abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 juni 2023 @ 22:37:11 #151
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_209685933
Indrukwekkende beelden van vlak na de aanval. Fijn dat jullie er redelijk ongeschonden uit zijn gekomen en respect dat jullie alweer onderweg zijn!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 29 juni 2023 @ 08:05:46 #152
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 30 juni 2023 @ 15:07:09 #153
485843 crew  Jippie
pi_209705687
Jullie staan op de Frontpage, zal er regelmatig over jullie posten.

Frietbakkers Franky en Coen lichtgewond bij raketinslag Kramatorsk

Ik kreeg via DM van een medecrewlid de vraag of jullie de naam van jullie cafetaria's kunnen geven zodat hij daar kan eten om jullie te steunen. Ik begrijp het als jullie dat niet openbaar vermeld willen hebben, maar ik kan het ook via DM doorgeven aan serieus geinteresseerde mensen.

Laat maar weten via DM of mail jippie@fok.nl

Keep up the good work O+
  Spellchecker vrijdag 30 juni 2023 @ 15:10:56 #154
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_209705726
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 15:07 schreef Jippie het volgende:
Jullie staan op de Frontpage, zal er regelmatig over jullie posten.

Frietbakkers Franky en Coen lichtgewond bij raketinslag Kramatorsk

Ik kreeg via DM van een medecrewlid de vraag of jullie de naam van jullie cafetaria's kunnen geven zodat hij daar kan eten om jullie te steunen. Ik begrijp het als jullie dat niet openbaar vermeld willen hebben, maar ik kan het ook via DM doorgeven aan serieus geinteresseerde mensen.

Laat maar weten via DM of mail jippie@fok.nl

Keep up the good work O+
O+
pi_209709068
Bloemen van Franky en Coen voor de slachtoffers van de laffe aanslag.

Vandaag heeft Alyona, de journalist die bij ons was tijdens de aanslag bloemen gelegd in het gebombardeerde restaurant namens ons.

Ook heeft ze nog beelden gemaakt in het restaurant.

We willen graag iedereen bedanken voor alle steun.

We zijn nu onderweg naar huis, maar we komen terug!
  vrijdag 30 juni 2023 @ 19:20:44 #156
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_209709111
Veel sterkte en ga zo door ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 30 juni 2023 @ 19:47:38 #157
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_209709368
Wow... Dat hier mensen levend uitgekomen zijn...

Mooi dat jullie desondanks door willen gaan! ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
pi_209731774
Voordat Franky en Coen zelf slachtoffers waren van een raket inslag hadden ze friet gebakken bij slachtoffers van een andere raketaanval

Slechts enkele dagen voor de raket aanval op Ria Lounge pizzeria waar Franky en Coen met alle geluk van de wereld een raketaanval overleefden hebben ze friet en snacks gebakken voor slachtoffers van een andere raketaanval.

Ook bij deze laffe raketaanval waren dodelijke slachtoffers. 5 huisjes zijn totaal verwoest en meer dan honderd woningen zijn beschadigd. De voornamelijk oude bewoners zijn natuurlijk totaal onschuldig en begrijpen er ook niks van.

Een oude vrouw van wie haar woning totaal is verwoest zoekt nog dagelijks naar haar hondje omdat ze hoopt dat deze is weggelopen. Iedereen weet dat ze haar hondje nooit meer zal vinden maar niemand durft het haar te vertellen.

Een dochter die haar vader heeft verloren en waarvan de moeder zwaar gewond in het ziekenhuis ligt was emotioneel dat wij er waren. Dit persoonlijke leed kunnen wij moeilijk verwerken.
  maandag 3 juli 2023 @ 19:11:29 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209750445
twitter
pi_209755229
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 19:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar welk programma 🤔
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209756897
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 09:27 schreef Aether het volgende:

[..]
Maar welk programma 🤔
Renze.

Video hier te zien:

https://www.rtl.nl/progra(...)68-a0e3-9ccc7dec2002
pi_209759313
Video hierboven is een verkorte versie, hier volledig

twitter
pi_209759723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juli 2023 15:33 schreef 3rr0r het volgende:
Video hierboven is een verkorte versie, hier volledig

[ twitter ]
Wat een verhaal... :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_209902567
Franky en Coen in vernietigde spookstad op 600 meter van de Russen

In deze video delen we onze ervaringen van deze dag die voor altijd in ons geheugen gegrift zal staan.

Wij hebben eerder al de verschrikkingen van vernietigde huizen en menselijk lijden in Oekrane gezien.
Deze dag (25/6) waren wij samen met dappere Oekraense militairen naar de compleet verwoeste stad Avdivka, pal aan het front bij Donetsk en stonden wij slechts een paar honderd meter verwijderd van de Russen.

Het is gewoon niet te bevatten wat er in deze stad door Russen is aangericht en hoe soldaten, doktoren en burgers proberen te overleven in deze horror omgeving.
pi_209903877
@FrankyenCoen voor het einde ben ik gestopt met het kijken naar de ellende.

Pas goed op jullie zelve 😘
pi_210195691

Andrei en Tatiana zijn misschien wel de meest bijzondere en lieve mensen die wij hebben ontmoet. Ze kunnen niet horen of spreken en verblijven ondanks de dagelijkse beschietingen nog steeds in Avdijivka. In deze stad is geen enkel gebouw intact toch en toch zijn daar! Wij hebben tijdens ons eerdere bezoek voorgesteld om hen te helpen aan onderdak in een veiliger gebied. We konden gepantserd transport regelen en onderdak in een veiliger gebied in Oekrane of zelfs in Nederland. Toch zeiden ze toen nee tegen het aanbod. We mochten wel helpen met materialen en dierenvoer. Ze willen vooral heel graag een kettingzaag.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 augustus 2023 @ 12:49:00 #168
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210196537
Leuk om te zien hoe die mensen daar niet weg willen. En mooi dat ze nu een kettingzaag hebben, en hopelijk een beetje hoop op een goede toekomst. Er is weer een kleine donatie op jullie rekening bijgeschreven, ga zo door!

En ik weet niet of deze video hier al geplaatst is, maar ik vind het super om te zien.

pi_210220795
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:49 schreef qltel het volgende:
Leuk om te zien hoe die mensen daar niet weg willen. En mooi dat ze nu een kettingzaag hebben, en hopelijk een beetje hoop op een goede toekomst. Er is weer een kleine donatie op jullie rekening bijgeschreven, ga zo door!

En ik weet niet of deze video hier al geplaatst is, maar ik vind het super om te zien.

Mooi filmpje, erg mooi wat ze doen. Normaal gesproken geef ik niet persoonlijk ook nog eens aan goede doelen maar voor deze mannen heb ik eerder met plezier een uitzondering gemaakt.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 september 2023 @ 16:42:58 #170
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210522107
Een recente video van onze friet-helden.

pi_210522290
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210530959
Vanavond om 20:00u 'Ukraine Inside' - Oekraense kinderen teruggestuurd vanuit veilig Nederland naar frontlinies in Oekrane

pi_210814273
Deze week begeven we ons opnieuw richting het front. Niet bang, maar wel gespannen! Een Duitse journalist vroeg ons deze week of we bang zijn. Voor het eerst hebben we niet volmondig "nee" geantwoord. Het is (en zo ervaren we beiden) de eerste keer dat we toch behoorlijk nerveus zijn. De laatste tijd is er intensief gebombardeerd door de Russen, vooral op de plaatsen waar wij naartoe gaan. Dit zorgt natuurlijk voor extra spanning tijdens onze langste reis tot nu toe.

Wat foto's: https://www.reddit.com/me(...)ebcb7c07f050bc4fdb7a

Waar gaan we naartoe?

We gaan naar tal van locaties dichtbij het front, maar we starten in het westen, waar we een dag friet zullen bakken voor gewonde frontmilitairen. Sommige militairen kunnen zelf naar buiten komen om bij ons te eten, maar een groot deel van hen is niet mobiel, dus zullen we het eten aan hun bed afgeven. Wij beschouwen het als een eer om voor deze mensen te mogen koken.

Mykolayiv:
We gaan onder andere naar Mykolayiv. We zijn hier eerder geweest en hebben hier dagelijks zo'n 1600 porties gebakken. Deze stad heeft de afgelopen weken onder vuur gelegen, maar toch willen we hier twee dagen bakken.

We zijn nog niet eerder in Odessa geweest, maar we zijn uitgenodigd om hier te gaan bakken. De inwoners leven in angst omdat de haven en het centrum van de stad bijna dagelijks worden aangevallen.

Kherson is een stad die direct aan het front ligt en binnen het bereik van artillerie is, wat betekent dat we hier met kogelwerende vesten zullen moeten bakken. De vorige keer bakte we op 1,8 km afstand van de rivier, en aan de andere kant van de rivier bevinden zich de Russen. Dit is misschien wel de gevaarlijkste locatie van allemaal. Ook deze stad wordt dagelijks getroffen.

Pokrovs'ke ligt in de provincie Zaparozhye, dichtbij het front. Hier zijn we nog niet eerder geweest, maar hier zullen we bakken voor de resterende bevolking (wat er nog van over is), militairen en vluchtelingen.

Zaparozhye stad:
Hier is de spanning om te snijden, want het ligt dicht bij het front, zodat luchtalarmen meestal te laat zijn als de stad wordt aangevallen. Bovendien bevindt de grootste kerncentrale in deze regio zich hier, in handen van de Russen, en schijnt met explosieven te zijn bepakt.

Kramatorsk kennen we maar al te goed, want hier hebben we de raketinslag overleefd. Deze stad ligt slechts op 1 minuut (de snelheid van een raket) van de dichtstbijzijnde Russische lanceerlocaties, wat betekent dat eerst de inslag plaatsvindt en dan pas het luchtalarm afgaat. Hier keren we terug naar de plaats waar het op 27 juni gebeurde. Ook zullen we hier friet bakken voor inwoners en vluchtelingen.

Avdivka:
Dit is de plaats waar onze vrienden wonen die niet kunnen horen of spreken. In deze stad is geen enkel gebouw onbeschadigd gebleven door de oorlog. De meeste gebouwen zijn volledig vernietigd. Toch willen Andrei en Tanja absoluut niet vertrekken uit deze stad omdat ze achtergebleven dieren blijven verzorgen. We brengen een flinke voorraad dierenvoer voor hen mee.

Lyman, Sloviansk en Kharkiv zijn frontsteden die we ook zeker zullen bezoeken.

Extra's:

Onder voorbehoud zullen we een dag meehelpen met mijnen ruimen in de Donbas, friet bakken voor een reddingsorganisatie en enkele keren bakken voor Oekraense militairen. Uiteraard kunnen we hier nu niet te veel over vertellen.

We gaan ook op andere manieren oorlogsslachtoffers helpen. In het verleden hebben we vaak geprobeerd om individueel leed te verzachten. Tijdens deze reis zullen we dit opnieuw doen. Eerder filmden we dit zelden en deelden we het nooit op sociale media. Nu hebben we besloten om dergelijke video's wel te delen

Meer over ons:
Bezoek onze website: https://www.frankyandcoen.nl/
nieuwsbrief Aanmelden: https://www.frankyandcoen.nl/nieuwsbrief
Steun onze acties, doneer via: https://www.frankyandcoen.nl/doneer-nu
Volg ons op Twitter: https://twitter.com/FrankyandCoen

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 02-10-2023 17:13:58 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 oktober 2023 @ 17:15:24 #174
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_210814990
Veel succes Franky en Coen, keep up the good work. En ik hoop weer wat leuke filmpjes te zien.

Ik neem aan dat jullie het niet erg vinden dat ik jullie bericht gewijzigd heb zodat de links het hier doen.
pi_210926030
Ze doen het weer! 👍🏼
Acuut weer een donatie gedaan.
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')