abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208616880
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:11 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou toenik jong was , was een woning geen enkel probleem , met premie A en Premie B volop woningen met een laag loon

rente was 8,75% maar dat was niet echt hoog toen
Ja, je bent iets ouder en een totaal andere regio.

Nu kan je in zeg Termuntenzijl ook nog wel een redelijk betaalbaar huis krijgen.
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:16:46 #77
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208616923
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:13 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ja, je bent iets ouder en een totaal andere regio.

Nu kan je in zeg Termuntenzijl ook nog wel een redelijk betaalbaar huis krijgen.
regio Utrecht , groeikern Nieuwegein en groeikern houten , volop premie woningen toen, vooral voor de overloop uit Utrecht
toen werden ook de bejaarden huizen gebouwd , twee stuks hier in het dorp
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208616941
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
regio Utrecht , groeikern Nieuwegein en groeikern houten , volop premie woningen toen
Hier, even ten noorden van Alkmaar niet. Tenzij je in Den Helder aan de Jan Vervailleweg wilde wonen...
pi_208616957
Dat is asociaal van die bejaardjes, er kunnen vast wel een paar asielzoekers of statushouders bij
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:26:17 #80
323876 michaelmoore
pi_208617032
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:19 schreef opgebaarde het volgende:
Dat is asociaal van die bejaardjes, er kunnen vast wel een paar asielzoekers of statushouders bij
of starters die dan de ouderen gaan aankleden sochtends en op het toilet zetten
dat was eens het plan kwam dus niets van terecht en ,logisch ook

jongeren hebben echt niets met oude mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208617042
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 16:59 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Wel heel wat pareltjes bij de VVD. Die Jeanine Hennis-Plasschaert, Ivo Opstelten, Halbe Zijlstra en Mark Harbers waren ook wel mooie figuren, maar niemand was zo stoïcijns als die God Stef Blok _O_
Gelukkig hebben zijn vastgoed vrindjes de zakken goed kunnen vullen.
pi_208617094
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:26 schreef michaelmoore het volgende:
jongeren hebben echt niets met oude mensen
Mensen hebben dan ook pas een leven als zij met leeftijdsgenootjes kunnen opgroeien.
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:32:18 #83
323876 michaelmoore
pi_208617115
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:06 schreef MichaelScott het volgende:
Jammer genoeg is er geen manier om efficiënter met de schaarse tijd van ouderenverzorgers om te gaan en ze minder te laten reizen.

Je zou de zorgbehoevende ouderen eigenlijk willen concentreren op 1 plek.
waarom zijn we iedere 10 jaar opnieuw het wiel aan het uitvinden ??

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 11:08 schreef Malavita het volgende:

[..]
dat is ook van wat "de oudjes" willen tot een steeds latere leeftijd iig.

Wat TS zou willen lijkt wel die groep uit hun huizen te laten zetten vanwege doorstroming.

De werkelijke agenda gezien deze TS is waarschijnlijk dat de boeren lekker door blijven boeren en vervuilen :')
Ik zou wel gaan verhuizen ja, dat heeft verder niets met boeren te maken, wel met doorstroming
  zaterdag 1 april 2023 @ 20:14:03 #84
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208619195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 16:58 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom iedereen spreekt over "bezet houden" mijn buurvrouw betaalt de huur van het huis, dus het is gewoon haar huis.

Ze is 92.
Ouderen dienen geframed te worden als nutteloze parasieten binnen het VVD66 evangelie. Niet meer productief, niet meer rendabel, dus hun 'leven' is vooral een schrijnende aantasting van het bestaansrecht van jonger volk dat nog wel woest meedanst rond het gouden kalf.

[ Bericht 0% gewijzigd door EttovanBelgie op 01-04-2023 21:57:46 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208623731
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ik hou ik mijn eentje ook een eengezinswoning bezet. Moet er maar meer betaalbaar aanbod zijn.
Hou zelf ook een grote drie slaapkamer woning ''bezet''. Ga echt niet voor een zg jong nestje cq asielzoeker verhuizen, al zouden er tussen haakjes betaalbare kleinere seniorenwoningen zijn. Echt niet hoor! :N

Een bejaarden omgeving of ouderen complex zie ik mijzelf in de toekomst als alternatieve bijna 60 jarige die van gothic kleding, rock en metal houdt echt niet wonen hoor! :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_208624352
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 10:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die houden ze niet bezet, het is hun bezit.
Idd, je hele kut leven moeten werken en afbetalen, mag je eindelijk met pensioen moet je je eigen huis uit…

Daarnaast, mn ouders hebben een gezinswoning die idd te groot is voor 2, Maar voor het geld wat ze daarvoor krijgen kunnen ze een gaar appartementje in een achterbuurt krijgen. Die zouden wel gek zijn om hun huis met tuin weg te doen
  zondag 2 april 2023 @ 09:33:57 #87
323876 michaelmoore
pi_208626258
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 07:53 schreef 111210 het volgende:

[..]
Idd, je hele kut leven moeten werken en afbetalen, mag je eindelijk met pensioen moet je je eigen huis uit…

moet niks, ik moet niks
heb een fijn heel groot huis met mooie tuin.
een gaar appartementje hoef ik ook niet

maar als ik een gezellig bejaarden huis zou vinden, dan zou ik wel er uit gaan

restaurant nabij , nachttoezicht, alarmknop , leefijdgenoten, geen gare bezoekers aan de deur die me telefoon willen zien
marktwerking ZZP ers van de gemeente heb ik dan niet nodig
https://www.rijksoverheid(...)er-zelfstandig-wonen

https://eenvandaag.avrotr(...)dood-achter-de-deur/

quote:
Het sociale netwerk van ouderen wordt overschat'
Petra Huis in 't Veld is bewonersconsulent bij woningcorporatie Pre Wonen en signaleert dat het verhaal van Arie niet een uitzondering is. "
We zien mensen in situaties waarin echt zorg nodig is, maar dat is er simpelweg niet."
Eenzaamheid is ook een erg groot probleem:
"We vinden zelfs mensen dood achter de deur. Dat is echt ongelofelijk akelig."
quote:
'Langer thuis wonen wordt geromantiseerd'
"Dit is een groot en landelijk probleem", zegt Jan Willem Duyvendak.
Hij is hoogleraar sociologie aan de Universiteit van Amsterdam en doet onderzoek naar de gevolgen van de decentralisatie van de zorg.

"Langer thuis blijven wonen wordt ongelofelijk geromantiseerd."

De hoogleraar beaamt dat het sociale netwerk vaak tekortschiet.
Zij zijn dan voor een groot deel afhankelijk van mantelzorg. Daar kan niet iedereen op rekenen."

Duyvendak vindt het geen slimme zet van Rutte II om te bezuinigen op de zorg door de zorg de decentraliseren en verzorgingshuizen te sluiten. "
Het beleid was veel te radicaal. Het is erdoor geduwd zonder eerst goede oplossingen te bedenken."
Ondanks de zorgen van instanties, wetenschappers en hulpverleners, zet minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid het ingeslagen beleid voort.
Afgelopen zomer publiceert hij zijn plannen voor de komende jaren. Titel van de nota: 'Langer thuis.'

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2023 09:49:54 ]
pi_208626800
Een woongroep voor 60+ zou ik best willen wonen als dat inderdaad eigen woningen zijn met een gezamenlijke binnenruimte en tuin. Maar dan dus een groep die grotendeels voor zich zelf kan zorgen en bereid is over en weer klusjes voor de gemeenschap of de buren te doen.

Maar dan nog moet het niet mijn halve inkomen gaan kosten, ik heb niet voor niets mijn leven gespaard om het huis af te betalen en dus iets eerder met pensioen te gaan, met weinig inkomen dus.
  zondag 2 april 2023 @ 10:42:22 #89
323876 michaelmoore
pi_208627272
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:04 schreef qajariaq het volgende:
Een woongroep voor 60+ zou ik best willen wonen als dat inderdaad eigen woningen zijn met een gezamenlijke binnenruimte en tuin. Maar dan dus een groep die grotendeels voor zich zelf kan zorgen en bereid is over en weer klusjes voor de gemeenschap of de buren te doen.

Maar dan nog moet het niet mijn halve inkomen gaan kosten, ik heb niet voor niets mijn leven gespaard om het huis af te betalen en dus iets eerder met pensioen te gaan, met weinig inkomen dus.
nou hoeft geen eigen woning te zijn, dan kom je weer teveel in je eigen eigen
een kamer van 30 M2 is voor mij voldoende prive , mits er ene mogelijkheid is om in de avond een maal te kopen , sochtends maak ik dan wel een broodje zelf

Er komt een tijd dat je weer afscheid moet nemen van het stoffelijk leven, daar ben jjij dus nog lang niet aan toe

een knappe auto is voor mij voldoende eigen , en ook dat zal eens stoppen
  zondag 2 april 2023 @ 10:45:30 #90
323876 michaelmoore
pi_208627301
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2023 07:53 schreef 111210 het volgende:

. Die zouden wel gek zijn om hun huis met tuin weg te doen
Praat jij wel eens met je ouders , ik denk dat jij nu teveel van jezelf uit gaat

Ik dacht hetzelfde over mijn ouders, tot ze aangaven dat ze naar een bejaaardenhuis wilden
pi_208627309
Ik zou absoluut geen woonruimte met een woonkamer gericht op de binnentuin willen hebben.
Als je er als bewoner niet tussen past is het heel wrang om te zien hoe de buren bij elkaar op de koffie komen als het lekker weer is en jij er niet tussen komt. Heb deze situatie een paar keer gezien bij cliënten en hoe mooi de appartementen dan ook zijn er is dan toch verdriet en eenzaamheid.
Appartementen met de slaapkamers gericht op de binnentuin heeft meer mijn voorkeur.
pi_208627315
Hier geen kinderen en weinig familie, dus als ik oud en alleen overblijf zal ik afhankelijk zijn van het systeem. Niet best dus.
Misschien is er tegen die tijd weer iets van menselijkheid in de wereld en een beter alternatief voor ouderen. Maar dat zal wel niet. :')
  zondag 2 april 2023 @ 10:49:24 #93
323876 michaelmoore
pi_208627339
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:47 schreef Seeburg54 het volgende:
Hier geen kinderen en weinig familie, dus als ik oud en alleen overblijf zal ik afhankelijk zijn van het systeem. Niet best dus.
het systeem , dat zijn ouderen samen

ouderen kunnen heel goed elkaar helpen, dat scheelt enorm veel marktwerking leaseauto factuur ZZP ers die kunnen dan weer terug de zorg in

Bij mijn moeder deed men dat ook elkaar helpen, de een heeft tijd en de andere heeft hulp nodig bij de steunkousen aandoen sochtends
  zondag 2 april 2023 @ 10:52:34 #94
323876 michaelmoore
pi_208627370
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:46 schreef Sorella het volgende:
Ik zou absoluut geen woonruimte met een woonkamer gericht op de binnentuin willen hebben.
Als je er als bewoner niet tussen past is het heel wrang om te zien hoe de buren bij elkaar op de koffie komen als het lekker weer is en jij er niet tussen komt. Heb deze situatie een paar keer gezien bij cliënten en hoe mooi de appartementen dan ook zijn er is dan toch verdriet en eenzaamheid.
Appartementen met de slaapkamers gericht op de binnentuin heeft meer mijn voorkeur.
Troost je de overheid heeft de bejaarden huizen gesloten dus dat zal niet meer gaan
Veel dakloze ouderen wonen nu in ziekenhuizen

mijn moeder woonde 22 jaar in een bejaardenhuis tot volle tevredenheid
pi_208627411
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou hoeft geen eigen woning te zijn, dan kom je weer teveel in je eigen eigen
een kamer van 30 M2 is voor mij voldoende prive , mits er ene mogelijkheid is om in de avond een maal te kopen , sochtends maak ik dan wel een broodje zelf

Er komt een tijd dat je weer afscheid moet nemen van het stoffelijk leven, daar ben jjij dus nog lang niet aan toe

een knappe auto is voor mij voldoende eigen , en ook dat zal eens stoppen
Ik ben wel erg op prive, tenminste het moet kunnen. Maaltijdservice zou fijn zijn maar nog beter als je met een paar mensen samen kan eten.

Als ik niet meer mag rijden dan wil ik hier ook weg, anders vereenzaam ik hier op het dorp.

quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:46 schreef Sorella het volgende:
Als je er als bewoner niet tussen past is het heel wrang om te zien hoe de buren bij elkaar op de koffie komen als het lekker weer is en jij er niet tussen komt.
Ik heb altijd het idee dat ik wel ergens aansluiting vind. Zo niet dan helpt uitzicht aan de andere kant daar oook niet aan vrees ik.
pi_208627412
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Troost je de overheid heeft de bejaarden huizen gesloten dus dat zal niet meer gaan
Veel dakloze ouderen wonen nu in ziekenhuizen

mijn moeder woonde 22 jaar in een bejaardenhuis tot volle tevredenheid
Ik heb het niet over een bejaardentehuis maar over appartementen voor ouderen in een appartementenblok en voor de rest geheel zelfstandig.
  zondag 2 april 2023 @ 10:58:59 #97
323876 michaelmoore
pi_208627448
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 10:55 schreef Sorella het volgende:

[..]
Ik heb het niet over een bejaardentehuis maar over appartementen voor ouderen in een appartementenblok en voor de rest geheel zelfstandig.
dat hoeft ik niet
vaak wonen daar ook jongeren en komen er veel buitenlanders

zelf koken is niet mijn hobby
pi_208627771
Ik herken dit probleem wel.

Ik heb in de huizencrisis jaren zo n 10 jaar geleden een huis gekocht van 3 verdiepingen/ 4 grote kamers en een zolder verdieping en heb een hypotheek van 150K wat neerkomt op zo n 600 euro bruto per maand.

Nu kom ik er achter dat zo n heel huis toch wel heel erg groot is en het veel werk is om het schoon te maken en het onderhoud er aan laten doen is ook best een hoop werk.

Zo n groot huis vraagt er toch echt wel om, om door een gezin bewoond te worden,
Er zijn genoeg kamers, die zouden gevuld moeten zijn.

Ik zou graag mijn huis willen verkopen en dan een klein knus behapbaar appartement willen kopen.
Maar de appartement / flat prijzen zijn onbetaalbaar en ligt hoger dan wat ik voor mijn huis zal krijgen.
En ik wil niet meer gaan betalen voor een veel kleinere woon ruimte.

Dus helaas ik zal ook blijven zitten waar ik zit, terwijl dit huis beter voor een gezin zou zijn.
Ik begrijp dus wel dat mensen huizen bezet houden die beter voor gezinnen geschikt zouden zijn, maar ja wat moet je anders?
  zondag 2 april 2023 @ 11:38:59 #99
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_208627899
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ouderen dienen geframed te worden als nutteloze parasieten binnen het VVD66 evangelie. Niet meer productief, niet meer rendabel, dus hun 'leven' is vooral een schrijnende aantasting van het bestaansrecht van jonger volk dat nog wel woest meedanst rond het gouden kalf.
Ouderen zijn de nieuwe boeren.
  zondag 2 april 2023 @ 11:46:19 #100
323876 michaelmoore
pi_208627996
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 11:28 schreef ZanneG het volgende:
Ik herken dit probleem wel.

Ik heb in de huizencrisis jaren zo n 10 jaar geleden een huis gekocht van 3 verdiepingen/ 4 grote kamers en een zolder verdieping en heb een hypotheek van 150K wat neerkomt op zo n 600 euro bruto per maand.

Nu kom ik er achter dat zo n heel huis toch wel heel erg groot is en het veel werk is om het schoon te maken en het onderhoud er aan laten doen is ook best een hoop werk.

Zo n groot huis vraagt er toch echt wel om, om door een gezin bewoond te worden,
Er zijn genoeg kamers, die zouden gevuld moeten zijn.

Ik zou graag mijn huis willen verkopen en dan een klein knus behapbaar appartement willen kopen.
Maar de appartement / flat prijzen zijn onbetaalbaar en ligt hoger dan wat ik voor mijn huis zal krijgen.
En ik wil niet meer gaan betalen voor een veel kleinere woon ruimte.

Dus helaas ik zal ook blijven zitten waar ik zit, terwijl dit huis beter voor een gezin zou zijn.
Ik begrijp dus wel dat mensen huizen bezet houden die beter voor gezinnen geschikt zouden zijn, maar ja wat moet je anders?
De alwetende overheid heeft in haar oneindige wijsheid besloten dat ouderen graag tot de dood alleen willen wonen en de bejaardenhuizen waar gebiljart, gekaart en gekletst kon worden gesloten
Ons bejaardenhuis was vroeger ook het stemlokaal van het dorp , dus een gemeenschapshuis

In mijn huis kunnen wel 10 statushouders wonen

De overheid is net een containerschip, duurt heel lange tijd voor ie gedraaid is

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 02-04-2023 11:54:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')