SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ik zie bij RTL nieuws wel dit (slordige)bericht:quote:Op woensdag 12 april 2023 11:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Er is een foto opgedoken van een Nederlandse commando aan het front wat net bij RTL nieuws.
Er staat in het bericht verder enkel dat deze persoon actief is in Oekraïne, over vechten wordt verder niet gesproken. Wat is het nou RTL?quote:Uit de uitgelekte Amerikaanse defensiedocumenten blijkt dat één Nederlandse commando actief is in Oekraïne. Samen met tientallen andere westerse commando's zou de Nederlander aanwezig zijn in het land dat door Rusland is binnengevallen. Het nieuws is niet bevestigd door het Nederlandse ministerie van Defensie.
Vreemdelingenlegioen misschien?quote:Op woensdag 12 april 2023 11:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zie bij RTL nieuws wel dit (slordige)bericht:
Nederlandse commando vecht in Oekraïne tegen Rusland, blijkt na lek
[..]
Er staat in het bericht verder enkel dat deze persoon actief is in Oekraïne, over vechten wordt verder niet gesproken. Wat is het nou RTL?
Ja wat zou die daar anders als commando doen dan? Eieren bakken of zo?quote:Op woensdag 12 april 2023 11:27 schreef xpompompomx het volgende:
Ik zie bij RTL nieuws wel dit (slordige)bericht:
Nederlandse commando vecht in Oekraïne tegen Rusland, blijkt na lek
[..]
Er staat in het bericht verder enkel dat deze persoon actief is in Oekraïne, over vechten wordt verder niet gesproken. Wat is het nou RTL?
Dan zou deze persoon niet als Nederlandse commando te herkennen zijn lijkt me.quote:
Hij is misschien de beveiliger van onze mivd medewerker aldaarquote:Op woensdag 12 april 2023 11:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja wat zou die daar anders als commando doen dan? Eieren bakken of zo?
Net zoals ze dat soort uitspraken bij ISIS deden.
"Ik was bakker daar."![]()
Je denkt dat militairen enkel kunnen vechten? Wie weet zit deze persoon er voor communicatie, mensen trainen, inlichtingen verzamelen, mijnen ruimen etc etc.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:29 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja wat zou die daar anders als commando doen dan? Eieren bakken of zo?
Net zoals ze dat soort uitspraken bij
ISIS deden.
Ik kan mij best voorstellen dat ze bijhouden wie er in Oekraïne zit. Ook als degene op eigen houtje gaat.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan zou deze persoon niet als Nederlandse commando te herkennen zijn lijkt me.
Tja, als je leiding geeft aan zo'n eenheid en de effectiviteit wordt daarmee begunstigd, vindt ik wel degelijk dat je daar actief deelneemt aan de strijd en dus ook aan het front vecht.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je denkt dat militairen enkel kunnen vechten? Wie weet zit deze persoon er voor communicatie, mensen trainen, inlichtingen verzamelen, mijnen ruimen etc etc.
Dan is ie niet meer actief in het Nederlandse leger.quote:
Het MinDef ja. Als RTL daar inzage in heeft is er iets goed fout.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik kan mij best voorstellen dat ze bijhouden wie er in Oekraïne zit.
Misschien moeten we ons bij voorbaat al overgeven aan rus, want stel je voor dat ze iets naars bij elkaar fantaseren, dat moeten we niet willen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:18 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja ok, maar ik vind dat toch wel zorgelijk. Rusland kan dat natuurlijk altijd anders interpreteren, wat ze natuurlijk ook graag doen. Ze willen immers het probleem van het conflict al bij het satanische europa en de VS leggen. Dit soort dingen doet dan weinig goed. Maar met het opblazen van die pijpleiding wist ik nagenoeg al zeker dat dit soort clubjes daar achter zaten.
Hierover gesproken, ik zag een tijdje terug op reddit een post over een fortnite streamer die is gaan vechten in Oekraïne, maar nog hetzelfde kanaal gebruikt. Zie je filmpjes van "clutch 1v1 wins" en daaronder bv een filmpje waarbij hij met anderen een huis omsingeld en helemaal de moeder in schiet.quote:
Waar haal je dat nou weer vandaan? En wat voor eenheid? En welke? En waar? En wie?quote:Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, als je leiding geeft aan zo'n eenheid en de effectiviteit wordt daarmee begunstigd, vindt ik wel degelijk dat je daar actief deelneemt aan de strijd en dus ook aan het front vecht.
Dat is niet onmogelijk, maar wat win je daar mee. Een handje vol soldaten is not gonna move the needle.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef DrMarten het volgende:
En wellicht dat ze ook wel actief zijn aan het front met het vreemdelingenlegioen als dekmantel.
Iemand die in Lviv mensen traint vecht aan het front?quote:Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef Tengano het volgende:
[..]
Tja, als je leiding geeft aan zo'n eenheid en de effectiviteit wordt daarmee begunstigd, vindt ik wel degelijk dat je daar actief deelneemt aan de strijd en dus ook aan het front vecht.
Wat zou je anders moeten doen met al je skills en know how dan? Die deel je toch, die zet je toch in voor de strijd en de mensen die je wilt ondersteunen. Dat is toch niet zo ingewikkeld.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan? En wat voor eenheid? En welke? En waar? En wie?
Genoeg acties achter de vijandige linies waarbij je best een handvol SAS lieden kunt gebruiken denk ik.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is niet onmogelijk, maar wat win je daar mee. Een handje vol soldaten is not gonna move the needle.
Dan is op de achtergrond trainen voor de hand liggender.
Eens; maar daar gaan we nooit achter komen. Deze oorlog is een dermate grote bende dat beide partijen in camo kleding lopen die gewoon commercieel gekocht is. Dus proberen te bepalen adhv de redelijk unieke camo die landen in de praktijk hebben te bepalen wat je bent werkt niet. Vrijwilligers lopen open en bloot met vlaggen van hun herkomst land op hun uniform. Of leuke mixen daarvan, zoals dit:quote:Op woensdag 12 april 2023 11:40 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Genoeg acties achter de vijandige linies waarbij je best een handvol SAS lieden kunt gebruiken denk ik.
Maar goed, alles rondom die lui blijft speculatie tot het daadwerkelijk op beeld is vastgelegd.
Maar komt gewoon uit de reeks gelekte documenten in Amerika toch?quote:Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het MinDef ja. Als RTL daar inzage in heeft is er iets goed fout.
Klopt.quote:Op woensdag 12 april 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:
Maar komt gewoon uit de reeks gelekte documenten in Amerika toch?
Dan is het niet iets nieuws. Is het document ook ergens te zien?quote:Op woensdag 12 april 2023 11:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65238951
En niemand reageert natuurlijk of weet ergens van, zoals dat altijd gaat in dit soort gevallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |