En wat doen we met de 'uberdemocraten' die andere partijen willen verbieden?quote:
Welnee. Antifa bestaat niet eens.quote:Op maandag 26 juni 2023 10:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uh?
Zit Antifa hier niet achter dan?
Nou, wat ik zei dus.quote:
Wat bedoel je met dat Antifa niet bestaat. Wie zijn dat dan, die zich zo noemen?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou, wat ik zei dus.
Dat hele bootincident kun je zien als een ironische persiflage.
Wat een raar frame van dit overleg met bijvoorbeeld Hirsch Balin en de AIVD. Met trouwens ook Cliteur.quote:
Hoe de Telegraaf steeds hun eigen nieuws verzint blijft me verbazen. Ik zou op die manier eerder voor een verbod op de Telegraaf zijn (verspreider van nepnieuws) dan op FvD...quote:De democratie is kwetsbaar voor antidemocratisch gedachtegoed en behoeft bescherming. Het doel van dit rondetafelgesprek is om grip te krijgen op het weerbaar houden van de democratie, en de vragen te beantwoorden wat we daarvoor moeten doen en hoe we dat kunnen doen.
Deze algemene probleemstelling wordt gespecificeerd in de volgende deelvragen:
- Wat is een weerbare democratie? Welke dreigingen zijn er voor de weerbare democratie? Waarom is dat nu een probleem?
- Wanneer komt de democratie in gevaar? Waarin schuilt het gevaar voor de democratie?
- Welke groepen vormen een dreiging? Hoe groot? Wat zijn de trends? Wat zijn de achtergronden van die groepen? Waarom en wanneer zijn mensen vatbaar voor ondemocratisch gedachtegoed? En wat doe je eraan om die mensen weer terug te krijgen?
- Welke waarborgen zijn er en welke waarborgen ontbreken nu?
Het is wel ranzig dat de FvD op twitter doet of dat er inderdaad een besluit zal worden besloten of de FvD verboden moet worden of niet, terwijl ze prima weten waar het gesprek over zal gaanquote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een raar frame van dit overleg met bijvoorbeeld Hirsch Balin en de AIVD. Met trouwens ook Cliteur.
Ze gaan overleggen over hoe het komt dat een deel van de mensen ontvankelijk zijn voor complotten en dat een iets groter deel van de mensen de mensen van nature lijkt te wantrouwen. Daarbij zit ook het onderdeeltje van de Wwp dat partijen als nucleaire optie verboden kunnen worden, daar willen ze de experts ook over horen. Ze gaan niet praten over een verbod op FvD.
Zie hier het gesprek waar het om gaat: https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2023A03067
Van Houwelingen en Baudet zijn ook gewoon aanwezig.
Dit is het onderwerp:
[..]
Hoe de Telegraaf steeds hun eigen nieuws verzint blijft me verbazen. Ik zou op die manier eerder voor een verbod op de Telegraaf zijn (verspreider van nepnieuws) dan op FvD...
Het kan er natuurlijk (hopelijk) wel een gevolg van zijn.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel ranzig dat de FvD op twitter doet of dat er inderdaad een besluit zal worden besloten of de FvD verboden moet worden of niet, terwijl ze prima weten waar het gesprek over zal gaan
Ik denk zelf dat antifa een fascistische hallucinatie is. Net zoiets als het Joodsche Complot, een kwaadaardig delirium.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 16:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat bedoel je met dat Antifa niet bestaat. Wie zijn dat dan, die zich zo noemen?
Antifa heeft geen leiders, geen aansturing, geen hoofdkantoor. Wat dat betreft bestaat de organisatie "antifa" niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 20:11 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik denk zelf dat antifa een fascistische hallucinatie is. Net zoiets als het Joodsche Complot, een kwaadaardig delirium.
Maar ieder weldenkend wezen is toch tegen fascisten, behalve... fascisten zelf?quote:Op dinsdag 27 juni 2023 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Antifa heeft geen leiders, geen aansturing, geen hoofdkantoor. Wat dat betreft bestaat de organisatie "antifa" niet.
Het is meer een leus waar mensen zich onder kunnen verzamelen, een soort strijdkreet. Dat mensen de naam antifa daar voor gebruiken is wel zeker, er zijn mensen die hun betogingen zo noemen. Dat zijn mensen die tegen extreem-rechts en vaak ook tegen kapitalisme zijn.
We hebben in Nederland wel de AFA: https://afanederland.org/
Net iets andere naam, maar grotendeels wel hetzelfde gedachtegoed. En ook zonder hoofdkantoor of leiding. Maar wel ook met geweld en/of het slopen van andermans of publiek eigendom bij betogingen.
AFA is volgens de AIVD geweldadig.quote:Op woensdag 28 juni 2023 04:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar ieder weldenkend wezen is toch tegen fascisten, behalve... fascisten zelf?
Die zogenaamde gewelddadigheid van antifa lijkt me bij uitstek een false flag-verzinsel uit de grote hoge hoed van fascistische bewegingen, waar FvD ook deel van uitmaakt.
Het zijn dan waarschijnlijk rechtse infiltranten die het geweld uitlokken.quote:
Wat een onzin. Nee, zowel aan de rechterflank als aan de linkerflink zitten helaas idioten die geweld niet schuwen. De AFA staat bekend als geweldadig: https://www.aivd.nl/actue(...)rgemeesters-over-afaquote:Op woensdag 28 juni 2023 07:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zijn dan waarschijnlijk rechtse infiltranten die het geweld uitlokken.
Ik denk juist ook dat dit soort idioterie in ons politieke systeem nog relatief goed wordt ingekapseld. Doordat we geen de facto tweepartijenstelsel kennen zoals in veel andere landen maar proportionele vertegenwoordiging zakken dit soort partijen al snel af naar de marge als ze zich al te idioot gaan gedragen zoals een Baudet ook heeft bewezen.quote:Op dinsdag 20 juni 2023 12:49 schreef Barbusse het volgende:
Baudet is natuurlijk een onvervalste racist en een complete wap, maar z'n politieke partij verbieden gaat me echt te ver. Laat hem maar lekker door z'n eigen boreaalse ijs zakken.
Het grote gevaar schuilt natuurlijk op rechts.quote:Op woensdag 28 juni 2023 08:51 schreef Hanca het volgende:
Wat een onzin. Nee, zowel aan de rechterflank als aan de linkerflink zitten helaas idioten die geweld niet schuwen. De AFA staat bekend als geweldadig: https://www.aivd.nl/actue(...)rgemeesters-over-afa
Jammer dat het minimale aantal leden dat een motie moet ondersteunen is afgeschaft...quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |