Gewoon in de kroeg, van de uni of af en toe 'het dagelijks leven'quote:
Ik geef datingapps nergens de schuld van maar ik stip slechts aan dat de poel om uit te kiezen voor vrouwen extreem vergroot is en dat was 'in de tijd van de neanderthalers' niet het geval.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:57 schreef RM-rf het volgende:
Ga je nu dating-apps nu de schuld geven van een realiteit die al sinds de neanderthalers hetzelfde is?
Sexuele voorplanting is gebaseerd op een concurrentiestrijd, waarin er meer succesvollen zijn en ook sommige die dat minder hebben
Ik kom als 33'er niet meer wekelijks, of maandelijks in de kroeg. Laat staan op de uni. En het dagelijks leven... Tsja, dan had het nog een tijd geduurd denk ik. Ik ben blij met de datingapp waar ik m'n vriendin via heb leren kennen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:58 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Gewoon in de kroeg, van de uni of af en toe 'het dagelijks leven'![]()
Heb overigens al een tijdje een vriendin nu dus voor mij is het minder relevant.
Ze woonde in hetzelfde studentencomplex, deed haar Erasmus op de uni hier in Zweden (ik studeer hier fulltime).quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kom als 33'er niet meer wekelijks, of maandelijks in de kroeg. Laat staan op de uni. En het dagelijks leven... Tsja, dan had het nog een tijd geduurd denk ik. Ik ben blij met de datingapp waar ik m'n vriendin via heb leren kennen.
Hoe heb jij je vriendin ontmoet?
Ja dat heb ik ook haha, gelukkig heb ik een goed sociaal leven en ontmoet ik mijn vriendinnetjes en hook-ups gewoon in het echte leven.quote:Op dinsdag 4 april 2023 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
Vroeger zat ik op online datingites zoals ondeugend daten, alternatief daten, lexa en dat soort shit. Geregeld succes want een paar leuke foto's.
In het Tinder tijdperk kan ik het vergeten want ik heb een hekel aan foto's en al die telefoon selfies etc.
Dus ik moet maar naar de kroeg/club/festival.
Heb medelijden met mannen die puur aangewezen zijn op die smartphone apps en moeten concurreren met (volgens de fotocollage) avonturiers, bergbeklimmers, en Brad Pitt lookalikes.
Misschien is je normale taal inderdaad minder aantrekkelijk dan je lichaamstaal.quote:Op dinsdag 4 april 2023 21:10 schreef realnice11 het volgende:
Geen idee waarom maar in cafe kan ik nog wel een date krijgen, maar op tinder etc etc met geen mogelijkheid , was omdat ik cafe nog mn lichaams taal kan gebruiken en op het web niet?
Dat is niet pet definitie onwaar ofzo. Er bestaan sociale constructen die ons gedrag in de maatschappij veranderen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:57 schreef RM-rf het volgende:
Ga je nu dating-apps nu de schuld geven van een realiteit die al sinds de neanderthalers hetzelfde is?
ja en dan sta je ook voor ze, op foto's is het allemaal zo afstandelijk en dan hebben ze ook 'alle' keus, in het echte leven is er gewoon maar een beperkt aantal mannen beschikbaar die je dan ook nog toevallig moeten aanspreken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 21:10 schreef realnice11 het volgende:
Geen idee waarom maar in cafe kan ik nog wel een date krijgen, maar op tinder etc etc met geen mogelijkheid , was omdat ik cafe nog mn lichaams taal kan gebruiken en op het web niet?
Kleine theorie van mij: Kan het zo zijn dat vrouwen daardoor denken dat ze heel gewild zijn en daardoor arroganter worden in het echt? terwijl mannen dus gwn bijna zonder te kijken alles liken.quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:31 schreef Magica het volgende:
Dat mannen alles liken is echt niet positief voor vrouwen
quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:43 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ha ja in cafe kan je ook galantheid gebruiken als versiertechniek
Ook dat, ik denk dat manieren je een heel eind brengen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:43 schreef realnice11 het volgende:
[..]
Ha ja in cafe kan je ook galantheid gebruiken als versiertechniek
Wel ook fijn om te horen dat voor jou (en nog anderen hier) het wel een goede ontwikkeling is.quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:53 schreef Piger het volgende:
Tuurlijk zit er een soort van haat liefde verhouding in.
Maar ik ben heel realistisch. Ik heb nu in een relatief korte periode grofweg 10 dates gehad.
Zonder die apps, had ik er misschien 2 gehad in een jaar. Puur omdat ik buiten werk beperkt tijd heb om anderen te ontmoeten. En omdat de drempel iemand aan te spreken hoog ligt.
Dan is zo'n app toch ideaal.
Maar je moet even door de shit fase heen. Begrijpen hoe het wereldje werkt. Proberen er niet teveel waarde aan te hechten.
Als je dat niet kan, dan is een app slecht voor je.
Maar als je goed bent in mensen aanspreken buiten de apps om, dan ben je waarschijnlijk nog veel succesvoller.
Wat zou er dan veranderen? En sinds wanneer?quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is niet pet definitie onwaar ofzo. Er bestaan sociale constructen die ons gedrag in de maatschappij veranderen.
kan me niet voorstellen, het werkt ook andere kant op. Elke like is betekenisloos. Want die gast liked iedereen, wat voel je je dan speciaal zegquote:Op dinsdag 4 april 2023 22:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Kleine theorie van mij: Kan het zo zijn dat vrouwen daardoor denken dat ze heel gewild zijn en daardoor arroganter worden in het echt? terwijl mannen dus gwn bijna zonder te kijken alles liken.
Het idee 'een gat is een gat' is inderdaad niet bevorderend. En dat heb je als vrouw helaas al vrij jong door: het gaat niet om jou, het gaat om seks (met wie dan ook).quote:Op dinsdag 4 april 2023 23:29 schreef Magica het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen, het werkt ook andere kant op. Elke like is betekenisloos. Want die gast liked iedereen, wat voel je je dan speciaal zeg
Nee.quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:42 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Kleine theorie van mij: Kan het zo zijn dat vrouwen daardoor denken dat ze heel gewild zijn en daardoor arroganter worden in het echt? terwijl mannen dus gwn bijna zonder te kijken alles liken.
Er is wel een verschil daarom. Bij een date die je al fysiek hebt ontmoet zijn bepaalde zaken al gematcht die online niet te zien zijn. Bijvoorbeeld of je non verbaal klikt of dat je een goed gevoel krijgt van elkaars geur.quote:Op dinsdag 4 april 2023 22:18 schreef ems. het volgende:
Ik vind dat het geen invloed heeft op dates. Uiteindelijk blijft een date een date. En of je die date nou van de werkvloer, club of tinder hebt gehaald heeft verder geen invloed op of het klikt.
Tja, de meeste kerels willen ook het liefste een fotomodel. Beetje hypocriet om dat vrouwen te gaan verwijten.quote:Op dinsdag 4 april 2023 19:00 schreef BaksteenMongool het volgende:
Overigens denk ik dat vrouwen hier net zo goed last van hebben want als zij allen voor de 20% knapste mannen gaan dan levert dat ook voor hen een hoop frustratie en teleurstellingen op.
Dat valt heel erg tegen hoor. Man man man... wat zie ik veel slechte foto's en profielen op Tinder voorbij komenquote:Op woensdag 5 april 2023 08:23 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dus op datingsite worden die al heel snel doorgeklikt, vrouwen zijn iets beter in zichzelf verkopen.
Op het begin van de avond even de 'kamer' scannen, iemand zien die wel interessant lijkt of ook jouw kant opkijkt. Dan regelmatig kijken of er oogcontact is en snel wegkijken, oooeee een glimlach na een uur! Toch even naar wc gaan want dan kom ik vlak langs hem door. Met het teruggaan even kijken en verlegen glimlachen of zelfs een hoi zeggen en zo de hele tijd 'rond elkaar heen dansen' om dan na een tijdje toch een gesprekje aan te knopen.quote:Op woensdag 5 april 2023 00:48 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb nooit een datingapp gebruikt, en ben blij toe. Voordat we datingapps hadden, moest je een random ontmoeting hebben via werk, vrienden, feestje, uitstapje, whatever. En dan was er dus iemand die je opviel, of waarmee je een leuk contact had, en dan moest je meteen handelen.
Vraag je een nummer, vraag je iemand of diegene een keer wat wilt drinken, wat dan ook, maar je moest het wel daar op dat punt doen, want anders was misschien het moment voorbij. En dan moest de andere kant ook nog eens nadenken of die dat ook leuk vond, of de moed op kunnen brengen om je in die directe confrontatie af te wijzen.
En zo'n contact groeide dan, zonder dat je überhaupt iemands achternaam of woon en werksituatie kende, dat moest je allemaal nog maar uitzoeken. Je had niet eens een foto om aan een vriend te laten zien, soms wisten je vrienden pas na tien dates hoe je scharrel er eigenlijk uitzag![]()
Dat spel, dat heb ik altijd onmisbaar gevonden. Dat is verloren bij datingapps, en dat zou ik zelf echt jammer vinden.
Ik heb wel het idee dat het eisenpakket bij mannen qua uiterlijk echt wel lager ligt dan bij vrouwen. Die zijn namelijk vele malen kieskeuriger.quote:Op woensdag 5 april 2023 10:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, de meeste kerels willen ook het liefste een fotomodel. Beetje hypocriet om dat vrouwen te gaan verwijten.
Maar voor het gros van de vrouwen is dat ook niet realistisch dus voor hen werkt het precies hetzelfde.
Mooi verwoord Lenny!quote:Op woensdag 5 april 2023 10:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Op het begin van de avond even de 'kamer' scannen, iemand zien die wel interessant lijkt of ook jouw kant opkijkt. Dan regelmatig kijken of er oogcontact is en snel wegkijken, oooeee een glimlach na een uur! Toch even naar wc gaan want dan kom ik vlak langs hem door. Met het teruggaan even kijken en verlegen glimlachen of zelfs een hoi zeggen en zo de hele tijd 'rond elkaar heen dansen' om dan na een tijdje toch een gesprekje aan te knopen.
Zucht.. Mooie tijden
De 'jacht' van de avond in het echt was net hetgeen het zo mooi maakte als de vangst uiteindelijk binnen was.
DAT heb je allemaal niet op een app. Daar kan diezelfde leuke jongen mss erg slecht op de foto staan en geen enkele match krijgen. Die jongen krijgt ook letterlijk maar max 5 seconden de tijd om bekeken te worden. Je ziet geen lichaamshouding, geen glinstering in de ogen, kuiltjes in de wangen bij het lachen, geen leuke manier van bewegen, je hoort geen leuke stem of ruikt geen lekkere geur.
Nee dus: ik denk dat de dating-apps op dat gebied best wel veel kapot hebben gemaakt, mensen gaan voor het snelle gemak. Voor veel mensen is het wegens omstandigheden echter best wel handig dat ze bestaan. Ik denk wel dat je steeds moet blijven beseffen dan het een oppervlakkige vleeskeuring is en dat je het niet persoonlijk mag nemen. Als vrouw beseffen dat je in een sleepnet zit en als man beseffen dat je in het echt beter zou scoren omdat die gare foto van jou niet het beste in je naar boven haalt.
Alweer: een gat is een gat?quote:Op woensdag 5 april 2023 12:40 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat het eisenpakket bij mannen qua uiterlijk echt wel lager ligt dan bij vrouwen. Die zijn namelijk vele malen kieskeuriger.
Gezien de tamelijk oneerbiedige woorden die veel mannen hier gebruiken voor vrouwen die in hun ogen niet knap/slank genoeg zijn waag ik dat te betwijfelen. Ik merk eigenlijk niet dat vrouwen iets vergelijkbaars doen bij mannen die ze onaantrekkelijk vinden.quote:Op woensdag 5 april 2023 12:40 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat het eisenpakket bij mannen qua uiterlijk echt wel lager ligt dan bij vrouwen. Die zijn namelijk vele malen kieskeuriger.
Als jij denkt dat vrouwen niet hard zijn naar 'lelijke' mannen dan heb je het echt goed mis.quote:Op woensdag 5 april 2023 13:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien de tamelijk oneerbiedige woorden die veel mannen hier gebruiken voor vrouwen die in hun ogen niet knap/slank genoeg zijn waag ik dat te betwijfelen. Ik merk eigenlijk niet dat vrouwen iets vergelijkbaars doen bij mannen die ze onaantrekkelijk vinden.
Ik denk wel dat mannen wanhopiger zijn als ze lang droog staan. En dus eerder dan maar seks hebben met een vrouw die ze eigenlijk maar lelijk vinden, waar vrouwen in die situatie minder problemen lijken te hebben met dan maar geen seks. Dat merk je ook in hoe luidruchtig ze erover zijn. Je kan vele topics vinden van mannen die wanhopig zijn dat ze ongewenst alleen/seksloos zijn. Van vrouwen vind je ze bijna niet. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ze zijn er niet zo uitgesproken over.
Nou het gaat me meer om mannen die het hebben over heksen, walvissen, zeugen, mormels en dat soort bewoordingen. Daar ken ik niet echt vrouwelijke equivalenten van.quote:Op woensdag 5 april 2023 18:22 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als jij denkt dat vrouwen niet hard zijn naar 'lelijke' mannen dan heb je het echt goed mis.
Mijn vriendin (knappe meid maarja ben niet objectief) was eens na het uitgaan met een niet zo'n knappe man een broodje aan het eten en toen hij naar de WC ging toen zij de meid het tafeltje naast haar (die ze niet kende) dat ze echt wel beter kan krijgen![]()
![]()
Vrouwen doen dat dus net zo goed.
Ja als ze naar cafe de laatste hoop gaat is er inderdaad vast wel een of andere onprettige kroegproleet die haar wil neuken, dat klopt. Maar dat betekent niet dat die vrouw daar nou per se blij van wordt. Dus in dat geval kiezen vrouwen dan voor dan maar geen seks. En ze maken er geen janktopics over aan. Dat voorstellingsvermogen ontbreekt een beetje bij incels.quote:En mannen maken meer wanhopige sekstopics aan want als bij vrouwen de nood zo dusdanig hoog wordt dan kunnen ze gewoon seks krijgen dan is het toch heel normaal dat dat topic niet wordt aangemaakt
Verder dan 'engnek', 'creep', 'bierpens' of 'zolderkamernerd' kom ik wat betreft de mannen iig niet. Of eventueel 'homo', bij vrouwen die daar iets tegen hebben.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het gaat me meer om mannen die het hebben over heksen, walvissen, zeugen, mormels en dat soort bewoordingen. Daar ken ik niet echt vrouwelijke equivalenten van.
Als het ze niet blij zou maken zouden ze er ook niet zo wanhopig naar zoeken.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou het gaat me meer om mannen die het hebben over heksen, walvissen, zeugen, mormels en dat soort bewoordingen. Daar ken ik niet echt vrouwelijke equivalenten van.
En zo had je ook ooit de dikke Esmee van Kampen in de Plus reclame. Ook voer voor topics vol gescheld over haar uiterlijk. Dat doen de vrouwen hier doorgaans ook niet.
[..]
Ja als ze naar cafe de laatste hoop gaat is er inderdaad vast wel een of andere onprettige kroegproleet die haar wil neuken, dat klopt. Maar dat betekent niet dat die vrouw daar nou per se blij van wordt. Dus in dat geval kiezen vrouwen dan voor dan maar geen seks. En ze maken er geen janktopics over aan. Dat voorstellingsvermogen ontbreekt een beetje bij incels.
Maar stel jij hebt al 3 jaar geen seks meer gehad. Wordt je dan blij als Caroline van der Plas ineens wel met jou van bil wil? Of laat je het dan ook maar?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:39 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Als het ze niet blij zou maken zouden ze er ook niet zo wanhopig naar zoeken.
Waarom zijn er dan toch veel vrouwen die lange tijd single zijn en geen seks hebben? Wellicht dat het toch wat tegenvalt met de beschikbare mannen die ook een prettige persoon zijn?quote:Punt is da vrouwen die optie gewoon altijd hebben en dat hoeft echt geen lelijke man te zijn.
Klopt onaantrekkelijke mannen leggen hun lat nog wat lager dan de onaantrekkelijkste vrouwen dat doen, die dan liever geen seks hebben. Maar het resultaat is hetzelfde.quote:Mannen hebben die niet en dan is er ook echt niets, daarom krijg je meer van die topics.
Wel, ook mannen hebben de keuze. Genoeg Ria's die ook wel willen.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:39 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Punt is da vrouwen die optie gewoon altijd hebben en dat hoeft echt geen lelijke man te zijn.
Mannen hebben die niet en dan is er ook echt niets, daarom krijg je meer van die topics.
Mannen hebben die optie ook gewoon altijd. Alleen willen ook mannen geen seks met iemand die ze totaal onaantrekkelijk vinden. Het verschil zit er voornamelijk in wat onder aantrekkelijk wordt beschouwd, voor (de wanhopige) mannen is een niet onaantrekkelijk uiterlijk al genoeg, voor vrouwen is het een combinatie van uiterlijk en uitstraling. Vrouwen zijn kwetsbaarder, uiterlijk is niet onbelangrijk maar een betrouwbare/oprechte/vriendelijke uitstraling is minstens net zo belangrijk. Een man kan nog zo knap zijn, maar als hij een onbetrouwbare uitstraling heeft wil ik er echt geen seks mee.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:39 schreef BaksteenMongool het volgende:
[..]
Punt is da vrouwen die optie gewoon altijd hebben en dat hoeft echt geen lelijke man te zijn.
Mannen hebben die niet en dan is er ook echt niets, daarom krijg je meer van die topics.
^^ dit dusquote:Op woensdag 5 april 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar stel jij hebt al 3 jaar geen seks meer gehad. Wordt je dan blij als Caroline van der Plas ineens wel met jou van bil wil? Of laat je het dan ook maar?
[..]
Waarom zijn er dan toch veel vrouwen die lange tijd single zijn en geen seks hebben? Wellicht dat het toch wat tegenvalt met de beschikbare mannen die ook een prettige persoon zijn?
[..]
Klopt onaantrekkelijke mannen leggen hun lat nog wat lager dan de onaantrekkelijkste vrouwen dat doen, die dan liever geen seks hebben. Maar het resultaat is hetzelfde.
Bestonden dating-apps al sinds de Neanderthaler-tijd dan?quote:Op dinsdag 4 april 2023 18:57 schreef RM-rf het volgende:
Sexuele voorplanting is gebaseerd op een concurrentiestrijd, waarin er meer succesvollen zijn en ook sommige die dat minder hebben
Wat een kul... Lees je eens in in het begrip 'sexuele selectie'quote:Op donderdag 6 april 2023 03:06 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Bestonden dating-apps al sinds de Neanderthaler-tijd dan?
Van ouderen hoorde ik dat ze het deden met de eerste de beste die zich in hetzelfde dorp als Ijzelf bevonden. Daarna bleven ze bij elkaar omdat kinderen. Tegenwoordig hebben mannen en vrouwen een veel groter bereik dan een dorp, stad of het hele land door de dating-apps. Vooral vrouwen (alle vrouwen) blijken hier dus van te profiteren. Veel meer dan de meeste gemiddelde mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |