Als dat waar zou zijn dan is het hele stikstof probleem opgelostquote:Op zondag 21 mei 2023 17:41 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
CBS: saldo’s bij biologische bedrijven gemiddeld hoger
Biologische landbouwbedrijven haalden tussen 2011 en 2020 een hoger saldo dan gangbare bedrijven. Dat concludeert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) na analyse van de financiële gegeven van landbouwbedrijven in deze periode.
Gemiddeld werd in de periode van 2011 tot en met 2020 op biologische bedrijven een saldo van ¤ 102.000 behaald. Op gangbare bedrijven was dit ¤ 81.000.
[....]
Grote verschillen tussen sectoren
[...]
Over tien jaar gemiddeld komen biologische melkveebedrijven op 11% hoger saldo uit dan de gangbare collega’s.
Bron: Boerderij.nl
Ik kon het Volkskrant artikel niet lezen. Daarom had ik maar even een artikel gepakt wat ingaat over de gehele sector tussen 2011 en 2020. Misschien beantwoord het CBS aan de door jou genoemde:
[..]
quote:Op zondag 21 mei 2023 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn dan is het hele stikstof probleem opgelost
ja dan hoef die 28.000 miljoen niet uit te geven meerquote:
Ik denk inderdaad dat het nogal gekleurde CBS en het groen links blad de boerderij (om jouw kreten te gebruiken) dit toch wel op feiten gebaseerd te hebben?quote:Op zondag 21 mei 2023 19:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als dat waar zou zijn dan is het hele stikstof probleem opgelost
met 700 euro per lid, is het meer een kwestie van ledenwerving dan van bedrijfseconomische werkenquote:Op zondag 21 mei 2023 19:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat het nogal gekleurde CBS en het groen links blad de boerderij (om jouw kreten te gebruiken) dit toch wel op feiten gebaseerd te hebben?
Ik heb wel meer boeren gehoord die dit zeggen, maar het is a. niet constant een betere prijs (de prijs fluctuerend heftig staat ook in het document), b. een heel andere manier van werken, je moet het wiel opnieuw uitvinden en c. er is een overstapfasé waarbij je nogal een uitdagend bestaan hebt (niet de inkomsten en wel de kosten en risico's).
Doe je het weer. Herhaling en misleiding.quote:Op zondag 21 mei 2023 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met 700 euro per lid, is het meer een kwestie van ledenwerving dan van bedrijfseconomische werken
Nergens reageer ik op het jou betreffende Volkskrant artikel alleen al omdat ik het niet lezen kan, ik reageer enkel op jou reactie van:quote:Op zondag 21 mei 2023 20:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met 700 euro per lid, is het meer een kwestie van ledenwerving dan van bedrijfseconomische werken
Op dit gebrek aan feiten en cijfers kom ik met een boerderij artikel gebaseerd op 10 jaar data. Waarom val je dan terug op het betreffende Volkskrant artikel? Omdat het biologische geneuzel er nou net een keer wel goed uit komt?quote:dit zijn geen feiten, cijfers dat zijn feiten, hobby boeren dat kan
[...]
jamme dat al dat biologisch geneuzel nooit met cijfers gaat maar alleen maar met hoera meleu stikstof geklets
tuurlijk , niets mis meequote:Op zondag 21 mei 2023 21:26 schreef KaheemSaid het volgende:
Daarnaast als een biologische boer met een dergelijk ledenwerving model een betere boterham kan verdienen dan een gewone boer, dan is het toch alleen maar "goed boeren"?
Verder vooral niet op de rest ingaan!quote:Op zondag 21 mei 2023 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk , niets mis mee
ledenwerving is van alle tijden
Naast de jaar contributie van Groen Links betaal je dan ook gelijk het lidmaatschap van een biologische boerderij
Die draait dan kostendekkend
En de melk koop je gewoon in de super, die komt van een megastal ergens in Denemarken
quote:Op zondag 21 mei 2023 22:45 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Verder vooral niet op de rest ingaan!
reageren op biologisch geneuzel, is niet mijn sterkste kantquote:Op zondag 21 mei 2023 21:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nergens reageer ik op het jou betreffende Volkskrant artikel alleen al omdat ik het niet lezen kan, ik reageer enkel op jou reactie van:
[..]
Op dit gebrek aan feiten en cijfers kom ik met een boerderij artikel gebaseerd op 10 jaar data. Waarom val je dan terug op het betreffende Volkskrant artikel? Omdat het biologische geneuzel er nou net een keer wel goed uit komt?
Het gaat niet eens om ledenwerving, maar om een abonnement en het is weer tekenend dat je Groen Links er opnieuw aan de haren bij sleept. Waarom zou een volwassen mens trouwens melk drinken? Melk is in de natuur bedoeld voor zuigelingen.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
tuurlijk , niets mis mee
ledenwerving is van alle tijden
Naast de jaar contributie van Groen Links betaal je dan ook gelijk het lidmaatschap van een biologische boerderij
Die draait dan kostendekkend
En de melk koop je gewoon in de super, die komt van een megastal ergens in Denemarken
klopt , ik doe melk in de havermout sochtends, maar als ik het niet heb gebruik ik water ,quote:Op maandag 22 mei 2023 05:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om ledenwerving, maar om een abonnement en het is weer tekenend dat je Groen Links er opnieuw aan de haren bij sleept. Waarom zou een volwassen mens trouwens melk drinken? Melk is in de natuur bedoeld voor zuigelingen.
Opnieuw misleiding en dat voegt niets toe aan de discussie.
quote:Correspondentieadres: Sandebuur 10, 9315 TE Roderwolde (Let op: producten kunnen alleen op afhaaldag/volgens afspraak worden afgehaald)
Agrarische Locatie: Westeinde 1, 9313 TJ Leutingewolde (bezoek op afspraak)
Nee, hoor, dat lidmaatschap waarin jij het verdraait, wat een abonnement is, gaat alleen om een wekelijks groentepakket. Dat vlees kun je gewoon zonder dat abonnement bestellen en hun kaas gaat via tussenhandel zoals kaasboeren die er een marge opgooien dus is het op de website niet te beprijzen. Hoe kom je erbij dat er moeilijk wordt gedaan over afhalen?quote:Op maandag 22 mei 2023 06:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt , ik doe melk in de havermout sochtends, maar als ik het niet heb gebruik ik water ,
melk en kaas is niet gezond , paprika ,tomaat en wortels is erg gezond
vlees eet ik ook nauwelijks
Daarom verbaas ik me over dat in die webshop van biologische boeren vooral diep ingevroren vlees zo aangeprezen wordt voor 77 euro voor 3 kg
en melk en kaas niet te vinden is
ik bedoel haal dan de afbeelding van de koe van de site af
https://eytemaheert.nl/vleespakketten/
Je moet eerst 700 euro lidmaatschap betalen en dan bij koop 77 euro voor 3 kg diepgevroren vlees dat naar u toegestuurd wordt
en het afhalen wordt ook nodeloos moeilijk gemaakt
Vandaar dat ik vermoed dat het meer een goed gevoel lidmaatschap is dan echt economisch agrarische activiteit
En dat de leden hun boodschappen gewoon bij de Aldi doen
Ik heb er in ieder geval geen goed gevoel bij
Koop dan oostvaardersplassen koevlees https://www.grutto.com/nl/rundvlees
[..]
quote:Resultaatsverplichting'
Ook een alternatief voor de zogeheten 'resultaatsverplichting' verandert volgens Van der Wal niets aan de juridische verplichtingen waaraan het kabinet zichzelf gebonden voelt.
Pas als de stikstofdepositie komende tijd flink vermindert, zullen er daarna 'meer mogelijkheden komen' voor vergunningen. Ook het plan van JA21 en BBB om de 'drempelwaarde' op te hogen naar 1 mol per hectare per jaar belandt wat Van der Wal betreft in de prullenbak, omdat zij 'geen mogelijkheid' ziet om die te verhogen.
