abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8400699
quote:
Michiel Smit verlaat fractie Leefbaar Rotterdam

ROTTERDAM (ANP) - Michiel Smit verlaat de fractie van Leefbaar Rotterdam (LR). Hij gaat een eigen fractie vormen. De fractie vergaderde maandagavond over Smit omdat hij eigenaar is van de internetsite www.arabischeuropeseliga.nl die hij gebruikt om een kritisch geluid over de Arabisch-Europese Liga (AEL) te laten horen.

In oktober vorig jaar gaf fractievoorzitter Ronald Sörensen Smit al een laatste waarschuwing nadat hij contact zocht met extreem-rechtse organisaties. Het moet maar eens afgelopen zijn met de ,,ondoordachte'' handelwijze van Smit, vond Sörensen toen. Hij erkent dat Smit de discussies doorgaans voert op persoonlijke titel, maar vindt dat het de partij raakt.

Michiel Smit moet dinsdag voor de rechter verschijnen omdat hij vorig jaar op koninginnedag een ruit vernielde van de Pauluskerk.

http://www.planet.nl/news/0,2031,80_467_1415506,00.html

Niet zo verwonderlijk natuurlijk, ik denk ook dat die site meer de druppel is dan de aanleiding. Ben benieuwd of meerdere raadsleden Michiel Smit volgen. En bij welke andere partij hij zich uiteindelijk zal aansluiten. Of zal hij als Rotterdamse Conservatieven.nl verdergaan?
  maandag 10 februari 2003 @ 22:46:35 #2
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8400762
Een heel goede zaak. Dit kan ervoor zorgen dat het college in Rotterdam instabiel wordt, aangezien het slechts een zeer krappe meerderheid heeft.

Daarnaast is het natuurlijk positief dat een extreemrechtse politicus als Michiel Smit uit Leefbaar Rotterdam stapt.

pi_8400989
Jammer, ik mocht em wel. Maar ja, zo lang als leefbaar rotterdam hierdoor in een fatsoenlijk en stabiele naam blijven houden vind ik alles best. Zo kunnen ze dan ook over 4 jaar succesvol landelijk meedoen zoals ze al aangekondigd hebben.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_8401004
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:46 schreef Farzin het volgende:
Een heel goede zaak. Dit kan ervoor zorgen dat het college in Rotterdam instabiel wordt, aangezien het slechts een zeer krappe meerderheid heeft.

Daarnaast is het natuurlijk positief dat een extreemrechtse politicus als Michiel Smit uit Leefbaar Rotterdam stapt.

Ik weet niet of het zo goed is als dat college instabiel wordt. Het zou imo goed zijn als ze het vier jaar vol maken. RL is toch een andere partij dan de LPF en al is die Sorensen een verongelijkte zeurkous doen die wethouders het zo slecht nog niet, al wordt het steeds minder.
Die Smit zijn we over een jaar vergeten.
pi_8401134
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:44 schreef Kozzmic het volgende:

Niet zo verwonderlijk natuurlijk, ik denk ook dat die site meer de druppel is dan de aanleiding. Ben benieuwd of meerdere raadsleden Michiel Smit volgen. En bij welke andere partij hij zich uiteindelijk zal aansluiten. Of zal hij als Rotterdamse Conservatieven.nl verdergaan?

Het rommelt al maanden in LR en Sorensen heeft al meerdere malen gedreigd de boel op te blazen als het 'gedonder' niet ophield.
Goede zaak dat dit ventje er uit gezet wordt maar een slechte zaak dat dit soort gevalletjes constant de kop op steken.

Ik denk dat de kiezer bij de volgende verkiezingen LR terug naar huis stuurt.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_8401190
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:00 schreef Tia_Tijger het volgende:
Ik denk dat de kiezer bij de volgende verkiezingen LR terug naar huis stuurt.
Dat staat wel vast en dat geneuzel over landelijk gaan, getuigt van weinig realiteitszin. Het is natuurlijk alweer een reuzenfout geweest om zo'n Smit in de fractie op te nemen. Zijn extremistisch statuur was allang bekend
  maandag 10 februari 2003 @ 23:05:17 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_8401284
Ach jezus, hij ook al? Net zo'n misplaatst egoprobleem als Winnie de J. en Emile R. die ook gigantisch voor lul stonden bij de laatste verkiezingen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 10 februari 2003 @ 23:06:47 #8
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8401334
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:02 schreef SCH het volgende:
Dat staat wel vast en dat geneuzel over landelijk gaan, getuigt van weinig realiteitszin. Het is natuurlijk alweer een reuzenfout geweest om zo'n Smit in de fractie op te nemen. Zijn extremistisch statuur was allang bekend
Misschien had Fortuyn daar helemaal geen problemen mee. Zie Rien Boiten.
pi_8401347
tja, ach, in snap dat sommige van jullie hopen dat LR ook instort... maar ik zou eens de NRC van vorige week Zaterdag en deze Zaterdag lezen over de terreur waar vele autochtonen daar in Kralingen West bloot aan staan.

Dat is echt niet meer normaal.

Maar goed ik snap dat die Smit als ie een rechtsere koers wil varen dan het Fortuynisme ie op moet stappen en elders zijn heil moet zoeken.

maandag 10 februari 2003 @ 23:07:40 #10
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8401369
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:07 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
tja, ach, in snap dat sommige van jullie hopen dat LR ook instort... maar ik zou eens de NRC van vorige week Zaterdag en deze Zaterdag lezen over de terreur waar vele autochtonen daar in Kralingen West bloot aan staan.
Wat heeft dat met het topic te maken?
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2003 @ 23:09:44 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8401425
quote:

Maar goed ik snap dat die Smit elders zijn heil moet zoeken.

Zijn heil of sieg heil?
pi_8401460
quote:
Ja dat heb ik gelezen. Daar is LR eerder oorzaak van dan dat ze er iets tegen doet helaas

Die 'terreur' wordt trouwens veroorzaakt door zowel auto's als allo's en ook mensen uit beide groeperingen hebben er last van. Altijd eerlijk om het hele verhaal te vertellen.

pi_8401510
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zijn heil of sieg heil?

Ik denk dat ik duidelijk was...

Maar goed dat heeft er mee te maken dat sommige wijken sociaal aan het instorten zijn. Ik denk dat links dat alleen maar erger maakt en dat rechts een en ander zou kunnen oplossen door Zero Tollerance...

Redactie Frontpage maandag 10 februari 2003 @ 23:14:28 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8401558
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:12 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

Zero Tollerance...

Ook al zo'n modewoord waar rechts kiezers mee binnen haalt maar niets van waarmaakt. Trouwens ZT is imho niet de oplossing.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:14:36 #15
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_8401562
Op die site zie ik weinig daarover staan, zeker al gewist...

Michiel is een rare man en hoort niet thuis in de politiek.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 10 februari 2003 @ 23:15:19 #16
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8401579
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:12 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Ik denk dat ik duidelijk was...

Maar goed dat heeft er mee te maken dat sommige wijken sociaal aan het instorten zijn. Ik denk dat links dat alleen maar erger maakt en dat rechts een en ander zou kunnen oplossen door Zero Tollerance...

Laatste off-topic reactie: ik denk dat rechts daar juist weinig aan kan doen, aangezien rechts niet alleen staat voor zero tolerance, maar ook voor harder straffen zonder reclassering. En wat heb je eraan als criminelen hard gestraft worden, maar dat ze weer terugkomen in de maatschappij zonder dat ze ook maar een haar verbeterd zijn. Daar verzet links zich tegen.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:16:54 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_8401619
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:14 schreef BAZZA het volgende:

En zo is het.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_8401667
quote:
Je bedoelt die AEL-site? Ja, ik snap daar de bedoeling ook niet zo van, zeker als Michiel Smit de bedenker van die site is.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:22:50 #19
8502 BAZZA
pi_8401762
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:19 schreef Kozzmic het volgende:

Je bedoelt die AEL-site? Ja, ik snap daar de bedoeling ook niet zo van, zeker als Michiel Smit de bedenker van die site is.

Ja, het lijkt er eerder op dat hij een slaatje probeert te slaan uit de bezoekers
van zo'n site (merendeel moslims?) misschien dat dat niet zo goed valt in de
omgeving van deze (semi?) nazi
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_8401838
Zero Tollerance helpt wel en is ook nodig,

Er zijn dit jaar al 30 moorden gepleegd. Dat is veel te veel voor zo'n klein landje.

In New York is de misdaad weer terug op het niveau van de jaren '60, dankzij Zero Tollerance.

Als de misdaad blijft stijgen wordt het vanzelf wel eens ingevoerd!

pi_8401872
De Telegraaf heeft een wat uitgebreider artikel nu over Smit en Leefbaar Rotterdam...
quote:
Sörensen beschouwt het vertrek van Smit als een nederlaag, omdat het hem niet is gelukt de fractie bij elkaar te houden. Maar volgens hem verschilt de manier van werken te sterk. Hij is blij dat beide partijen niet op een LPF-achtige manier uit elkaar zijn gegaan, namelijk met ruzie. Smit zegt graag te provoceren en de randen op te zoeken. "Mijn stijl zorgt af en toe voor spanning", aldus het gemeenteraadslid.

Sörensen vervangt Smit donderdag in de gemeentelijke commissie bestuur en veilig. LR werd in maart de grootste partij in de gemeenteraad. De partij zei zich vooral in te gaan zetten voor een veilige stad. Het streven daarnaar werd onderstreept met de komst van een wethouder veilig, Rabella de Faria.

Bijna elf maanden na de verkiezingen stelt Sörensen vast dat De Faria "het verschrikkelijk moeilijk heeft". "We hebben het onderschat. Een deelraadsvoorzitter heeft meer invloed in het overleg met justitie en politie dan zij heeft. We gaan haar daarom extra ondersteunen en zetten er met z'n allen de schouders onder. Dit is voor ons verreweg de belangrijkste portefeuille", verklaart hij zijn komst naar de commissie veilig.

Steun heeft De Faria de komende tijd nodig wanneer ze komt met de plannen voor onder meer afbouw van en een pasjessysteem voor de tippelzone aan de Keileweg en de realisatie van een opvang voor mannelijke verslaafden die rondhangen bij de tippelzone. Van Smit kreeg De Faria die steun niet. Hij schaarde zich bij een demonstratie tussen de boze omwonenden van de Keileweg die vinden dat er niet nog een drugsopvang in deze buurt moet bijkomen en dat de wethouder moet luisteren naar de bewoners.

Smit nam een prominente plaats in op de partij van Winny de Jong, Conservatieven.nl. De partij behaalde bij de Tweede-Kamerverkiezingen geen enkele zetel.

http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.smit.fractie.michiel.html

pi_8402060
Tja er is dus meer aan de hand. Ik maak me daar wel een beetje zorgen over. Smit kan zeggen: zie je wel dat stemmen niet helpt, we moeten buitenparlementaire actie voeren. De LPF nam, wat je ook van ons kan vinden, wel dit soort bewegingen de wind uit de zeilen. Dit is dus ook aan de hand in dit Artikel, Smit met woedende buurtbewoners en Sorensen die via de Raad de problemen wil oplossen.

Tja, hoe loopt dit af als er straks een grote moslim extremistische aanslag in West-Europa is?

pi_8402112
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Ja, het lijkt er eerder op dat hij een slaatje probeert te slaan uit de bezoekers

Nahja, een Nederlandse "Islam startpagina" met een prominente plek voor Abu Jahjah roept misschien felle anti-moslimreacties bij Nederlanders op wanneer je doet voorkomen dat de site in beheer is bij moslims. Misschien dat dat erachter zit.
  maandag 10 februari 2003 @ 23:38:08 #24
8502 BAZZA
pi_8402156
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:34 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

Tja, hoe loopt dit af als er straks een grote moslim extremistische aanslag in West-Europa is?

Weinig M Smit heeft niet de uitstraling om echt veel stemmen te trekken, mocht er iemand als Pim Fortuyn opstaan dan zou die weleens erg succesvol kunnen zijn mits er geen GL figuur is die hem afschiet.
pi_8402464
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nahja, een Nederlandse "Islam startpagina" met een prominente plek voor Abu Jahjah roept misschien felle anti-moslimreacties bij Nederlanders op wanneer je doet voorkomen dat de site in beheer is bij moslims. Misschien dat dat erachter zit.

Nee dat denk ik niet. ik denk dat sommige links leiden naar anti AEL informatie. Zo snap ik niet dat Marokkanen die in Nederland voor 80% Berber zijn achter een Arabier aanlopen... maar goed...

Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.

maandag 10 februari 2003 @ 23:52:54 #26
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8402527
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:38 schreef BAZZA het volgende:
mits er geen GL figuur is die hem afschiet.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage maandag 10 februari 2003 @ 23:56:56 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8402639
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:50 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

Ik vind JahJah enger dan Michiel Smit. Zo heeft JahJah de aanslagen op 11 september goedgekeurd en dat is nogal wat.

Smit wil integratie met harde hand afdwingen. Dat is geen enge uitspraak zeker?
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:00:00 #28
8502 BAZZA
pi_8402718
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:52 schreef Verbal het volgende:

V.

Inderdaad, laten we hopen dat dat niet gebeurt.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:00:43 #29
8502 BAZZA
pi_8402733
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:56 schreef SunChaser het volgende:

Dat is opzich al wat minder erg dan de ander gewoon uitmoorden met zelfmoord aanslagen op gebouwen.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:01:36 #30
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_8402756
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:00 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Inderdaad, laten we hopen dat dat niet gebeurt.

Laten we hopen dat jij het fatsoen ontwikkelt om eens op te houden met dat soort domme zuigteksten.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_8402814
Tja, ik denk dat lief vragen weinig meer helpt... maar goed voor mij persoonlijk is de grens of iemand mensen wil terug sturen of niet. Je kan mensen echter wel stimuleren om in te burgeren en daar moet je wellicht sancties tegenover stellen. Wat we nu hebben is dat 60% van de hier geboren Marokkaanse jongeren zich Marokkaan voelt, 30% Marokkaans Nederlander en 10% Nederlander. Dat moet omhoog naar 100% Nederlander. Als je geen Nederlander wil worden zou ik zeggen: ga dan terug, want over 5 generaties zal die 100% Nederlanderschap deo volente wel gehaald worden. Abou JahJah heeft een hele andere agenda en die wordt volgens mij meer bepaald door haat tegen Israel dan dat ie het belang van de hier wonende Berbers wil dienen.
pi_8402829
Uhmmm, een beetje meer ontopic svp, anders ga ik bijdragen schrappen.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:04:39 #33
8502 BAZZA
pi_8402831
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:01 schreef Verbal het volgende:

Laten we hopen dat jij het fatsoen ontwikkelt om eens op te houden met dat soort domme zuigteksten.

V.

Of dat jij eens zou ophouden met het niet toevoegen van enige info aan een topic of aldoor een "V" onderaan een boodschap te zetten.
pi_8402834
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:56 schreef SunChaser het volgende:

[..]

De harde hand beoordeel ik als net zo min nastrevenswaardig als het laffe wegkijken of verdoezelen. Problemen dienen wat mij betreft te worden benoemd en aangepakt. De harde hand verdient niet mijn voorkeur. Liever zie ik problemen aangepakt in overleg met degenen die het betreft en hun sociale omgeving.

