderende (sport)prestaties&energie,
2) Grijs worden,
3) Minder druk om zaken maken,
4) Spierpijnen e.d.
5) Geheugen minder,
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_208969528
Grijs word ik al vanaf m'n 25e (nu 34). Verder merk ik dat mijn smaak wat verfijnder wordt. Jaar of 5 geleden kon ik nog elke dag mcdonalds met friet eten, word dat nu wel sneller zat. Meer discipline ook : er kan nu gewoon een zak snoep in mijn kast liggen die na 2 weken nog niet op is. Normaal brandde alles wat zoet/zout/ongezond was net zo lang op mijn netvlies totdat ik het als een hongerig nijlpaard opvrat.

Verder merk ik dat ik wat minder bezig ben met het vrouwelijk geslacht. Dat kan door leeftijd komen, maar ook door het simpele feit dat ik nu een relatie heb. Het interesseert me niet meer zo. Vond voorheen mijn uiterlijk altijd wel belangrijk en kon er ook wel van genieten als ik op een feestje/festival ofzo merkte dat ik aandacht kreeg. Was daarvoor ook wel echt bezig met m'n outfit, haren goed in model en minstens elke 4 weken naar de kapper, liep veel hard doordeweek om fit te blijven. Nu is dat allemaal wel een stukje minder belangrijk voor mij geworden.

En last but not least is m'n slaap veel belangrijker geworden. Een nacht met minder dan 7 uur slaap leidt geheid tot een opvolgende dacht met constant zeurende hoofdpijn, droge ogen en nergens zin in hebben. Tegelijkertijd slaap ik lichter en minder makkelijk door.
  maandag 1 mei 2023 @ 17:47:10 #43
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_208969629
Een van de belangrijkste problemen is dat na je 50e, als je om wat voor reden dan ook een tijdje niet meer serieuze fysieke activiteiten doet, het veel, veel langer duurt voordat je ook maar weer in de buurt van je oorspronkelijke conditie komt.

Ik heb halverwege de 40 een paar jaar relatief weinig gefietst, doordat mijn zondagen vaak "verloren" gingen aan dingen in de familie waar ik tijd in moest stoppen. Toen dat achter de rug was weer gaan fietsen, en ik was in vrij korte tijd weer op een fatsoenlijk peil.
Kort na mijn 60e kreeg ik een hartritme-stoornis die ik wat laat doorhad, en ben daardoor een klein jaartje niet echt actief geweest, en ik ben al weer een paar jaar bezig om terug te keren.

En, zoals velen hiervoor al aangaven : slaap is niet langer een hinderlijke onderbreking van je leven, maar haast een sacrament.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')