quote:Op woensdag 12 april 2023 14:29 schreef superkimmi het volgende:
Superkimmi komt van Kim. Dat kan een mannennaam zijn, maar meestal niet in NL. Zeker niet richting Kimmi
OT:
[ link | afbeelding ]
Woensdag is mijn vrije dag. Dus ik ben gelijk begonnen aan een nieuwe. Of nja, oude. Ik ga veel van mijn puzzels verkopen, maar wil ze daarvoor nog 1x leggen. Ook om te kijken of ze compleet zijn.
Als je nog iemand zoekt die even door de spreekwoordelijke catalogus wilt bladeren...quote:Op woensdag 12 april 2023 14:29 schreef superkimmi het volgende:
Superkimmi komt van Kim. Dat kan een mannennaam zijn, maar meestal niet in NL. Zeker niet richting Kimmi
OT:
[ link | afbeelding ]
Woensdag is mijn vrije dag. Dus ik ben gelijk begonnen aan een nieuwe. Of nja, oude. Ik ga veel van mijn puzzels verkopen, maar wil ze daarvoor nog 1x leggen. Ook om te kijken of ze compleet zijn.
Nou als je binnenkort keer langskomt mag je ze allemaal bekijken natuurlijkquote:Op woensdag 12 april 2023 14:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je nog iemand zoekt die even door de spreekwoordelijke catalogus wilt bladeren...
Heb je al eens eerder een escape puzzel gedaan? Want dat beļnvloed mijn reactie op deze postquote:Op woensdag 12 april 2023 14:39 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben begonnen met de Escape-puzzel die we met Kerst kregen, maar de rand is echt een bitchAlles lijkt in elkaar te passen zo ongeveer.
Toegevoegd!quote:Op woensdag 12 april 2023 15:13 schreef Patapon het volgende:
Voor in de OP
Legpuzzels.nl daar koop ik al jaren mijn puzzels.
We hadden van de week een match met een datum, maar dat was een zaterdag waarop Bruna wél moest werkenquote:Op woensdag 12 april 2023 14:46 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Nou als je binnenkort keer langskomt mag je ze allemaal bekijken natuurlijk
Nee, wel eens gelezen dat het gekut met die rand niet helemaal onlogisch is ivm de manier waarop het gemaakt wordt ofzo? Maar ik hoop wel dat de rest een beetje beter in elkaar past, anders ben ik er snel klaar meequote:Op woensdag 12 april 2023 14:47 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Heb je al eens eerder een escape puzzel gedaan? Want dat beļnvloed mijn reactie op deze post
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Heb het aangevuld in de OP en op de juiste plaats gezet stond nu onder de agenda van puzzelbeurzenquote:Op woensdag 12 april 2023 15:13 schreef Patapon het volgende:
Voor in de OP
Legpuzzels.nl daar koop ik al jaren mijn puzzels.
Zijn er heel wat ik zal het aanvullenquote:Op woensdag 12 april 2023 16:23 schreef heywoodu het volgende:
https://www.puzzelwereld.eu/
Die heeft ook nog wel eens leuke dingen, daar heb ik die miniminipuzzeltjes vandaan van Escher, met 100 stukjes en in totaal 10x10cm
Pienterepuzzels staat er al in zie ik, daar hebben ze die 'onmogelijke' Jigsaw19, dat rode onding.
En mocht je zin hebben in van die onmeunig grote dingen, van tienduizenden stukjes:
https://www.puzzlemania.nl/
En dit echte echte meesterwerk
https://www.martinpuzzle.com/en
Oh ja en de nieuwe recordhouder volgens mij, 60.000
https://www.costco.com/th(...)oduct.100979575.html
Gigantisch gaaf, want niet alleen maar groot omdat er tig aan elkaar genaaid zijn, maar ja...ruimte
quote:Op woensdag 12 april 2023 16:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, wel eens gelezen dat het gekut met die rand niet helemaal onlogisch is ivm de manier waarop het gemaakt wordt ofzo? Maar ik hoop wel dat de rest een beetje beter in elkaar past, anders ben ik er snel klaar meeHaha ja dat dus. Het is niet gek dat de rand zo werkt. Rest vd puzzel ga je daar geen last van hebben. Je kan zelfs overwegen de rand als laatste te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.life is what happens to you, while you're busy making other plans.
Geeft toch niet, de bedoelint was goedquote:Op woensdag 12 april 2023 19:12 schreef superkimmi het volgende:
Thanks @:dotteke ! Had het snel vanaf mn telefoon gedaan
Wat wordt de afbeelding?quote:Op maandag 17 april 2023 20:32 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen een nieuwe uitdaging gepakt. 1000 ministukjes, reguliere pen is voor de schaal (want ik had geen banaan voor de schaal).
[ afbeelding ]
Neequote:Op maandag 17 april 2023 22:50 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Wat wordt de afbeelding?
En had je ook geen giraffe voor schaal?
Bij een grote vrijmarkt gekoppeld aan een braderie waar ook professionele verkopers zijn. Dus dubbel kans, nieuwe puzzels en oude die je voor een prikkie eens kan proberen. Wij hebben de laatste tijd vooral Jan van Haasteren en soortgelijke puzzels gedaan. Tijd voor iets anders.quote:
Heb je nog wat leuks gevonden?quote:
@superkimmi ze hebben daar paren! Laten we die ook doenquote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:30 schreef heywoodu het volgende:
Voor hen die toevallig nog een lege stellage in huis hebben en even niet weten wat ze er eigenlijk in moeten zetten.
https://www.marktplaats.n(...)da-a3ef-e94cf8606b46
Allemaal compleet en zo te zien ook vrijwel allemaal gewoon kwaliteit, dus niet van die afgetrapte dozen van dertig jaar oud enzo, maar gewoon goede dingen van vooral Ravensburgerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nee .... als je een heeeele grote familie hebt ben je meteen klaar voor sint/kerst ...quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Allemaal compleet en zo te zien ook vrijwel allemaal gewoon kwaliteit, dus niet van die afgetrapte dozen van dertig jaar oud enzo, maar gewoon goede dingen van vooral Ravensburger
Maar gezien de rollende ogen die ik hier thuis krijg als ik er twee of drie in huis haal, denk ik dat dit stapeltje niet echt in goede aarde gaat vallen
Of gewoon die hele meuk in een opslagruimte gooien en elk jaar er wat uit pakken voor de kerst, dan zit je zelfs de komende 58 jaar wel goed gok ik.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:38 schreef maily het volgende:
[..]
Nee .... als je een heeeele grote familie hebt ben je meteen klaar voor sint/kerst ...
En dan onderling ruilen, is iedereen een jaar zoet met puzzelen
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Allemaal compleet en zo te zien ook vrijwel allemaal gewoon kwaliteit, dus niet van die afgetrapte dozen van dertig jaar oud enzo, maar gewoon goede dingen van vooral Ravensburger
Maar gezien de rollende ogen die ik hier thuis krijg als ik er twee of drie in huis haal, denk ik dat dit stapeltje niet echt in goede aarde gaat vallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:50 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]Vergeet niet de huurprijs van het busje mee te rekenen om het op te kunnen halen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 09:50 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit muisje krijgt nog een staartje 🤣
Viel helaas wat tegen. Heb 1 doos met 3 puzzels nog in de verpakking kunnen scoren voor een paar euroquote:
Wow. Mijn vrouw vond dit als suggestie voor een moederdag-cadeau niet grappig. Onbegrijpelijkquote:Op dinsdag 2 mei 2023 08:30 schreef heywoodu het volgende:
Voor hen die toevallig nog een lege stellage in huis hebben en even niet weten wat ze er eigenlijk in moeten zetten.
https://www.marktplaats.n(...)da-a3ef-e94cf8606b46
'Gereserveerd'quote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:47 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Wow. Mijn vrouw vond dit als suggestie voor een moederdag-cadeau niet grappig. Onbegrijpelijk
Nee, ik was te laat. Ze waren al verkocht.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Gereserveerd'
Ik verdenk @:KapiteinIglo!
Geen antwoord gekregen over de vraagprijs? Stuk of 110 puzzels volgens mij, dat moet toch wel zeker een euro of 400-500 zijn geweestquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:09 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nee, ik was te laat. Ze waren al verkocht.
Nee geen vraagprijs genoemdquote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen antwoord gekregen over de vraagprijs? Stuk of 110 puzzels volgens mij, dat moet toch wel zeker een euro of 400-500 zijn geweest
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 11:09 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Nee, ik was te laat. Ze waren al verkocht.
Dan heb je in ieder geval weer ietsquote:Op dinsdag 2 mei 2023 10:46 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Viel helaas wat tegen. Heb 1 doos met 3 puzzels nog in de verpakking kunnen scoren voor een paar euro
Mooi weer Heywoody jullie puzzelen wat afquote:Op donderdag 4 mei 2023 08:32 schreef heywoodu het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe massa, 70 stuks dit keer
https://www.marktplaats.n(...)45-b199-b8f9ff27da98
Maar belangrijker, hier zijn weer twee puzzels klaar, de Escape-puzzel (zal de foto's even in een spoiler plaatsen zo, dus daar nķet kijken als het je leuk lijkt om dat nog te maken en op te lossen enzo), en de kleine 1000 stukjes Gaudi-puzzel, die ik achteraf veel leuker vond dan ik had gedacht
[ afbeelding ]
Leuke puzzel hoor!quote:Op donderdag 4 mei 2023 08:32 schreef heywoodu het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe massa, 70 stuks dit keer
https://www.marktplaats.n(...)45-b199-b8f9ff27da98
Maar belangrijker, hier zijn weer twee puzzels klaar, de Escape-puzzel (zal de foto's even in een spoiler plaatsen zo, dus daar nķet kijken als het je leuk lijkt om dat nog te maken en op te lossen enzo), en de kleine 1000 stukjes Gaudi-puzzel, die ik achteraf veel leuker vond dan ik had gedacht
[ afbeelding ]
Ja ik zie wel eens wat staan, van een paar puzzels tot zo'n grote partij, en dan zit er vaak inderdaad allemaal van die King-meuk tussen....als je nou voor een koopje 10-20 puzzels kunt kopen en er zit er één van King bij, ok, maar verder is het een beetje nutteloze vulling die ik ook niet hoef te hebben inderdaadquote:Op donderdag 4 mei 2023 10:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Leuke puzzel hoor!
En nice dat jij marktplaats in de gaten blijft houden haha. Al vind ik King wel echt waardeloos, dus deze laat ik even schieten
Maar....dit is de Escape-puzzel die ik zelf net klaar heb. Er zijn helemaal geen spullen die je nodig hebt en 'verbruikt'. Er zit een dichte envelop in met het antwoord (daar verandert niks aan, behalve dat de envelop wellicht open is inmiddels), en er zit een boekje bij met het verhaaltje, maar daar hoef je niet in te schrijven ofzo. Hele rare omschrijving dus.quote:Dit was een escape puzzel. Omdat de opdrachten gemaakt zijn, zijn de spullen gebruikt. Dus nu kun je alleen nog maar puzzelen.
Ja alle escape puzzels zijn volgens mij helemaal herbruikbaarquote:Op donderdag 4 mei 2023 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Deze snap ik dan niet (en dan heb ik het niet over het erbij zetten van een foto van de gecompleteerde puzzel, wat gewoon een spoiler is die plezier weg haalt):
https://www.marktplaats.n(...)4e-a876-71b59d15b8a0
[..]
Maar....dit is de Escape-puzzel die ik zelf net klaar heb. Er zijn helemaal geen spullen die je nodig hebt en 'verbruikt'. Er zit een dichte envelop in met het antwoord (daar verandert niks aan, behalve dat de envelop wellicht open is inmiddels), en er zit een boekje bij met het verhaaltje, maar daar hoef je niet in te schrijven ofzo. Hele rare omschrijving dus.
Dat zijn dé koopjesquote:Op vrijdag 5 mei 2023 22:09 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Voor 50 cent gekocht op de vrijmarkt op koningsdag. Tot nu toe helemaal compleet (rand af en eerste twee blokken zeg maar). En goede kwaliteit.
Zouden ze niet bedoelen dat er weinig meer aan is als je de oplossing weet?quote:Op donderdag 4 mei 2023 12:27 schreef heywoodu het volgende:
Deze snap ik dan niet (en dan heb ik het niet over het erbij zetten van een foto van de gecompleteerde puzzel, wat gewoon een spoiler is die plezier weg haalt):
https://www.marktplaats.n(...)4e-a876-71b59d15b8a0
[..]
Maar....dit is de Escape-puzzel die ik zelf net klaar heb. Er zijn helemaal geen spullen die je nodig hebt en 'verbruikt'. Er zit een dichte envelop in met het antwoord (daar verandert niks aan, behalve dat de envelop wellicht open is inmiddels), en er zit een boekje bij met het verhaaltje, maar daar hoef je niet in te schrijven ofzo. Hele rare omschrijving dus.
Maar die weet je niet als je zo'n puzzel tweedehands koopt en iemand hem gewoon uit elkaar gehaald heeft. De oplossing zit in een envelop, als je die opent kun je 'm uiteraard weer sluiten - of als 'ie open is kun je uiteraard de keuze maken niet te kijken.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:19 schreef H_T het volgende:
[..]
Zouden ze niet bedoelen dat er weinig meer aan is als je de oplossing weet?
Beetje maf wel, maar misschien drukt het de prijs mooi voor een nieuwe koperquote:Op zaterdag 6 mei 2023 14:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar die weet je niet als je zo'n puzzel tweedehands koopt en iemand hem gewoon uit elkaar gehaald heeft. De oplossing zit in een envelop, als je die opent kun je 'm uiteraard weer sluiten - of als 'ie open is kun je uiteraard de keuze maken niet te kijken.
En de stukjes zijn gewoon één geheel, zoals bij een gewone puzzel. Dus het is echt een rare toevoeging van de verkoper
Nope. Wij gaan straks lasergamen met de fhf meetquote:
Volgens mij is zo'n NK ook gewoon gezellig, zeker als je niet al te competitief bentquote:Op zondag 7 mei 2023 12:09 schreef Madhouse11 het volgende:
Puzzelen is voor mij ontspanning, daar past geen tijdsdruk bij. Ook al kan ik prima snel onder druk spelen, ik word er niet gezelliger van.
Het lijkt me best leuk om een keer aan (een voorronde voor) het NK puzzelen mee te doen, maar ik heb niet het idee dat ik dat kan winnenquote:Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is zo'n NK ook gewoon gezellig, zeker als je niet al te competitief bent
Als er geen gekke dingen gebeuren hebben we op 18 mei een eerste trainingssessie voor evt volgend jaar
Daar gaat het fout , fanatieke hond hier. Zojuist puber ingemaakt met poolen en flink ingewrevenquote:Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij is zo'n NK ook gewoon gezellig, zeker als je niet al te competitief bent
Als er geen gekke dingen gebeuren hebben we op 18 mei een eerste trainingssessie voor evt volgend jaar
quote:Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
O dat is leuk ben benieuwdquote:Op zondag 7 mei 2023 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met 4 personen 50 minuten doen over een 1000 stukjes jvh klinkt niet extreem snel en nog haalbaar.quote:Op zondag 7 mei 2023 23:08 schreef Madhouse11 het volgende:
De winnaars deden er 50 minuten over![]()
Toch maar een keer gaan timen thuis
WK is maar 500 stukjesquote:Op maandag 8 mei 2023 08:55 schreef linebear het volgende:
Op het WK deden ze er 30 minuten over, geloof ik....
Mijn mega puzzel wil maar niet echt opschieten. Maar geef de moed nog niet op
Ik heb bij hun in de voorronde gezeten paar jaar geleden, maar t is wel een clubje ook hoorquote:Op zondag 7 mei 2023 23:07 schreef maily het volgende:
https://www.facebook.com/puzzelpoezen/
[ afbeelding ]
Je weet in de voorrondes ook niet welke puzzel je gaat leggen, dus je kan niet vooraf kopen en oefenen. Tenzij je alle 1000 stukjes puzzels van de laatste jaren gaat oefenen en trainen. Maar dan moet je er dus echt tig kennen.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:29 schreef superkimmi het volgende:
De voorrondes doorkomen zal sowieso wel haalbaar zijn denk ik. Die puzzel kan je vooraf kopen en oefenen. Ik zag een oude voorronde puzzel van een zwembad (1000 stukjes) die heb ik in 1,500 stukjes liggen en leg ik inmiddels in mn eentje binnen het uur![]()
Maar de finale is anders. Dan ken je de puzzel niet.
[..]
WK is maar 500 stukjes
Haha wow dat is wel echt respect hoor. Alleen al alle stukjes op de goede kant leggen en dan de randjes sorteren van een 1000 stukjes puzzel kost met vaak alwel een 10 min/kwartiertje.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:29 schreef superkimmi het volgende:
De voorrondes doorkomen zal sowieso wel haalbaar zijn denk ik. Die puzzel kan je vooraf kopen en oefenen. Ik zag een oude voorronde puzzel van een zwembad (1000 stukjes) die heb ik in 1,500 stukjes liggen en leg ik inmiddels in mn eentje binnen het uur![]()
Maar de finale is anders. Dan ken je de puzzel niet.
[..]
WK is maar 500 stukjes
Je moet ook niet eerst de randen gaan doenquote:Op maandag 8 mei 2023 09:33 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Haha wow dat is wel echt respect hoor. Alleen al alle stukjes op de goede kant leggen en dan de randjes sorteren van een 1000 stukjes puzzel kost met vaak alwel een 10 min/kwartiertje.
Haha ik ben dan nog een amateurquote:Op maandag 8 mei 2023 10:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je moet ook niet eerst de randen gaan doen
oh op de website stond van wel.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Je weet in de voorrondes ook niet welke puzzel je gaat leggen, dus je kan niet vooraf kopen en oefenen. Tenzij je alle 1000 stukjes puzzels van de laatste jaren gaat oefenen en trainen. Maar dan moet je er dus echt tig kennen.
Oh dan hebben we dat verkeerd begrepen.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:33 schreef Puala het volgende:
[..]
Je weet in de voorrondes ook niet welke puzzel je gaat leggen, dus je kan niet vooraf kopen en oefenen. Tenzij je alle 1000 stukjes puzzels van de laatste jaren gaat oefenen en trainen. Maar dan moet je er dus echt tig kennen.
Ik sorteer eigenlijk niet en puzzel uit de doos. Leg meestal wel eerst de randjes, maar idd is dat niet het snelst als je echt een recordje wil zetten.quote:Op maandag 8 mei 2023 09:33 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Haha wow dat is wel echt respect hoor. Alleen al alle stukjes op de goede kant leggen en dan de randjes sorteren van een 1000 stukjes puzzel kost met vaak alwel een 10 min/kwartiertje.
Je krijgt de doos ingepakt in krantenpapier, iedereen dezelfde en niemand weet welke er ingepakt zit. Dan zing je met zn allen het Wilhelmus, tel je af van 10 tot 1. Dan is het scheuren en starten. En per voorronde verschilt de puzzel. Je legt wel als volledige voorronde dezelfde puzzel.quote:Op maandag 8 mei 2023 10:19 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
oh op de website stond van wel.
Maar maakt niet uit. @:superkimmi tijd om 1000 stukjes van haasteren in te gaan slaan
Ik start meestal met de rand, maar als het om tijd zou gaan zou ik dat niet doen en zou ik gewoon dingen aan elkaar leggen waar ik ze ziequote:Op maandag 8 mei 2023 10:17 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Haha ik ben dan nog een amateurGaan jullie dan gewoon starten met dingen met dezelfde kleur en dan zo starten?
Ik heb wel echt heel veel zin in onze meet! Ben benieuwd of we met zn vieren ook goed kunnen puzzelen.quote:Op maandag 8 mei 2023 12:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik start meestal met de rand, maar als het om tijd zou gaan zou ik dat niet doen en zou ik gewoon dingen aan elkaar leggen waar ik ze zie
Zeker!quote:Op maandag 8 mei 2023 14:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb wel echt heel veel zin in onze meet! Ben benieuwd of we met zn vieren ook goed kunnen puzzelen.
Zullen we er een nieuwe jan van haasteren voor kopen? Ik heb nog wel een paar van 1.000 stukjes, maar die ken ik al
Edit: en goed excuus om nieuwe puzzel te halen![]()
We gaan samen puzzelen, maar willen volgend jaar ook echt meedoen met het NKquote:Op maandag 8 mei 2023 15:37 schreef StevenHyde het volgende:
Gaan jullie een toernooi spelen met jullie meet? Of gewoon voor de fun samen gezellig puzzelen?
Tof veel plezierquote:Op maandag 8 mei 2023 15:40 schreef superkimmi het volgende:
[..]
We gaan samen puzzelen, maar willen volgend jaar ook echt meedoen met het NK
O dat is toch netjes in de top 10?quote:Op maandag 8 mei 2023 12:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Je krijgt de doos ingepakt in krantenpapier, iedereen dezelfde en niemand weet welke er ingepakt zit. Dan zing je met zn allen het Wilhelmus, tel je af van 10 tot 1. Dan is het scheuren en starten. En per voorronde verschilt de puzzel. Je legt wel als volledige voorronde dezelfde puzzel.