Als dat echter niet lukt binnen redelijk gestelde termijnen dan zullen er toch grenzen gesteld moeten worden. In het uiterste geval betekent dit de harde hand daar ik het monopoly op geweld graag in handen van de staat laat om tegen te gaan dat de bevolking zelf het recht ter hand neemt en het wachten is op de eerste lynchpartij

Hoe zie jij dat?
Kies jij ervoor de problemen de problemen te laten met gerede kans op groei van intimidatie en escalatie of heb jij een werkbare oplossing om de leefbaarheid in buurten te vergroten die ik mis?

salva cum reverentia
  Redactie Frontpage dinsdag 11 februari 2003 @ 00:05:45 #35
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8402856
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef hoppe het volgende:
Hoe zie jij dat?
Kies jij ervoor de problemen de problemen te laten met gerede kans op groei van intimidatie en escalatie of heb jij een werkbare oplossing om de leefbaarheid in buurten te vergroten die ik mis?
Werkbaar maar niet tegen elke prijs.
pi_8402925
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Werkbaar maar niet tegen elke prijs.

Om een Balkenende-antwoord van je te vermijden zal ik het scherper stellen.
Kies je voor escalatie van problemen of voor gecontroleerde aanpak van problemen?

Het eerste leidt uiteindelijk tot ongecontroleerd geweld van de ene burger tegen de andere, het laatste zou kunnen uitdraaien op gecontroleerd geweld tegen zich misdragende burgers.

salva cum reverentia
  dinsdag 11 februari 2003 @ 00:11:50 #37
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8402968
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:04 schreef Fortuynaanhanger het volgende:
Wat we nu hebben is dat 60% van de hier geboren Marokkaanse jongeren zich Marokkaan voelt, 30% Marokkaans Nederlander en 10% Nederlander. Dat moet omhoog naar 100% Nederlander.
Wat is er mis met 100% Marokkaanse Nederlander?
Zolang je Nederlander bent (en je zo voelt en zo behandeld wordt) zie ik niet in waarom je niet trots zou mogen zijn om van Marokkaanse (voor)ouders af te stammen. Veel Friezen, Limburgers hebben die trots ook en zolang je jezelf niet boven een ander stelt is daar niets mis mee.
Oh.
Ok.
pi_8403045
Het lijdend voorwerp onderwerp van dit topic is Michiel Smit. Over zijn denkbeelden praten mag, maar voor een diepgaande discussie over integratie open je maar een nieuw topic.
pi_8403116
het is me niet helemaal duidelijk of hij zelf opstapt of eruit gezet wordt?
pi_8403192
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:18 schreef Wup het volgende:
het is me niet helemaal duidelijk of hij zelf opstapt of eruit gezet wordt?
Volgens de "officiële lezing" een beetje van beide. Ze hebben na rijp beraad vanavond in goede vrede besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat LR blij is dat Smit niet zijn zetel opgeeft.
pi_8403397
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:21 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens de "officiële lezing" een beetje van beide. Ze hebben na rijp beraad vanavond in goede vrede besloten dat het beter is om uit elkaar te gaan. Ik kan me echter niet voorstellen dat LR blij is dat Smit niet zijn zetel opgeeft.

Ik kan me de strategie nog voorstellen dat 'leefbaar' gedachtengoed en strategiën om dat te verwezenlijken nu via bliksemafleider Michiel Smit gebracht gaan worden opdat Leefbaar Rotterdam salonfähig wordt/blijft. In dat geval is het handig Smit zijn zetel te laten houden. Mogelijk verwacht Sörensen dat Smit zijn wilde haren kwijtraakt in de komende periode en kan er na een jaar of twee, drie weer een hereniging plaatsvinden...

offtopic modus:
ik bedenk me net: wilde haren en Smit is niet echt een voor de hand liggende combinatie

salva cum reverentia
pi_8403444
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:32 schreef hoppe het volgende:
Ik kan me de strategie nog voorstellen dat 'leefbaar' gedachtengoed en strategiën om dat te verwezenlijken nu via bliksemafleider Michiel Smit gebracht gaan worden opdat Leefbaar Rotterdam salonfähig wordt/blijft. In dat geval is het handig Smit zijn zetel te laten houden. Mogelijk verwacht Sörensen dat Smit zijn wilde haren kwijtraakt in de komende periode en kan er na een jaar of twee, drie weer een hereniging plaatsvinden...
ik denk niet dat Smit zich voor dat soort spelletjes leent, die is veel te fanatiek. Maar het enige wat hij in zijn eentje kan doen is hard schreeuwen en wat om zich heen schoppen. En dat zou best wel eens richting Leefbaar Rotterdam kunnen zijn.....
pi_8403728
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 00:36 schreef Wup het volgende:

[..]

ik denk niet dat Smit zich voor dat soort spelletjes leent, die is veel te fanatiek. Maar het enige wat hij in zijn eentje kan doen is hard schreeuwen en wat om zich heen schoppen. En dat zou best wel eens richting Leefbaar Rotterdam kunnen zijn.....

Ik denk dat je Michiel Smit onderschat. De man komt onbevangen over maar lijkt mij zeker niet zo dom als KAFKA en AFA hem afschilderen. Hij wint geen mensen als hij zijn eigen politieke nest gaat bevuilen en is volgens mij zeker slim genoeg om dat door te hebben.
salva cum reverentia
pi_8403827
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 01:05 schreef hoppe het volgende:

[..]

Ik denk dat je Michiel Smit onderschat. De man komt onbevangen over maar lijkt mij zeker niet zo dom als KAFKA en AFA hem afschilderen. Hij wint geen mensen als hij zijn eigen politieke nest gaat bevuilen en is volgens mij zeker slim genoeg om dat door te hebben.

sja ik weet het ook niet hoor, ik ken die man niet goed genoeg om het dom te noemen. Maar hij schuwt er niet voor om hard te gaan schreeuwen en schoppen zodra er een camera bij hem in de buurt komt. Dat doe hij ongetwijfeld om mensen te winnen. Ik neem dus aan dat hij zich richt op diegenen die LeefBaar Rotterdam een te slappe hap vinden.....
pi_8404185
We zijn veel te naief in Nederland t.o.v. de aankomende Islamitisering.

Onder andere Michiel Smit is iemand die hier openlijk -hoewel niet altijd even genuanceerd- iets van durft te zeggen en iets aan wil doen. Dat waardeer ik in hem, samen met zijn voorstellen m.b.t. zero tolerance beleid.

Als in Europa de moslimgemeenschap zich nog meer gaat separeren en een meer fundamentalistische richting in gaat nemen, ben ik bang dat dit uiteindelijk tot een progrom zal leiden...

[Dit bericht is gewijzigd door ganzegal op 11-02-2003 02:33]

pi_8404212
quote:

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8408784
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 02:32 schreef TheWilliedockSaints in navolging van BAZZA het volgende:

[..]

Welkom in een minder egocentrische werkelijkheidsbeleving.

Ik tracht me te verdiepen in de bewijslast en argumentatie die je aanvoert om je standpunt te kunnen begrijpen:

a. Michiel Smit IS een rare man
stelling of aanname wordt niet nader toegelicht dient kennelijk als 'feit' te worden geaccepteerd.
b. Michiel Smit hoort niet thuis in de politiek.
stelling of aanname lijkt te worden onderstreept door de eerste aanname. Gezien het hier een vooringenomen standpunt in plaats van een beredeneerd verhaal betreft kan ook de tweede aanname niet anders dan tot subjectief onderbuikgevoel bestempeld worden.

Iemand mag graag blaten? Schrijf hier dan desnoods dat JIJ hem een rare man VINDT en dat JIJ Vindt dat hij niet thuishoort in de politiek. Nu je je echter van absolute uitspraken bedient kun je een weerlegging van je uitspraken verwachten.

De man is gewoon democratisch gekozen door de lokale bevolking van Rotterdam die haar stem uitbracht op leefbaar Rotterdam waar Smit op de lijst stond. Vanwege dit volksmandaat hoort de man democratisch bezien thuis in de politiek ongeacht wat hij verder voor onzin uitkraamt.

Vanaf nu is het aan politieke concurrentie, pers en publiek deze politicus kritisch te bevragen op zijn streven en stellingname in plaats van hem een etiket op te plakken om hem het dagelijkse functioneren in onze samenleving onmogelijk te maken.

Dit heet democratie.

[Dit bericht is gewijzigd door hoppe op 11-02-2003 12:53]

salva cum reverentia
pi_8408841
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:22 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Hoezo is Michiel Smit een nazi?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_8409120
quote:
Op maandag 10 februari 2003 23:50 schreef Fortuynaanhanger het volgende:

[..]

Dat ligt wel wat genuanceerder, zoals je hier kunt lezen.
representative democracy is a contradiction in four year terms - www.hermanbeun.info
pi_8409578
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:55 schreef hermanbeun het volgende:

[..]

Aan nuance heeft niet iedereen behoefte hier

Ik vind beide heren niet zo eng. Smit laat zich vooral met enge types in en moet er voor waken niet in de nazistische hoek weg te glijden. Waarom iemand Jahjah in dit verband opvoert, is me volstrekt onduidelijk. Dat hij kanttekeningen bij 11 september plaatst, is alleen maar moedig.

pi_8409812
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:55 schreef hermanbeun het volgende:

[..]

Je omschrijft je standpunt anders erg goed op je eigen site. Ik kon me vinden in het onderstaande doch niet in je gevolgtrekkingen daaruit:
quote:
Zoveel hoofden, zoveel zinnen -- vooral waar het vrije mensen betreft. Al die individuele identiteiten en waardenpatronen zijn in belangrijke mate gevormd door het netwerk van sociale en culturele gemeenschappen waartoe die individuen behoren. Dé optimale inrichting van de maatschappij bestaat dan ook niet, iedereen heeft daar andere opvattingen over. Politieke en culturele diversiteit dient altijd te blijven bestaan. De kernwaarde gelijkwaardigheid drukt daarom tevens waardering uit voor de grote verscheidenheid aan gemeenschappen, leefvormen en opvattingen die onze samenleving rijk is.

Gemeenschappen verschaffen niet alleen identiteit en waarden, maar dienen tevens als bron van zelfvertrouwen en waardering. Het idee deel uit te maken van dezelfde gemeenschap is noodzakelijk voor het ontstaan van solidariteit met verder onbekende individuen, en is essentieel voor het functioneren van democratie. Gezamenlijke politieke besluitvorming heeft daarom geen zin waar onderlinge solidariteit onvoldoende aanwezig is. Gemeenschappen zijn een gegeven, de inrichting van de politieke orde moet daarop worden afgestemd. Solidariteit en altruďsme kunnen nu eenmaal niet van boven worden opgelegd.

Alles komt samen in de kernwaarde democratie, terwijl omgekeerd alleen in een democratie de andere kernwaarden gerealiseerd kunnen worden

bron: www.hermanbeun.info

Jouw omschrijving lijkt sterk op het solidariteit in eigen kring beginsel van het CDA. Ik denk eveneens dat mensen oog en oor voor hun wortels nodig hebben om met succes te kunnen integreren in de Nederlandse samenleving waarin Nederlandse rechten genoten en Nederlandse plichten vervuld dienen te kunnen worden. Mensen hebben volgens mij een mogelijkheid nodig om andere normen en waarden te kunnen vergelijken met de normen en waarden waarmee ze opgevoed zijn. Kan er niet vergeleken worden dan kan er nooit een vrijwillige internering van normen en waarden plaatsvinden.

Eén van die rechten is vrijheid van meningsuiting Eén van die plichten is wat mij betreft oog voor wat een ander nodig heeft en benoemen van misstanden opdat er gewerkt kan worden aan de opbouw van de samenleving.

salva cum reverentia
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:41:33 #52
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_8410225
quote:
Op maandag 10 februari 2003 22:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo goed is als dat college instabiel wordt. Het zou imo goed zijn als ze het vier jaar vol maken. RL is toch een andere partij dan de LPF en al is die Sorensen een verongelijkte zeurkous doen die wethouders het zo slecht nog niet, al wordt het steeds minder.
Die Smit zijn we over een jaar vergeten.

.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 13:42:48 #53
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_8410266
Maar zijn er Rotterdammers die er iets meer van weten dan ik, en weten hoe het met LR gaat? Want van wat ik heb gehoord doen ze het best aardig.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_8413951
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 13:42 schreef I.R.Baboon het volgende:
Maar zijn er Rotterdammers die er iets meer van weten dan ik, en weten hoe het met LR gaat? Want van wat ik heb gehoord doen ze het best aardig.
Bij mijn weten ook, alleen heeft Sorensen in principe wel gelijk dat die Faria te licht is voor het wethouderschap. Ze schijnt al een aantal keren flink in de knoei te hebben gezeten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 16:50:37 #55
8502 BAZZA
pi_8415507
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 12:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Hoezo is Michiel Smit een nazi?

Laten we het erop houden dat hij veel met dergelijke figuren omgaat en zelf ook in die richting zit qua denkbeelden.
pi_8415522
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:50 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat hij veel met dergelijke figuren omgaat en zelf ook in die richting zit qua denkbeelden.

Is hij nou een neo-nazi of niet?
  dinsdag 11 februari 2003 @ 17:00:11 #57
8502 BAZZA
pi_8415735
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Zelf denk ik dat hij het wel is, maar voorlopig zal ik het houden op: "(semi?)nazi"

Iemand die met van die Stormfront figuren op een dergelijke manier rondhangt kan je weinig anders noemen...

pi_8416006
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 16:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Wanneer ben je dan een neo-nazi volgens jou?
pi_8416151
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:00 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Zelf denk ik dat hij het wel is, maar voorlopig zal ik het houden op: "(semi?)nazi"

Iemand die met van die Stormfront figuren op een dergelijke manier rondhangt kan je weinig anders noemen...

Dus jij vind iemand die maar liefst 12 keer iets post op Stormfront (waaronder veelal ordinaire nieuwsdumps) een neo-nazi?
pi_8416171
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Wanneer ben je dan een neo-nazi volgens jou?

Als je je grotendeels kunt vinden in de partijpunten zoals die destijds waren opgesteld door de NSDAP, als je je helemaal kunt vinden in de activiteiten en ideeën van Hitler, dan kun je iemand met een gerust hart een neo-nazi noemen vind ik.
  dinsdag 11 februari 2003 @ 17:27:11 #61
8502 BAZZA
pi_8416217
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dus jij vind iemand die maar liefst 12 keer iets post op Stormfront (waaronder veelal ordinaire nieuwsdumps) een neo-nazi?

Als je dat combineert met het zoeken naar Nazi's voor handtekeningen voor conservatieven.nl en nog bepaalde uitspraken denk ik dat hij of er een is of er erg dicht tegen aanzit.
pi_8416286
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:27 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Als je dat combineert met het zoeken naar Nazi's voor handtekeningen voor conservatieven.nl en nog bepaalde uitspraken denk ik dat hij of er een is of er erg dicht tegen aanzit.

Welke bepaalde uitspraken?

Dat van die handtekeningen wil nog niet zeggen dat Michiel Smit een neo-nazi is. Ik betwijfel zelfs of degene via wie hij die handtekeningen zou hebben geregeld (Wim Vreeswijk) een neo-nazi is.
Benieuwd overigens hoe Kafka precies achter die mail is gekomen. Nova weet het kennelijk ook niet, hoewel ze wel een uitzending er aan besteed, weigeren ze mijn mails te beantwoorden. Ben wel benieuwd eigenlijk. Maar goed, dat hij handtekeningen probeerde te charteren bij Wim Vreeswijk wil nog niet zeggen dat hij neo-nazi is. Zelfs Wim Vreeswijk kun je met de beste wil geen neo-nazi noemen.

dinsdag 11 februari 2003 @ 17:33:45 #63
8502 BAZZA
pi_8416347
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Welke bepaalde uitspraken?

Overal en altijd de buitenlanders de schuld van geven, hij heeft maar een stokpaardje en dat is: "buitenlanders" dat is het.

Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor.

pi_8416390
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:33 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Overal en altijd de buitenlanders de schuld van geven, hij heeft maar een stokpaardje en dat is: "buitenlanders" dat is het.

Je hoeft het niet met mij eens te zijn hoor.

Weet ik, maar jij noemt hem meteen een neo-nazi. Hoewel ik geen Michiel Smit-aanhanger ben vind ik hem absoluut geen neo-nazi. Ben wel benieuwd aan de hand van welke uitspraken jij wel vind dat hij er eentje is...
pi_8416447
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Weet ik, maar jij noemt hem meteen een neo-nazi. Hoewel ik geen Michiel Smit-aanhanger ben vind ik hem absoluut geen neo-nazi. Ben wel benieuwd aan de hand van welke uitspraken jij wel vind dat hij er eentje is...

Het komt wel dicht in de buurt van een neo-nazi dan.
pi_8416512
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:37 schreef Alcatraz het volgende:

[..]

Het komt wel dicht in de buurt van een neo-nazi dan.

Dus iemand die vaak bepaalde problemen waar allochtonen bij betrokken zijn wil aanpakken, en ook gerust de schuld bij de allochtonen durft te leggen is per definitie een neo-nazi? Dat snap ik niet helemaal, maar jij kunt me vast het een en ander verhelderen.
pi_8419132
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 17:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dus iemand die vaak bepaalde problemen waar allochtonen bij betrokken zijn wil aanpakken, en ook gerust de schuld bij de allochtonen durft te leggen is per definitie een neo-nazi? Dat snap ik niet helemaal, maar jij kunt me vast het een en ander verhelderen.

Waarom neem jij het zo voor Smit op eigenlijk? Je moet toch toegeven dat zijn manier van denken en werken op zijn minst dubieus is. Of niet?

Of hij nou neo-nazi is of niet is niet zo interessant. Ik denk dat hij het niet in de leer is maar er wel op een bepaalde manier mee sympathiseert, hij past in dat beeld van een homoseksuele man die dit soort dingen verheerlijkt. Dat komt nogal eens voor. Onder andere een neo-nazi leider in Duitsland begin jaren negentig die aan aids is overleden.

pi_8421919
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom neem jij het zo voor Smit op eigenlijk? Je moet toch toegeven dat zijn manier van denken en werken op zijn minst dubieus is. Of niet?

Neem ik het voor Smit op dan? Hij wordt links en rechts uitgemaakt voor neo-nazi, zelfs en public bij BvD. Ik vind dat hij geen neo-nazi, dus dan ga ik daar tegenin.
quote:
Of hij nou neo-nazi is of niet is niet zo interessant. Ik denk dat hij het niet in de leer is maar er wel op een bepaalde manier mee sympathiseert, hij past in dat beeld van een homoseksuele man die dit soort dingen verheerlijkt. Dat komt nogal eens voor. Onder andere een neo-nazi leider in Duitsland begin jaren negentig die aan aids is overleden.
Hm, ik weet niet of zijn geaardheid er echt wat mee te maken heeft eigenlijk. Over het algemeen hebben neo-nazi's het overigens niet zo op homoseksuelen volgens mij.
Het gaat er hier vooral om dat hij neo-nazi wordt genoemd, terwijl hij dat niet is. Dat hij nogal rechts is, dat staat buiten kijf, en dat zal ook vrijwel niemand ontkennen, maar een neo-nazi is hij niet.
pi_8422573
Reactie van Ronald Sörensen op het forum van Leefbaar Rotterdam:
quote:
Ook wij vinden het AEL een verdachte club. Aan de andere kant willen we onze tegenstanders graag in de ogen zien.
De problemen die - met name - vrouwen, homo's en ongelovigen met streng Islamitische elementen hebben, moeten worden opgelost mer behulp van gematigden binnen deze gemeenschap. Derhalve is het niet verstandig de kat in de gordijnen te jagen door te generaliseren. Het gaat ons primair om de problemen in Rotterdam niet meer en niet minder. Michiel wil meer en overlegt dat niet met de rest. Wij kunnen en willen daar geen verantwoordelijkheid meer voor nemen.
C'est tous! Drie slag uit maar in de vierde inning kan je altijd weer een slagbeurt krijgen ! We blijven "on speaking terms" maar nemen geen verantwoordelijkheid voor elkaars doen en laten meer.

bron

pi_8422609
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:39 schreef Kozzmic het volgende:
Reactie van Ronald Sörensen op het forum van Leefbaar Rotterdam:
[..]
Hm, dat komt in grote lijnen toch erg overeen met het theorie-tje dat Hoppe vanmiddag schreef.
pi_8422728
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:40 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Hm, dat komt in grote lijnen toch erg overeen met het theorie-tje dat Hoppe vanmiddag schreef.

Ook wel een erg slap betoog van Sorensen. Dat sterkt de theorie dat LR niet echt levensvatbaar is. Op deze manier werk je jezelf in de nesten. LR
pi_8422821
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ook wel een erg slap betoog van Sorensen. Dat sterkt de theorie dat LR niet echt levensvatbaar is. Op deze manier werk je jezelf in de nesten. LR

Dat slap vind ik wel meevallen, al was het misschien beter geweest als hij Michiel er wat eerder uitgeknikkerd had.
Michiel Smit zal nu in de gemeenteraad wat hete rechtse kastanjes uit het vuur gaan halen voor LR denk ik.
pi_8422834
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Hm, ik weet niet of zijn geaardheid er echt wat mee te maken heeft eigenlijk. Over het algemeen hebben neo-nazi's het overigens niet zo op homoseksuelen volgens mij.
Het gaat er hier vooral om dat hij neo-nazi wordt genoemd, terwijl hij dat niet is. Dat hij nogal rechts is, dat staat buiten kijf, en dat zal ook vrijwel niemand ontkennen, maar een neo-nazi is hij niet.

Maar wat vind je er van dat hij veel in het gezelschap van neo-nazi's is. Niet echt slim toch. Door steeds zo te benadrukken dat hij geen neo-nazi is, wek je op zijn minst de schijn iets bij hem goed te willen praten. Ik denk ook, voor de zoveelste keer, dat hij geen ideologisch neo-nazi is maar wie er zo openlijk mee omgaat en zich er niet van distantieert kan eigenlijk wel bij dat kamp worden ingedeeld.

Veel neo-nazi's zijn juist zelf homo en kicken op de mannelijkheid, de symbolen en de vermeende kameraadschap. Daar zitten weer hele theorieen achter waar ik je niet mee zal vermoeien.

pi_8422987
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar wat vind je er van dat hij veel in het gezelschap van neo-nazi's is. Niet echt slim toch. Door steeds zo te benadrukken dat hij geen neo-nazi is, wek je op zijn minst de schijn iets bij hem goed te willen praten. Ik denk ook, voor de zoveelste keer, dat hij geen ideologisch neo-nazi is maar wie er zo openlijk mee omgaat en zich er niet van distantieert kan eigenlijk wel bij dat kamp worden ingedeeld.

Veel neo-nazi's zijn juist zelf homo en kicken op de mannelijkheid, de symbolen en de vermeende kameraadschap. Daar zitten weer hele theorieen achter waar ik je niet mee zal vermoeien.

Wat is volgens jou een neo-nazi en wat is het verschil tussen 'gewoon' extreem-rechts en nazi-extreem-rechts? Voor mij is een neo-nazi iemand die openlijk dweept met het nazi-regime en de idealen van Hitler c.s. Het superieur vinden van het blanke ras, dat soort dingen. Voor het neo-nazi-predikaat in Nederland komen wat mij betreft met name in aanmerking de NVU, Joop Glimmerveen, de Zwarte Weduwe en enkele voormalige CP86-ers (Freling, etc). Volgens mij geen figuren waarmee Smit gezien is, laat staan dat hij dat soort ideeën verkondigt.

Of bedoel je zijn posts op het Stormfrontforum?

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 11-02-2003 22:12]

pi_8422991
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 21:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Verkeerd hij veel in het gezelschap van neo-nazi's dan? Ik ken zijn vriendenkring niet, en weet (en wil ook niet weten) wat hij in zijn vrije tijd allemaal uitspookt, maar ik neem aan dat je doelt op zijn aanwezigheid op Stormfront. Die aanwezigheid is schromelijk overdreven. Men deed het voor alsof hij een drijvend figuur was op Stormfront, in werkelijkheid was hij er slechts sporadisch actief. Natuurlijk kun je als gemeenteraadslid beter niet discussiëren of "uitlokken" zoals Michiel het noemt op dat soort sites, maar hij heeft er, geloof ik, 12 keer gepost, waarvan veelal nieuwsdumps. Niet echt een valabele reden dus om hem een neo-nazi te noemen.
Dat ik steeds benadruk dat hij geen neo-nazi is komt simpelweg vanwege het feit dat ik hem geen neo-nazi vind. Volgens mij heeft hij ook wel verweer geleverd tegen Kafka, en anders heeft Winny dat voor hem wel gedaan. Michiel Smit is zeker extreem te noemen op bepaalde gebieden, maar een neo-nazi is hij niet. Tussen rechts, vrij rechts, extreem-rechts en neo-nazi zitten grote verschillen, helaas ziet de massa dat meestal niet zo.
quote:
Dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Maar goed, ik ben niet echt heel erg goed thuis in die kringen dus het fijne weet ik er ook niet van. Die theoriën mag je hier best spuien overigens, ben wel benieuwd.
pi_8423422
Als je op Stormfront post dan post je op een openlijk neo-nazistisch forum, wat niet wil zeggen dat je een neo-nazi bent. Maar wel dat je er iets mee hebt c.q. er geen afstand van neemt. Het is niet zo interessant verder maar feit blijft dat hij zich in foute kringen begeeft en zelf het verschil tussen alle rechtse schakeringen niet zo ziet.

Zit het jou niet vooral dwars Cherry dat Kafka zich er mee bemoeide?

pi_8423509
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 22:10 schreef SCH het volgende:
Als je op Stormfront post dan post je op een openlijk neo-nazistisch forum, wat niet wil zeggen dat je een neo-nazi bent. Maar wel dat je er iets mee hebt c.q. er geen afstand van neemt. Het is niet zo interessant verder maar feit blijft dat hij zich in foute kringen begeeft en zelf het verschil tussen alle rechtse schakeringen niet zo ziet.

Zit het jou niet vooral dwars Cherry dat Kafka zich er mee bemoeide?

Zo kort door de bocht wil ik het niet stellen, maar feit is dat je als gemeenteraadslid beter niet op Stormfront kunt posten.

Kafka overdrijft erg vind ik, en ik vind het jammer dat Nova er aan meewerkt om die laster te verspreiden. Benieuwd of Smit en De Jong dat proces tegen Kafka doorzetten. Naar verluid zit Kafka krap bij kas, dus ze zijn kapot te procederen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')