abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:48:08 #1
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208657607
Beste forumleden,

Inmiddels zijn we ruim 10 jaar verder sinds de introductie van Tinder. Daarnaast zijn er nog een verscheidenheid aan andere datingapps bijgekomen zoals Hppn, Bumble, HotOrNot en Grindr (gay). er is in de loop der jaren al heel wat geschreven over datingapps, zowel in negatieve zin als in positieve zin. Wat ik mij daarvan kan herinneren heb ik hieronder samengevat, apart voor mannen en voor vrouwen.

Mannen
Dating apps voor mannen geeft hen de optie om meer potentiële partners te ontmoeten, echter blijkt het voor mannen zeer moeilijk te zijn om in de smaak te vallen bij vrouwen, zeker als er 'maar' een gemiddelde aantrekkelijkheid aanwezig is. Volgens een onderzoek concurreren de 80% minst aantrekkelijke mannen voor slechts 20% van de vrouwen.

Vrouwen
Voor vrouwen geldt ook dat datingapps hen de optie geeft om meer potentiële partners te ontmoeten. Verder hebben zij vaak een ruim aanbod van mannen aangezien mannen stukken minder kieskeurig blijken te zijn als vrouwen. Echter, blijkt ook hier uit onderzoek dat de aantrekkelijkste 78% van de vrouwen strijden voor de 20% aantrekkelijkste mannen.

Hoe ik het zelf zie
Ik zie zelf in mijn omgeving (ben geen datingapp gebruiker) dat datingapps juist veel ellende veroorzaken. Mannen raken gefrustreerd omdat ze ofwel geen likes krijgen of als ze die wel krijgen ze minutenlang gaan stressen om een openingszin (vriend van mij zien doen).

Verder liken mannen vaak alles waardoor vrouwen alle keuze hebben ook als ze dit in het echte leven totaal niet zouden hebben waardoor ze naar mijn mening wat 'verwend' worden. Vroeger moest je het gewoon doen met de mensen in de kroeg, school of sportclub die je tegen kwam daar.

Samengevat lijkt het mij voor mannen een totale ramp en voor vrouwen lichtelijk positief al denk ik wel dat de hele balans van het daten is weggeslagen en vrouwen hier ook onder lijden.

Wat vinden jullie van de invloed van datingapps op ons (of je eigen) manier van daten?
Voorbeelden uit de praktijk uiteraard welkom O-) O+
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:56:29 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208657729
Hoe kom jij aan je dates dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_208657740
Ga je nu dating-apps nu de schuld geven van een realiteit die al sinds de neanderthalers hetzelfde is?

Sexuele voorplanting is gebaseerd op een concurrentiestrijd, waarin er meer succesvollen zijn en ook sommige die dat minder hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 4 april 2023 @ 18:58:34 #4
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208657760
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe kom jij aan je dates dan?
Gewoon in de kroeg, van de uni of af en toe 'het dagelijks leven' :)

Heb overigens al een tijdje een vriendin nu dus voor mij is het minder relevant.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:00:28 #5
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208657786
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:57 schreef RM-rf het volgende:
Ga je nu dating-apps nu de schuld geven van een realiteit die al sinds de neanderthalers hetzelfde is?

Sexuele voorplanting is gebaseerd op een concurrentiestrijd, waarin er meer succesvollen zijn en ook sommige die dat minder hebben
Ik geef datingapps nergens de schuld van maar ik stip slechts aan dat de poel om uit te kiezen voor vrouwen extreem vergroot is en dat was 'in de tijd van de neanderthalers' niet het geval.

Overigens denk ik dat vrouwen hier net zo goed last van hebben want als zij allen voor de 20% knapste mannen gaan dan levert dat ook voor hen een hoop frustratie en teleurstellingen op.

Verder denk ik ook dat die 20% knapste mannen vrijwel niet te binden zijn want die kunnen toch blijven kiezen.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:01:03 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208657791
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 18:58 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Gewoon in de kroeg, van de uni of af en toe 'het dagelijks leven' :)

Heb overigens al een tijdje een vriendin nu dus voor mij is het minder relevant.
Ik kom als 33'er niet meer wekelijks, of maandelijks in de kroeg. Laat staan op de uni. En het dagelijks leven... Tsja, dan had het nog een tijd geduurd denk ik. Ik ben blij met de datingapp waar ik m'n vriendin via heb leren kennen.

Hoe heb jij je vriendin ontmoet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 4 april 2023 @ 19:05:52 #7
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208657839
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik kom als 33'er niet meer wekelijks, of maandelijks in de kroeg. Laat staan op de uni. En het dagelijks leven... Tsja, dan had het nog een tijd geduurd denk ik. Ik ben blij met de datingapp waar ik m'n vriendin via heb leren kennen.

Hoe heb jij je vriendin ontmoet?
Ze woonde in hetzelfde studentencomplex, deed haar Erasmus op de uni hier in Zweden (ik studeer hier fulltime).

Mijn exen overigens 1x in de kroeg, 1x studentenintroductie (organisatie) en 1x op mijn eigen Erasmus.
pi_208658235
De wel of niet reactie terug krijgen van een 'like' of 'match' via een dating app is heel erg verschillend. Per dating app ook. Freemium heeft wel eens dates gegeven en ook met willekeurige apps.
Er zijn heel veel Jutta's op een Freemium account. Leuk om naar te kijken, soms zelfs te mooi om waar te zijn
Zodra je echt gaat communiceren ben je er snel achter of het een bot is, een prostituee, oplichter of serieus iemand.
Een vraag als "wil je op een papiertje mijn naam schrijven en daar een foto van sturen" heeft mij leuke en goede gesprekken opgeleverd.

Het via omwegen willen communiceren. Via email of telegram. Jouw eigen vragen of reactie op; worden genegeerd. Blokkeren en door.

Het is absurd wat een Premium account kost voor bepaalde dating apps en ook daarmee is er geen garantie. Hoewel ik moet toegeven dat het wel wat meer 'succes' en/of vertrouwen geeft.
Een goed gesprek begint met haar, zijn, hen profiel goed te lezen en jezelf kenbaar te maken door juist die OPEN vragen te stellen, waar je snel merkt waar je mee te maken hebt.

Kloothommels met hun grote bek en je bent lekker:wanneer gaan we neuken? Hebben heel veel verkloot. Niet alleen op apps, maar ook in het echte leven. Daarbij zijn vrouwen ook niet heilig trouwens.

Het teveel blootgeven van jezelf is ook een trigger voor Catfish.

Dating apps. Ja, leuk zeer zeker.
Kan het werken, ook zeker ja.
Is er meer kans op succes in het echte leven? Ik denk van wel. Zeker als je een 'match' herkent op straat en discreet ermee omgaat op dat moment.
Ik gebruik soms een app en ik probeer zo netjes maar spoedig mogelijk een fysieke afspraak te krijgen en daarmee te laten zien wie ik ben. Ik ben geloofwaardig en goed van vertrouwen. Het gaat voor mij niet om het neuken. Soms wel, maar ik ben altijd respectvol.
Wees realistisch, red flag voor jezelf is uitvogelen en anders wegwezen.
Groet
^O^
Probeer positief te blijven
  dinsdag 4 april 2023 @ 20:53:29 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208660155
Vroeger zat ik op online datingites zoals ondeugend daten, alternatief daten, lexa en dat soort shit. Geregeld succes want een paar leuke foto's.

In het Tinder tijdperk kan ik het vergeten want ik heb een hekel aan foto's en al die telefoon selfies etc.

Dus ik moet maar naar de kroeg/club/festival.

Heb medelijden met mannen die puur aangewezen zijn op die smartphone apps en moeten concurreren met (volgens de fotocollage) avonturiers, bergbeklimmers, en Brad Pitt lookalikes.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 4 april 2023 @ 21:03:47 #10
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208660334
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 april 2023 20:53 schreef Harvest89 het volgende:
Vroeger zat ik op online datingites zoals ondeugend daten, alternatief daten, lexa en dat soort shit. Geregeld succes want een paar leuke foto's.

In het Tinder tijdperk kan ik het vergeten want ik heb een hekel aan foto's en al die telefoon selfies etc.

Dus ik moet maar naar de kroeg/club/festival.

Heb medelijden met mannen die puur aangewezen zijn op die smartphone apps en moeten concurreren met (volgens de fotocollage) avonturiers, bergbeklimmers, en Brad Pitt lookalikes.
Ja dat heb ik ook haha, gelukkig heb ik een goed sociaal leven en ontmoet ik mijn vriendinnetjes en hook-ups gewoon in het echte leven.
pi_208660369
Denk eigenlijk dat mijn tijd op FOK! een grotere negatieve invloed heeft dan de dating apps :')
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208660442
Geen idee waarom maar in cafe kan ik nog wel een date krijgen, maar op tinder etc etc met geen mogelijkheid , was omdat ik cafe nog mn lichaams taal kan gebruiken en op het web niet?
pi_208661737
Ik vind dat het geen invloed heeft op dates. Uiteindelijk blijft een date een date. En of je die date nou van de werkvloer, club of tinder hebt gehaald heeft verder geen invloed op of het klikt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:10 schreef realnice11 het volgende:
Geen idee waarom maar in cafe kan ik nog wel een date krijgen, maar op tinder etc etc met geen mogelijkheid , was omdat ik cafe nog mn lichaams taal kan gebruiken en op het web niet?
Misschien is je normale taal inderdaad minder aantrekkelijk dan je lichaamstaal.
Conscience do cost.
pi_208661778
quote:

Dat is niet pet definitie onwaar ofzo. Er bestaan sociale constructen die ons gedrag in de maatschappij veranderen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208661893
Dat mannen alles liken is echt niet positief voor vrouwen :')
  dinsdag 4 april 2023 @ 22:41:14 #16
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208662006
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 21:10 schreef realnice11 het volgende:
ja en dan sta je ook voor ze, op foto's is het allemaal zo afstandelijk en dan hebben ze ook 'alle' keus, in het echte leven is er gewoon maar een beperkt aantal mannen beschikbaar die je dan ook nog toevallig moeten aanspreken.
  dinsdag 4 april 2023 @ 22:42:24 #17
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208662016
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:31 schreef Magica het volgende:
Dat mannen alles liken is echt niet positief voor vrouwen :')
Kleine theorie van mij: Kan het zo zijn dat vrouwen daardoor denken dat ze heel gewild zijn en daardoor arroganter worden in het echt? terwijl mannen dus gwn bijna zonder te kijken alles liken.
pi_208662025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:41 schreef BaksteenMongool het volgende:
ja en dan sta je ook voor ze,
Ha ja in cafe kan je ook galantheid gebruiken als versiertechniek :)
  dinsdag 4 april 2023 @ 22:43:36 #19
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208662030
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:43 schreef realnice11 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:43 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Ook dat, ik denk dat manieren je een heel eind brengen.
pi_208662129
Tuurlijk zit er een soort van haat liefde verhouding in.

Maar ik ben heel realistisch. Ik heb nu in een relatief korte periode grofweg 10 dates gehad.

Zonder die apps, had ik er misschien 2 gehad in een jaar. Puur omdat ik buiten werk beperkt tijd heb om anderen te ontmoeten. En omdat de drempel iemand aan te spreken hoog ligt.

Dan is zo'n app toch ideaal.

Maar je moet even door de shit fase heen. Begrijpen hoe het wereldje werkt. Proberen er niet teveel waarde aan te hechten.
Als je dat niet kan, dan is een app slecht voor je.

Maar als je goed bent in mensen aanspreken buiten de apps om, dan ben je waarschijnlijk nog veel succesvoller.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:05:06 #21
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208662250
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:53 schreef Piger het volgende:
Tuurlijk zit er een soort van haat liefde verhouding in.

Maar ik ben heel realistisch. Ik heb nu in een relatief korte periode grofweg 10 dates gehad.

Zonder die apps, had ik er misschien 2 gehad in een jaar. Puur omdat ik buiten werk beperkt tijd heb om anderen te ontmoeten. En omdat de drempel iemand aan te spreken hoog ligt.

Dan is zo'n app toch ideaal.

Maar je moet even door de shit fase heen. Begrijpen hoe het wereldje werkt. Proberen er niet teveel waarde aan te hechten.
Als je dat niet kan, dan is een app slecht voor je.

Maar als je goed bent in mensen aanspreken buiten de apps om, dan ben je waarschijnlijk nog veel succesvoller.
Wel ook fijn om te horen dat voor jou (en nog anderen hier) het wel een goede ontwikkeling is.

Zelf zit ik nog in de studentenfase misschien dat ik er later ook wat positiever tegenaan ga kijken als die noodzaak er wat meer is aangezien je niet de eerste bent die benoemd dat door werk het moeilijker wordt om te daten buiten de datingapps om.
  dinsdag 4 april 2023 @ 23:14:32 #22
33189 RM-rf
1/998001
pi_208662332
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is niet pet definitie onwaar ofzo. Er bestaan sociale constructen die ons gedrag in de maatschappij veranderen.
Wat zou er dan veranderen? En sinds wanneer?

Dat er een selectief aantal alfa-males bestaan die een eerste en wijde keuze hebben bij sexuele partners.
En vrouwen zoeken vooral die alfamales als partner uit.
Dat is nu net een sociale gedraging die juist tienduizenden, zoniet veel langer al bestaat en in basis hetzelfde is gebleven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208662431
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:42 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Kleine theorie van mij: Kan het zo zijn dat vrouwen daardoor denken dat ze heel gewild zijn en daardoor arroganter worden in het echt? terwijl mannen dus gwn bijna zonder te kijken alles liken.
kan me niet voorstellen, het werkt ook andere kant op. Elke like is betekenisloos. Want die gast liked iedereen, wat voel je je dan speciaal zeg
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 00:11:55 #24
441859 crew  Lenny77
pi_208662651
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2023 23:29 schreef Magica het volgende:

[..]
kan me niet voorstellen, het werkt ook andere kant op. Elke like is betekenisloos. Want die gast liked iedereen, wat voel je je dan speciaal zeg
Het idee 'een gat is een gat' is inderdaad niet bevorderend. En dat heb je als vrouw helaas al vrij jong door: het gaat niet om jou, het gaat om seks (met wie dan ook).
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_208662715
Ik zie vooral het voordeel voor vrouwen niet.

Het is echt ontzettend irritant om je door een berg complete onzin heen te moeten werken. Dat is erg demotiverend en maakt dat je minder open staat om iemand een kans te geven. Om even door dat eerste ongemakkelijke begin heen te gaan.

Teveel (slechte) keuze is ook niet leuk.

Toen ik even vrijgezel was heb ik het op aanraden van vriendinnen geprobeerd. Maar na een paar dagen denk je echt bestaan er ook nog gewone mannen?
Toen ben ik ermee gestopt en weer lekker ouderwets voor irl gegaan. Dat is veel gezonder voor je beeld van mannen.
pi_208662783
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:42 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Nee.

Eerder dat ze wantrouwig worden. Een ja het zal wel idee zeg maar.

Elke vrouw weet prima dat veel mannen alles liken. Dat het niet om jou gaat, maar om een kans op seks en desnoods jij dan maar...
Dat maakt niet dat je je speciaal of oh zo mooi voelt. Het tegendeel gold iig voor mij.

En dan ben ik al veelste lang geen 18 meer. Ben ook niet meer dan gewoon gemiddeld qua uiterlijk.
Voor jonge en/of knappe dames zal dit nog veel erger zijn.

Die moeten zoveel filteren dat het echt geen pretje meer is.
Voor mij was dat al een gedoe, ik zou niet graag nu jong en mooi zijn.
pi_208662827
Ik heb nooit een datingapp gebruikt, en ben blij toe. Voordat we datingapps hadden, moest je een random ontmoeting hebben via werk, vrienden, feestje, uitstapje, whatever. En dan was er dus iemand die je opviel, of waarmee je een leuk contact had, en dan moest je meteen handelen.
Vraag je een nummer, vraag je iemand of diegene een keer wat wilt drinken, wat dan ook, maar je moest het wel daar op dat punt doen, want anders was misschien het moment voorbij. En dan moest de andere kant ook nog eens nadenken of die dat ook leuk vond, of de moed op kunnen brengen om je in die directe confrontatie af te wijzen. :P

En zo'n contact groeide dan, zonder dat je überhaupt iemands achternaam of woon en werksituatie kende, dat moest je allemaal nog maar uitzoeken. Je had niet eens een foto om aan een vriend te laten zien, soms wisten je vrienden pas na tien dates hoe je scharrel er eigenlijk uitzag :+

Dat spel, dat heb ik altijd onmisbaar gevonden. Dat is verloren bij datingapps, en dat zou ik zelf echt jammer vinden.
-nee-
pi_208663830
Nou nee, uiteindelijk gaat alles om presentatie, een date scoren wil nog niet zeggen dat je een relatie hebt. Heb wel gedate dat ik de afgesproken man zag en dacht, heyyy is het alweer tijd om naar huis te gaan.
Daarbij lijkt het bij mannen vaak een sport om zo belachelijk mogelijk op de foto te staan. Met je visvangst, met al je kinderen op de foto, scheel kijkend voor de spiegel, met de weggeknipte vriendin, het psychopatisch de lens in loeren selfie, dronken in een groep of de vakantie foto´s allemaal met zonnebril alsof hij anoniem wil blijven.

Dus op datingsite worden die al heel snel doorgeklikt, vrouwen zijn iets beter in zichzelf verkopen.

Bedenk ook, de man die creepie in een hoekje van de kroeg rond zit te loeren zal waarschijnlijk de enige aanspraak van de uitsmijter krijgen dat het tijd is om naar huis te gaan.
  woensdag 5 april 2023 @ 10:02:01 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208664600
Veel kerels denken vooral dat dating apps een soort wondermiddel zouden zijn waarmee je dates zo even binnenharkt. Als je daar niet als een aantrekkelijke persoon over komt dan gaat dat ook daar niks worden.

Uiteindelijk werkt het zo: Presenteer je aantrekkelijk en scoor dates. Al dat andere geleuter is irrelevant.
  woensdag 5 april 2023 @ 10:15:10 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208664769
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 22:18 schreef ems. het volgende:
Ik vind dat het geen invloed heeft op dates. Uiteindelijk blijft een date een date. En of je die date nou van de werkvloer, club of tinder hebt gehaald heeft verder geen invloed op of het klikt.

Er is wel een verschil daarom. Bij een date die je al fysiek hebt ontmoet zijn bepaalde zaken al gematcht die online niet te zien zijn. Bijvoorbeeld of je non verbaal klikt of dat je een goed gevoel krijgt van elkaars geur.

Dus een date die je online scoort heeft wel een grotere kans om op niets uit te lopen omdat je toch minder van elkaar weet. Maar daarentegen is online dates scoren wel weer gemakkelijker.
  woensdag 5 april 2023 @ 10:17:59 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208664799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2023 19:00 schreef BaksteenMongool het volgende:

Overigens denk ik dat vrouwen hier net zo goed last van hebben want als zij allen voor de 20% knapste mannen gaan dan levert dat ook voor hen een hoop frustratie en teleurstellingen op.
Tja, de meeste kerels willen ook het liefste een fotomodel. Beetje hypocriet om dat vrouwen te gaan verwijten.

Maar voor het gros van de vrouwen is dat ook niet realistisch dus voor hen werkt het precies hetzelfde.
pi_208664812
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 08:23 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Dus op datingsite worden die al heel snel doorgeklikt, vrouwen zijn iets beter in zichzelf verkopen.
Dat valt heel erg tegen hoor. Man man man... wat zie ik veel slechte foto's en profielen op Tinder voorbij komen _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 10:58:09 #33
441859 crew  Lenny77
pi_208665388
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2023 00:48 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb nooit een datingapp gebruikt, en ben blij toe. Voordat we datingapps hadden, moest je een random ontmoeting hebben via werk, vrienden, feestje, uitstapje, whatever. En dan was er dus iemand die je opviel, of waarmee je een leuk contact had, en dan moest je meteen handelen.
Vraag je een nummer, vraag je iemand of diegene een keer wat wilt drinken, wat dan ook, maar je moest het wel daar op dat punt doen, want anders was misschien het moment voorbij. En dan moest de andere kant ook nog eens nadenken of die dat ook leuk vond, of de moed op kunnen brengen om je in die directe confrontatie af te wijzen. :P

En zo'n contact groeide dan, zonder dat je überhaupt iemands achternaam of woon en werksituatie kende, dat moest je allemaal nog maar uitzoeken. Je had niet eens een foto om aan een vriend te laten zien, soms wisten je vrienden pas na tien dates hoe je scharrel er eigenlijk uitzag :+

Dat spel, dat heb ik altijd onmisbaar gevonden. Dat is verloren bij datingapps, en dat zou ik zelf echt jammer vinden.
Op het begin van de avond even de 'kamer' scannen, iemand zien die wel interessant lijkt of ook jouw kant opkijkt. Dan regelmatig kijken of er oogcontact is en snel wegkijken, oooeee een glimlach na een uur! Toch even naar wc gaan want dan kom ik vlak langs hem door. Met het teruggaan even kijken en verlegen glimlachen of zelfs een hoi zeggen en zo de hele tijd 'rond elkaar heen dansen' om dan na een tijdje toch een gesprekje aan te knopen.
Zucht.. Mooie tijden :)
De 'jacht' van de avond in het echt was net hetgeen het zo mooi maakte als de vangst uiteindelijk binnen was.

DAT heb je allemaal niet op een app. Daar kan diezelfde leuke jongen mss erg slecht op de foto staan en geen enkele match krijgen. Die jongen krijgt ook letterlijk maar max 5 seconden de tijd om bekeken te worden. Je ziet geen lichaamshouding, geen glinstering in de ogen, kuiltjes in de wangen bij het lachen, geen leuke manier van bewegen, je hoort geen leuke stem of ruikt geen lekkere geur.

Nee dus: ik denk dat de dating-apps op dat gebied best wel veel kapot hebben gemaakt, mensen gaan voor het snelle gemak. Voor veel mensen is het wegens omstandigheden echter best wel handig dat ze bestaan. Ik denk wel dat je steeds moet blijven beseffen dan het een oppervlakkige vleeskeuring is en dat je het niet persoonlijk mag nemen. Als vrouw beseffen dat je in een sleepnet zit en als man beseffen dat je in het echt beter zou scoren omdat die gare foto van jou niet het beste in je naar boven haalt.
  woensdag 5 april 2023 @ 11:31:18 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208665896
Mja sommigen denken dat door apps de wereld daarbuiten is afgeschaft. Dat is natuurlijk ook onzin.
  woensdag 5 april 2023 @ 12:40:52 #35
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208666879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja, de meeste kerels willen ook het liefste een fotomodel. Beetje hypocriet om dat vrouwen te gaan verwijten.

Maar voor het gros van de vrouwen is dat ook niet realistisch dus voor hen werkt het precies hetzelfde.
Ik heb wel het idee dat het eisenpakket bij mannen qua uiterlijk echt wel lager ligt dan bij vrouwen. Die zijn namelijk vele malen kieskeuriger.
  woensdag 5 april 2023 @ 12:42:17 #36
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208666895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 10:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Op het begin van de avond even de 'kamer' scannen, iemand zien die wel interessant lijkt of ook jouw kant opkijkt. Dan regelmatig kijken of er oogcontact is en snel wegkijken, oooeee een glimlach na een uur! Toch even naar wc gaan want dan kom ik vlak langs hem door. Met het teruggaan even kijken en verlegen glimlachen of zelfs een hoi zeggen en zo de hele tijd 'rond elkaar heen dansen' om dan na een tijdje toch een gesprekje aan te knopen.
Zucht.. Mooie tijden :)
De 'jacht' van de avond in het echt was net hetgeen het zo mooi maakte als de vangst uiteindelijk binnen was.

DAT heb je allemaal niet op een app. Daar kan diezelfde leuke jongen mss erg slecht op de foto staan en geen enkele match krijgen. Die jongen krijgt ook letterlijk maar max 5 seconden de tijd om bekeken te worden. Je ziet geen lichaamshouding, geen glinstering in de ogen, kuiltjes in de wangen bij het lachen, geen leuke manier van bewegen, je hoort geen leuke stem of ruikt geen lekkere geur.

Nee dus: ik denk dat de dating-apps op dat gebied best wel veel kapot hebben gemaakt, mensen gaan voor het snelle gemak. Voor veel mensen is het wegens omstandigheden echter best wel handig dat ze bestaan. Ik denk wel dat je steeds moet blijven beseffen dan het een oppervlakkige vleeskeuring is en dat je het niet persoonlijk mag nemen. Als vrouw beseffen dat je in een sleepnet zit en als man beseffen dat je in het echt beter zou scoren omdat die gare foto van jou niet het beste in je naar boven haalt.
Mooi verwoord Lenny!

Sluit mij hier volkomen bij aan :)
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 12:52:14 #37
441859 crew  Lenny77
pi_208667032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:40 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Ik heb wel het idee dat het eisenpakket bij mannen qua uiterlijk echt wel lager ligt dan bij vrouwen. Die zijn namelijk vele malen kieskeuriger.
Alweer: een gat is een gat?
Drijfveer vooral seks bij mannen en bij vrouwen eerder relatie?
  woensdag 5 april 2023 @ 13:16:55 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208667324
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 12:40 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Gezien de tamelijk oneerbiedige woorden die veel mannen hier gebruiken voor vrouwen die in hun ogen niet knap/slank genoeg zijn waag ik dat te betwijfelen. Ik merk eigenlijk niet dat vrouwen iets vergelijkbaars doen bij mannen die ze onaantrekkelijk vinden.

Ik denk wel dat mannen wanhopiger zijn als ze lang droog staan. En dus eerder dan maar seks hebben met een vrouw die ze eigenlijk maar lelijk vinden, waar vrouwen in die situatie minder problemen lijken te hebben met dan maar geen seks. Dat merk je ook in hoe luidruchtig ze erover zijn. Je kan vele topics vinden van mannen die wanhopig zijn dat ze ongewenst alleen/seksloos zijn. Van vrouwen vind je ze bijna niet. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ze zijn er niet zo uitgesproken over.
  woensdag 5 april 2023 @ 18:22:56 #39
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208670596
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 13:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien de tamelijk oneerbiedige woorden die veel mannen hier gebruiken voor vrouwen die in hun ogen niet knap/slank genoeg zijn waag ik dat te betwijfelen. Ik merk eigenlijk niet dat vrouwen iets vergelijkbaars doen bij mannen die ze onaantrekkelijk vinden.

Ik denk wel dat mannen wanhopiger zijn als ze lang droog staan. En dus eerder dan maar seks hebben met een vrouw die ze eigenlijk maar lelijk vinden, waar vrouwen in die situatie minder problemen lijken te hebben met dan maar geen seks. Dat merk je ook in hoe luidruchtig ze erover zijn. Je kan vele topics vinden van mannen die wanhopig zijn dat ze ongewenst alleen/seksloos zijn. Van vrouwen vind je ze bijna niet. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ze zijn er niet zo uitgesproken over.
Als jij denkt dat vrouwen niet hard zijn naar 'lelijke' mannen dan heb je het echt goed mis.

Mijn vriendin (knappe meid maarja ben niet objectief) was eens na het uitgaan met een niet zo'n knappe man een broodje aan het eten en toen hij naar de WC ging toen zij de meid het tafeltje naast haar (die ze niet kende) dat ze echt wel beter kan krijgen :') :')

Vrouwen doen dat dus net zo goed.

En mannen maken meer wanhopige sekstopics aan want als bij vrouwen de nood zo dusdanig hoog wordt dan kunnen ze gewoon seks krijgen dan is het toch heel normaal dat dat topic niet wordt aangemaakt :?
  woensdag 5 april 2023 @ 19:32:00 #40
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208671565
Vrouwen interesseert het geen bal hoe hard je de race loopt en hoe vaak je gevallen en opgestaan bent, ze staan gewoon bij de finish om de winnaar op te wachten en klaar.
  woensdag 5 april 2023 @ 19:35:56 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208671656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 18:22 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Als jij denkt dat vrouwen niet hard zijn naar 'lelijke' mannen dan heb je het echt goed mis.

Mijn vriendin (knappe meid maarja ben niet objectief) was eens na het uitgaan met een niet zo'n knappe man een broodje aan het eten en toen hij naar de WC ging toen zij de meid het tafeltje naast haar (die ze niet kende) dat ze echt wel beter kan krijgen :') :')

Vrouwen doen dat dus net zo goed.
Nou het gaat me meer om mannen die het hebben over heksen, walvissen, zeugen, mormels en dat soort bewoordingen. Daar ken ik niet echt vrouwelijke equivalenten van.

En zo had je ook ooit de dikke Esmee van Kampen in de Plus reclame. Ook voer voor topics vol gescheld over haar uiterlijk. Dat doen de vrouwen hier doorgaans ook niet.

quote:
En mannen maken meer wanhopige sekstopics aan want als bij vrouwen de nood zo dusdanig hoog wordt dan kunnen ze gewoon seks krijgen dan is het toch heel normaal dat dat topic niet wordt aangemaakt :?
Ja als ze naar cafe de laatste hoop gaat is er inderdaad vast wel een of andere onprettige kroegproleet die haar wil neuken, dat klopt. Maar dat betekent niet dat die vrouw daar nou per se blij van wordt. Dus in dat geval kiezen vrouwen dan voor dan maar geen seks. En ze maken er geen janktopics over aan. Dat voorstellingsvermogen ontbreekt een beetje bij incels.
  woensdag 5 april 2023 @ 19:38:11 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_208671697
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou het gaat me meer om mannen die het hebben over heksen, walvissen, zeugen, mormels en dat soort bewoordingen. Daar ken ik niet echt vrouwelijke equivalenten van.

Verder dan 'engnek', 'creep', 'bierpens' of 'zolderkamernerd' kom ik wat betreft de mannen iig niet. Of eventueel 'homo', bij vrouwen die daar iets tegen hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eightyone op 05-04-2023 20:30:59 ]
  woensdag 5 april 2023 @ 19:39:12 #43
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208671720
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En zo had je ook ooit de dikke Esmee van Kampen in de Plus reclame. Ook voer voor topics vol gescheld over haar uiterlijk. Dat doen de vrouwen hier doorgaans ook niet.
[..]
Ja als ze naar cafe de laatste hoop gaat is er inderdaad vast wel een of andere onprettige kroegproleet die haar wil neuken, dat klopt. Maar dat betekent niet dat die vrouw daar nou per se blij van wordt. Dus in dat geval kiezen vrouwen dan voor dan maar geen seks. En ze maken er geen janktopics over aan. Dat voorstellingsvermogen ontbreekt een beetje bij incels.
Als het ze niet blij zou maken zouden ze er ook niet zo wanhopig naar zoeken.
Punt is da vrouwen die optie gewoon altijd hebben en dat hoeft echt geen lelijke man te zijn.

Mannen hebben die niet en dan is er ook echt niets, daarom krijg je meer van die topics.
pi_208671780
Ummmm het web is iets anders als in cafe

in cafe heb je 50% kans dat de maatjes van een persoon jou afkeuren en dan is de romantiek weg

op het web is de kans veel groter dat soort van soms openbare en soms geheime systemen van sociale ordes jou bij een persoon soort van wegjagen, lijkt een beetje op een zwarte lijst waarop je bent te komen staan?
  woensdag 5 april 2023 @ 19:46:02 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208671864
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:39 schreef BaksteenMongool het volgende:

[..]
Maar stel jij hebt al 3 jaar geen seks meer gehad. Wordt je dan blij als Caroline van der Plas ineens wel met jou van bil wil? Of laat je het dan ook maar?

quote:
Punt is da vrouwen die optie gewoon altijd hebben en dat hoeft echt geen lelijke man te zijn.
Waarom zijn er dan toch veel vrouwen die lange tijd single zijn en geen seks hebben? Wellicht dat het toch wat tegenvalt met de beschikbare mannen die ook een prettige persoon zijn?

quote:
Mannen hebben die niet en dan is er ook echt niets, daarom krijg je meer van die topics.
Klopt onaantrekkelijke mannen leggen hun lat nog wat lager dan de onaantrekkelijkste vrouwen dat doen, die dan liever geen seks hebben. Maar het resultaat is hetzelfde.
  Moderator woensdag 5 april 2023 @ 20:40:05 #46
441859 crew  Lenny77
pi_208673186
quote:

[..]

Wel, ook mannen hebben de keuze. Genoeg Ria's die ook wel willen.
Maar dat willen die mannen ook niet.
pi_208677668
quote:

[..]

Mannen hebben die optie ook gewoon altijd. Alleen willen ook mannen geen seks met iemand die ze totaal onaantrekkelijk vinden. Het verschil zit er voornamelijk in wat onder aantrekkelijk wordt beschouwd, voor (de wanhopige) mannen is een niet onaantrekkelijk uiterlijk al genoeg, voor vrouwen is het een combinatie van uiterlijk en uitstraling. Vrouwen zijn kwetsbaarder, uiterlijk is niet onbelangrijk maar een betrouwbare/oprechte/vriendelijke uitstraling is minstens net zo belangrijk. Een man kan nog zo knap zijn, maar als hij een onbetrouwbare uitstraling heeft wil ik er echt geen seks mee.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar stel jij hebt al 3 jaar geen seks meer gehad. Wordt je dan blij als Caroline van der Plas ineens wel met jou van bil wil? Of laat je het dan ook maar?
[..]
Waarom zijn er dan toch veel vrouwen die lange tijd single zijn en geen seks hebben? Wellicht dat het toch wat tegenvalt met de beschikbare mannen die ook een prettige persoon zijn?
[..]
Klopt onaantrekkelijke mannen leggen hun lat nog wat lager dan de onaantrekkelijkste vrouwen dat doen, die dan liever geen seks hebben. Maar het resultaat is hetzelfde.
^^ dit dus
pi_208678430
Dat onderzoek kwam van OK Cupid (eigenaar van tTinder?) zelf. Zij plaatsten hun app-data op hun blog. Met een lulkoek draai/conclusie om het minder erg te doen laten lijken. Maar omdat de incel-community dit gebruikten op reddit om. hun gelijk te bewijzen dat het uiterlijk voor een groot deel bepeland is voor je succes als man. Toen Hebben ze dit snel weggehaald.

Ik ben zelf een incel en zit op verschillende chat-groepen zoals die van FaceAndLMS en Incelmatics. Vooral die laatste kan ik aanraden om daar de youtube liveatreams van terug te luiateren.

Overigens blijkt het aantal incels in nederland mee te vallen ten opzichte van andere panden. Waar dit door komt weten we eigenlijk niet. Ofwel houden ze zich hier allemaal stil. Of nederlanders zijn seksueel wat losser en de vrouwen minder kritisch op het uiterlijk van mannen dan in de rest van de wereld. Wat natuurlijk raar is dus lijkt me dat eerste aannemelijker.

[ Bericht 34% gewijzigd door Belugastroop op 06-04-2023 03:04:46 ]
pi_208678436
quote:

Bestonden dating-apps al sinds de Neanderthaler-tijd dan?

Van ouderen hoorde ik dat ze het deden met de eerste de beste die zich in hetzelfde dorp als Ijzelf bevonden. Daarna bleven ze bij elkaar omdat kinderen. Tegenwoordig hebben mannen en vrouwen een veel groter bereik dan een dorp, stad of het hele land door de dating-apps. Vooral vrouwen (alle vrouwen) blijken hier dus van te profiteren. Veel meer dan de meeste gemiddelde mannen.
pi_208679051
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2023 03:06 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Bestonden dating-apps al sinds de Neanderthaler-tijd dan?

Van ouderen hoorde ik dat ze het deden met de eerste de beste die zich in hetzelfde dorp als Ijzelf bevonden. Daarna bleven ze bij elkaar omdat kinderen. Tegenwoordig hebben mannen en vrouwen een veel groter bereik dan een dorp, stad of het hele land door de dating-apps. Vooral vrouwen (alle vrouwen) blijken hier dus van te profiteren. Veel meer dan de meeste gemiddelde mannen.
Wat een kul... Lees je eens in in het begrip 'sexuele selectie'

Dat impliceert al dat nooit vrouwen seks hadden met iedere 'eerstedebeste' (al wil jij dat misschien graag geloven)... Maar dat het juist altijd voor vrouwen essentieel voor de overlevingskansen was de beste sexpartner te kiezen, en ze daarvoor uitgebreidde wensen en selectiecriteria hadden.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Seksuele_selectie

Dating-apps zijn niet veel anders dan een technische uitontwikkeling, van een principe (sexpartner uitzoeken op basis van criteria) dat altijd al bestond.

Uit veel onderzoek blijkt overigens dat het aantal gemiddelde sexpartners, het voorkomen van vreemdgaan of aanhouden minaars/minaressen, in de moderne tijd eerder afgenomen is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')