Dat is en gelukquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het regende op vakantie, gelukkig (???) lagen er puzzels in het huisje, weliswaar uit de jaren 80. 1000 stukjes, en niet te zien of een stukje paste. Volgend jaar maar een puzzel meenemen voor als het regent.
[ afbeelding ]
Doet me denken aan mijn jeugd. Ik was gek van puzzels maar ze waren in de winkel altijd te duur voor mijn ouders. Dus mijn moeder kreeg altijd van bejaarden waar ze voor zorgde op haar werk van die oude puzzels mee. Landschappen, kastelen, bergen en pitoreske plekjes.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het regende op vakantie, gelukkig (???) lagen er puzzels in het huisje, weliswaar uit de jaren 80. 1000 stukjes, en niet te zien of een stukje paste. Volgend jaar maar een puzzel meenemen voor als het regent.
[ afbeelding ]
Heb ook zo rol gehad maar vond het helemaal niets, ik heb nu zo puzzelkoffer die bevalt mij veel betet eerlijk gezegdquote:Op woensdag 16 augustus 2023 17:04 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zie dat Action nu puzzels met een puzzelrol erbij heeft. ¤6,95
https://www.action.com/nl-nl/p/legpuzzel/[ afbeelding ]
Ziet er ook wel handig uit. Maar ik denk dat ook met dit het onmogelijk puzzelen blijft met3 katten in huisquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 05:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb ook zo rol gehad maar vond het helemaal niets, ik heb nu zo puzzelkoffer die bevalt mij veel betet eerlijk gezegd
Ik heb een puzzelkoffer en ik heb 2 katten. Het is meer dat 1 kat in de gaten moet houden dat hij geen puzzelstukjes uit de doos haalt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ziet er ook wel handig uit. Maar ik denk dat ook met dit het onmogelijk puzzelen blijft met3 katten in huis
Dat is balen dan, maar je hebt hem toch afgemaakt dat vind ik dan wel topquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:27 schreef heywoodu het volgende:
Niet echt mee vermaakt![]()
Kutkwaliteit, alle stukjes die niet bij de rand hoorden hadden dezelfde vorm (de een ķets groter of kleiner dan de ander, maar dezelfde basisvorm verder, zoals je ziet), er zaten allerlei hardnekkige kleine stukjes stof op die precies op de sterren leken, etc. Uiteindelijk heb ik de poster gepakt die erbij zat, en kwam ik er achter dat die op exact de grootte van de puzzel was....dus ik ben de stukjes op de poster gaan leggen want ik wilde 'm af hebben(ook dat was kut bij alles behalve het stuk met de bomen)
Al met al, niks aan (ook al vind ik het plaatje verder wel mooi). Maar goed, dat kan, op naar de volgende
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er meestal 1 languit op de puzzel, 1 lekker in de doos met puzzelstukjes en 1 onder de tafel die af en toe met een pootje de stukjes van tafel hengelt. Ik heb thuis puzzelen opgegevenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb een puzzelkoffer en ik heb 2 katten. Het is meer dat 1 kat in de gaten moet houden dat hij geen puzzelstukjes uit de doos haalt.
Ik heb puzzelrol waar ik de puzzels maak die 1500 of 2000 stukjes zijn, maar die puzzelrol past niet op mijn tafel. Dus dan ben ik aangewezen om op de grond puzzelen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met mijn 2 katten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:59 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb er meestal 1 languit op de puzzel, 1 lekker in de doos met puzzelstukjes en 1 onder de tafel die af en toe met een pootje de stukjes van tafel hengelt. Ik heb thuis puzzelen opgegeven
Hou de camera bij de hand, hier wil ik een foto vanquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb puzzelrol waar ik de puzzels maak die 1500 of 2000 stukjes zijn, maar die puzzelrol past niet op mijn tafel. Dus dan ben ik aangewezen om op de grond puzzelen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met mijn 2 katten.
Film!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hou de camera bij de hand, hier wil ik een foto van
Oeps, inderdaad. Bedankt voor de behulpzame correctiequote:
Nee joh, foto EN filmquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:46 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oeps, inderdaad. Bedankt voor de behulpzame correctie
Die heb ik ookquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Nieuw projectje, laptop ernaast voor de schaal![]()
[ afbeelding ]
Hoeveel stukjes is dit? Wij zijn nu met onze eerste 1500 stukjes bezigquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Nieuw projectje, laptop ernaast voor de schaal![]()
[ afbeelding ]
Die is leuk!quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik heb een van mijn favorietjes weer eens gemaakt :-)
Zo, dat was weer een beste en kleurrijkquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat je dat aan het randje al zo snel zietquote:
3000, mijn eerste ooit van dat formaatquote:Op zondag 20 augustus 2023 12:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hoeveel stukjes is dit? Wij zijn nu met onze eerste 1500 stukjes bezig
Gen 1 Pokémon beste Pokémon, die is ook tofquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Puzzelsautistquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat je dat aan het randje al zo snel ziet
Leuk!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
Onze eerste 1500 stukjes puzzel is af. De oase van Jan van Haasteren.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:43 schreef automatic_ het volgende:
Onze zoon van bijna 4 is ook een puzzel fan (het zit in de genen haha) en heeft nu JvH Junior puzzels. Hij legt die van 150 bijna helemaal alleen. Zo leuk om te zien.
Dat is best knap voor iemand van 4 zegquote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:43 schreef automatic_ het volgende:
Onze zoon van bijna 4 is ook een puzzel fan (het zit in de genen haha) en heeft nu JvH Junior puzzels. Hij legt die van 150 bijna helemaal alleen. Zo leuk om te zien.
Ohhh die wil ik ook!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
Deze week Jan van haasteren 100 jaar poeisz puzzel aangeschaft bij de lokale poeisz supermarkt
Hahaha ja ik kwam er ongeveer 15 jaar geleden voor het eerst mee in aanraking. Het dichtsbij dat ik ooit gekomen ben was driekwart ofzoquote:Op zondag 3 september 2023 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Éindelijk gevonden, en nota bene voor nog geen 15 euro kunnen kopen, en dan zit ie ook nog eens zó in de doos....het is dat er geen plastic omheen zat, maar verder dus totįįl nieuw![]()
@:superkimmi weet welke hel ons nu te wachten staat![]()
[ afbeelding ]
De stukjes zijn vierkant?quote:Op zondag 3 september 2023 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Éindelijk gevonden, en nota bene voor nog geen 15 euro kunnen kopen, en dan zit ie ook nog eens zó in de doos....het is dat er geen plastic omheen zat, maar verder dus totįįl nieuw![]()
@:superkimmi weet welke hel ons nu te wachten staat![]()
[ afbeelding ]
Aaaawhquote:Op zondag 3 september 2023 22:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja het is een onmogelijke puzzel. Letterlijk. Nog nooit door iemand opgelost. Miljarden mogelijkheden, maar paar honderd oplossingen
Hier had ik vandaag een hele bijzonder puzzel tussen mijn andere puzzels
[ link | afbeelding ]
Huh? Hoe werkt dat dan?quote:Op zondag 3 september 2023 22:17 schreef superkimmi het volgende:
Ja het is een onmogelijke puzzel. Letterlijk. Nog nooit door iemand opgelost. Miljarden mogelijkheden, maar paar honderd oplossingen
Elk van de 256 vierkantjes heeft 4 zijdes en is uniek. Je moet alle vierkantjes op een grid van 16x16 leggen zodat alles aan elkaar past. Zo heb je bijv groene vierkantjes op gele achtergrond, roze kruizen op paarse achtergrond etc (zie foto Heywoodu). Er is ook een rand (die ook op meerdere manieren kan). In het begin lijkt het heel eenvoudig, want vind je altijd wel een stukje dat past. Verderop niet meer. En dan kan je wat gaan wisselen, maar dat wordt steeds moeilijker. En elke keuze in het begin beperkt de keuzes verderop. Dus het kan zijn dat je met het eerste stukje dat je legt, je al zorgt voor een onmogelijke oplossingsrichting. Maar dat weet je niet.quote:
'Miljarden mogelijkheden'. Was het maar zo makkelijk, volgens mij is het aantal mogelijkheden meer iets in de richting van een één met ruim boven de 500 nullen er achterquote:Op zondag 3 september 2023 22:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hier had ik vandaag een hele bijzonder puzzel tussen mijn andere puzzels
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Haha deze heb ik idd ook. Zag t al aan de rand natuurlijk maar weet het nu zekerquote:Op woensdag 6 september 2023 16:41 schreef heywoodu het volgende:
![]()
![]()
Voor bijna niks bij de tweedehandswinkel en hij is helemaal compleet![]()
Mijn eerste van 3000 stukjes en ik vind hem ook echt mooi (zonder doos erbij gedaan, dus het duurde wat langer, maar het was wel weer een leuke ontdekkingstocht)![]()
[ afbeelding ]
Niet verrassend waren met name de olifanten en zebra's flink lastig![]()
Oh tof ik houd van kattenquote:Op vrijdag 8 september 2023 07:50 schreef Dotteke het volgende:
Deze al gespot door iemand
https://www.spellenrijk.n(...)-23&utm_medium=email
Ik heb 'm inmiddels aangeschaftquote:Op zondag 18 juni 2023 19:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eentje van Educa, met een fiets voor een boekhandel, 5000 stukjes zo uit mijn hoofd. Die vind ik wel leukMaar heb er niet de hoofdprijs van 60 euro voor over. Tijdje geleden deze puzzel op Marktplaats gespot, maar was helemaal in het oosten van het land en verkoper wou niet verzenden
Ik heb deze puzzel gevraagd voor mijn verjaardagquote:Op vrijdag 8 september 2023 07:50 schreef Dotteke het volgende:
Deze al gespot door iemand
https://www.spellenrijk.n(...)-23&utm_medium=email
Ik 4.quote:Op donderdag 14 september 2023 07:53 schreef automatic_ het volgende:
Hier gisteren nog twee JvH gekocht bij Bol. Helaas deed de kattenshow niet mee met de actie
Het puzzelen kan beginnenquote:
O jeequote:Op dinsdag 19 september 2023 08:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is niet dat ik niks meer had liggen nee, kuch.
Zo dat zijn er heel wat, heb je die allemaal al gedaan of moet je die nog doen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:08 schreef Puala het volgende:
Ik heb gister mn puzzels uitgepakt na de verhuizing, maar door de kasten wat anders in te delen kan ik meer puzzels kwijt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een heerlijk klusje om te doen. De dozen zijn zo leeg, dus de stapel aan t einde van lege dozen is heerlijk. En de stapels in de kast zijn ook lekker om naar te kijken![]()
Er zitten er nog 3-4 bij die ik nog moet geloof ik. En 2 dubbele, maar die raak ik nog wel kwijt met een verjaardag ergensquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zo dat zijn er heel wat, heb je die allemaal al gedaan of moet je die nog doen?
Bewaar je ze allemaal? Ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk weg doen. Kost zoveel kastruimte.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Er zitten er nog 3-4 bij die ik nog moet geloof ik. En 2 dubbele, maar die raak ik nog wel kwijt met een verjaardag ergens
Ik ruil ze weer verder. Op zolder staan ze bij mij.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bewaar je ze allemaal? Ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk weg doen. Kost zoveel kastruimte.
die is leuk zegquote:Op dinsdag 19 september 2023 16:15 schreef H_T het volgende:
Het hoeft niet altijd ingewikkeld
[ afbeelding ]
Leuk! Heb er zelf ook ongeveer zoveel. Deze week tijdens mijn verjaardag ook weer 3 nieuwe gekregen. Moet nu wel altijd zelf suggesties geven voor welke jvh ik wil hebben. Want anders koopt men dubbelenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:08 schreef Puala het volgende:
Ik heb gister mn puzzels uitgepakt na de verhuizing, maar door de kasten wat anders in te delen kan ik meer puzzels kwijt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een heerlijk klusje om te doen. De dozen zijn zo leeg, dus de stapel aan t einde van lege dozen is heerlijk. En de stapels in de kast zijn ook lekker om naar te kijken![]()
Nee niet alles, er zit nu ook wat spul tussen wat uiteindelijk bij vrienden/familie een plekje gaat vinden. Maar vanwege tijdsgebrek voor de verhuizing lukte dat niet. De JvH 1000 bewaar ik allemaalquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bewaar je ze allemaal? Ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk weg doen. Kost zoveel kastruimte.
Herkenbaarquote:Op woensdag 20 september 2023 10:32 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Leuk! Heb er zelf ook ongeveer zoveel. Deze week tijdens mijn verjaardag ook weer 3 nieuwe gekregen. Moet nu wel altijd zelf suggesties geven voor welke jvh ik wil hebben. Want anders koopt men dubbelen
O op die manier, zelf ben ik niet zo gecharmeerd van de JvH puzzels, heb er dan ook geen eenquote:Op woensdag 20 september 2023 13:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee niet alles, er zit nu ook wat spul tussen wat uiteindelijk bij vrienden/familie een plekje gaat vinden. Maar vanwege tijdsgebrek voor de verhuizing lukte dat niet. De JvH 1000 bewaar ik allemaal![]()
Wauwwwww, dat zijn heel wat stukjes 13200quote:Op woensdag 20 september 2023 21:35 schreef linebear het volgende:
vandaag Dia de los Muerto van JvH afgemaakt.
Vandaag de 1000 stukjes versie van Disney Orchestra binnen gekregen. Begint toch wel te kriebelen om de 13200 stukjes versie weer op te pakken. Zit YouTube filmpjes te kijken hoe ik het toch anders aan moet pakken
Was er aan begonnen, maar bleef even liggen. Vorige week maar weer in de doos gedaan. Nu kriebelt het weerquote:Op donderdag 21 september 2023 06:01 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wauwwwww, dat zijn heel wat stukjes 13200
Dan toch maar een poging wagenquote:Op donderdag 21 september 2023 08:26 schreef linebear het volgende:
[..]
Was er aan begonnen, maar bleef even liggen. Vorige week maar weer in de doos gedaan. Nu kriebelt het weer
ja preciesquote:Op donderdag 21 september 2023 08:38 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan toch maar een poging wagen
Ik heb er al een meer dan een jaar boven liggen, moest even de kamer uit omdat ik nieuw laminaat kreegquote:
Soms kan de moed zo in je schoenen zinken, dan heb ik zoiets laat maar...quote:Op donderdag 21 september 2023 08:50 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik heb er al een meer dan een jaar boven liggen, moest even de kamer uit omdat ik nieuw laminaat kreeg
Om het dan weer op te pakken is ook wat hoor, althans hier
Ja, was er ook een waar ik niet goed uitkwam, om die dan weer op te pakkenquote:Op donderdag 21 september 2023 09:01 schreef linebear het volgende:
[..]
Soms kan de moed zo in je schoenen zinken, dan heb ik zoiets laat maar...
Wauh H_T wat doe je dat snel zegquote:Op woensdag 20 september 2023 15:17 schreef H_T het volgende:
Gisteravond aan begonnen, nu is ie af![]()
[ afbeelding ]
Wow, kan jij zo snel puzzelen?quote:Op woensdag 20 september 2023 15:17 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Haha, lekker bezig!quote:Op woensdag 20 september 2023 15:17 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Puzzelbieb?quote:Op zondag 24 september 2023 13:09 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Haha, lekker bezig!
Ik mocht van mezelf geen puzzels meer kopen, gezien de puzzelbieb op 5 minuten wandelen.
Maar deze kon ik echt niet laten liggen op een rommelmarkt in de UK.
[ afbeelding ]
Hij puzzelt echt fijn, mooie kleuren. Nu maar hopen dat hij compleet is. Voor 2 pond geluk
Blijkbaarquote:
Slim wel, maar bij zulke puzzels zijn tactieken wel handig..quote:Op zondag 24 september 2023 13:13 schreef H_T het volgende:
[..]
BlijkbaarEr zitten alsnog aardig wat uren in hoor, het is niet dat ik met drie uur klaar was. Wat bij deze puzzel helpt is dat een groot deel van het podium vrij makkelijk als zodanig te herkennen is en dat is meteen al een flink deel van de puzzel. De stukjes voor de rookwolken heb ik apart gelegd en aan het eind gedaan. Bij de mensen in het publiek kan je bijvoorbeeld eerst je alleen richten op de mensen met gele shirts, waarbij de kragen en uiteindes van mouwen verschillende kleuren kunnen hebben, Dat werkte goed voor deze puzzel
De Duckwacht was ik echt eindeloos mee bezig omdat daar alleen eendenhoofden op staan en er een heel groot donker vlak op zit met nauwelijks kleurverschil
Yes, in onze reguliere bieb. Jaar of 3 nu.quote:Op zondag 24 september 2023 13:11 schreef maily het volgende:
[..]
Puzzelbieb?
Wordt alles nageteld?
(Heb bij een speelotheek gewerkt en lego enzo was altijd een hele klus)
Natellen kan niet. Het aantal stukjes is bij benadering. 😁quote:Op zondag 24 september 2023 13:11 schreef maily het volgende:
[..]
Puzzelbieb?
Wordt alles nageteld?
(Heb bij een speelotheek gewerkt en lego enzo was altijd een hele klus)
Wat is precies bij benadering? Volgens mij zijn puzzels van 1000 stukjes inderdaad doorgaans geen 1000 stukjes, maar wel een ander vast aantal (verschillend per merk, dat wel)quote:Op zondag 24 september 2023 14:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Natellen kan niet. Het aantal stukjes is bij benadering. 😁
Heb ik altijd geleerd tenminste.
Ja en weer afhankelijk van de mal toch? Volgens mij een vast aantal per mal. Dus de ene JVH kan 996 zijn en de andere van een andere mal 1001 dacht ik?quote:Op zondag 24 september 2023 14:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is precies bij benadering? Volgens mij zijn puzzels van 1000 stukjes inderdaad doorgaans geen 1000 stukjes, maar wel een ander vast aantal (verschillend per merk, dat wel)
Dat zou ook goed kunnen ja, maar dan ook weer per merk verschillend. Ravensburger heeft kennelijk 1008 stukjes bij in principe alle puzzels van 1000 stukjes (28*36)quote:Op zondag 24 september 2023 14:32 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja en weer afhankelijk van de mal toch? Volgens mij een vast aantal per mal. Dus de ene JVH kan 996 zijn en de andere van een andere mal 1001 dacht ik?
Succes Lovely 😉quote:
Altijd + Wasgijquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |