abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208771697
Ik overweeg om in Maastricht te gaan werken en ik kom zelf niet uit Limburg. Mijn partner komt niet uit Nederland. Een van de bazen heeft mij al gewaarschuwd om in sommige dorpen niet te gaan wonen, maar een lijst heb ik niet gekregen. Heeft iemand tips over welke dorpen wel en niet openstaan voor buitenstaanders / niet-Limburgers?
pi_208771792
Zou ik niet doen. :N
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_208771837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:23 schreef laforest het volgende:
Alle dorpen rond Maastricht?
pi_208771854
Remunj
pi_208772103
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:09 schreef Gustaf86 het volgende:
Ik overweeg om in Maastricht te gaan werken en ik kom zelf niet uit Limburg. Mijn partner komt niet uit Nederland. Een van de bazen heeft mij al gewaarschuwd om in sommige dorpen niet te gaan wonen, maar een lijst heb ik niet gekregen. Heeft iemand tips over welke dorpen wel en niet openstaan voor buitenstaanders / niet-Limburgers?
Limburgers zijn vooral sociaal tegen Limburgers, de rest wordt niet getolereerd tot haat aan toe
pi_208772267
Ik zou net over de grens in Belgie gaan wonen. Nog altijd veel meer huis voor je geld.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_208772498
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:10 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Limburgers zijn vooral sociaal tegen Limburgers, de rest wordt niet getolereerd tot haat aan toe
Klopt. Wij haten Hollanders. Opzouten. Ga maar lekker terug naar je eigen kut provincie.
U MAD?
pi_208772526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:06 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Klopt. Wij haten Hollanders. Opzouten. Ga maar lekker terug naar je eigen kut provincie.
Daarom is de pvv ook best groot in Limburg, allemaal racisten
pi_208773641
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2023 18:33 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou net over de grens in Belgie gaan wonen. Nog altijd veel meer huis voor je geld.
Net als Opperbaas/God @Maikuuul _O_ _O_ _O_
pindazakje
pi_208906298
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:09 schreef Gustaf86 het volgende:
Limburgers zijn net mensen. Als je hen met respect behandelt, krijg je dat ook gewoon terug. En net zoals veel andere inwoners van Nederland, trots op 'hun' plekje.

In welke straal zoek je?
Je hebt dorpjes die wat verder af liggen van de snelwegen. Die hebben een andere dynamiek dat de forenzen dorpen die aan de snelwegen liggen. Tenminste dat vind ik.

Mijn advies: ga zelf rondtoeren als het kan. Wandel door de dorpen en beleef ze.

Let op: er zijn arrogante, gesloten, luidruchtige, racistische, criminele, domme en luie inwoners. Typisch Nederlands dus.
Liever lui dan moe.
pi_208906340
Mijn eigen ervaring is dat Limburgers best aardig, open en vriendelijk (en verstaanbaar) zijn als je gewoon duits met hen praat.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_209219045
In veel van die dorpen is ook al de nodige import. Enerzijds import van buiten Europa, omdat ze ook in dorpen in Limburg kunnen profiteren van de voorzieningen, maar ook veel Hollanders die liever goedkoop in Limburg wonen.
pi_209219083
Bij Jos op het kamp
pi_209219166
Ik vind Limburgers prima mensen.

In Zuid-Limburg zou ik Hoensbroek, Geleen, Landgraaf, Kerkrade en delen van Heerlen en Brunssum vermijden. In kleine dorpjes in de heuvels is het vaak prima wonen, je hebt toch sowieso een auto nodig in die contreien.

Maastricht zelf is volgens mij één van de moeilijkste plekken in Limburg om te aarden als buitenstaander.
pi_209508831
Wat een haat hier...
pi_209508911
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 16:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik vind Limburgers prima mensen.

In Zuid-Limburg zou ik Hoensbroek, Geleen, Landgraaf, Kerkrade en delen van Heerlen en Brunssum vermijden. In kleine dorpjes in de heuvels is het vaak prima wonen, je hebt toch sowieso een auto nodig in die contreien.

Maastricht zelf is volgens mij één van de moeilijkste plekken in Limburg om te aarden als buitenstaander.
Voor wat betreft dat laatste denk ik dat Stramproy nog veel lastiger is om als buitenstaander te aarden. Zelfs als Limburger.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209509078
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 17:23 schreef laforest het volgende:
Pardon broer?
pi_209512193
quote:
3s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:27 schreef vosss het volgende:

[..]
Voor wat betreft dat laatste denk ik dat Stramproy nog veel lastiger is om als buitenstaander te aarden. Zelfs als Limburger.
Maar da's geen dorp rondom Maastricht.
pi_209563232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:54 schreef BergHuls8 het volgende:

[..]
Limburgers zijn net mensen. Als je hen met respect behandelt, krijg je dat ook gewoon terug. En net zoals veel andere inwoners van Nederland, trots op 'hun' plekje.

In welke straal zoek je?
Je hebt dorpjes die wat verder af liggen van de snelwegen. Die hebben een andere dynamiek dat de forenzen dorpen die aan de snelwegen liggen. Tenminste dat vind ik.

Mijn advies: ga zelf rondtoeren als het kan. Wandel door de dorpen en beleef ze.

Let op: er zijn arrogante, gesloten, luidruchtige, racistische, criminele, domme en luie inwoners. Typisch Nederlands dus.
Dan ken je de limburgers echt niet haha. Idd je kunt beter net in bels gaan wordem
pi_209563235
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 15:58 schreef Halcon het volgende:
In veel van die dorpen is ook al de nodige import. Enerzijds import van buiten Europa, omdat ze ook in dorpen in Limburg kunnen profiteren van de voorzieningen, maar ook veel Hollanders die liever goedkoop in Limburg wonen.
Die import heeft bewust voor limburg gekozen?
  maandag 19 juni 2023 @ 10:30:36 #21
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209565037
De vraag is een beetje wat je rondom Maastricht vindt, maar er zijn genoeg plekken waar je prima kunt aarden. Ook mijn niet-Limburgse man is in ons dorp prima geaard (en ik ben ook niet van daar, maar uit een stadje een half uur verderop). Tips: sluit je aan bij een (sport- of andersoortige) vereniging, dat helpt!

En ga eens rondrijden en stap binnen bij de lokale supermarkt, het café, de ijssalon etc. Begin in het NL's en wacht op reactie. Wij hebben de dorpen waar we consequent in het Limburgs, alleen in het Limburgs en niet-anders-dan-Limburgs te woord werden gestaan, op verschillende plekken dus, ook als we zelf stug NL's bleven praten, links laten liggen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209573648
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 05:56 schreef danielsanders het volgende:

[..]
Die import heeft bewust voor limburg gekozen?
Deel wel natuurlijk, omdat het goedkoper is. Verder had je er vroeger natuurlijk de mijnen, autofabrieken, etc.
pi_209574570
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 19:06 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
wij vinden limburgeraars altijd grappig en aandoenlijk
pi_209574577
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:14 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
wij vinden limburgeraars altijd grappig en aandoenlijk
Prima, houden zo!
U MAD?
pi_209574583
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 23:15 schreef de_boswachter het volgende:

[..]