abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209542191
En ja, Bambi was vrij pittig ook. Denk dat ze goed levelt met de mijne nu. :D We gaan hard richting de 2 jaar, nog 2 maandjes...
pi_209588977
@TheGirlNextDoor, hoe gaat het met je?
pi_209591508
Nou mijn dochtertje van 22 maanden is nu alweer bijna een week elke ochtend rond 05:00 wakker.
Ze slaapt de rest van de nacht wel goed, maar ik vraag me echt af waar dit dan weer ineens vandaan komt.

Temperatuur op haar kamertje lijkt gewoon prima verder. Soms......
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 21 juni 2023 @ 13:42:51 #229
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209591666
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:32 schreef dezomervoorbij het volgende:
Nou mijn dochtertje van 22 maanden is nu alweer bijna een week elke ochtend rond 05:00 wakker.
Ze slaapt de rest van de nacht wel goed, maar ik vraag me echt af waar dit dan weer ineens vandaan komt.

Sprong, fase, geluid van buiten (vogels ofzo), niet meer moe? Hoe is ze de rest van de dag?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209591699
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Sprong, fase, geluid van buiten (vogels ofzo), niet meer moe? Hoe is ze de rest van de dag?
Naja dacht eerst ook aan sprong of slaapregressie ofzo, maar verder gaat het eigenlijk prima.
Overdag is ze vrolijk en ze slaapt redelijk snel in. Slaapt dan ook vrijwel de hele nacht door, maar tot 05:00 dus. Soms iets eerder zelfs.

Daarna niet meer in slaap te krijgen.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 21 juni 2023 @ 14:06:40 #231
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209591973
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 09:58 schreef eponine het volgende:
@:TheGirlNextDoor, hoe gaat het met je?
Lief dat je ernaar vraagt O+

Het gaat op en af. Heb gelukkig een paar redelijke nachten geslapen toen mijn schoonmoeder hier in het weekend was. Sindsdien wel weer een paar mindere nachten maar dat komt vooral door de warmte en andere lichamelijke ongemakken. Bambi heeft nu een paar ochtenden achter elkaar besloten iets later wakker te worden (5:30), maar ik durf nog niet te juichen. Ze lijkt de slaaptrainer langzaamaan te snappen, maar we zijn er nog niet.

Overdag slapen is thuis nu ook een drama, dat wil ze alleen op ons. Met een grote buik is dat voor mij wat lastig maar ik heb vandaag een modus gevonden die wel werkt (en ik zelf ook even kan bijslapen). Wilde eigenlijk voorkomen dat ze bij ons in bed zou slapen, maar dat lijkt nu toch even dé manier te zijn.

Bambi is wel echt duidelijk met een ontwikkeling bezig. Praten gaat als een tierelier vooruit. En ze knuffelt regelmatig mijn buik *smelt O+
Zoals ze nu is met de baby's op de opvang en met mijn buik denk ik echt dat ze een hele lieve, trotse, grote zus gaat zijn straks O+ Kan niet wachten O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 21 juni 2023 @ 20:10:22 #232
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_209596278
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:46 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]
Naja dacht eerst ook aan sprong of slaapregressie ofzo, maar verder gaat het eigenlijk prima.
Overdag is ze vrolijk en ze slaapt redelijk snel in. Slaapt dan ook vrijwel de hele nacht door, maar tot 05:00 dus. Soms iets eerder zelfs.

Daarna niet meer in slaap te krijgen.
al geprobeerd het overdagslaapje iets in te korten?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_209596529
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 13:32 schreef dezomervoorbij het volgende:

Mijn dochter vannacht ook. Het was 4:45 uur. Vaak slaapt ze weer verder in ons bed als ze drinken krijgt dan (BV), maar dat wilde vannacht ook niet. De mijne is even oud als de jouwe. Ook een echte vroege vogel.
pi_209598454
Is later naar bed gaan geen optie? De mijne was laatst om 20:00 uur gaan slapen en dat hebben we geweten want ze was om 4:30 wakker! Dat doen we dus nooit meer.
  donderdag 22 juni 2023 @ 05:18:17 #235
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209599825
Kut Fokwet :( Sinds 4:30 alweer bezig ;(
|| justdiggit.org ||
pi_209608910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2023 22:39 schreef Mahra het volgende:
Is later naar bed gaan geen optie? De mijne was laatst om 20:00 uur gaan slapen en dat hebben we geweten want ze was om 4:30 wakker! Dat doen we dus nooit meer.
Later naar bed maakt hier niet zo uit qua wakkerword-tijd. Of ze er nu om 19:00 uur of 20:30 uur in ligt. Moet haar wel echt later naar bed brengen als we 'vrij' zijn geweest en ze goed geslapen heeft in de middag. Ze heeft dan om 19:00 uur gewoon nog geen slaap. Na de gastouder en een dag bij oma, wel.
pi_209614729
Kwylie Minogue hier krijgt drie kiezen en twee tanden tegelijk :X
pi_209646978
Hoe is het met dreumesen?

Wij zijn op vakantie in Wales. Met een kind wat het over het algemeen gewoon prima doet. De inslaap dip lijkt hier gelukkig weer voorbij. Ze ligt geen 1,5 uur meer wakker voor ze in slaap valt. We genieten met elkaar en van de mooie omgeving.

Ze zingt op haar manier mee met papegaaitje leef je nog op haar manier. Papa ia poeh… 🎶 Verder nog weinig herkenbaar praten.

Lily bij jullie al meer woordjes?
TGND hoe is het gegaan het weekend?
pi_209647742
Heee Lauri!
Hier nog geen nieuwe woordjes behalve sporadisch “ja”

Hij begrijpt wel woorden. Hij werd boos toen ik een lantaarnpaal een auto noemde (per ongeluk)

Geniet lekker van Wales!
Helaas werken we niet meer in hetzelfde ziekenhuis meid, ik ben vertrokken
Was leuk om je af en toe tegen te komen in de gang!
  maandag 26 juni 2023 @ 05:37:08 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_209649804
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 20:59 schreef LauriLynne het volgende:
TGND hoe is het gegaan het weekend?
Dramatisch :') Overdag slapen is drama, en nog altijd is ze wakker tussen 4:30 en 5:15. Ben echt blij dat mijn schoonmoeder er nu elk weekend is en ze blijft de hele maand juli (ivm bevalling/baby, etc). Dat geeft wel wat rust. Ik weet niet hoe we het anders hadden moeten volhouden :') Blij dat die warmte klaar is voor nu, hopelijk gaat het overdag slapen dan weer beter.. maar zal wel niet want ik heb het nu op Fok gezet :')
|| justdiggit.org ||
  maandag 26 juni 2023 @ 08:25:33 #241
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_209650274
Hier nog niet echt veel woordjes, wel klanken die op woorden moeten lijken haha :P
Verder wilde hij tot 1,5 week terug altijd aan de hand lopen, nu is lopen maar stom en wil hij dat niet. Dat zelf leren lopen mag van mij wel eens komen :') :P

Klinkt heftig TGND! Sterke en weg met de FOK!-wet haha

En fijne vakantie Lauri! Geniet ervan O+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_209658789
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 21:41 schreef _Lily_ het volgende:
Helaas werken we niet meer in hetzelfde ziekenhuis meid, ik ben vertrokken
Was leuk om je af en toe tegen te komen in de gang!
Ik ga je DM’en. Ben benieuwd waar jenu zit. Was altijd leuk om elkaar tegen het lijf te lopen.

quote:
17s.gif Op maandag 26 juni 2023 05:37 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Dramatisch :') Overdag slapen is drama, en nog altijd is ze wakker tussen 4:30 en 5:15. …
Zelfs mij als niet zwangere klinkt het al loodzwaar in de oren. Het is wel een hele lange slaapregressie zeg. Ik blijf gewoon duimen dat hij ineens over is.

Kabuf hier ging aan de hand lopen ook in fases. En ineens kunnen ze het zelf.
  maandag 26 juni 2023 @ 21:19:18 #243
208890 June.
Seriously?
pi_209659276
Hier op vakantie in Italië en meneer slaapt nu wel door, naar vind 5.15u ook een goede tijd om de dag te beginnen :z

Vandaag dus maar even een rustig dagje gedaan, alle slaapjes in bed en op tijd naar bed. Ben benieuwd..
Shine bright like a diamond.
  maandag 26 juni 2023 @ 21:27:23 #244
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209659387
Met mijn dreumesje gaat het lekker. Los lopen doet ze als het haar uit komt en dat is vrij weinig tot niet, maar ik probeer het te stimuleren door haar gewoon naar mij toe te laten lopen voor knuffels en kusjes waar ze gek op is. Verder zit ze in een lekkere speelflow sinds een paar weken, ze kan zich best wel een tijdje vermaken met speelgoed en speelt ook graag in de zandbak in de tuin of met de waterbaan. Wat ze met lopen weinig doet, doet ze met praten juist meer. Ze is vrij vlot met kletsen en maakt ook al wat zinnen die echt haar leven samenvatten aan prioriteiten ("ik wil ijs :+. Ja ijsssss lekker!") Afgelopen week kreeg ik bij het kinderdagverblijf ook van haar mentor te horen dat ze ineens heel verstaanbaar praat in de groep. Ze is net een week uit zichzelf gestopt met borstvoeding wat ik nog wel een ding vind. Ook kregen we een plaatsingsvoorstel voor de peuterspeelzaal voor als ze 2 is :o maar we neigen nu toch naar starten na de kerstvakantie. Ze moet eerst echt even goed los gaan lopen voordat ze naar de psz kan.

Verder is het hier in huis wel bij vlagen pittig. Bas zit sinds kort op school en is erg moe als hij thuis komt, terwijl Anna haar grote held heeft gemist en samen wilt spelen. Dus ik ben continu brandjes aan het blussen, ze samen laten spelen op een manier die voor beide werkt en vooral mijn aandacht continu aan het verdelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 26-06-2023 21:42:09 ]
pi_209671173
Leuk om weer updates te lezen van de dreumesen! Hier is het ook 5:15/5:30/5:45, erg vermoeiend. Maar slaapt verder wel door. Mag ook wel een uur later, mja, nooit een uitslaper geweest.

Hier heb ik gisteren ook een belletje gehad van de voorschool, helaas gemist. Ze kan na de zomervakantie starten (25 augustus), de 16e wordt ze 2. Ik denk dat ze belden voor wat overdracht / bijzonderheden of iets dergelijks. Morgen even terugbellen. Ze gaat starten met 1 ochtend, anders heb ik haar geen 1 dag helemaal thuis en voor een net peuter is het denk ik ook goed om een dag rustig bij mama te zijn. Ze houdt van veel dingen doen, maar ik moet haar grenzen ook bewaken.

Hier gaat praten inderdaad ook weer in een versnelling. Afgelopen week zei ze 'Mama, waar ben je?' (tegen de gastouder, die noemt ze ook mama :D) en 'Papa, het is op' (nadat haar bekertje drinken leeg was). Super leuk.
pi_209671291
Die vroege ochtenden zijn erg vermoeiend ja… mijn oudste had daar ook een tijdje een handje van. Toen hij drie werd hebben we een wekker met zonnetje en maantje geïntroduceerd en sinds toen gaat het wel beter, we horen hem wel vaak al vroeg maar hij weet dat ie (uitzonderingen daargelaten) voordat het zonnetje op z’n wekker is niet mag roepen.

Hier eentje van bijna 18 maanden die niet loopt, niet staat, op haar billen en knieën vooruit schuift, vier woorden zegt maar wel alles begrijpt en met alles wat ze in haar handen krijgt gooit. Dat wordt leuk op het cb volgende week :7
pi_209672157
Komkommer, spannend dat F al bijna naar de voorschool mag. Als ik mag vragen wat zijn je overwegingen om haar daarheen te laten gaan naast de opvang? Vooralsnog hebben wij besloten Purk niet daarheen te laten gaan. Ze gaat naar het kdv, voor mijn gevoel weinig meerwaarde.

Wat een vroege vogels hebben jullie allemaal. Hier eentje die doorgaans tussen half 8 en 8 wakker is, als er geen sprake is van een slaapdip.

Maak je je zelf zorgen Epo? Anders zou ik zeggen volg je gevoel.
pi_209672425
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2023 21:10 schreef LauriLynne het volgende:
Komkommer, spannend dat F al bijna naar de voorschool mag. Als ik mag vragen wat zijn je overwegingen om haar daarheen te laten gaan naast de opvang? Vooralsnog hebben wij besloten Purk niet daarheen te laten gaan. Ze gaat naar het kdv, voor mijn gevoel weinig meerwaarde.

Wat een vroege vogels hebben jullie allemaal. Hier eentje die doorgaans tussen half 8 en 8 wakker is, als er geen sprake is van een slaapdip.

Zeker! F. gaat naar de gastouder, dus dat is sowieso al een andere omgeving dan een kdv. :) Natuurlijk heel huiselijk en echt meedraaien in een gezin, waar ze echt onderdeel is van het gebeuren en ze echt gezien wordt. Dat vond ik twee jaar geleden heel belangrijk en dat is een hele goede keuze geweest. Ze had ook heel veel behoefte aan 1 vast gezicht. Het gaf mij rust dat altijd dezelfde dame er is en dat ze gewoon haar eigen ritme kan volgen tot op zekere hoogte. De gastouder doet heel veel leuke dingen met de kids, maar het wordt natuurlijk nooit echt schools. Bij een voorschool hebben ze natuurlijk echt een soort programma of ontwikkellijn. Daarbij heeft F. in haar dagelijkse omgang geen contact met echte leeftijdsgenootjes / kindjes in exact dezelfde ontwikkelfase. Alle kindjes zijn 9 maanden ouder (of meer) of ze zijn (veel) jonger en kunnen nog niet zo veel als zij kan. Ik ben heel benieuwd hoe ze het doet in een groepje met andere net-peuters straks.
pi_209672478
quote:
Nee hoor, ze doet hetzelfde als haar grote broer alleen dan nog ietsje langzamer :Y (hij stond met 15 maanden en liep met 20 maanden)
  dinsdag 27 juni 2023 @ 21:39:07 #250
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209672501
quote:

Wij merkten echt verschil tussen kinderdagverblijf en peuterspeelzaal. Ze draaien allebei volgens de methode uk&puk, maar dat was ook wel de enige overeenkomst onderhand. Peuterspeelzaal is echt meer voorbereiding voor school, Bas kreeg daar meer en moeilijkere dingen aangeboden dan op het kinderdagverblijf. Anna gaat straks 1 ochtend naar de peuterspeelzaal en blijft haar huidige dinsdag op het kinderdagverblijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')