abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 april 2023 @ 11:26:04 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208746109
Goeden TT ^O^
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_208746125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
Er is een foto opgedoken van een Nederlandse commando aan het front wat net bij RTL nieuws.
Ik zie bij RTL nieuws wel dit (slordige)bericht:
Nederlandse commando vecht in Oekraïne tegen Rusland, blijkt na lek

quote:
Uit de uitgelekte Amerikaanse defensiedocumenten blijkt dat één Nederlandse commando actief is in Oekraïne. Samen met tientallen andere westerse commando's zou de Nederlander aanwezig zijn in het land dat door Rusland is binnengevallen. Het nieuws is niet bevestigd door het Nederlandse ministerie van Defensie.
Er staat in het bericht verder enkel dat deze persoon actief is in Oekraïne, over vechten wordt verder niet gesproken. Wat is het nou RTL?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_208746132
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:26 schreef Starhopper het volgende:
Goeden TT ^O^
Gewoon lekker neutraal :P
  woensdag 12 april 2023 @ 11:28:55 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208746150
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:27 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
Er staat in het bericht verder enkel dat deze persoon actief is in Oekraïne, over vechten wordt verder niet gesproken. Wat is het nou RTL?
Vreemdelingenlegioen misschien?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 april 2023 @ 11:29:23 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208746157
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja wat zou die daar anders als commando doen dan? Eieren bakken of zo?

Net zoals ze dat soort uitspraken bij ISIS deden.

"Ik was bakker daar." :)
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_208746160
quote:
84s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:28 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan zou deze persoon niet als Nederlandse commando te herkennen zijn lijkt me.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:31:30 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208746183
Maar goed als mensen op eigen initiatief daar naartoe willen gaan, hou je ze natuurlijk ook niet tegen.
pi_208746186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Net zoals ze dat soort uitspraken bij ISIS deden.

"Ik was bakker daar." :)
Hij is misschien de beveiliger van onze mivd medewerker aldaar ;)
pi_208746192
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:29 schreef Tengano het volgende:

[..]

Net zoals ze dat soort uitspraken bij
ISIS deden.
Je denkt dat militairen enkel kunnen vechten? Wie weet zit deze persoon er voor communicatie, mensen trainen, inlichtingen verzamelen, mijnen ruimen etc etc.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:32:55 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208746211
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dan zou deze persoon niet als Nederlandse commando te herkennen zijn lijkt me.
Ik kan mij best voorstellen dat ze bijhouden wie er in Oekraïne zit. Ook als degene op eigen houtje gaat.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:33:32 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208746221
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je denkt dat militairen enkel kunnen vechten? Wie weet zit deze persoon er voor communicatie, mensen trainen, inlichtingen verzamelen, mijnen ruimen etc etc.
Tja, als je leiding geeft aan zo'n eenheid en de effectiviteit wordt daarmee begunstigd, vindt ik wel degelijk dat je daar actief deelneemt aan de strijd en dus ook aan het front vecht.
pi_208746224
quote:

[..]
Dan is ie niet meer actief in het Nederlandse leger.

En tuurlijk zijn er westerse commando's actief. En dat zal misschien niet aan het front zijn, maar op de achtergrond in een adviserende en trainingsrol.
Ik zou er ook niet raar van opkijken als het aantal nog veel hoger is dan in die documenten staat.
En wellicht dat ze ook wel actief zijn aan het front met het vreemdelingenlegioen als dekmantel.
Bij dat soort lui weet je het simpelweg niet.
A mind with a heart of it's own
pi_208746228
quote:
84s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik kan mij best voorstellen dat ze bijhouden wie er in Oekraïne zit.
Het MinDef ja. Als RTL daar inzage in heeft is er iets goed fout.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:34:14 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208746234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:18 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja ok, maar ik vind dat toch wel zorgelijk. Rusland kan dat natuurlijk altijd anders interpreteren, wat ze natuurlijk ook graag doen. Ze willen immers het probleem van het conflict al bij het satanische europa en de VS leggen. Dit soort dingen doet dan weinig goed. Maar met het opblazen van die pijpleiding wist ik nagenoeg al zeker dat dit soort clubjes daar achter zaten.
Misschien moeten we ons bij voorbaat al overgeven aan rus, want stel je voor dat ze iets naars bij elkaar fantaseren, dat moeten we niet willen natuurlijk.

Ok, ik chargeer, geef ik toe, maar lijkt mij vrij duidelijk dat we geen andere keus hebben dan ons niets aan te trekken van de (waan)ideeën die bij die oorlogsmisdadigers in het kremlin leven.
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin woensdag 12 april 2023 @ 11:34:41 #16
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_208746240
quote:

[..]
Hierover gesproken, ik zag een tijdje terug op reddit een post over een fortnite streamer die is gaan vechten in Oekraïne, maar nog hetzelfde kanaal gebruikt. Zie je filmpjes van "clutch 1v1 wins" en daaronder bv een filmpje waarbij hij met anderen een huis omsingeld en helemaal de moeder in schiet.

Vond het een erg 2023 moment.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_208746250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef Tengano het volgende:

[..]
Tja, als je leiding geeft aan zo'n eenheid en de effectiviteit wordt daarmee begunstigd, vindt ik wel degelijk dat je daar actief deelneemt aan de strijd en dus ook aan het front vecht.
Waar haal je dat nou weer vandaan? En wat voor eenheid? En welke? En waar? En wie?
  woensdag 12 april 2023 @ 11:37:17 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208746276
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef DrMarten het volgende:
En wellicht dat ze ook wel actief zijn aan het front met het vreemdelingenlegioen als dekmantel.
Dat is niet onmogelijk, maar wat win je daar mee. Een handje vol soldaten is not gonna move the needle.

Dan is op de achtergrond trainen voor de hand liggender.
&lt;signature here&gt;.
pi_208746280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef Tengano het volgende:

[..]
Iemand die in Lviv mensen traint vecht aan het front?
Aparte gedachtengang
  woensdag 12 april 2023 @ 11:37:35 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208746282
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
Waar haal je dat nou weer vandaan? En wat voor eenheid? En welke? En waar? En wie?
Wat zou je anders moeten doen met al je skills en know how dan? Die deel je toch, die zet je toch in voor de strijd en de mensen die je wilt ondersteunen. Dat is toch niet zo ingewikkeld.

Dit soort mensen gaat daar toch niet naar toe om over hun hobby's als kanaries houden te praten.
pi_208746325
quote:
7s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is niet onmogelijk, maar wat win je daar mee. Een handje vol soldaten is not gonna move the needle.

Dan is op de achtergrond trainen voor de hand liggender.
Genoeg acties achter de vijandige linies waarbij je best een handvol SAS lieden kunt gebruiken denk ik.
Maar goed, alles rondom die lui blijft speculatie tot het daadwerkelijk op beeld is vastgelegd.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:55:36 #22
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_208746556
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:40 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Genoeg acties achter de vijandige linies waarbij je best een handvol SAS lieden kunt gebruiken denk ik.
Maar goed, alles rondom die lui blijft speculatie tot het daadwerkelijk op beeld is vastgelegd.
Eens; maar daar gaan we nooit achter komen. Deze oorlog is een dermate grote bende dat beide partijen in camo kleding lopen die gewoon commercieel gekocht is. Dus proberen te bepalen adhv de redelijk unieke camo die landen in de praktijk hebben te bepalen wat je bent werkt niet. Vrijwilligers lopen open en bloot met vlaggen van hun herkomst land op hun uniform. Of leuke mixen daarvan, zoals dit:

En zolang oekraine die mensen voorziet van papieren, is dat waar het wettelijk ophoud. Dan zijn ze volgens de gangbare conventies gewoon vrijwilligers die voor oekraine vechten.

En mocht rus graag een PR moment willen, dan martelen ze een POW gewoon net zo lang tot die zegt wat ze willen, dus een eventuele bekentenis is van geen enkele waarde.

Een leuke factor in deze is dat de gemiddelde rus geen woord buiten de deur spreekt. Dus als die op het slagveld iets horen, is het al snel "amerikaans" of "pools".
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 12 april 2023 @ 11:57:02 #23
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208746586
quote:
2s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het MinDef ja. Als RTL daar inzage in heeft is er iets goed fout.
Maar komt gewoon uit de reeks gelekte documenten in Amerika toch?
  woensdag 12 april 2023 @ 11:58:50 #24
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208746619
quote:
84s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:
Maar komt gewoon uit de reeks gelekte documenten in Amerika toch?
Klopt.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65238951

En niemand reageert natuurlijk of weet ergens van, zoals dat altijd gaat in dit soort gevallen.

Net zoals met die pijpleiding toen ook de dader op het kerkhof lag.
  woensdag 12 april 2023 @ 12:01:14 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_208746661
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2023 11:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
Klopt.

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65238951

En niemand reageert natuurlijk of weet ergens van, zoals dat altijd gaat in dit soort gevallen.
Dan is het niet iets nieuws. Is het document ook ergens te zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')