In Duitsland is een stikstofvergunning pas nodig als door een nieuwe activiteit meer dan 7 mol stikstof (100 gram) per hectare per jaar neerslaat in een Natura 2000-gebied, in Denemarken is dat zelfs 14 mol.
1.5 miljoen koeien in Denemarken, vs 3.8 miljoen in Nederland.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)b-naar-de-prullenbak
denemarken lijkt precies op nederland
'
[..]
quote:Op dinsdag 23 mei 2023 06:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)b-naar-de-prullenbak
denemarken lijkt precies op nederland
[..]
Als twee druppels water, zoals Basp1 al aangeeft.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 07:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
1.5 miljoen koeien in Denemarken, vs 3.8 miljoen in Nederland.
Dan moeten we de rundveestapel ruim halveren.
helaas gaat deze stikstof waanzin tot niets leidenquote:Op dinsdag 23 mei 2023 09:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Als twee druppels water, zoals Basp1 al aangeeft.
Ik vind het altijd heel bijzonder wanneer dit aangehaald wordt. De grens was hier 0,05 mol en deze grens is door de Raad van State als niet wenselijk bevonden, terwijl deze grens in Denemarken nooit door de rechtelijke macht beoordeeld is.
In Monaco betaal je geen inkomstenbelasting, daar kun je niet eens een factor aanhangen, maar daar kun je in Nederland niks mee want dat zijn nou eenmaal de wetten van een ander land. Opteer je hiermee eigenlijk dat deze regels Europees vastgelegd moeten worden?
Daarnaast kijken we niet naar dat in Denemarken, per ha landbouwareaal, 0,54 koe, 4,25 varken en 5,1 kip rondlopen terwijl dit in Nederland: 1,72 koe, 5,2 varken en 45 kippen is.*
En dan hebben we het nog niet over de stikstofuitstoot per ha:
[ afbeelding ]
Misschien konden we met die kengetallen ook dezelfde drempelwaarde aanhouden, of is de drempelwaarde in Denemarken te hoog omdat er geen rechtzaak over gevoerd is, wie zal het zeggen?
Kortom ik vind cherrypicking op drempelwaardes wat kort door de bocht!
Daarnaast willen ze in Denemarken 70% co2 reductie vanuit de landbouw (doormiddel van een co2 tax) en willen ze 100.000 ha omzetten in natuur, terwijl er nog weinig bekend is over compensatie. Misschien is de door jou zo bekritiseerde uitkoopregeling ineens wel super gul!
*berekening
Koeien
Nederland: 3,8 miljoen Areaal: 2,2 miljoen ha, koeien per ha: 1,72
Denemarken: 1,5 miljoen Areaal: 2,8 miljoen ha, koeien per ha: 0,54
Varkens
Nederland: 11,4 miljoen Areaal: 2,2 miljoen ha, varkens per ha: 5,2
Denemarken: 11,9 miljoen Areaal: 2,8 miljoen ha, varken per ha: 4,25
Pluimvee
Nederland: 99,9 miljoen Areaal: 2,2 miljoen ha, kippen per ha: 45
Denemarken: 21,9 miljoen Areaal: 2,8 miljoen ha, kippen per ha: 7,8
quote:PAS-melders zullen uiterlijk in 2025 zijn gelegaliseerd.
Dat vertelde minister Schouten in antwoord op een vraag van CDA'er Derk Boswijk. ,,
Maar we proberen het uiteraard sneller te doen".
Volgens Boswijk moeten er nog ruim 2400 melders door de provincies geverifieerd worden.
Hij vroeg of die bedrijven geverifieerd zullen worden in januari 2022, wanneer het legalisatieprogramma voor meldingsvrije activiteiten van start gaat.
Ohja jetten is weer minister van landbouw, financien of minister president. Wat wil je nu bereiken met deze onwaarheid!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
helaas gaat deze stikstof waanzin tot niets leiden
geen natuur herstel , waarom natuur herstel als de Hr jetten in zijn eentje voor 24.000 miljoen nieuwe natuur gaat maken
God jetten maakt gewoon zelf de natuur
Het stikstof probleem kun je ook oplossen door sommmigen boeren verbieden hun stront uit te rijden, als dat uitrijden niet kan , dan verbieden.
Maar daar wil de politiek NIETS van weten , eenvoudige oplossingen daar zijn we niet van
Dijksma had als een een voorstel ingediend , en dat werd door VVD vroilijk weggestemd
stront verwerkingsfabrieken die willen de zooi wel verwerken indrogen en verkopen als kunstmest
er speelt een totaal andere agenda , TATA staal daar hoor je ook niets over
en echte milieuverontreiniging van de Industrie en rijkswaterstaat hoor je ook niets over
Landbouwakkoord komt ook niets van terecht
https://www.telegraaf.nl/(...)g-lange-tijd-ongewis
De eerste 1000 PAS melders moeten voor 2025 recht gedaan worden
https://www.agraaf.nl/art(...)-2025-gelegaliseerd/
[..]
quote:West-Afrikaans regenwoud gekapt voor cacaoplantages
In West-Afrika worden op grote schaal beschermde bosgebieden vernietigd om de teelt van cacao mogelijk te maken.
Met behulp van satellietbeelden van Ivoorkust en Ghana hebben wetenschappers berekend hoeveel beschermde bosgebieden er sinds 2000 zijn gekapt.
The Guardian meldt dat meer dan een derde van het land in Ivoorkust heeft plaatsgemaakt voor cacaoplantages, in totaal 360.000 hectare .
In Ghana was dat maar liefst 13 procent.
De wereldhandel in chocolade was vorig jaar meer dan een biljoen dollar waard.
De cacaoboom komt eigenlijk uit Zuid-Amerika, maar inmiddels komt meer dan tweederde van de productie uit West-Afrika. Ongeveer twee miljoen kleine boeren zijn ervan afhankelijk en verdienen vaak minder dan een dollar per dag.
In de cacaohandel is er een complex netwerk van tussenpersonen die de toeleveringsketens onoverzichtelijk maken.
Het speeltje van de veevoer bedrijven en hun agenda.quote:Op zondag 21 mei 2023 08:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alles is de schuld van koeien en de stront kennelijk
Dus als men boeren verplicht om hun stront te laten ophalen en niet meer uitrijden in bepaalde gebieden dan is dus het probleem opgelost,maar dat wil niemand horen
Men wil helemaal geen oplossing voor het zogenaamde probleem
Er speelt een heel andere agenda
een macht agenda een agenda om heel nederland vol te douwen met natuurgebieden waar niemand mag komen
Waar Poolse konikpaarden kunnen lopen die kost wat kost in nederland moeten gaan lopen, zodat er nog meer natuur films over de Nederlandse wildernis gemaakt kunnen worden
Het speeltje van Groen Links
Zeker een goed idee, ook veel regenwoud wordt gekapt voor productie van veevoer, misschien kunnen we daar iets aan doen met circulaire veehouderij?quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ze kunnen beter het kappen van regenwoud tegenhouden ipv voor 28.000 miljoen namaak natuur aan te leggen in nederland vanwege de stikstof waanzin
allemaal cacao met palmolie om aan de westerse vetzucht te voldoen
[..]
En is er een direct verband tussen de kap van het regenwoud en de stikstofproblemen hier in Nederland?quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:45 schreef michaelmoore het volgende:
Ze kunnen beter het kappen van regenwoud tegenhouden ipv voor 28.000 miljoen namaak natuur aan te leggen in nederland vanwege de stikstof waanzin
[..]
Je hebt eigenlijk best wel gelijk.quote:Op woensdag 24 mei 2023 00:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |