En Max kiest nu ook gewoon wijselijk het hazenpad omdat hij weet dat hij er vervolgens gewoon fluitend weer langsheen rijdt met een superieure auto.quote:Op maandag 3 april 2023 21:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal zo dat je in een langzamere auto meer risico "moet" nemen om een betere prestatie te kunnen bewerkstelligen. Dat moest Max ook, en nu is het dus andersom.
Max heeft wel veel meer geduld gekregen (wat ook logisch is). Hij is nog wel gretig, maar weet nu bijna perfect wanneer hij de kans kan pakken.quote:Op maandag 3 april 2023 22:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
En Max kiest nu ook gewoon wijselijk het hazenpad omdat hij weet dat hij er vervolgens gewoon fluitend weer langsheen rijdt met een superieure auto.
A French Connection.quote:
Dat deed het alsnog..quote:Op maandag 3 april 2023 16:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar een andere optie was er ook niet, anders had de race onder SC geëindigd.
Oh het levert zeker af en toe wat op, maar in de 1e ronde in de 2e bocht, zonder uitloopmogelijkheid.quote:Op maandag 3 april 2023 17:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar hoe vaak heeft een wat assertievere rijstijl zich wel uitbetaald?
Dat wilden de teams zelf toch?quote:Op maandag 3 april 2023 23:11 schreef Perox het volgende:
Deze race had gewoon onder SC moeten finishen. Is dat saai? Mwah valt ook wel mee. Maar per se nog 2 rondjes moeten willen rijden en daarom een rode vlag is wel heel debiel. Die debris had je gewoon omheen kunnen rijden en ja als het dan niet op tijd opgeruimd is, jammer dan. Nu hebben diverse teams behoorlijke schade opgelopen door de chaos die ontstond. Ook niet heel fijn.
Dat niet onder de SC willen finishen moeten ze nog maar eens goed over nadenken.
Inderdaad. Dat was ook al het probleem in Abu Dhabi '21. Toen was er ook al gezegd dat ze niet achter de SC wilden finishen. Alleen daar kon Mercedes zich niets meer van herinneren toen ze het achteraf niet met oplossing van Masi eens waren.quote:
Hadden ze geen actieve herinnering aanquote:Op dinsdag 4 april 2023 10:06 schreef Jane het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat was ook al het probleem in Abu Dhabi '21. Toen was er ook al gezegd dat ze niet achter de SC wilden finishen. Alleen daar kon Mercedes zich niets meer van herinneren toen ze het achteraf niet met oplossing van Masi eens waren.
Deze race had gewoon niet meer herstart moeten worden na de laatste rode vlag.quote:Op maandag 3 april 2023 23:11 schreef Perox het volgende:
Deze race had gewoon onder SC moeten finishen. Is dat saai? Mwah valt ook wel mee. Maar per se nog 2 rondjes moeten willen rijden en daarom een rode vlag is wel heel debiel. Die debris had je gewoon omheen kunnen rijden en ja als het dan niet op tijd opgeruimd is, jammer dan. Nu hebben diverse teams behoorlijke schade opgelopen door de chaos die ontstond. Ook niet heel fijn.
Dat niet onder de SC willen finishen moeten ze nog maar eens goed over nadenken.
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:10 schreef TagForce het volgende:
[..]
Deze race had gewoon niet meer herstart moeten worden na de laatste rode vlag.
Ze moeten de regel gewoon duidelijk maken:
Als er na een rode vlag geen ronden meer over zijn om onder groen te racen dan wordt de sessie niet herstart en wordt de eindstand bepaald a.d.h.v. de laatste ronde waarin alle auto's geklasseerd zijn op start/finish. In dit geval dus de klassificatie van de herstart.
Oh, bij Magnussen een rode vlag vind ik helemaal prima. Als we dan een 2 ronden sprint race krijgen, wat is daar dan op tegen? Ik ben wel van mening dat dit dan ook duidelijk in de reglementen moet worden opgenomen. Dat een rode vlag ook vanwege tijdsdruk gebruikt kan worden om een race niet onder de SC te eindigen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.
Sowieso moeten we af van die angst, want soms is het gewoon niet te voorkomen en nu is het voor all intents and purposes toch ook onder SC geëindigd.
Een mogelijke oplossing die ik volgens mij nog nooit heb zien aandragen is om de Masi-methode te hanteren, maar dan dat geen enkele auto zich mag unlappen. Dus, als het moment dat de baan weer vrij is binnen een x-aantal ronden voor het eind komt, gaan we bij einde SC gewoon racen met degenen die een ronde achterliggen er nog tussen. Natuurlijk is dat nadelig voor de coureurs die op dat moment niet achter hun directe voorganger zitten, maar dat is dan maar zo. Dan kun je tenminste racend over de finish, plus dat je recht doet aan wat er zich tot dan toe in de race heeft afgespeeld. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Nou ja, dat er gebeurt wat er nu gebeurde.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:02 schreef TagForce het volgende:
Als we dan een 2 ronden sprint race krijgen, wat is daar dan op tegen? I
Dat leek me juist wel een rode vlag om alle metaalsplinters van de velg op te vegen. Je wil niet dat je daar met volle snelheid overheen rijdt en dan een klapband krijgen.quote:Op dinsdag 4 april 2023 12:57 schreef Jane het volgende:
[..]
Niet oneens, maar volgens mij is het punt meer dat het verliezen van z'n band door Magnussen eigenlijk geen rode vlag-situatie was en alleen gedaan werd uit angst dat de race anders onder SC zou eindigen. Misbruik van de rode vlag in feite.
Sowieso moeten we af van die angst, want soms is het gewoon niet te voorkomen en nu is het voor all intents and purposes toch ook onder SC geëindigd.
Een mogelijke oplossing die ik volgens mij nog nooit heb zien aandragen is om de Masi-methode te hanteren, maar dan dat geen enkele auto zich mag unlappen. Dus, als het moment dat de baan weer vrij is binnen een x-aantal ronden voor het eind komt, gaan we bij einde SC gewoon racen met degenen die een ronde achterliggen er nog tussen. Natuurlijk is dat nadelig voor de coureurs die op dat moment niet achter hun directe voorganger zitten, maar dat is dan maar zo. Dan kun je tenminste racend over de finish, plus dat je recht doet aan wat er zich tot dan toe in de race heeft afgespeeld. Maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Mja, en niemand die iets tegen die tweede rode vlag of de daaropvolgende ravage had. Dat was sensatie.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, dat er gebeurt wat er nu gebeurde.En dat je dan dus alsnog achter de SC eindigt.
Banden zijn (weer) koud, coureurs eager om nog even een plekje op te schuiven zo vlak voor het eind, maar maken zich ook breed om te zorgen dat ze niet ingehaald worden. Mogelijk speelt soms ook vermoeidheid een rol of zoals dit keer de ondergaande zon. Kortom, de kans op een ravage en een nieuwe rode vlag is groot. Groter dan bij een normale start. Het scheelt nogal of je nog, zeg, 50 ronden hebt om een plaats goed te maken of dat dit je enige kans is.
Ik hoor misschien bij de minderheid, maar ik vind het niks. Ik snap wel dat crashes bij de sport horen, maar ook bij een normale start hoop ik altijd maar dat iedereen door de eerste bocht komt. Dat er gelijk een stuk of wat auto's in de prak gaan vlak na de start vind ik altijd zonde van de race. Verderop in de race, als er gewoon hard geracet wordt tussen twee coureurs, of als Leclerc weer eens de bocht mist, heb ik er minder moeite mee. Bij zo'n 'startcrash' heb je gewoon ook altijd een hoop onschuldige slachtoffers en persoonlijk geniet ik daar dus niet van.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:18 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja, en niemand die iets tegen die tweede rode vlag of de daaropvolgende ravage had. Dat was sensatie.
Gaap. Nieuwe fans willen vroemvroem, zo veel mogelijk inhaalacties en het liefst ook minimaal één zware crash per race. En iedereen weet dat je nieuwe fans het beste tevreden moet houden.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:08 schreef Jane het volgende:
Ik vind het strategiespel eigenlijk het boeiendste van F1. Ik geef toe dat ik de sport eigenlijk pas echt ben gaan waarderen sinds ik dat door begon te krijgen. Ik heb vroegah, in de jaren 80/90 op het open net, ook vaak genoeg F1 gezien zonder me er echt in te verdiepen en toen waren crashes voor mij ook de grootste sensatie.
Maar net als velen ben ook ik pas weer gaan kijken sinds Max meedoet en ben heel anders tegen de sport aan gaan kijken. Gelukkig bieden de graphics en de info die je tegenwoordig hebt tijdens de race ook de mogelijkheid om de strategieën beter te volgen. Al dan niet geslaagde under- of overcuts, banden die op de dag van de race ineens niet werken enz., dat zijn eigenlijk de dingen waar ik voornamelijk van op het puntje van m'n stoel zit.
Natuurlijk kun je altijd hebben dat een late SC je goede strategie teniet doet, maar dat hoort er wel bij. Zo'n tombola op het einde waarbij je groot risico loopt buiten je schuld van de baan te worden gereden, gaat mij net een stap te ver. Ik baal bijv. van Alpine afgelopen zondag.
Voor die mensen hadden we al iets.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaap. Nieuwe fans willen vroemvroem, zo veel mogelijk inhaalacties en het liefst ook minimaal één zware crash per race. En iedereen weet dat je nieuwe fans het beste tevreden moet houden.
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gaap. Nieuwe fans willen vroemvroem, zo veel mogelijk inhaalacties en het liefst ook minimaal één zware crash per race. En iedereen weet dat je nieuwe fans het beste tevreden moet houden.
Drive to Survive fans.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Mijn schoondochter is er eentje van, die moet je dan een beetje onderwijzen en dan kijken ze toch weer anders, ze is wel gaan kijken vanwege DTS.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:32 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik hoor misschien bij de minderheid, maar ik vind het niks. Ik snap wel dat crashes bij de sport horen, maar ook bij een normale start hoop ik altijd maar dat iedereen door de eerste bocht komt. Dat er gelijk een stuk of wat auto's in de prak gaan vlak na de start vind ik altijd zonde van de race. Verderop in de race, als er gewoon hard geracet wordt tussen twee coureurs, of als Leclerc weer eens de bocht mist, heb ik er minder moeite mee. Bij zo'n 'startcrash' heb je gewoon ook altijd een hoop onschuldige slachtoffers en persoonlijk geniet ik daar dus niet van.
Ik snap wat je zegt, maar de meerderheid ziet dat anders.quote:Op dinsdag 4 april 2023 14:08 schreef Jane het volgende:
Ik vind het strategiespel eigenlijk het boeiendste van F1. Ik geef toe dat ik de sport eigenlijk pas echt ben gaan waarderen sinds ik dat door begon te krijgen. Ik heb vroegah, in de jaren 80/90 op het open net, ook vaak genoeg F1 gezien zonder me er echt in te verdiepen en toen waren crashes voor mij ook de grootste sensatie.
Maar net als velen ben ook ik pas weer gaan kijken sinds Max meedoet en ben heel anders tegen de sport aan gaan kijken. Gelukkig bieden de graphics en de info die je tegenwoordig hebt tijdens de race ook de mogelijkheid om de strategieën beter te volgen. Al dan niet geslaagde under- of overcuts, banden die op de dag van de race ineens niet werken enz., dat zijn eigenlijk de dingen waar ik voornamelijk van op het puntje van m'n stoel zit.
Natuurlijk kun je altijd hebben dat een late SC je goede strategie teniet doet, maar dat hoort er wel bij. Zo'n tombola op het einde waarbij je groot risico loopt buiten je schuld van de baan te worden gereden, gaat mij net een stap te ver. Ik baal bijv. van Alpine afgelopen zondag.
Dat dus.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Het ding is dat er hele hordes mensen zijn, vooral in de VS waar F1 als een sport geen ene reet voorstelt, die alles kijken voor de drama en de show. Dat is ook het publiek waar zo keihard op in gezet wordt door al die vage nieuwe dingen zoals sprintraces.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mijn schoondochter is er eentje van, die moet je dan een beetje onderwijzen en dan kijken ze toch weer anders, ze is wel gaan kijken vanwege DTS.
Hard maar fair racen, een goede strategie en coureurs die presteren op de top van hun kunnenquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zijn nieuwe fans? Ik kijk F1 sinds klein maar als je ouder wordt kijk je anders, ik vind de combinatie van techniek, strategie en vaardigheid interessant maar er zijn zat F1 fans die alleen maar kijken om hun favoriete coureur, ik geloof niet zo dat mensen graag crashes willen zien, close racing lijkt me een belangrijkere.
Dus eigenlijk moet alles simpeler worden gemaakt voor de Amerikanenquote:Op dinsdag 4 april 2023 15:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het ding is dat er hele hordes mensen zijn, vooral in de VS waar F1 als een sport geen ene reet voorstelt, die alles kijken voor de drama en de show. Dat is ook het publiek waar zo keihard op in gezet wordt door al die vage nieuwe dingen zoals sprintraces.
Nu je het over Amerikanen hebt... Wat ik altijd jammer vind aan Indycar - of iig hoe het in beeld wordt gebracht - is dat je daar de strategie heel moeilijk kunt volgen. Ik begrijp ook wel dat dat moeilijker is als de strategie vooral te maken heeft met de hoeveelheid brandstof die ze tanken, maar toch zou het leuk zijn om er iets meer inzicht in te hebben.quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:42 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet alles simpeler worden gemaakt voor de Amerikanen
Perez stratenkoning!quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig hebben we de komende 4 races weer 3 stratenraces
@:Nattekat
Volgens mij gooien ze daar soms gewoon een yellow flag/caution erin om het wat spannender te maken (of is dat bij Nascar?).quote:Op dinsdag 4 april 2023 15:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Nu je het over Amerikanen hebt... Wat ik altijd jammer vind aan Indycar - of iig hoe het in beeld wordt gebracht - is dat je daar de strategie heel moeilijk kunt volgen. Ik begrijp ook wel dat dat moeilijker is als de strategie vooral te maken heeft met de hoeveelheid brandstof die ze tanken, maar toch zou het leuk zijn om er iets meer inzicht in te hebben.
Maar misschien ligt het aan mij. Dat kan ook natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |