Ik was toch niet weg!quote:
Slaat nergens op natuurlijk. Het is en blijft zijn eigen fout, net als die van Gasly. Zonder rode vlag had hij niet zo zwaar gestraft geweest als nu, maar dan had Alonso ook niet op het podium gestaan dankzij Sainz' actie.quote:
Gasly is imho een compleet andere situatie.quote:Op vrijdag 7 april 2023 08:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Slaat nergens op natuurlijk. Het is en blijft zijn eigen fout, net als die van Gasly. Zonder rode vlag had hij niet zo zwaar gestraft geweest als nu, maar dan had Alonso ook niet op het podium gestaan dankzij Sainz' actie.
Het enige waar ze het op kunnen gooien is dat Gasly Sargeant ook niet bestraft werd. En de stewards moeten zich toch eens achter de oren gaan krabben waarom ze in de eerste 3 races er zélf weer een zooi van maken
Lijkt me kansloos, het is gewoon een lullige samenloop dat 5 seconden nu zoveel plekken kostten.quote:
De baan op komen en dan naar de racelijn gaan terwijl er sneller verkeer aan komt, daarmee een ongeluk maken. Andere situatie, eveneens een rijdersfout.quote:Op vrijdag 7 april 2023 09:05 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gasly is imho een compleet andere situatie.
Dat "Hamilton zero points" ertussen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
Wie wil weten hoeveel strafpunten elke coureur heeft, wanneer punten verlopen en waar ze voor uitgedeeld zijn: gpfans
Die zat ook ooit op 10, toen werd er net zoals nu heel erg gerektquote:
Toen zijn ze reprimandes gaan uitdelen, een straf zonder strafpunten. En toe hij er daar ook 3 van had, hebben ze ingesteld dat je pas bij 5 reprimandes een race aan de kant mag zittenquote:Op vrijdag 7 april 2023 11:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die zat ook ooit op 10, toen werd er net zoals nu heel erg gerekt
Zou me niks verbazen als ze het heel stiekem opzij schuiven dit systeem. Ze gaan Gasly echt geen raceban aannaaien.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toen zijn ze reprimandes gaan uitdelen, een straf zonder strafpunten. En toe hij er daar ook 3 van had, hebben ze ingesteld dat je pas bij 5 reprimandes een race aan de kant mag zitten
Ik heb de onboard van Ocon nog eens bekeken en kan me de beslissing van de stewards wel voorstellen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
De baan op komen en dan naar de racelijn gaan terwijl er sneller verkeer aan komt, daarmee een ongeluk maken. Andere situatie, eveneens een rijdersfout.
Begin 2021 stond hij op 8 en Max 0quote:
Hij had er geen 3, maar 2. Anders had hij al een gridstraf gehad hiervoor (geen race ban). Het jaar erop is dat inderdaad opgerekt naar 5.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toen zijn ze reprimandes gaan uitdelen, een straf zonder strafpunten. En toe hij er daar ook 3 van had, hebben ze ingesteld dat je pas bij 5 reprimandes een race aan de kant mag zitten
Ik heb die onboard ook gezien (volgens mij zelfs hier gepostquote:Op vrijdag 7 april 2023 12:51 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb de onboard van Ocon nog eens bekeken en kan me de beslissing van de stewards wel voorstellen.
Gasly is al op de baan voordat Ocon er überhaupt met een wiel naast zit (dus geen unsafe rejoin) en gaat daarna nog eens naar rechts om zich op te lijnen voor de bocht naar links. Op dat moment wil Ocon er rechts langs en haken de wielen in elkaar. Er was echter nog wat ruimte rechts voor Ocon om dat misschien te voorkomen. Dus beide imho deels schuld. En als er niet iemand 'wholly to blame' is, wordt er bij een eerste ronde incident geen straf uitgedeeld.
In het geval Sainz was hij volledig schuld en dus een terechte straf imho.
Klopt inderdaad, hij had er 2, zou zijn derde krijgen (nav de laatste race) en toen is dat "plots" naar 5 verruimd voor het jaar erna. Erg apart dat er 1 coureur met zoveel weg kan komen in 1 seizoen en ze er zelfs regels voor aanpassen om maar niet te hoeven straffen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij had er geen 3, maar 2. Anders had hij al een gridstraf gehad hiervoor (geen race ban). Het jaar erop is dat inderdaad opgerekt naar 5.
ik vind dat systeem van die strafpunten altijd waardeloos omdat het een illusie is, niemand had ooit een race straf te pakken, nu net Gasly wel, terwijl ik het helemaal geen gevaarlijke of roekeloze coureur vind.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:56 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben voor het strikt naleven van regels en altijd hetzelfde doen. Dus Sainz maakt een fout en krijgt straf. Gasly maakt alweer (en nu een grove) fout en verdient een straf
Bij Gasly wordt gekeken naar het gevolg van een straf en dan zien ze dat hij een race op de bank moet zitten. Tsja, lullig. Ook al waren zijn fouten wat hem tien punten heeft gekost niet allemaal ernstig, het systeem moet gevolgd of anders aangepast worden
Sainz heeft nu de pech dat deze lullig overtreding hem punten kost. Dat hoort erbij.
Sargeant had ook een straf verdiend en dat dit niet onderzocht is, is een fout. Mag geen invloed hebben op andere (potentiële) overtredingen.
Wie wil weten hoeveel strafpunten elke coureur heeft, wanneer punten verlopen en waar ze voor uitgedeeld zijn: gpfans
Wel eens ja, een tijdstraf of een gridstraf voor de volgende race heeft misschien meer effect.quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind dat systeem van die strafpunten altijd waardeloos omdat het een illusie is, niemand had ooit een race straf te pakken, nu net Gasly wel, terwijl ik het helemaal geen gevaarlijke of roekeloze coureur vind.
De coureurs die wel roekeloos of gevaarlijk waren, werden niet door dit systeem gepakt.
Dan mag Doohan debuteren. Driftend door de bochten.quote:Op vrijdag 7 april 2023 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als ze het heel stiekem opzij schuiven dit systeem. Ze gaan Gasly echt geen raceban aannaaien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |