Limburgers zijn vooral sociaal tegen Limburgers, de rest wordt niet getolereerd tot haat aan toequote:Op vrijdag 14 april 2023 17:09 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik overweeg om in Maastricht te gaan werken en ik kom zelf niet uit Limburg. Mijn partner komt niet uit Nederland. Een van de bazen heeft mij al gewaarschuwd om in sommige dorpen niet te gaan wonen, maar een lijst heb ik niet gekregen. Heeft iemand tips over welke dorpen wel en niet openstaan voor buitenstaanders / niet-Limburgers?
Klopt. Wij haten Hollanders. Opzouten. Ga maar lekker terug naar je eigen kut provincie.quote:Op vrijdag 14 april 2023 18:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Limburgers zijn vooral sociaal tegen Limburgers, de rest wordt niet getolereerd tot haat aan toe
Daarom is de pvv ook best groot in Limburg, allemaal racistenquote:Op vrijdag 14 april 2023 19:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klopt. Wij haten Hollanders. Opzouten. Ga maar lekker terug naar je eigen kut provincie.
Net als Opperbaas/God @Maikuuulquote:Op vrijdag 14 april 2023 18:33 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou net over de grens in Belgie gaan wonen. Nog altijd veel meer huis voor je geld.
Limburgers zijn net mensen. Als je hen met respect behandelt, krijg je dat ook gewoon terug. En net zoals veel andere inwoners van Nederland, trots op 'hun' plekje.quote:Op vrijdag 14 april 2023 17:09 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik overweeg om in Maastricht te gaan werken en ik kom zelf niet uit Limburg. Mijn partner komt niet uit Nederland. Een van de bazen heeft mij al gewaarschuwd om in sommige dorpen niet te gaan wonen, maar een lijst heb ik niet gekregen. Heeft iemand tips over welke dorpen wel en niet openstaan voor buitenstaanders / niet-Limburgers?
Voor wat betreft dat laatste denk ik dat Stramproy nog veel lastiger is om als buitenstaander te aarden. Zelfs als Limburger.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik vind Limburgers prima mensen.
In Zuid-Limburg zou ik Hoensbroek, Geleen, Landgraaf, Kerkrade en delen van Heerlen en Brunssum vermijden. In kleine dorpjes in de heuvels is het vaak prima wonen, je hebt toch sowieso een auto nodig in die contreien.
Maastricht zelf is volgens mij één van de moeilijkste plekken in Limburg om te aarden als buitenstaander.
Maar da's geen dorp rondom Maastricht.quote:Op woensdag 14 juni 2023 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor wat betreft dat laatste denk ik dat Stramproy nog veel lastiger is om als buitenstaander te aarden. Zelfs als Limburger.
Dan ken je de limburgers echt niet haha. Idd je kunt beter net in bels gaan wordemquote:Op woensdag 26 april 2023 10:54 schreef BergHuls8 het volgende:
[..]
Limburgers zijn net mensen. Als je hen met respect behandelt, krijg je dat ook gewoon terug. En net zoals veel andere inwoners van Nederland, trots op 'hun' plekje.
In welke straal zoek je?
Je hebt dorpjes die wat verder af liggen van de snelwegen. Die hebben een andere dynamiek dat de forenzen dorpen die aan de snelwegen liggen. Tenminste dat vind ik.
Mijn advies: ga zelf rondtoeren als het kan. Wandel door de dorpen en beleef ze.
Let op: er zijn arrogante, gesloten, luidruchtige, racistische, criminele, domme en luie inwoners. Typisch Nederlands dus.
Die import heeft bewust voor limburg gekozen?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 15:58 schreef Halcon het volgende:
In veel van die dorpen is ook al de nodige import. Enerzijds import van buiten Europa, omdat ze ook in dorpen in Limburg kunnen profiteren van de voorzieningen, maar ook veel Hollanders die liever goedkoop in Limburg wonen.
Deel wel natuurlijk, omdat het goedkoper is. Verder had je er vroeger natuurlijk de mijnen, autofabrieken, etc.quote:Op maandag 19 juni 2023 05:56 schreef danielsanders het volgende:
[..]
Die import heeft bewust voor limburg gekozen?
wij vinden limburgeraars altijd grappig en aandoenlijkquote:Op vrijdag 14 april 2023 19:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klopt. Wij haten Hollanders. Opzouten. Ga maar lekker terug naar je eigen kut provincie.
Prima, houden zo!quote:Op maandag 19 juni 2023 23:14 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
wij vinden limburgeraars altijd grappig en aandoenlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |