Je bent nog niet ingestapt, zo te zien.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 16:57 schreef einzeinz het volgende:
Laat ons hopen op een shutdown in Amerika. Dan gebeurt er nog eens iets op de beurs.
quote:Op vrijdag 26 mei 2023 16:57 schreef einzeinz het volgende:
Laat ons hopen op een shutdown in Amerika. Dan gebeurt er nog eens iets op de beurs.
We zijn al aardig op weg.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben benieuwd of we met AI net zoiets krijgen als de dot-com bubble.
lijkt voorlopig mee te vallen, is ook (helemaal) niet vergelijkbaar met internet bubbel.quote:Op vrijdag 26 mei 2023 20:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ben benieuwd of we met AI net zoiets krijgen als de dot-com bubble.
Het is natuurlijk lastig in te schatten wat AI waard is en je kan natuurlijk een forse overwaardering krijgen door de hype.
Na de "internet bubbel" is de marktwaarde uiteindelijk nog veel groter geworden dan het moment dat het implodeerde maar het zijn lang niet altijd de bedrijven die op dat moment groot waren, die daar later van hebben kunnen profiteren.
Voor de grote spelers klopt dat natuurlijk. Maar daar achteraan komt wel een hele rij aan bedrijfjes die AI toepassen op onderwijs, medisch, sales, defensie, noem maar op. En waarvoor de belangstelling nu explodeertquote:Op zaterdag 27 mei 2023 07:16 schreef dop het volgende:
[..]
lijkt voorlopig mee te vallen, is ook (helemaal) niet vergelijkbaar met internet bubbel.
Hier nog geen startups en compleet nieuwe business modellen die zich nog niet bewezen hebben, Die even geld komen ophalen met een beursgang.
Natuurlijk wel (te) hoge verwachtingen en waarderingen.
Maar de spelers die we nu zien, maken ook werkelijk iets wat voor deze bubbel ook al waarde had.
Ze financieren inmiddels ook gewoon hun eigen groei, en zijn gezond.
Het klopt dat er nu ook veel kleine spelers zijn, maar die behandelen we tot nu toe ook als kleine spelers.quote:Op zaterdag 27 mei 2023 21:50 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Voor de grote spelers klopt dat natuurlijk. Maar daar achteraan komt wel een hele rij aan bedrijfjes die AI toepassen op onderwijs, medisch, sales, defensie, noem maar op. En waarvoor de belangstelling nu explodeert
https://explodingtopics.com/blog/ai-startups
Haha idd zeg.. heb wel vandaag gekocht.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nvidia
Het aloude had-ik-maar-meer-gekocht.
Ik vind het toch riskant. Nvidia domineert nu het nieuws met AI NPC's in games, 1 trillion USD marketcap, aankondiging van een nieuwe super computer en nieuwe chips.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:14 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Haha idd zeg.. heb wel vandaag gekocht.
Heb je gelijk in, maar toch blijft het wel een grote speler. Dus ook al zakt de komende tijd misschien weer wat in, uiteindelijk trekt het wel bij is mijn verwachting.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het toch riskant. Nvidia domineert nu het nieuws met AI NPC's in games, 1 trillion USD marketcap, aankondiging van een nieuwe super computer en nieuwe chips.
Dat zorgt wel wel een hoop hype.
Aan de andere kant, stel dat de huidige AI modellen (LLM's) echt slim gemaakt kunnen worden, dan heeft de wereld miljoenen chips nodig om de boel te automatiseren. Het zal dan niet aan te slepen zijn.
ASML zal ook wel garen spinnen hierbij.
Ja als mijn tante een piemel had was ze mijn oom.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:47 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Als de winst 3 keer verdubbeld is de PE nog maar 25
Kan tegenwoordig zomaar gedaan worden, dus misschien die 3x winst ook wel.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 17:07 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Ja als mijn tante een piemel had was ze mijn oom.
https://www.bhp.com/news/(...)dida-copper-recoveryquote:Op vrijdag 26 mei 2023 23:38 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
We zijn al aardig op weg.
Shell zou ook iets moeten aankondigen. Kunnen ze meteen naar 50x de FCF ipv 5. AI assisted oil drilling 3D tech of zoiets.
AI, Machine learning en cloud technologies om meer koper in een gat in de grond te vinden. De oil majors zullen nu wel volgen.quote:A new collaboration between BHP and Microsoft has used artificial intelligence and machine learning with the aim of improving copper recovery at the world’s largest copper mine.
Het is gewoon een hoop gespeculeer, net zoals in de laatste jaren met de covid vaccin bedrijven, games en blockchain. Het kan een tijdje aanhouden maar ook snel weer afgelopen zijn of sterk minderen als de aandacht weer naar iets anders verschuift.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 16:24 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, maar toch blijft het wel een grote speler. Dus ook al zakt de komende tijd misschien weer wat in, uiteindelijk trekt het wel bij is mijn verwachting.
Dat hele China is één grote blackbox geworden qua geopolitieke ontwikkelingen en interne machtsstrijden. Ik zit dan wel in BYD (en wil in JD), omdat de potentie van de bedrijven uitstekend is, maar dat blijft toch wel een dingetje. Zit ook in de koers natuurlijk, maar die krengen zijn dan ook zo volatiel als de pest, als je een pacemaker hebt zou ik er vanaf blijven.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 00:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Tesla krijgt het moeilijk in China"
Of.. toch niet?
[ afbeelding ]
Hoe doen ze het eigenlijk in de VS? Toen ik een jaar of 2 geleden in Florida was viel het mij op hoe weinig EV’s ik zag. Gezien de relatief grote afstanden die ze daar normaliter rijden (en het feit dat ze verslaafd zijn aan hun gasoline cars) kan ik mij voorstellen dat Tesla het in sommige staten echt wel lastig heeft.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 00:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
"Tesla krijgt het moeilijk in China"
Of.. toch niet?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |