quote:
Ja klopt. Het is jammer want ik vind het best een lieve positieve meid met weinig kwaad in zich. Ik snap ook wel dat het niet zo makkelijk is om bepaalde dingen te horen en dat je gekwetst kan zijn, maar ze handelt wel behoorlijk rigoureus en een beetje met tunnelvisie en beïnvloed voor mijn gevoel. Heb het gevoel (slechts een gevoel) dat haar moeder en broer hard meedelen in dit oordeel en ze idd heel veel kleine stukjes van een paar seconde ziet, geknipt door jonge fans. Waardoor je ook een heel geframed beeld in overvloed tot je krijgt.
Ze bekijkt de situatie totaal niet breed genoeg heb ik het gevoel (en is dat gek als je 2 weken maar door- en doorgaat, terwijl je na 3 maanden uit zo’n bubbel direct enorme drukte, extreme overvloed aan prikkels -ook online- en feest na feest instapt? Niet echt. Je gaat echt in overlevingsmodus en op reserves teren dan vaak en dan word je als persoon tijdelijk even beperkter natuurlijk). Misschien als er wat meer rust is en ze ‘geland’ is dat ze er wat anders naar kan kijken. Laat ze ook wel beetje weten in dat interview zie ik en de eerste stap is dus al gezet.
Als je alleen al dat gesprek bekijkt toen Jolien haar achterbaks noemde, dan moet je het geheel zien. Iedereen moe van die ballenbak, er zaten er meer over elkaar te klagen toen en dat had denk ik voornamelijk met moeheid en ongemak te maken. Ergernisjes en ergernisjes van anderen etc. Even ventileren en soms iets te hard maar goed, het viel mee en gewoon menselijk gedrag. Sowieso onvermijdelijk met 10+ in een huis en 0 privacy. Plus, was lang geleden toen ze elkaar veel korter kenden en Jolien geeft in interviews ook wel aan dat ze behoorlijk onzeker in dat huis stond de eerste weken, ook omdat ze altijd anders in het leven stond blijkbaar, wat afhankelijker. Was ook zichtbaar, bloeide de laatste weken helemaal op en werd erg puur. Echt een leuke, lieve (en grappige) meid imo.
Ik moet wel zeggen dat ik de opmerking(en?) over haar vader niet meer direct voor de geest kan halen en niet meer kan terugzien dus weet niet hoe erg dat was. Zodoende ook beetje lastig echt te oordelen eigenlijk bedenk ik nu.
Als je zelf in een flinke struggle zit is het gewoon ook niet zo slim om aan zoiets deel te nemen. Hoe begrijpelijk die struggle ook zeker is, mensen kunnen er vaak niet mee omgaan en de meesten voelen die struggle niet zelf en dan komt er ergernis op den duur. Onterecht vaak wel imo hoor, mensen mogen zich vaak veel meer inleven en ook inhouden op dat gebied. Maar het begint met zelf de keuze maken; doe ik dit en krijg ik dat er zeer waarschijnlijk bij? Of doe ik een stap terug en schrijf ik me volgend jaar in? Ze had ook wel getwijfeld natuurlijk heeft xe aangegeven, maar ze had achteraf gezien misschien beter een jaartje kunnen wachten.
[ Bericht 3% gewijzigd door Willewa op 13-04-2023 15:56:15 ]