Wij hebben 2x meegedaan en zijn beide keren in de top10 geeindigd
Wat leuk dat jullie een puzzelmeet hebbenquote:Op maandag 8 mei 2023 14:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb wel echt heel veel zin in onze meet! Ben benieuwd of we met zn vieren ook goed kunnen puzzelen.
Zullen we er een nieuwe jan van haasteren voor kopen? Ik heb nog wel een paar van 1.000 stukjes, maar die ken ik al
Edit: en goed excuus om nieuwe puzzel te halen![]()
Nou iddquote:Op maandag 8 mei 2023 18:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wat leuk dat jullie een puzzelmeet hebben
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneappquote:Op maandag 8 mei 2023 15:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker!
Een nieuwe JvH kopen lijkt me een uitstekend plan! Ik heb er daar sowieso erg weinig van, dus als je er een koopt van de afgelopen paar jaar die jij niet hebt heb ik hem sowieso ook niet en is 'ie dus nieuw
Haha we gaan lekker met meetsquote:Op maandag 8 mei 2023 18:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja he! Vinden wij ookquote:Op maandag 8 mei 2023 18:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
`O jullie kennen elkaar alquote:Op maandag 8 mei 2023 20:22 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja he! Vinden wij ookwe ‘kennen’ Heywoodu en vriendin ook van de kerstpakkettenactie. Dus is dubbel leuk
Dit wordt de eerste keer IRLquote:Op maandag 8 mei 2023 20:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
`O jullie kennen elkaar alBlijft altijd leuk als mensen elkaar via het forum ontmoeten en er ontstaat een leuke band.
O dan begreep ik het verkeerd dacht dat jullie elkaar ontmoet hadden tijden de kerstpakketten actiequote:
Die is leuk jaquote:Op maandag 8 mei 2023 20:06 schreef superkimmi het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Deze? Die is wel mooi in thema
Tof voor deze mensen dat deze wens in vervulling is gegaan. Maar wel heftig zeg.quote:
Ja, ze doen mooi werk. Vaak zijn het laatste bezoeken aan ouderlijk huizen, strand, dierentuin, of wat ook maar dierbaar is voor mensen (ze mogen het zelf aangeven), maar dit keer dus blijkbaar het NK Puzzelenquote:Op woensdag 10 mei 2023 07:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Tof voor deze mensen dat deze wens in vervulling is gegaan. Maar wel heftig zeg.
Ja he tis zeker prachtig werk wat die mensen doen. Heb het al vaker gehoord. Leuk dat deze het NK puzzelen mee heeft kunnen maken.quote:Op woensdag 10 mei 2023 17:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ja, ze doen mooi werk. Vaak zijn het laatste bezoeken aan ouderlijk huizen, strand, dierentuin, of wat ook maar dierbaar is voor mensen (ze mogen het zelf aangeven), maar dit keer dus blijkbaar het NK Puzzelen![]()
Ja ik heb ze een keer meegemaakt op een bruiloft. De vader van mijn schoonzus kon toen dankzij de wensambulance aanwezig zijnquote:Op woensdag 10 mei 2023 17:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja he tis zeker prachtig werk wat die mensen doen. Heb het al vaker gehoord. Leuk dat deze het NK puzzelen mee heeft kunnen maken.
Fijn hequote:Op woensdag 10 mei 2023 19:30 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja ik heb ze een keer meegemaakt op een bruiloft. De vader van mijn schoonzus kon toen dankzij de wensambulance aanwezig zijn
1 uur en 10. Minuten ben weken bezig met en puzzel en jullie doen hem in een uur.quote:Op woensdag 10 mei 2023 19:08 schreef KapiteinIglo het volgende:
Net getimed.
1 uur en 10 minuten
500 stukjes
Met 2 personen (@:superkimmi en ik)
Maar dit is geen JvH en ik ik kon bij deze puzzel aanzienlijk minder (minder snel vooral ook) doen ivm de moeilijkheidsgraad.
[ link | afbeelding ]
Vanavond gaan we kijken hoe lang we over een JvH doen van 1.000 stukjes die we 1x eerder hebben gelegd. Met zn tweetjes. Hebben we beetje eerste indicatie voor het NKquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:35 schreef Dotteke het volgende:
[..]
1 uur en 10. Minuten ben weken bezig met en puzzel en jullie doen hem in een uur.
Jullie zijn echt kanjer puzzelaars. JvH heb ik nooit gedaan daar vind ik zelf niet zo veel aanquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:36 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Vanavond gaan we kijken hoe lang we over een JvH doen van 1.000 stukjes die we 1x eerder hebben gelegd. Met zn tweetjes. Hebben we beetje eerste indicatie voor het NK
Wij zijn ook niet zo jvh fan, maar dat is nou eenmaal de puzzel op het nkquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:37 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jullie zijn echt kanjer puzzelaars. JvH heb ik nooit gedaan daar vind ik zelf niet zo veel aan
O echt, jammerquote:Op woensdag 10 mei 2023 19:52 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Wij zijn ook niet zo jvh fan, maar dat is nou eenmaal de puzzel op het nk
Missende stukjesquote:Op donderdag 11 mei 2023 16:02 schreef KapiteinIglo het volgende:
3 uur en 7 minuten
Met twee personen en er missen dus twee stukjes…
[ link | afbeelding ]
Maar met 4 personen zou die tijd aanzienlijk verminderen
quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:22 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iets makkelijkere puzzel, andere strategie (dan wordt aangeraden zelfs). Zie tijd op timer. 1:46:07met zn tweetjes
Nou vooral die m&m’s vliegen erdoorquote:Op donderdag 11 mei 2023 22:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik snap dat je er dan zo doorheen vliegt
Welke strategie gebruikt?quote:Op donderdag 11 mei 2023 22:22 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Iets makkelijkere puzzel, andere strategie (dan wordt aangeraden zelfs). Zie tijd op timer. 1:46:07met zn tweetjes
Ik heb gesorteerd en @superkimmi is vanaf moment 1 gelijk gaan puzzelenquote:
140quote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:21 schreef heywoodu het volgende:
120 stuks, alsjeblieft.
https://www.marktplaats.n(...)07-b5b4-c86114b87dea
Die glow in the dark kun je ook in het donker makenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:21 schreef heywoodu het volgende:
120 stuks, alsjeblieft.
https://www.marktplaats.n(...)07-b5b4-c86114b87dea
Daar heb ik er vorig jaar één van gemaakt, maar die ga je niet in het donker kunnen makenquote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:42 schreef maily het volgende:
[..]
Die glow in the dark kun je ook in het donker maken
Jammerquote:Op vrijdag 12 mei 2023 12:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar heb ik er vorig jaar één van gemaakt, maar die ga je niet in het donker kunnen maken
Netjes!quote:Op donderdag 18 mei 2023 18:27 schreef Madhouse11 het volgende:
Afgelopen week eerst even geoefend en vandaag samen met mijn vrouw getimed met JvH De Rollerdisco.
Eerst veel gesorteerd op kleur en daarna apart van elkaar de stapeltjes bij elkaar puzzelen. Daarna in elkaar zetten en de resterende stukjes er in knallen.
Wij kwamen uit op 1 uur 44 minuten (wel 1 kleine plaspauze).
Volgende keer kijken of onze pubers willen meehelpen,met 4 man lijkt me dat toch heel anders.
De Giro op de achtergrond was matig, Acda en de Munnik aangezet en dat ging een stuk beter.
Nu ga ik excuses aanbieden aan vrouwlief voor mijn dwingende opmerkingen![]()
[ afbeelding ]
Dat is snel zegquote:Op donderdag 18 mei 2023 18:27 schreef Madhouse11 het volgende:
Afgelopen week eerst even geoefend en vandaag samen met mijn vrouw getimed met JvH De Rollerdisco.
Eerst veel gesorteerd op kleur en daarna apart van elkaar de stapeltjes bij elkaar puzzelen. Daarna in elkaar zetten en de resterende stukjes er in knallen.
Wij kwamen uit op 1 uur 44 minuten (wel 1 kleine plaspauze).
Volgende keer kijken of onze pubers willen meehelpen,met 4 man lijkt me dat toch heel anders.
De Giro op de achtergrond was matig, Acda en de Munnik aangezet en dat ging een stuk beter.
Nu ga ik excuses aanbieden aan vrouwlief voor mijn dwingende opmerkingen![]()
[ afbeelding ]
Echt ga weg hoorquote:Op vrijdag 19 mei 2023 00:29 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
@:heywoodu bedtijd nu, dus in 1 avond is niet gelukt. Morgen moet lukken
Wat is het eigenlijk? Is het een uitvergrote gesmolten smiley? Mijn zoon (11 jaar) vraagt of ie wel goed gelegd isquote:
Het is een puzzel met een afbeelding van puzzelstukjes. Dat is het.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat is het eigenlijk? Is het een uitvergrote gesmolten smiley? Mijn zoon (11 jaar) vraagt of ie wel goed gelegd is
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:40 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Het is een puzzel met een afbeelding van puzzelstukjes. Dat is het.
Ik ga even stilletjes in een hoekje liggen huilen.quote:
Ja ik hou hier dus heel erg van. Deze is van @heywoodu en toen ik ‘m hier zag wilde ik ‘m ook proberen hahaquote:
Want jullie hebben hem niet kunnen uitleggen?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga even stilletjes in een hoekje liggen huilen.
Want?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 18:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga even stilletjes in een hoekje liggen huilen.
Nou, dat wel, maar hij heeft hier in totaal een week of 3-4 gelegen voor 'ie klaar was, @superkimmi doet haar naam eer aan en legt 'm in krap een dagquote:Op vrijdag 19 mei 2023 22:03 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Want jullie hebben hem niet kunnen uitleggen?
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:03 schreef heywoodu het volgende:
Het lukte gisteravond maar moeilijk om de concentratie vast te houden, er waren wat lichte handblessures, het licht was niet geweldig en nog meer excuses om onze schaamte goed te praten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:03 schreef heywoodu het volgende:
Het lukte gisteravond maar moeilijk om de concentratie vast te houden, er waren wat lichte handblessures, het licht was niet geweldig en nog meer excuses om onze schaamte goed te praten.Soms heb je van die momenten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Jemig wat zijn jullie toch snel zegquote:Op woensdag 24 mei 2023 17:52 schreef KapiteinIglo het volgende:
[ link | afbeelding ]
1 uur en 58 min met z’n tweeėn
Eerste keer, want nieuw gekocht vandaag
Fixedquote:Op donderdag 25 mei 2023 06:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Jemig wat zijn jullie is @superkimmi toch snel zeg
Ophalen van in Valkenswaard is mij iets te ver.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:17 schreef heywoodu het volgende:
Flink wat trainingsmateriaal. Wel in Valkenswaard
https://www.marktplaats.n(...)c7-b764-d1abb855d633
Mooi puzzel - beetje duur omschrijving van de Jan van Haasteren 30200 stukjes - nice!quote:Op zondag 28 mei 2023 13:59 schreef Puala het volgende:
Bol heeft vandaag korting op Jan van Haasteren puzzels, mochten jullie nog oefenmateriaal nodig hebben
Ook op andere puzzels btw.
wellicht nog 1 die ik vaak gebruik:quote:Op woensdag 12 april 2023 14:30 schreef superkimmi het volgende:
[ afbeelding ]
Puzzelen is voor elk seizoen!
Heb je een puzzel af of ga je er een maken laat hier je mooie puzzel/vorderingen zien.
Waar koop jij je puzzels en wat doe je er mee als je ze klaar hebt?
Ik heb wat leuke sites gezocht waar je ze kan kopen en er zijn er nog veel meer, leuk om met elkaar te delen.
https://www.hetbieteltje.(...)_method=by_relevance
https://www.spelenpuzzel.nl/webshop/legpuzzels/
https://www.coppenswarenh(...)len-puzzels/puzzels/
https://www.planethappy.n(...)ls-1000-stukjes.html
https://www.beslist.nl/pr(...)244545~~merk~4527309
https://www.legpuzzels.nl/ link van @:Patapon
Onderstaande posten @:Morri2 net in de SC
https://www.goedkopelegpuzzels.nl/
https://www.boekenvoordeel.nl/spel-en-puzzel/legpuzzels.html
XL stukjes
https://www.pienterepuzzels.nl/legpuzzels-xl
XXL stukjes, deze zijn ook prachtig
https://www.lotana.be/rut(...)FEAQYAiABEgKE-vD_BwE
Die heeft ook nog wel eens leuke dingen, daar heb ik die miniminipuzzeltjes vandaan van Escher, met 100 stukjes en in totaal 10x10cm
Aanvulling van @:Heywoodu
En mocht je zin hebben in van die onmeunig grote dingen, van tienduizenden stukjes:
https://www.puzzlemania.nl
En dit echte echte meesterwerk
https://www.martinpuzzle.com/en
Oh ja en de nieuwe recordhouder volgens mij, 60.000
https://www.costco.com/th(...)oduct.100979575.html
Jan van Haasteren puzzels
https://www.puzzels123.co(...)sEAAYASAAEgLODPD_BwE
Kerstpuzzels
https://www.goedkopelegpu(...)st---winter-puzzels/
Ik heb net deze site gevonden daar kan je ze ruilen.
https://puzzelswap.nl/
Ook zijn er puzzelbeurzen die hobby creatieve beurzen staan.
http://www.puzzelman.com/agenda.php
Thnx, ik heb ze er bij gezet in de OPquote:Op vrijdag 16 juni 2023 07:16 schreef puzzeltjes-maken het volgende:
[..]
wellicht nog 1 die ik vaak gebruik:
All puzzles Jan van Haasteren!
leuke zijn de elementen zoeken - al eens gedaan?:
Terugkerende elementen zoeken
en de laatste jvh:
Jan van Haasteren Studio 10 jaar - deze maak ik nu
Gemistquote:Op zondag 28 mei 2023 13:59 schreef Puala het volgende:
Bol heeft vandaag korting op Jan van Haasteren puzzels, mochten jullie nog oefenmateriaal nodig hebben
Ook op andere puzzels btw.
Welke dan?quote:Op zondag 18 juni 2023 18:06 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Gemist(ik zit nog te azen op een specifieke puzzel)
Eentje van Educa, met een fiets voor een boekhandel, 5000 stukjes zo uit mijn hoofd. Die vind ik wel leukquote:
Ook niet op goedkopelegpuzzels.nl ?quote:Op zondag 18 juni 2023 19:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eentje van Educa, met een fiets voor een boekhandel, 5000 stukjes zo uit mijn hoofd. Die vind ik wel leukMaar heb er niet de hoofdprijs van 60 euro voor over. Tijdje geleden deze puzzel op Marktplaats gespot, maar was helemaal in het oosten van het land en verkoper wou niet verzenden
Oh, die kende ik niet! Even gekeken. Staat erop, maar alsnog 57 euro.quote:Op zondag 18 juni 2023 19:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ook niet op goedkopelegpuzzels.nl ?
De link staat in de OP
Waar woon je, wij rijden regelmatig oost -westquote:Op zondag 18 juni 2023 19:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eentje van Educa, met een fiets voor een boekhandel, 5000 stukjes zo uit mijn hoofd. Die vind ik wel leukMaar heb er niet de hoofdprijs van 60 euro voor over. Tijdje geleden deze puzzel op Marktplaats gespot, maar was helemaal in het oosten van het land en verkoper wou niet verzenden
Midden van het land (vrij letterlijk). En het was in Enschede, dus letterlijk in het oosten van het land. Maar hij staat niet meer online, geloof ik. We lief van je dat je wil meedenken.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:16 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Waar woon je, wij rijden regelmatig oost -west
De broccoli van HEMA al op het oog? Die was....lastigquote:Op maandag 26 juni 2023 14:45 schreef wild-r0se het volgende:
Dankzij dit topic (#3 geloof ik) heb ik de HEMA puzzels ontdekt, super leuk! Betere kwaliteit dan verwacht voor die prijs. De stukjes zijn heel dun maar hard waardoor ze niet zo snel ombuigen en de bovenlaag zit er goed op. En ze hebben verschillende pasvormen dus als je het niet meer op afbeelding kunt kan je het nog op vorm doen. Heb de pizza, en hamburger gelegd inmiddels en er ligt nog een spiegelei op mij te wachten maar daar wacht ik nog even mee, dat is vooral wit ...
Momenteel bezig met deze puzzel in 2000 stukjes. Voor het eerst zo'n 'grote'. Is qua schaal wel even wennen maar puzzelt lekker weghttps://www.goedkopelegpu(...)gpuzzel/#gallerymain
Haha nee die niet, leek mij ook iets teveel groen op groen XD (net als het ei, waarom heb ik het ei gekocht?)quote:Op maandag 26 juni 2023 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De broccoli van HEMA al op het oog? Die was....lastig
Ik doe ook het liefste die van 1500 heb een enkele van 3000 en 2000quote:Op maandag 26 juni 2023 17:02 schreef Cue_ het volgende:
2000 vind ik zelf tot nu toe ook echt best wel veel. Zeker als er grote stukken echt op elkaar lijken.
Kies daardoor momenteel liever voor de 1500 versies.
Helaas heb ik enkel een 3000 liggen
Maar nu vooral bezig met borduren dan puzzels. Een oude ook niet afgemaakt, die moet ik nog opruimen.
Volgende keer ff een berichtje hier doen. Ook ik rij wekelijks tussen west en oost op en neer.quote:Op zondag 18 juni 2023 22:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Midden van het land (vrij letterlijk). En het was in Enschede, dus letterlijk in het oosten van het land. Maar hij staat niet meer online, geloof ik. We lief van je dat je wil meedenken.
Haha ja het is niet zo als je een dag over 1000 doet, dat je dan 2 dagen over 2000 doet en 3 over 3000quote:Op maandag 26 juni 2023 16:48 schreef StevenHyde het volgende:
Hier zelf bezig met een 2000 stukjes jvh. Vrouw en dochter worden ongeduldig omdat de hele tafel vol ligt en het lastig avondeten is. Hadden ze maar niet dit voor vaderdag moeten kopen
Wel enorm verschil tussen een 1000 en 2000 stukjes jvh. Eerste binnen een dag wel af maar 2000 wel langer zoet. Wel leuk
Die had ik niet moeten googlen ...quote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:08 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb net een hidden shapes van Trefl gemaakt. Een puzzel met daarin tien apart gevormde stukken (in dit geval in thema ‘zee’). Was ook leuk om te maken. Trefl js sowieso een aanrader. Helemaal niet zo duur en de kwaliteit is dikke prima
haha ja klopt, merk ook dat het echt anders is. Maar met jvh hangt het ook echt van de plaat af, sommige van 1000 stukjes maak je ook niet makkelijk op een dag (de drogisterij bijvoorbeeld), die heb ik met hangen en wurgen afgemaakt.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:48 schreef StevenHyde het volgende:
Hier zelf bezig met een 2000 stukjes jvh. Vrouw en dochter worden ongeduldig omdat de hele tafel vol ligt en het lastig avondeten is. Hadden ze maar niet dit voor vaderdag moeten kopen
Wel enorm verschil tussen een 1000 en 2000 stukjes jvh. Eerste binnen een dag wel af maar 2000 wel langer zoet. Wel leuk
Haha nee dat blijkt. Ik kijk/doe teveel aan sport om zo te denken blijkbaarquote:Op dinsdag 27 juni 2023 12:06 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha ja het is niet zo als je een dag over 1000 doet, dat je dan 2 dagen over 2000 doet en 3 over 3000
Die magical bookcase puzzel is verleidelijkquote:Op maandag 3 juli 2023 12:59 schreef heywoodu het volgende:
Als iemand zin heeft om tegen een goede prijs wat op te halen in Amersfoort...
https://www.marktplaats.n(...)enksport-en-puzzels/
Ze zijn wel groot, dus je moet wel ruimte hebben
Beetje grootquote:Op maandag 3 juli 2023 18:05 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Die magical bookcase puzzel is verleidelijk
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:32 schreef Postbus100 het volgende:
@:Maily zit jij de hele dag te F5'en of heb je mentions aanstaan ofzo? Dit is al de tweede keer dat je een bericht van mij binnen 5 seconden na plaatsen liket/beantwoordt
Het valt me gewoon opquote:
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het valt me gewoon opHeb ik nčt een bericht geplaatst, krijg ik direct een mention van een like. En het is altijd van jou
![]()
(ik heb gewoon een scherp geheugen)
Zo, je hebt er heel wat in de aanbiedingquote:Op zaterdag 15 juli 2023 18:45 schreef KapiteinIglo het volgende:
Opruiming! We hebben 49 puzzels te koop staan, in de volgende batches:
4000: 3
3000: 13
2000: 5
1500:2
1000: 12
1000 jvh: 5
500: 2
Overig/bijzonder: 7
Als iemand interesse heeft in alle, mag je ze voor 250 euro komen halen. Je mag ook een prijs opvragen voor een vd batches. Losse puzzels komen uiteindelijk op marktplaats, als er geen FOK!kers zijn die hierop reageren
Disclaimer: we weten niet 100% zeker van elke puzzel of die compleet is. Van 2 weten we zeker dat er 1 stukje mist. De meerderheid moet compleet zijn.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volgens mij was t duizend stukjesquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Beetje bij beetje, ik vind hem leuk![]()
[ afbeelding ]
Staat het merk op de doos? Ik kan het me niet herinneren, in elk geval niet als bekend merk, maar hij puzzelt echt heel goed, topkwaliteit!quote:
Nee volgens mij stond er idd geen merk opquote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Staat het merk op de doos? Ik kan het me niet herinneren, in elk geval niet als bekend merk, maar hij puzzelt echt heel goed, topkwaliteit!
Was het niet national geograpicquote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:01 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Nee volgens mij stond er idd geen merk op
Of deze?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:22 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Was het niet national geograpic
Nee volgens mij nietquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:22 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Was het niet national geograpic
Ravensburger heeft ook veel puzzels die erg op elkaar lijken. Vooral in bijv thema Afrikaanse savannequote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of deze?
https://www.amazon.com/Am(...)Pieces/dp/B00064SAWU
Maar die is, vreemd genoeg, nét iets anders volgens mij. Toch wel opmerkelijk dat er meerderen zijn met nagenoeg exact dezelfde vorm, maar dan een net iets ander plaatje.
Veel blauwquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:13 schreef heywoodu het volgende:
Beetje bij beetje, ik vind hem leuk![]()
[ afbeelding ]
Echt mooi, ook zo in die vormquote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:10 schreef heywoodu het volgende:
Heel erg mee vermaakt, hij is mooi![]()
[ afbeelding ]
Dat is en gelukquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het regende op vakantie, gelukkig (???) lagen er puzzels in het huisje, weliswaar uit de jaren 80. 1000 stukjes, en niet te zien of een stukje paste. Volgend jaar maar een puzzel meenemen voor als het regent.
[ afbeelding ]
Doet me denken aan mijn jeugd. Ik was gek van puzzels maar ze waren in de winkel altijd te duur voor mijn ouders. Dus mijn moeder kreeg altijd van bejaarden waar ze voor zorgde op haar werk van die oude puzzels mee. Landschappen, kastelen, bergen en pitoreske plekjes.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:29 schreef Fietsertje70 het volgende:
Het regende op vakantie, gelukkig (???) lagen er puzzels in het huisje, weliswaar uit de jaren 80. 1000 stukjes, en niet te zien of een stukje paste. Volgend jaar maar een puzzel meenemen voor als het regent.
[ afbeelding ]
Heb ook zo rol gehad maar vond het helemaal niets, ik heb nu zo puzzelkoffer die bevalt mij veel betet eerlijk gezegdquote:Op woensdag 16 augustus 2023 17:04 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zie dat Action nu puzzels met een puzzelrol erbij heeft. ¤6,95
https://www.action.com/nl-nl/p/legpuzzel/[ afbeelding ]
Ziet er ook wel handig uit. Maar ik denk dat ook met dit het onmogelijk puzzelen blijft met3 katten in huisquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 05:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Heb ook zo rol gehad maar vond het helemaal niets, ik heb nu zo puzzelkoffer die bevalt mij veel betet eerlijk gezegd
Ik heb een puzzelkoffer en ik heb 2 katten. Het is meer dat 1 kat in de gaten moet houden dat hij geen puzzelstukjes uit de doos haalt.quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 17:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ziet er ook wel handig uit. Maar ik denk dat ook met dit het onmogelijk puzzelen blijft met3 katten in huis
Dat is balen dan, maar je hebt hem toch afgemaakt dat vind ik dan wel topquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:27 schreef heywoodu het volgende:
Niet echt mee vermaakt![]()
Kutkwaliteit, alle stukjes die niet bij de rand hoorden hadden dezelfde vorm (de een ķets groter of kleiner dan de ander, maar dezelfde basisvorm verder, zoals je ziet), er zaten allerlei hardnekkige kleine stukjes stof op die precies op de sterren leken, etc. Uiteindelijk heb ik de poster gepakt die erbij zat, en kwam ik er achter dat die op exact de grootte van de puzzel was....dus ik ben de stukjes op de poster gaan leggen want ik wilde 'm af hebben(ook dat was kut bij alles behalve het stuk met de bomen)
Al met al, niks aan (ook al vind ik het plaatje verder wel mooi). Maar goed, dat kan, op naar de volgende
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er meestal 1 languit op de puzzel, 1 lekker in de doos met puzzelstukjes en 1 onder de tafel die af en toe met een pootje de stukjes van tafel hengelt. Ik heb thuis puzzelen opgegevenquote:Op vrijdag 18 augustus 2023 19:58 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb een puzzelkoffer en ik heb 2 katten. Het is meer dat 1 kat in de gaten moet houden dat hij geen puzzelstukjes uit de doos haalt.
Ik heb puzzelrol waar ik de puzzels maak die 1500 of 2000 stukjes zijn, maar die puzzelrol past niet op mijn tafel. Dus dan ben ik aangewezen om op de grond puzzelen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met mijn 2 katten.quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 07:59 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ik heb er meestal 1 languit op de puzzel, 1 lekker in de doos met puzzelstukjes en 1 onder de tafel die af en toe met een pootje de stukjes van tafel hengelt. Ik heb thuis puzzelen opgegeven
Hou de camera bij de hand, hier wil ik een foto vanquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 08:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik heb puzzelrol waar ik de puzzels maak die 1500 of 2000 stukjes zijn, maar die puzzelrol past niet op mijn tafel. Dus dan ben ik aangewezen om op de grond puzzelen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met mijn 2 katten.
Film!quote:Op zaterdag 19 augustus 2023 10:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Hou de camera bij de hand, hier wil ik een foto van
Oeps, inderdaad. Bedankt voor de behulpzame correctiequote:
Nee joh, foto EN filmquote:Op zaterdag 19 augustus 2023 13:46 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oeps, inderdaad. Bedankt voor de behulpzame correctie
Die heb ik ookquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Nieuw projectje, laptop ernaast voor de schaal![]()
[ afbeelding ]
Hoeveel stukjes is dit? Wij zijn nu met onze eerste 1500 stukjes bezigquote:Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef heywoodu het volgende:
Nieuw projectje, laptop ernaast voor de schaal![]()
[ afbeelding ]
Die is leuk!quote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik heb een van mijn favorietjes weer eens gemaakt :-)
Zo, dat was weer een beste en kleurrijkquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dat je dat aan het randje al zo snel zietquote:
3000, mijn eerste ooit van dat formaatquote:Op zondag 20 augustus 2023 12:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Hoeveel stukjes is dit? Wij zijn nu met onze eerste 1500 stukjes bezig
Gen 1 Pokémon beste Pokémon, die is ook tofquote:Op zondag 20 augustus 2023 14:02 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Puzzelsautistquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat je dat aan het randje al zo snel ziet
Leuk!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
[ afbeelding ]
Onze eerste 1500 stukjes puzzel is af. De oase van Jan van Haasteren.
quote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:43 schreef automatic_ het volgende:
Onze zoon van bijna 4 is ook een puzzel fan (het zit in de genen haha) en heeft nu JvH Junior puzzels. Hij legt die van 150 bijna helemaal alleen. Zo leuk om te zien.
Dat is best knap voor iemand van 4 zegquote:Op woensdag 23 augustus 2023 20:43 schreef automatic_ het volgende:
Onze zoon van bijna 4 is ook een puzzel fan (het zit in de genen haha) en heeft nu JvH Junior puzzels. Hij legt die van 150 bijna helemaal alleen. Zo leuk om te zien.
Ohhh die wil ik ook!quote:Op woensdag 23 augustus 2023 16:04 schreef ESF1Gamer het volgende:
Deze week Jan van haasteren 100 jaar poeisz puzzel aangeschaft bij de lokale poeisz supermarkt
Hahaha ja ik kwam er ongeveer 15 jaar geleden voor het eerst mee in aanraking. Het dichtsbij dat ik ooit gekomen ben was driekwart ofzoquote:Op zondag 3 september 2023 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Éindelijk gevonden, en nota bene voor nog geen 15 euro kunnen kopen, en dan zit ie ook nog eens zó in de doos....het is dat er geen plastic omheen zat, maar verder dus totįįl nieuw![]()
@:superkimmi weet welke hel ons nu te wachten staat![]()
[ afbeelding ]
De stukjes zijn vierkant?quote:Op zondag 3 september 2023 17:40 schreef heywoodu het volgende:
Éindelijk gevonden, en nota bene voor nog geen 15 euro kunnen kopen, en dan zit ie ook nog eens zó in de doos....het is dat er geen plastic omheen zat, maar verder dus totįįl nieuw![]()
@:superkimmi weet welke hel ons nu te wachten staat![]()
[ afbeelding ]
Aaaawhquote:Op zondag 3 september 2023 22:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja het is een onmogelijke puzzel. Letterlijk. Nog nooit door iemand opgelost. Miljarden mogelijkheden, maar paar honderd oplossingen
Hier had ik vandaag een hele bijzonder puzzel tussen mijn andere puzzels
[ link | afbeelding ]
Huh? Hoe werkt dat dan?quote:Op zondag 3 september 2023 22:17 schreef superkimmi het volgende:
Ja het is een onmogelijke puzzel. Letterlijk. Nog nooit door iemand opgelost. Miljarden mogelijkheden, maar paar honderd oplossingen
Elk van de 256 vierkantjes heeft 4 zijdes en is uniek. Je moet alle vierkantjes op een grid van 16x16 leggen zodat alles aan elkaar past. Zo heb je bijv groene vierkantjes op gele achtergrond, roze kruizen op paarse achtergrond etc (zie foto Heywoodu). Er is ook een rand (die ook op meerdere manieren kan). In het begin lijkt het heel eenvoudig, want vind je altijd wel een stukje dat past. Verderop niet meer. En dan kan je wat gaan wisselen, maar dat wordt steeds moeilijker. En elke keuze in het begin beperkt de keuzes verderop. Dus het kan zijn dat je met het eerste stukje dat je legt, je al zorgt voor een onmogelijke oplossingsrichting. Maar dat weet je niet.quote:
'Miljarden mogelijkheden'. Was het maar zo makkelijk, volgens mij is het aantal mogelijkheden meer iets in de richting van een één met ruim boven de 500 nullen er achterquote:Op zondag 3 september 2023 22:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hier had ik vandaag een hele bijzonder puzzel tussen mijn andere puzzels
[ link | afbeelding ]
Haha deze heb ik idd ook. Zag t al aan de rand natuurlijk maar weet het nu zekerquote:Op woensdag 6 september 2023 16:41 schreef heywoodu het volgende:
![]()
![]()
Voor bijna niks bij de tweedehandswinkel en hij is helemaal compleet![]()
Mijn eerste van 3000 stukjes en ik vind hem ook echt mooi (zonder doos erbij gedaan, dus het duurde wat langer, maar het was wel weer een leuke ontdekkingstocht)![]()
[ afbeelding ]
Niet verrassend waren met name de olifanten en zebra's flink lastig![]()
Oh tof ik houd van kattenquote:Op vrijdag 8 september 2023 07:50 schreef Dotteke het volgende:
Deze al gespot door iemand
https://www.spellenrijk.n(...)-23&utm_medium=email
Ik heb 'm inmiddels aangeschaftquote:Op zondag 18 juni 2023 19:11 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb deze puzzel gevraagd voor mijn verjaardagquote:Op vrijdag 8 september 2023 07:50 schreef Dotteke het volgende:
Deze al gespot door iemand
https://www.spellenrijk.n(...)-23&utm_medium=email
Ik 4.quote:Op donderdag 14 september 2023 07:53 schreef automatic_ het volgende:
Hier gisteren nog twee JvH gekocht bij Bol. Helaas deed de kattenshow niet mee met de actie
O jeequote:Op dinsdag 19 september 2023 08:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is niet dat ik niks meer had liggen nee, kuch.
Zo dat zijn er heel wat, heb je die allemaal al gedaan of moet je die nog doen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:08 schreef Puala het volgende:
Ik heb gister mn puzzels uitgepakt na de verhuizing, maar door de kasten wat anders in te delen kan ik meer puzzels kwijt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een heerlijk klusje om te doen. De dozen zijn zo leeg, dus de stapel aan t einde van lege dozen is heerlijk. En de stapels in de kast zijn ook lekker om naar te kijken![]()
Er zitten er nog 3-4 bij die ik nog moet geloof ik. En 2 dubbele, maar die raak ik nog wel kwijt met een verjaardag ergensquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Zo dat zijn er heel wat, heb je die allemaal al gedaan of moet je die nog doen?
Bewaar je ze allemaal? Ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk weg doen. Kost zoveel kastruimte.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Er zitten er nog 3-4 bij die ik nog moet geloof ik. En 2 dubbele, maar die raak ik nog wel kwijt met een verjaardag ergens
Ik ruil ze weer verder. Op zolder staan ze bij mij.quote:Op dinsdag 19 september 2023 09:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bewaar je ze allemaal? Ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk weg doen. Kost zoveel kastruimte.
die is leuk zegquote:Op dinsdag 19 september 2023 16:15 schreef H_T het volgende:
Het hoeft niet altijd ingewikkeld
[ afbeelding ]
Leuk! Heb er zelf ook ongeveer zoveel. Deze week tijdens mijn verjaardag ook weer 3 nieuwe gekregen. Moet nu wel altijd zelf suggesties geven voor welke jvh ik wil hebben. Want anders koopt men dubbelenquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:08 schreef Puala het volgende:
Ik heb gister mn puzzels uitgepakt na de verhuizing, maar door de kasten wat anders in te delen kan ik meer puzzels kwijt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel een heerlijk klusje om te doen. De dozen zijn zo leeg, dus de stapel aan t einde van lege dozen is heerlijk. En de stapels in de kast zijn ook lekker om naar te kijken![]()
Nee niet alles, er zit nu ook wat spul tussen wat uiteindelijk bij vrienden/familie een plekje gaat vinden. Maar vanwege tijdsgebrek voor de verhuizing lukte dat niet. De JvH 1000 bewaar ik allemaalquote:Op dinsdag 19 september 2023 09:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Bewaar je ze allemaal? Ik wil ze altijd het liefst zo snel mogelijk weg doen. Kost zoveel kastruimte.
Herkenbaarquote:Op woensdag 20 september 2023 10:32 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Leuk! Heb er zelf ook ongeveer zoveel. Deze week tijdens mijn verjaardag ook weer 3 nieuwe gekregen. Moet nu wel altijd zelf suggesties geven voor welke jvh ik wil hebben. Want anders koopt men dubbelen