het systeem , dat zijn ouderen samenquote:Op zondag 2 april 2023 10:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier geen kinderen en weinig familie, dus als ik oud en alleen overblijf zal ik afhankelijk zijn van het systeem. Niet best dus.
Troost je de overheid heeft de bejaarden huizen gesloten dus dat zal niet meer gaanquote:Op zondag 2 april 2023 10:46 schreef Sorella het volgende:
Ik zou absoluut geen woonruimte met een woonkamer gericht op de binnentuin willen hebben.
Als je er als bewoner niet tussen past is het heel wrang om te zien hoe de buren bij elkaar op de koffie komen als het lekker weer is en jij er niet tussen komt. Heb deze situatie een paar keer gezien bij cliënten en hoe mooi de appartementen dan ook zijn er is dan toch verdriet en eenzaamheid.
Appartementen met de slaapkamers gericht op de binnentuin heeft meer mijn voorkeur.
Ik ben wel erg op prive, tenminste het moet kunnen. Maaltijdservice zou fijn zijn maar nog beter als je met een paar mensen samen kan eten.quote:Op zondag 2 april 2023 10:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou hoeft geen eigen woning te zijn, dan kom je weer teveel in je eigen eigen
een kamer van 30 M2 is voor mij voldoende prive , mits er ene mogelijkheid is om in de avond een maal te kopen , sochtends maak ik dan wel een broodje zelf
Er komt een tijd dat je weer afscheid moet nemen van het stoffelijk leven, daar ben jjij dus nog lang niet aan toe
een knappe auto is voor mij voldoende eigen , en ook dat zal eens stoppen
Ik heb altijd het idee dat ik wel ergens aansluiting vind. Zo niet dan helpt uitzicht aan de andere kant daar oook niet aan vrees ik.quote:Op zondag 2 april 2023 10:46 schreef Sorella het volgende:
Als je er als bewoner niet tussen past is het heel wrang om te zien hoe de buren bij elkaar op de koffie komen als het lekker weer is en jij er niet tussen komt.
Ik heb het niet over een bejaardentehuis maar over appartementen voor ouderen in een appartementenblok en voor de rest geheel zelfstandig.quote:Op zondag 2 april 2023 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Troost je de overheid heeft de bejaarden huizen gesloten dus dat zal niet meer gaan
Veel dakloze ouderen wonen nu in ziekenhuizen
mijn moeder woonde 22 jaar in een bejaardenhuis tot volle tevredenheid
dat hoeft ik nietquote:Op zondag 2 april 2023 10:55 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een bejaardentehuis maar over appartementen voor ouderen in een appartementenblok en voor de rest geheel zelfstandig.
Ouderen zijn de nieuwe boeren.quote:Op zaterdag 1 april 2023 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ouderen dienen geframed te worden als nutteloze parasieten binnen het VVD66 evangelie. Niet meer productief, niet meer rendabel, dus hun 'leven' is vooral een schrijnende aantasting van het bestaansrecht van jonger volk dat nog wel woest meedanst rond het gouden kalf.
De alwetende overheid heeft in haar oneindige wijsheid besloten dat ouderen graag tot de dood alleen willen wonen en de bejaardenhuizen waar gebiljart, gekaart en gekletst kon worden geslotenquote:Op zondag 2 april 2023 11:28 schreef ZanneG het volgende:
Ik herken dit probleem wel.
Ik heb in de huizencrisis jaren zo n 10 jaar geleden een huis gekocht van 3 verdiepingen/ 4 grote kamers en een zolder verdieping en heb een hypotheek van 150K wat neerkomt op zo n 600 euro bruto per maand.
Nu kom ik er achter dat zo n heel huis toch wel heel erg groot is en het veel werk is om het schoon te maken en het onderhoud er aan laten doen is ook best een hoop werk.
Zo n groot huis vraagt er toch echt wel om, om door een gezin bewoond te worden,
Er zijn genoeg kamers, die zouden gevuld moeten zijn.
Ik zou graag mijn huis willen verkopen en dan een klein knus behapbaar appartement willen kopen.
Maar de appartement / flat prijzen zijn onbetaalbaar en ligt hoger dan wat ik voor mijn huis zal krijgen.
En ik wil niet meer gaan betalen voor een veel kleinere woon ruimte.
Dus helaas ik zal ook blijven zitten waar ik zit, terwijl dit huis beter voor een gezin zou zijn.
Ik begrijp dus wel dat mensen huizen bezet houden die beter voor gezinnen geschikt zouden zijn, maar ja wat moet je anders?
Hier hetzelfde. Ik ga al richting pensioenleeftijd en ik heb gisteren tijdens de Open Huizen dag drie appartementen bekeken. Veel te duur. Dus ik sla ook nog even over.quote:Op zondag 2 april 2023 11:28 schreef ZanneG het volgende:
Ik herken dit probleem wel.
[...].
Ik zou graag mijn huis willen verkopen en dan een klein knus behapbaar appartement willen kopen.
Maar de appartement / flat prijzen zijn onbetaalbaar en ligt hoger dan wat ik voor mijn huis zal krijgen.
En ik wil niet meer gaan betalen voor een veel kleinere woon ruimte.
Dus helaas ik zal ook blijven zitten waar ik zit, terwijl dit huis beter voor een gezin zou zijn.
Ik begrijp dus wel dat mensen huizen bezet houden die beter voor gezinnen geschikt zouden zijn, maar ja wat moet je anders?
Inderdaad. Maar ik snap het wel. Buurman en wij hebben 2 grote tuinen en de rest van de wijk is sociale huur of sociale huur geweest en inmiddels gekocht, met hele kleine tuintjes. Buurman woont er zelfs alleen, wij nog met ons tweeen (en een zoon van bijna 29, die niet aan een woning kan komen). Het is ook wel erg scheef. Maar ja, eerlijk gekocht en van ons, niet van de woningbouw.quote:Op zondag 2 april 2023 13:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
@:Gia: Jezus zeg, de brutaliteit van die man! Als ie niet tevreden is met zijn huidige huis, gaat ie maar lekker terug naar z'n hut in de woestijn.
Nee, in plaats daarvan maar de buren van verderop intimideren vanwege de mooiere of grotere tuin... de wereld op z'n kop. Ze bevestigen zo zelf wel de stigma...
En dit, boomers hebben zelf alles kapot gemaaktquote:Op zondag 2 april 2023 14:53 schreef FlippingCoin het volgende:
Het zijn diezelfde oude mensen die de vvd groot hebben gemaakt.
2 Dingen:quote:Op zondag 2 april 2023 15:06 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste ouderen zijn werkgevers, en zeer zeker de ouderen die groot wonen.
Je had hem gewoon moeten doorsturen naar Peter Gillis of Frans Timmerman.quote:Op zondag 2 april 2023 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik snap het wel. Buurman en wij hebben 2 grote tuinen en de rest van de wijk is sociale huur of sociale huur geweest en inmiddels gekocht, met hele kleine tuintjes. Buurman woont er zelfs alleen, wij nog met ons tweeen (en een zoon van bijna 29, die niet aan een woning kan komen). Het is ook wel erg scheef. Maar ja, eerlijk gekocht en van ons, niet van de woningbouw.
Wie bedoel je precies met boomers (welke geboortejaren / hoe oud op dit moment)?quote:Op zondag 2 april 2023 15:01 schreef SootSprite het volgende:
[..]
En dit, boomers hebben zelf alles kapot gemaakt
1. Bron: Ogen, oren en mensenkennis.quote:
Zal ik doen als hij weer eens erover begint.quote:Op zondag 2 april 2023 15:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je had hem gewoon moeten doorsturen naar Peter Gillis of Frans Timmerman.
Ja zie ze wekelijks en hebben het er ook vaak over, mn ouders zijn overigens geen 80+ers.quote:Op zondag 2 april 2023 10:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Praat jij wel eens met je ouders , ik denk dat jij nu teveel van jezelf uit gaat
Ik dacht hetzelfde over mijn ouders, tot ze aangaven dat ze naar een bejaaardenhuis wilden
ik ook niet, mijn moeder was 73 toen ze het bejaardenhuis in ging, een jaar nadat mijn vader was overleden, ze heeft er 22 jaar met heel veel oplezier gewoond, ik wens het jou moeder of vader ook toequote:Op zondag 2 april 2023 20:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja zie ze wekelijks en hebben het er ook vaak over, mn ouders zijn overigens geen 80+ers.
quote:Op zaterdag 1 april 2023 11:06 schreef asco het volgende:
En dan te bedenken dat de grote groep babyboomers nu pas tussen de 67 en 77 jaar oud is en het gros nog zelfstandig woont.
Waar gaan die miljoenen(!) mensen straks wonen? Wie gaat hen verzorgen? Wie gaat dat betalen?
Gelukkig hadden we maar 50 jaar om hier over na te denken, en hey, ik zeg maar iets raars, hadden we een fonds kunnen oprichten en daar een deel van de aardgasbaten in kunnen stoppen zoals Noorwegen heeft gedaan....
Ze houden niks bezet. Ze wonen gewoon in hun eigendom.quote:Op zaterdag 1 april 2023 10:31 schreef michaelmoore het volgende:
... half nederland bestaat uit ouderen zonder partner die in hun eentje een eengezinswoning met trap bezet houden...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |