abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208737680

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
De enige echte.
pi_208737685
Twitter Is Dead: It's All 'X Corp' Now

https://gizmodo.com/twitt(...)iBYn-XPxUswxui1YdbYs
De enige echte.
pi_208737689
pi_208737723
Ex-Twitter CEO who was fired by Musk sues company over unpaid legal expenses
https://arstechnica.com/t(...)paid-legal-expenses/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 april 2023 @ 15:48:31 #5
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208737749
Gemiste kans om van de OP te maken 'Twitter bestaat niet meer' (technisch waar) :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208737803
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 15:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gemiste kans om van de OP te maken 'Twitter bestaat niet meer' (technisch waar) :P
Dat dus

En de OP even up to daten :Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_208737823
Het lijkt me echt sterk dat Musk de naam van Twitter gaat wijzigen naar X met de bijbehorende domeinnaam x.com (die ook in zijn bezit is).
De enige echte.
  dinsdag 11 april 2023 @ 16:02:37 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208737898
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 15:55 schreef Rnie het volgende:
Het lijkt me echt sterk dat Musk de naam van Twitter gaat wijzigen naar X met de bijbehorende domeinnaam x.com (die ook in zijn bezit is).
Hm, wel goede marketing truck, dus ik zie het hem wel doen. Hij doet constant van die kleine gekke dingen om in het nieuws te blijven. Het logo veranderen naar een meme hont is net zo gek tenslotte :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208738337
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 16:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hm, wel goede marketing truck, dus ik zie het hem wel doen.
De meme hond als logo was een belofte die nog ingewilligd moest worden. :P

Maar nee joh, het lijkt mij gewoon een overkoepelend dingetje zoals Meta en Alphabet, alleen dan privaat. Ben benieuwd wat Musk nog meer onder X gaat hangen.
De enige echte.
pi_208738475
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom Musk zich bezighoudt met de 'government funded media'-label?

En dan bedoel ik vooral... waarom zou je je daarmee uit het niets mee beziggaan houden als het helemaal niet speelde? Wat win je ermee door weer te zorgen voor vóór- en tegenstanders van iets dat helemaal geen prio heeft?

Ik probeer te snappen waarom dat opeens zoveel prio had dat het per se *nu* moest gebeuren...
pi_208738518
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 16:58 schreef YStec het volgende:
Kan iemand mij overigens uitleggen waarom Musk zich bezighoudt met de 'government funded media'-label?

En dan bedoel ik vooral... waarom zou je je daarmee uit het niets mee beziggaan houden als het helemaal niet speelde? Wat win je ermee door weer te zorgen voor vóór- en tegenstanders van iets dat helemaal geen prio heeft?

Ik probeer te snappen waarom dat opeens zoveel prio had dat het per se *nu* moest gebeuren...
Transparantie
pi_208742975
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_208743299
quote:

Musk is extreemrechts. Die government funded media zijn hem te links en feitelijk. Met dit labeltje hoopt hij dat mensen deze media die hem niet zinnen meer gaan wantrouwen.

Dat het nogal selectief is om alleen de funding van de overheid te vermelden is ook zo. Alsof government funded automagisch minder objectief is dan privaat gefinanciert. Duidelijk voorbeeld is bijvoorbeeld Twitter. Dat sinds het door Musk overgenomen is meer en meer politiek wordt. Waar ze onder de vorige leiding onpartijdig wilden zijn (verstandig voor social media die het moet hebben van mensen van alle kanten van het politieke spectrum.) is daar nu geen sprake meer van. Uiteindelijk wil Musk gewoon een extreem-rechtse echo-kamer, hij denkt en zegt misschien wat anders maar zijn handelen is vrij duidelijk.
pi_208743327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Musk is extreemrechts. Die government funded media zijn hem te links en feitelijk. Met dit labeltje hoopt hij dat mensen deze media die hem niet zinnen meer gaan wantrouwen.

Dat het nogal selectief is om alleen de funding van de overheid te vermelden is ook zo. Alsof government funded automagisch minder objectief is dan privaat gefinanciert. Duidelijk voorbeeld is bijvoorbeeld Twitter. Dat sinds het door Musk overgenomen is meer en meer politiek wordt. Waar ze onder de vorige leiding onpartijdig wilden zijn (verstandig voor social media die het moet hebben van mensen van alle kanten van het politieke spectrum.) is daar nu geen sprake meer van. Uiteindelijk wil Musk gewoon een extreem-rechtse echo-kamer, hij denkt en zegt misschien wat anders maar zijn handelen is vrij duidelijk.
Godsamme :')

quote:
Waar ze onder de vorige leiding onpartijdig wilden zijn (verstandig voor social media die het moet hebben van mensen van alle kanten van het politieke spectrum.) is daar nu geen sprake meer van.
Wilden zijn inderdaad _O-
De enige echte.
  dinsdag 11 april 2023 @ 23:20:44 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208743336
quote:

[..]

Ik las ook ergens dat accounts met dit label minder worden gepusht in het algoritme. Geen idee of dat waar is, maar wel belachelijk als het zo is.
pi_208743353
quote:

[..]

Een probleem met tekst als deze is, dat door te zeggen dat hij extreem-rechts is (waar mensen denk ik terecht vraagtekens bij kunnen zetten), je algemene boodschap juist minder aankomt bij mensen van wie je juist zou willen dat het wel aankomt.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-04-2023 23:36:34 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_208743402
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een probleem met tekst als deze is, dat door te zeggen dat hij extreem-rechts is, je algemene boodschap juist minder aankomt bij mensen van wie je juist zou willen dat het wel aankomt.
De gulden middenweg met kleine "links-rechts" verschillen qua opvattingen, over tal van zaken, gaat er niet in als je zelf in een extreem linkse echokamer zit, die echt alles wat "rechts" aanvoelt, afdoet als de gedachtegang van de duivel. Andersom idem natuurlijk.
De enige echte.
pi_208743429
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:36 schreef Rnie het volgende:

[..]
De gulden middenweg met kleine "links-rechts" verschillen qua opvattingen, over tal van zaken, gaat er niet in als je zelf in een extreem linkse echokamer zit, die echt alles wat "rechts" aanvoelt, afdoet als de gedachtegang van de duivel. Andersom idem natuurlijk.
Een moeilijke factor hierin is dat de Republikeinse partij in feite een extreem-rechtse partij geworden is of op zijn minst keihard daarop afkoerst. Nu kan iedereen dat constateren denk ik, maar velen zien dat niet.

Het is echter niet een mening die uit de lucht komt vallen. Bijvoorbeeld van een half decennium geleden in The Economist van een universitair onderzoek:

En als je een boodschap wil van hoe extreem het tegenwoordig is, dan is hier een screenshot van de meest toonaangevende conservatieve/Republikeinse conferentie in de VS in 2022:

Aan deze kant van de oceaan zitten conservatieven gelukkig wat anders in elkaar, maar ook wij ondervinden problemen van het radicale denken aan hun kant. Normale conservatieve partijen zouden ineens links zijn ofzo, omdat ze zich wel houden aan traditie/wet/normen/rechterlijke uitspraken.

De verslagen van de rechtszaak van Dominion tegen Fox News zijn ook illustratief. Daaruit blijkt dat kopstukken van Fox News willen dat de omroep liegt tegen hun kijkers, omdat als ze dat niet doen, ze kijkers verliezen en het niet on-brand is. De sekte en het merk zijn belangrijker dan het rapporteren van werkelijkheid over iets cruciaals als wie verkiezingen wint.

Opvallend genoeg zie je dan nog mensen die dat waarschijnlijk weten en toch een clown als Carlson aanhalen als bron van valide informatie.

En nog, als je dit allemaal zegt wordt je uitgelachen door de aanhang, die het daar uiteraard mee oneens zijn, want redenen. Of je wordt uitgelachen door onwetenden, die het niet geloven en denken dat je maar wat roept... want er wordt zo vaak wat geroepen, door de extremen van de andere kant.

Het leidt geen twijfel dat Musk politiek in de Republikeinse hoek zit op het moment en alles wat hij met Twitter op het moment gedaan heeft ondersteunt dat. Dus dat iemand zegt dat hij daarmee extreem-rechts zou zijn vind ik niet gek, ik vind het alleen niet echt helpen in de boodschap, omdat het zoveel context mist voor mensen die het niet volgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 12-04-2023 00:39:17 ]
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  Overall beste user 2022 woensdag 12 april 2023 @ 00:33:51 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_208743575
quote:

En moet Twitter zichzelf niet labelen als funded by Saudi-Arabia?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_208743693
quote:

Ondertussen heeft Musk zich geschaard in kamp Trump vwb Rusland. Trump was altijd bezig met het dienen van Russische belangen. Ook Musk zien we nu al een tijdje Russische belangen dienen. Dir geneuzel zorgt ervoor dat er een "level playing field" komt voor alle "state funded media". Door geen nuance toe te passen wordt een BBC in dezelfde categorie gegooid als Russische propaganda kanalen. Met andere woorden zijn ze even biased en even onbetrouwbaar.

Zag zojuist ook weer een klassieke Russische talking point langskomen van Musk waar oekrine wordt verweten "de Russische taal te onderdrukken en dat het schandalig dat we deze mensen zo verdedigen".

Daarnaast is Twitter deels gefinancierd door Saudi Arabië dat ogenschijnlijk ook lijkt te kiezen voor het Russische kamp met hun dubieuze keuzes via OPEC de olieproductie af te knijpen. Ook blijkt uit de Pentagon leaks dat Russische geheime diensten elkaar high five dat ze de UAE hebben getrokken tot hun eigen kamp. En UAE en Saudi zijn vaak twee handen op een buik.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_208743754
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Een probleem met tekst als deze is, dat door te zeggen dat hij extreem-rechts is (waar mensen denk ik terecht vraagtekens bij kunnen zetten), je algemene boodschap juist minder aankomt bij mensen van wie je juist zou willen dat het wel aankomt.
Ja zou kunnen, ik kan hem ook rechts noemen. Wat mij betreft zit hij toch echt ongeveer op het einde van het spectrum aan de rechterkant. Hoe hij omgaat met journalisten en journalistieke organisaties spreekt wmb boekdelen. Daarbij zal er wel wat drastischers moeten gebeuren dan een anonieme post online om een Muskfan tot ander inzicht te doen komen. Qua dat aangaat blijkt de strategie om echo-kamers te creeren vrij effectief, zie de diehard aanhang van FvD en zo'n zender ON in Nederland als je mensen alles van bronnen die andere meningen hebben laat wantrouwen heb je een trouwe klant. Helemaal omdat ze ook allemaal pretenderen nog heel onafhankelijk te zijn. Doorzichtig zolang je niet in de fuik zit maar zit je erin moeilijk om te ontkomen.

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 23:36 schreef Rnie het volgende:

[..]
Extreem-linkse echokamer fok! tuurlijk. Daarbij gaf ik helemaal geen waardeoordeel gedachtegang van de duivel? Uiteraard niet, dat het bedenkelijk is om op deze manier social media in te zetten mag toch wel duidelijk zijn. Volgens mij is het in deze reeks topics lang gegaan over de nothingburger van Biden Jr en de twitter files. Nu gaat het er veel politieker aan toe door publieke omroepen te brandmerken met government funded. Doet het natuurlijk goed bij de fanboys die een oligarch meer vertrouwen dan bijvoorbeeld een organisatie als BBC.
pi_208743995
Ik vind Blackbox een prima succes, NOS ook mega links met de non stop climate propaganda.

Neemt niet weg dat blackbox niet feilloos is en er vreemde figuren komen. Maar bij de NOS zullen ze ook weleens Gerrit Hiemstra in beeld brengen en interviewen. Of Jan Rotmans ofzo.

En de selectie van NOS om iets niet te verslaan en de onkritische houding naar de staat is nou precies de eigen doodsteek.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_208744068
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2023 06:58 schreef ludovico het volgende:
Ik vind Blackbox een prima succes, NOS ook mega links met de non stop climate propaganda.

De defenitie van mega links het zogenaamd non stop over klimaat zaken hebben. Wappie gekkigheid in de hogere versnelling omdat de twitter bubble bevestigd dat het staats omroepen zijn. :')

Dan kunnen we beter een door proleten gefinancierde fair and balanced fox hebben waar de redacteuren tegen elkaar zeggen dat ze moeten blijven liegen over kiesmachines. _O-
pi_208744762
quote:

Neemt niet weg dat blackbox niet feilloos is en er vreemde figuren komen. Maar bij de NOS zullen ze ook weleens Gerrit Hiemstra in beeld brengen en interviewen. Of Jan Rotmans ofzo.

En de selectie van NOS om iets niet te verslaan en de onkritische houding naar de staat is nou precies de eigen doodsteek.
Ongelofelijke gare website dat Blackbox met ditto standpunten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208744770
quote:

Gister nog een goed item over CBDCs met Boris van de Ven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')