quote:Passenger train slams into crane and derails in the Netherlands, killing 1 and injuring 19
Anwar is playing Superman in traincrash Voorschoten.
https://www.cbsnews.com/n(...)rane-death-injuries/
Het is volgens mij nog niet genoemd, maar ik denk dat het ook iets met zijn reputatie te maken heeft. De populariteit van het koningshuis is met de corona en nog een paar dingetjes nogal een tikkie beschadigd. Daar is zelfs een meting op uitgevoerd en de uitslag daarvan was best wel beroerd. De conclusie was dat het koningshuis te weinig betrokken was met wat er in de samenleving gebeurt; de afstand was te groot. Denk aan hun vakantie in Griekenland terwijl het hele land hier op slot ging.quote:Op dinsdag 4 april 2023 21:59 schreef Sjoerd102 het volgende:
Pure vraag uit interesse: waarom komt iemand van het koningshuis dit (helaas) dodelijke treinongeval bezoeken.
Terwijl dit bij bv het treinongeluk in Roermond (20 maart 2003) of het treinongeval bij Dalfsen (23 februari 2016) niet het geval was?
Dat is een railinzetplaats, waar bijvoorbeeld voertuigen ten behoeve van werkzaamheden in en uit het spoor kunnen worden geplaatst.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:14 schreef ACT-F het volgende:
Een goede chronologische analyse:
https://www.volkskrant.nl(...)vol-vragen~b33d3162/
Het viel me op de luchtfoto's ook op dat er een dienstoversteekplaats is op de plek waar het ongeluk gebeurd is. Misschien stak de kraan gewoon over en heeft daarbij de goederentrein niet zien aankomen.
Dan is het dus mogelijk dat die Krol op dat moment bezig was om op het spoor te komen of het spoor te verlaten. Maar ik zou dan toch verwachten dat het baanvak daarvoor afgesloten wordt?quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is een railinzetplaats, waar bijvoorbeeld voertuigen ten behoeve van werkzaamheden in en uit het spoor kunnen worden geplaatst.
Bovendien is het bijna in zijn oude achtertuin. Kleine moeite om even te kijken, zeker met zo’n ravage en toch zo veel gewonden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:16 schreef ems. het volgende:
Ja of het komt gewoon zo uit. Het is niet alsof hij verplicht aanwezig moet zijn bij elke 'ramp'. Zeker niet als er, met alle respect, maar 1 dode valt.
Dat zou je zeggen, maar ik denk dat het nog een behoorlijke operatie is om even zo'n ongepland tripje te maken in verband met beveiliging. Ik vind het best knap dat ze dat dezelfde dag nog, gewoon even in kunnen plannen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:38 schreef Magister_Artium het volgende:
Bovendien is het bijna in zijn oude achtertuin. Kleine moeite om even te kijken, zeker met zo’n ravage en toch zo veel gewonden.
Ik heb ooit van een oud-persoonsbeveiliger geleerd dat juist onvoorziene dingen qua veiligheid relatief makkelijk zijn. Je tegenstander weet het immers ook niet en heeft zich er ook niet op kunnen voorbereiden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat zou je zeggen, maar ik denk dat het nog een behoorlijke operatie is om even zo'n ongepland tripje te maken in verband met beveiliging. Ik vind het best knap dat ze dat dezelfde dag nog, gewoon even in kunnen plannen.
Op de fotos is te zien dat de linker voorkant van de goederentrein meer schade heeft. Lijkt er op dat de kraan net overstak, geraakt is, en op het spoor ernaast is geduwd voor de intercity.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:14 schreef ACT-F het volgende:
Een goede chronologische analyse:
https://www.volkskrant.nl(...)vol-vragen~b33d3162/
Het viel me op de luchtfoto's ook op dat er een dienstoversteekplaats is op de plek waar het ongeluk gebeurd is. Misschien stak de kraan gewoon over en heeft daarbij de goederentrein niet zien aankomen.
Dat weet ik niet. Ik heb geen ervaring met werkzaamheden waarbij niet alle sporen tegelijk buiten dienst zijn.quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dan is het dus mogelijk dat die Krol op dat moment bezig was om op het spoor te komen of het spoor te verlaten. Maar ik zou dan toch verwachten dat het baanvak daarvoor afgesloten wordt?
Terug op de rails takelen en afvoeren lijkt mij. Hou het maar zo 'simpel' mogelijk zou ik zeggen.quote:Op woensdag 5 april 2023 00:32 schreef ACT-F het volgende:
Ik vraag me af hoe ze die trein gaan bergen, want dat zet je ook niet even achterop een vrachtwagen. Misschien ter plekke in stukken snijden?
Die trein kan denk ik niet meer rijden met al dat verwrongen staal.quote:Op woensdag 5 april 2023 00:52 schreef Tengano het volgende:
[..]
Terug op de rails takelen en afvoeren lijkt mij. Hou het maar zo 'simpel' mogelijk zou ik zeggen.
Hij lijkt wat te krom om veilig per spoor te vervoeren. Er mist ook een draaistel trouwens. Hij zal wel op diepladers gaan, dat hebben ze in Dalfsen en Winsum ook gedaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 08:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die trein kan denk ik niet meer rijden met al dat verwrongen staal.
Heb je daar ergens (op internet) een foto van hoe zo'n compleet treinstel op diepladers ligt?quote:Op woensdag 5 april 2023 08:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Hij lijkt wat te krom om veilig per spoor te vervoeren. Er mist ook een draaistel trouwens. Hij zal wel op diepladers gaan, dat hebben ze in Dalfsen en Winsum ook gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |