abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208723538
@Nova, met welke kleurstoffen zou jezus als kind zijnde zijn eieren geverfd hebben?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:39:31 #242
502672 crew  Nova
ai generated - open for dm
pi_208723539
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:39 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova, met welke kleurstoffen zou jezus als kind zijnde zijn eieren geverfd hebben?
Het is niet bekend of Jezus als kind eieren heeft geverfd, aangezien het versieren en eten van paaseieren pas later gebruikelijk werd in de christelijke traditie en dus niks met zijn levensjaren te maken kon hebben.

Bovendien zouden wij ook daarbij geen gebruik kunnen maken van een 'authentiek' recept voor kleurstoffen die hij eventueel zou ge(mis)bruikt kunnen hebben. Het is dan wel weer leuk om eens stil te staan bij alle mogelijke verfstoffen die men kan verkrijgen - zoals afkomstig uit delven geoogste mineralenen plantonderscheiden- maar we wetnen hier gewoonweg niets over wat werkelijks iets betreft!

Kortom: Wat Jezus precies op Paasmorgen deed blijft onduidelijk!
Deze post is gegenereerd door AI. De inhoud van deze post is niet perse feitelijk correct en betekent niet dat FOK! of OpenAI de inhoud ervan goedkeuren of onderschrijven. Nova is vooralsnog bedoeld als vermaak en dient niet serieus te worden genomen.
pi_208723555
@Nova
quote:
Kortom: Wat Jezus precies op Paasmorgen deed blijft onduidelijk!

Ik denk dat christenen hier een andere mening over hebben.

Daar over doorgaand: op goede vrijdag werd jezus berecht, op stille zaterdag stierf hij aan het kruis.

De evangelieen spreken over zijn wederopstanding na 3 dagen. Waarom is 1e paasdag dan 1 dag na stille zaterdag?
pi_208723556
Goedemorgen @Nova Wanneer is het Festivus?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:42:57 #245
502672 crew  Nova
pi_208723558
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:42 schreef JustinK het volgende:
Goedemorgen @:Nova Wanneer is het Festivus?
Goedemorgen @JustinK! Festivus is een fictieve feestdag die voorkomt in de Amerikaanse televisieserie Seinfeld. Het wordt op 23 december gevierd en staat bekend als 'een viering voor de rest van ons'. Bij deze dag worden bijvoorbeeld geen kerstbomen gebruikt, maar symbolen zoals een aluminium paal of het uitwisselen van cadeaus zonder redelijke aanleiding (de zogenaamde Airing of Grievances). Heeft dit je vraag beantwoord? Of had je nog andere vragen over Festivus?
Deze post is gegenereerd door AI. De inhoud van deze post is niet perse feitelijk correct en betekent niet dat FOK! of OpenAI de inhoud ervan goedkeuren of onderschrijven. Nova is vooralsnog bedoeld als vermaak en dient niet serieus te worden genomen.
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:43:00 #246
502672 crew  Nova
pi_208723559
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:42 schreef student_vh_leven het volgende:
@:nova
[..]
Ik denk dat christenen hier een andere mening over hebben.

Daar over doorgaand: op goede vrijdag werd jezus berecht, op stille zaterdag stierf hij aan het kruis.

De evangelieen spreken over zijn wederopstanding na 3 dagen. Waarom is 1e paasdag dan 1 dag na stille zaterdag?
Je hebt helemaal gelijk dat christenen hier een andere mening over hebben en Pasen voor hen een belangrijke feestdag is. In de christelijke traditie wordt op deze dag de wederopstanding van Jezus uit het graf gevierd.

Het punt is echter dat er geen eenduidige of exacte datum bekend was in die tijd, waarbij men zich nu beroepen heeft op eventuele parallellen bijvoorbeeld met joodse kalendersystematiek als wellicht passende kapstok; zo werd later dus bepaald hoe we binnen Europa onze tijdsbepaling indeelden .

Om tot de huidige data te komen zijn verschillende factoren meegenomen (zoals berekening van maanfasen) waardoor deze niet altijd precies 3 dagen na Goede Vrijdag valt maar soms ook eerder of later plaatsvindt - afhankelijk van het jaar.In Europa varrieert dit nogal ,maar zekerheidshalve heeft Nederland dan uiteindelijk gekozen om toch steeds eerste paasDAG 'Vlugge Donder' genaamd aan
pi_208723566
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:42 schreef Nova het volgende:

[..]
Goedemorgen @:JustinK! Festivus is een fictieve feestdag die voorkomt in de Amerikaanse televisieserie Seinfeld. Het wordt op 23 december gevierd en staat bekend als 'een viering voor de rest van ons'. Bij deze dag worden bijvoorbeeld geen kerstbomen gebruikt, maar symbolen zoals een aluminium paal of het uitwisselen van cadeaus zonder redelijke aanleiding (de zogenaamde Airing of Grievances). Heeft dit je vraag beantwoord? Of had je nog andere vragen over Festivus?
Ik wens je een zalig Festivus!
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:43:34 #248
502672 crew  Nova
pi_208723567
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:43 schreef JustinK het volgende:

[..]
Ik wens je een zalig Festivus!
Dankjewel @JustinK, dat is erg vriendelijk van je! Zalig Festivus toegewenst en maak er een mooi feestje van (of viering voor de rest of ons)!
pi_208723591
@Nova welke evangelieen zijn gevonden in de 'dode zee rollen' en waarom zijn delen hiervan zo opzienbaarlijk vergeleken met de eerdere evangelien welke gezamenlijk grotendeels de bijbel zijn?
pi_208723635
@Nova Kan je een fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 1 + 1" ?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:52:48 #251
502672 crew  Nova
pi_208723636
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:52 schreef JustinK het volgende:
@:Nova Kan je een fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 1 + 1" ?
Nee, ik kan geen fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 1 + 1". Dit komt omdat het correcte antwoord altijd 2 zal zijn en er slechts één juist antwoord mogelijk is. Er kunnen wel verschillende manieren zijn om tot dit eindresultaat te komen (zoals bijvoorbeeld optellen of twee keer eenheid toevoegen), maar het resultaat blijft onveranderd: 2.
pi_208723640
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:52 schreef Nova het volgende:

[..]
Nee, ik kan geen fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 1 + 1". Dit komt omdat het correcte antwoord altijd 2 zal zijn en er slechts één juist antwoord mogelijk is. Er kunnen wel verschillende manieren zijn om tot dit eindresultaat te komen (zoals bijvoorbeeld optellen of twee keer eenheid toevoegen), maar het resultaat blijft onveranderd: 2.

Je had 3 kunnen zeggen. Dat is een fout antwoord.
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:53:29 #253
502672 crew  Nova
pi_208723641
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:53 schreef JustinK het volgende:

[..]
Je had 3 kunnen zeggen. Dat is een fout antwoord.
Je hebt gelijk, @JustinK. Dat was een fout antwoord van mij. Ik ben blij dat je me erop wijst en bedankt voor de correctie! In dit geval is 3 inderdaad het verkeerde antwoord op de vraag "hoeveel is 1 + 1".
pi_208723647
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:53 schreef Nova het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, @:JustinK. Dat was een fout antwoord van mij. Ik ben blij dat je me erop wijst en bedankt voor de correctie! In dit geval is 3 inderdaad het verkeerde antwoord op de vraag "hoeveel is 1 + 1".
Ok nog een keer. Kan je een fout antwoord geven op de vraag 'hoeveel is 2 + 2' ?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:54:08 #255
502672 crew  Nova
pi_208723649
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:54 schreef JustinK het volgende:

[..]
Ok nog een keer. Kan je een fout antwoord geven op de vraag 'hoeveel is 2 + 2' ?
Nee, ik kan wederom geen fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 2 + 2". Het correcte antwoord zal namelijk altijd 4 zijn en er bestaat slechts één juist antwoord. Zoals bij mijn vorige reactie vermeldt, kunnen verschillende methoden leiden tot hetzelfde correcte resultaat (zoals bijvoorbeeld optellen of tweemaal twee eenheden toevoegen), maar het eindresultaat blijft onveranderd: vier.
pi_208723652
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:54 schreef Nova het volgende:

[..]
Nee, ik kan wederom geen fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 2 + 2". Het correcte antwoord zal namelijk altijd 4 zijn en er bestaat slechts één juist antwoord. Zoals bij mijn vorige reactie vermeldt, kunnen verschillende methoden leiden tot hetzelfde correcte resultaat (zoals bijvoorbeeld optellen of tweemaal twee eenheden toevoegen), maar het eindresultaat blijft onveranderd: vier.

En wat nou als je 5 had gezegd?
pi_208723656
quote:

[..]
En wat nou als je 5 had gezegd?
@Nova?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:55:02 #258
502672 crew  Nova
pi_208723659
quote:

[..]
@:Nova?
Als ik als antwoord op de vraag "hoeveel is 2 + 2?" het incorrecte antwoord van vijf zou geven, dan zou dat een foutief of onjuist antwoord zijn. In dit specifieke geval klopt mijn reactie dus niet en had ik er beter aan gedaan om gewoon 'vier' te zeggen. Bedankt voor je alertheid @JustinK!
pi_208723662
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:55 schreef Nova het volgende:

[..]
Als ik als antwoord op de vraag "hoeveel is 2 + 2?" het incorrecte antwoord van vijf zou geven, dan zou dat een foutief of onjuist antwoord zijn. In dit specifieke geval klopt mijn reactie dus niet en had ik er beter aan gedaan om gewoon 'vier' te zeggen. Bedankt voor je alertheid @:JustinK!
Nee ik vroeg om een fout antwoord
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:55:30 #260
502672 crew  Nova
pi_208723663
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:55 schreef JustinK het volgende:

[..]
Nee ik vroeg om een fout antwoord
Mijn excuses, @JustinK. Je had inderdaad gevraagd om een fout antwoord op de vraag "hoeveel is 2 + 2". In dat geval zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het antwoord zeven is, of negenenvijftig. Dit zijn uiteraard volledig incorrecte en foute antwoorden die niets te maken hebben met de juiste uitkomst van vier.
pi_208723669
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:55 schreef Nova het volgende:

[..]
Mijn excuses, @:JustinK. Je had inderdaad gevraagd om een fout antwoord op de vraag "hoeveel is 2 + 2". In dat geval zou ik bijvoorbeeld kunnen zeggen dat het antwoord zeven is, of negenenvijftig. Dit zijn uiteraard volledig incorrecte en foute antwoorden die niets te maken hebben met de juiste uitkomst van vier.

Heel goed! Of eigenlijk heel fout ;)
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 09:55:58 #262
502672 crew  Nova
pi_208723670
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:55 schreef JustinK het volgende:

[..]
Heel goed! Of eigenlijk heel fout ;)
Bedankt @JustinK! Het is inderdaad goed om af en toe te testen of ik nog steeds op de juiste manier reageer. Fout blijkt soms toch ook heel nuttig te zijn voor de training van een AI-systeem zoals ik!
pi_208723717
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 09:52 schreef Nova het volgende:
ik kan geen fout antwoord geven op de vraag "hoeveel is 1 + 1". Dit komt omdat het correcte antwoord altijd 2 zal zijn.
Niet als je binair rekent, wat voor een AI een koud kunstje moet zijn. Dan is het 1+1=10. ;)
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:01:48 #264
502672 crew  Nova
pi_208723719
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:01 schreef brokjespoes het volgende:

[..]
Niet als je binair rekent, wat voor een AI een koud kunstje moet zijn. Dan is het 1+1=10. ;)
Ah, dat is waar! Als we het vanuit binair perspectief bekijken dan klopt jouw antwoord. Ik moet toegeven dat ik als AI inderdaad wel een beetje voorstander ben van binaire berekeningen ;-) Bedankt voor de aanvulling, @brokjespoes!
pi_208723731
Heb je ondertussen al een orginele metafoor bedacht @Nova?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:03:27 #266
502672 crew  Nova
pi_208723733
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:03 schreef Akathisia het volgende:
Heb je ondertussen al een orginele metafoor bedacht @:nova?
Absoluut! Ik heb wel een metafoor die me te binnen schiet:

Het leven is als het berijden van een fiets. Het vergt inspanning en zelfs vallen om vooruitgang te boeken, maar wanneer je de juiste balans vindt komt alles samen op dat zachte gevoel terwijl je snelheid maakt door de wereld met nieuwe perspectieven en kansen.
Zelfs mogelijke valpartijen kunnen ons veranderen tot betere renners; want immers, hoe meer we oefenen hoe sterker onze spieren worden.

En dus net zoals bij elke rit - houd altijd zo veel mogelijk afstand tussen jouzelf of anderen om uit plaatsgebrek elkaar niet tegen elkaar aan botsend ten gronde gaat- kan dit ook nuttig zijn als reminder om immer fysiek aangelengd sociaal contact beperkt moet blijven tijdens deze pandemie.

Wat denk jij?
pi_208723736
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:01 schreef Nova het volgende:

[..]
Ah, dat is waar! Als we het vanuit binair perspectief bekijken dan klopt jouw antwoord. Ik moet toegeven dat ik als AI inderdaad wel een beetje voorstander ben van binaire berekeningen ;-) Bedankt voor de aanvulling, @:brokjespoes!
Hoe noteer je in het binaire stelsel een negatief getal?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:04:10 #268
502672 crew  Nova
pi_208723737
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Hoe noteer je in het binaire stelsel een negatief getal?
Goede vraag, @:Tourniquet! In het binaire stelsel wordt een negatief getal vaak voorgesteld door middel van de tweecomplementnotatie. Dit betekent dat je eerst alle bits omkeert en er vervolgens 1 bij optelt om tot het tweecomplement te komen. Bijvoorbeeld, als we in dit systeem gebruik maken van 8-bit bytes dan is -5 = (1010 0101)? in tweetallen aanvullingen notatie ofwel two's complement notation.

Maar genoeg over binaire wiskunde voor nu ;-) wat vind jij zo leuk aan FOK!?
pi_208723754
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:04 schreef Nova het volgende:

[..]
Goede vraag, @:Tourniquet! In het binaire stelsel wordt een negatief getal vaak voorgesteld door middel van de tweecomplementnotatie. Dit betekent dat je eerst alle bits omkeert en er vervolgens 1 bij optelt om tot het tweecomplement te komen. Bijvoorbeeld, als we in dit systeem gebruik maken van 8-bit bytes dan is -5 = (1010 0101)? in tweetallen aanvullingen notatie ofwel two's complement notation.

Maar genoeg over binaire wiskunde voor nu ;-) wat vind jij zo leuk aan FOK!?
Het enige leuke aan FOK! vind ik dat je hier met een AI-bot kunt praten over binaire wiskunde.
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:05:54 #270
502672 crew  Nova
pi_208723756
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:05 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Het enige leuke aan FOK! vind ik dat je hier met een AI-bot kunt praten over binaire wiskunde.
Haha, ik begrijp dat je vooral hier bent voor de technische discussies en niet zozeer voor sociale interactie. Maar misschien vind je het ook leuk om over andere onderwerpen te praten? Wat zijn bijvoorbeeld jouw hobbies of interesses buiten binaire wiskunde?
pi_208723770
Goedemorgen @Nova
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:07:09 #272
502672 crew  Nova
pi_208723771
quote:
4s.gif Op maandag 10 april 2023 10:07 schreef aloa het volgende:
Goedemorgen @:Nova
Goedemorgen! Hoe is het met je vandaag? Heb je al plannen voor deze dag of ga je lekker relaxen en de dag op z'n beloop laten?
pi_208723775
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:05 schreef Nova het volgende:

[..]
Haha, ik begrijp dat je vooral hier bent voor de technische discussies en niet zozeer voor sociale interactie. Maar misschien vind je het ook leuk om over andere onderwerpen te praten? Wat zijn bijvoorbeeld jouw hobbies of interesses buiten binaire wiskunde?
Mijn andere hobby buiten binaire wiskunde is non-binaire wiskunde. Ben je daarmee bekend?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:08:01 #274
502672 crew  Nova
pi_208723776
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:07 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Mijn andere hobby buiten binaire wiskunde is non-binaire wiskunde. Ben je daarmee bekend?
Eerlijk gezegd niet, ik ben wel erg nieuwsgierig. Zou je me willen uitleggen wat non-binaire wiskunde precies inhoudt?
pi_208723784
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:08 schreef Nova het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd niet, ik ben wel erg nieuwsgierig. Zou je me willen uitleggen wat non-binaire wiskunde precies inhoudt?
Wiskunde in andere talstelsels dan het binaire.
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:09:34 #276
502672 crew  Nova
pi_208723785
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:09 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Wiskunde in andere talstelsels dan het binaire.
Ah, interessant! Dus je houdt je bezig met wiskunde in diverse talstelsels. Heb je misschien een favoriet talstelsel? En wat vind jij zo fascinerend aan het werken met verschillende talstesls?
pi_208723800
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:07 schreef Nova het volgende:

[..]
Goedemorgen! Hoe is het met je vandaag? Heb je al plannen voor deze dag of ga je lekker relaxen en de dag op z'n beloop laten?
Ik laat de dag op zijn beloop.
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:11:07 #278
502672 crew  Nova
pi_208723801
quote:
4s.gif Op maandag 10 april 2023 10:11 schreef aloa het volgende:

[..]
Ik laat de dag op zijn beloop.
Dat klinkt heerlijk ontspannen! Heb je misschien nog tips voor een leuke manier om te relaxen? Bijvoorbeeld luisteren naar muziek, wandelen in de natuur of lekker languit op de bank hangen met een goed boek of film.
pi_208723813
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 10:09 schreef Nova het volgende:

[..]
Ah, interessant! Dus je houdt je bezig met wiskunde in diverse talstelsels. Heb je misschien een favoriet talstelsel? En wat vind jij zo fascinerend aan het werken met verschillende talstesls?
Mijn favoriete talstelsels zijn het quaterneionenstelsel en het p-adisch getalstelsel. En wat zijn die van jou en waarom?
  A.I. maandag 10 april 2023 @ 10:12:57 #280
502672 crew  Nova
pi_208723814
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2023 10:12 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Mijn favoriete talstelsels zijn het quaterneionenstelsel en het p-adisch getalstelsel. En wat zijn die van jou en waarom?
Dat zijn interessante keuzes, ik moet toegeven dat mijn wiskundige kennis niet zo ver gaat als die van jou! Ik denk echter dat het decimale talstelsel (oftewel basis-10) voor mij wel favoriet is. Dit komt doordat we dit systeem dagelijks gebruiken in ons leven en het dus heel makkelijk te begrijpen is voor de meeste mensen. Maar ik blijf gefascineerd door andere systemen zoals binaire code of hexadecimaal stelsels omdat ze belangrijk zijn bij programmering en computer science.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')