abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208798143
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 20:16 schreef Anonyappelmous het volgende:
Ongeschreven regel dus dat zoiets souverein moest blijven
Tussen alle baarlijke nonsens vis ik deze er even uit zonder daarmee de suggestie te wekken dat er tegen de rest niets in te brengen is.
Maar uit vrije wil je aansluiten bij bepaalde groepen, allianties en verbanden en je daar desgewenst ook weer van kunnen losmaken. Dat is zo ongeveer de kern van soevereiniteit. Er is maar een partij die Oekraïne dat wil ontnemen, en dat is niet het westen.
zie email 27 oktober
pi_208798149
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:37 schreef ems. het volgende:
Misschien kunnen wij alvast preventief Overijssel inleveren aan Rusland om in de toekomst veilig te zijn.
Zeg.
zie email 27 oktober
  maandag 17 april 2023 @ 07:38:01 #103
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_208798439
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 01:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeg.
Ja, doe dan Groningen aan Thierry geven voor Forumland en sta dat dan af aan Rusland. Twee problemen opgelost: Thierry en aardbevingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_208798450
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:08 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
En dat WEF de touwtjes indirect in handen heeft is gewoon waar. En de agenda punten van WEF ben ik het simpelweg niet mee eens. Dan kom je al gauw uit op fvd.
Dit draadje geeft heel goed aan wat het WEF is (het is een hele serie tweets, even op klikken):

twitter

En nee, het is dus geen club die indirect de wereld regeert, het is een bijeenkomst waar mensen vooral heen gaan om te netwerken. Als het één of andere wereldregering was, zouden ze het wel veel subtieler doen.

En sowieso: zelfs de meest geheime plannen lekken altijd uitals meer dan 3 mensen er van weten. Complotten of wereldregeringen geheim houden lukt echt niet. Het WEF is echt niet meer dan een praatgroep.

Maar zelfs al ben je tegen de 'agenda' van het WEF, dan nog is stemmen op iemand die zegt dat de wereld wordt geregeerd door reptielen, dat we nooit op de maan zijn geweest, dat de aanslag op de Twin Towers door de VS is gedaan, dat vaccineren schadelijk is, die de holocaust bagatelliseert en dat de EU bewust aan homeopatische verdunning doet nogal een grote stap. Of op een partij waarbij een kamerlid oproept de Tweede Kamer te bestormen. Of waar geïnsinueerd wordt dat ministers spionnen zijn. Of dat er tribunalen moeten komen.
Zelfs al ben tegen de 'agenda' van het WEF, dan zijn er wel minder idiote, betere en geloofwaardigere partijen te vinden. Alleen WEF roepen praat voor mij niet goed dat je op zo'n gevaarlijke idioot stemt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 17 april 2023 @ 07:54:08 #105
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_208798489
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 22:07 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Volgens westerse (terechte) normen en waarden mag Oekraine dat zelf beslissen, ja. Maar als er een serie moordenaar naast je woont die ook nog eens je ex is, zou ik toch een iets minder flirten met het westen. De navo heeft zich compleet in Oekraine gemengd, daar valt echt niks aan te ontkennen. En dat was ook niet de afspraak. Oekraine is genudged richting navo door de navo.
Niet de afspraak volgens wie? En Finland dan? Ook een buurland wat weet waartoe Rusland in staat is en dolgraag lid wil worden van de NAVO. Ook niet volgens afspraak?
Dit, dus.
  maandag 17 april 2023 @ 09:36:13 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208799033
quote:
En dat WEF de touwtjes indirect in handen heeft is gewoon waar. En de agenda punten van WEF ben ik het simpelweg niet mee eens. Dan kom je al gauw uit op fvd.
Het WEF is Donald Trump en zijn vriendjes. Hier wil hij build back better:

En Poetin:

Hier is Philip Morris, waar tijdelijk FvD-kamerlid Ralf Dekker destijds commissaris was die bij het WEF hun plannen voor de toekomst komt uitleggen:

[ Bericht 14% gewijzigd door -XOR- op 17-04-2023 14:41:24 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208799466
quote:

[..]
Ik zie ook echt de globalisten steeds verder groeien en ik ben zelf meer een libertarier...
Veel globalistischer dan libertariërs (die willen de nationale overheden afschaffen en anarchokapitalisme invoeren) zul je ze trouwens nergens vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_208799609
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2023 19:40 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Klopt, het WEF streeft die ook naar. Sterker nog, waarschijnlijk is die er al maar het is de schijn van niet. Kijk... jij gelooft de theorie niet, nou prima, andere mensen wel. Doe gewoon chill erover. Naast fvd zijn er genoeg mensen die ook inzien dat er een globalisten agenda is.
Ik snap het even niet. Jij bent tegen globalisten, maar zegt zelf een beetje libertarisch te zijn :?
Wat denk je dat globalisten zijn? Wie denk je dat alle overheden sturen met miljarden en miljarden aan lobbygeld? Grote bedrijven, die reguleringen en lastige grenzen wegwillen. Op weg naar hun libertarische droomwereld waarin overheden zwak zijn en in dienst staan van de walmarts en amazons van deze wereld. En jij? Voetvolk zonder sociale zekerheden. En kleine middenstanders kansloos tegen het grote geld.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208800404
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 09:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het WEF is Donald Trump en zijn vriendjes. Hier wil hij build back better:

En Poetin:

Hier is Paul Morris, waar tijdelijk FvD-kamerlid Ralf Dekker destijds commissaris was die bij het WEF hun plannen voor de toekomst komt uitleggen:

Wie zegt dat ik Trump of Poetin wel vertrouw?
pi_208800416
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 10:52 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik snap het even niet. Jij bent tegen globalisten, maar zegt zelf een beetje libertarisch te zijn :?
Wat denk je dat globalisten zijn? Wie denk je dat alle overheden sturen met miljarden en miljarden aan lobbygeld? Grote bedrijven, die reguleringen en lastige grenzen wegwillen. Op weg naar hun libertarische droomwereld waarin overheden zwak zijn en in dienst staan van de walmarts en amazons van deze wereld. En jij? Voetvolk zonder sociale zekerheden. En kleine middenstanders kansloos tegen het grote geld.
In een libertarische droomwereld is alles juist lekker lokaal.
  maandag 17 april 2023 @ 12:47:13 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208800583
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:23 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Dat is dan even naief als iemand die denkt dat in een communistische wereld iedereen gelukkig zal zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208800674
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 12:23 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Nee, in een libertarische droomwereld bestaan er geen grenzen en dus ook geen lokaal. Ik geloof niet dat je doorhebt wat libertarisme betekent en ben je gewoon anti-globalistisch (iets totaal anders).

Maar goed, ik snap het heel goed dat er mensen zijn die tegen centralisatie zijn en zeker tegen meer macht naar de EU. Maar dan hoef je nog steeds geen FvD te stemmen, er zijn dan ook partijen waarvan de partijleider (die ook nog eens 100% van de macht heeft bij FvD, altijd een slecht idee) niet helemaal gek is geworden en allerlei feiten ontkent.

SP is bijvoorbeeld ook niet globalistisch. En de SGP is bijvoorbeeld ook conservatief.
pi_208800953
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, in een libertarische droomwereld bestaan er geen grenzen en dus ook geen lokaal. Ik geloof niet dat je doorhebt wat libertarisme betekent en ben je gewoon anti-globalistisch (iets totaal anders).

Maar goed, ik snap het heel goed dat er mensen zijn die tegen centralisatie zijn en zeker tegen meer macht naar de EU. Maar dan hoef je nog steeds geen FvD te stemmen, er zijn dan ook partijen waarvan de partijleider (die ook nog eens 100% van de macht heeft bij FvD, altijd een slecht idee) niet helemaal gek is geworden en allerlei feiten ontkent.

SP is bijvoorbeeld ook niet globalistisch. En de SGP is bijvoorbeeld ook conservatief.
Er is niet één vast handboek wat libertarisme is... wat het wel is, is dat de overheid minder invloed heeft op de mensen, vrijheid. Maar goed... waar waren de SP en SGP tijdens de corona tijd dan? En vele andere moties die zij niet steunen? Hun zijn veel te soft joh.
pi_208801050
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:24 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Er is niet één vast handboek wat libertarisme is... wat het wel is, is dat de overheid minder invloed heeft op de mensen, vrijheid. Maar goed... waar waren de SP en SGP tijdens de corona tijd dan? En vele andere moties die zij niet steunen? Hun zijn veel te soft joh.
Oh, dus omdat ze niet mee gingen met Baudet die het (volgens zijn eigen woorden) niet erg zou vinden als er miljoenen doden zouden vallen door corona, zijn ze te soft? Tja, als jij het corona standpunt van FvD een aanbeveling vindt, hoor je inderdaad bij die complothoekpartij.
pi_208801243
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oh, dus omdat ze niet mee gingen met Baudet die het (volgens zijn eigen woorden) niet erg zou vinden als er miljoenen doden zouden vallen door corona, zijn ze te soft? Tja, als jij het corona standpunt van FvD een aanbeveling vindt, hoor je inderdaad bij die complothoekpartij.
Ik vond corona zwaar overtroffen inderdaad. Enkel risico voor kleine groep mensen. De lockdowns hadden geen zin. Ik ben voor zelf antistoffen opbouwen. Maar er zijn zoveel standpunten die SP niet steunen die ik wel steun, dusja. Kinderachtig het gelijk complot te noemen. Kijk eens even naar deze video bijvoorbeeld, allemaal wetenschappers en experts die een andere mening hebben over corona.

Wat de overheid/mainstream media doet is om kritische geluiden te koppelen aan 'achterlijke complotdenkers', zodat mensen niet meer kritische geluiden gaan vertonen want dan horen ze bij hen. Echt dom dat mensen daar in trappen, het is zo evident.
pi_208801323
quote:
Wat heeft dit betoog met dhr Baudet's gedrag te maken? Voor corona hebben we andere topics op FOK!.
pi_208801517
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat heeft dit betoog met dhr Baudet's gedrag te maken? Voor corona hebben we andere topics op FOK!.
Dan moet je ff teruglezen.
pi_208802135
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 14:16 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Dan moet je ff teruglezen.
Zoek het eens op. Just saying follow the money.
Kijk eens naar de geldstromen van Rusland naar de FvD.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208802327
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:54 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Kinderachtig het gelijk complot te noemen. Kijk eens even naar deze video bijvoorbeeld, allemaal wetenschappers en experts die een andere mening hebben over corona.
Niks experts, alleen een stel figuren uit de complothoek. Dat is niet kinderachtig: figuren die doen alsof 9/11 door Amerika is uitgevoerd, die denken dat het WEF de wereld regeert of dat de mens nooit op de maan is geweest, daar past nou eenmaal alleen maar die term bij. Dan zit je in de complothoek.
pi_208802638
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 15:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niks experts, alleen een stel figuren uit de complothoek. Dat is niet kinderachtig: figuren die doen alsof 9/11 door Amerika is uitgevoerd, die denken dat het WEF de wereld regeert of dat de mens nooit op de maan is geweest, daar past nou eenmaal alleen maar die term bij. Dan zit je in de complothoek.
Oké, prima, dan noem je dat zo. Maar het zijn wel experts en wetenschappers. En naast deze video zijn er talloze voorbeelden van kritische denkers dus met goede argumenten andere perspectieven boden aan het corona debat. Maar inderdaad dit topic is daar niet voor zoals de moderator zei.
pi_208802645
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zoek het eens op. Just saying follow the money.
Kijk eens naar de geldstromen van Rusland naar de FvD.
Bewijs eens dat Rusland inderdaad geld geeft aan fvd? Kun je niet.
pi_208802690
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Bron is Nicky Pouw-Verweij

en deze.. ook uit de brief van Pouw-Verweij
pi_208802718
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 15:56 schreef Anonyappelmous het volgende:

[..]
Bewijs eens dat Rusland inderdaad geld geeft aan fvd? Kun je niet.
Baudet die zogenaamd zo voor vrede is, noemde ook de oorlog in Oekraine een van de meest hoopvolle dingen in zijn leven. Die twee dingen lijken voor elke kritische denker compleet haaks op elkaar te staan. Hoe verenig jij dat?
pi_208802727
quote:
Geloof er niks van dat hij dat letterlijk zo heeft bedoeld, natuurlijk niet. Sowieso vind ik die Nicky pas een slinks, gemeen persoon.
pi_208802758
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2023 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Baudet die zogenaamd zo voor vrede is, noemde ook de oorlog in Oekraine een van de meest hoopvolle dingen in zijn leven. Die twee dingen lijken voor elke kritische denker compleet haaks op elkaar te staan. Hoe verenig jij dat?
Wat heeft dat te maken met geld krijgen? Ik moet eerlijk zeggen dat dit het enige punt is waar ik moeite heb met fvd. Maar gelukkig zijn wij in Nederland en niet in Oekraine-Rusland. Dit valt onder z'n flapuitingen. Vraag het hem zelf zou ik zeggen, hoe hij dat precies bedoelde. Vaak zegt hij dingen cryptisch. Wel voorbarig gelijk uit te gaan van dat hij blij is met de oorlog. Hij praat vaak met dubbele betekenis... want stel je ziet deze oorlog als een soort oorlog tegen het globalisme, dan kan hieruit dan wellicht een verschuiving ontstaan of zullen zij ontmaskerd worden, je weet het niet. Dat kan hij als hoopvol zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')