Twee kanttekeningen. Om te beginnen had men het over blik in de natuur. Daar zie ik ze nooit. Dus de straat is nu ook opeens natuur? De straat opruimen kunnen Gideon v M en lotgenoten prima doen. Prima klusje voor taakstraffen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 17:54 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind het een goede zaak, er liggen veel blikjes op straat, opvallend genoeg vaak blikjes waar energydrank in heeft gezeten, blijkbaar heeft het niet genoeg energie om het blikje in een afvalbak te gooien
Flesjes niet.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:18 schreef Donna het volgende:
Een deukje is toch geen probleem? Als de streepjescode maar gescand kan worden.
Helemaal inelkaar gedrukt is dus wel een probleem ja.
Ik lever flessen heel vaak gedeukt in. Hoef tegenwoordig bijna nooit meer uit te deuken. Vroegahhh kwamen ze altijd terug, maar nu bijna nooit meer.quote:Op zaterdag 1 april 2023 22:40 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Flesjes niet.
Als die gedeukt is ook al is de streepjes code goed leesbaar.
Ze hebben ze gewoon gevoelig afgesteld.
Tenslotte elke flesje of blikje wat niet ingeleverd word is gewoon extra geld in de kassa.
Eigenlijk zal dat geregistreerd moeten worden hoeveel statiegeld over blijft per jaar .
Matige 1 april grapquote:Op zaterdag 1 april 2023 12:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik had vandaag een rugzak vol met blikjes, de helft deed heet niet omdat er deukjes in zaten, kon zo de prullenbak in.
Boodschappen worden gescand.quote:Op zondag 2 april 2023 08:18 schreef student_vh_leven het volgende:
Wie koopt er uberhaupt nog blikjes.
En dan die kreukelbare, niet af te sluiten plakzooi ook nog eens bewaren om die 15 cent terug te krijgen.
Idee dat er meer ingeleverd gaat worden is leuk maar ik het echte resultaat gaat zijn dat er minder blikjes verkocht gaan worden.
Let wel ff op of een supermarkt welke nu nog blikjes met en zonder statiegeldcode verkoopt, niet overal al die statiegeld overheen berekent!
Dat zit in de streepjescode. De supermarkt bedenkt dat er niet zelf bij.quote:Op zondag 2 april 2023 08:18 schreef student_vh_leven het volgende:
Wie koopt er uberhaupt nog blikjes.
En dan die kreukelbare, niet af te sluiten plakzooi ook nog eens bewaren om die 15 cent terug te krijgen.
Idee dat er meer ingeleverd gaat worden is leuk maar ik het echte resultaat gaat zijn dat er minder blikjes verkocht gaan worden.
Let wel ff op of een supermarkt welke nu nog blikjes met en zonder statiegeldcode verkoopt, niet overal al die statiegeld overheen berekent!
Nee, want de prijs op het schap is altijd excl statiegeld.quote:Op zondag 2 april 2023 12:27 schreef student_vh_leven het volgende:
Goed dat daar in ieder geval over nagedacht is.
Staan er nu dan ook 2 prijzen in het schap bij de blikjes?
Honden mogen de supermarkt niet in, dus geen hond zal ze terugbrengen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
Verkapte extra inkomsten. Geen hont die ze terug gaat brengen.
Dat valt wel mee, als ze je ook al elke dag 24 blikken zien kopen.quote:Op zondag 2 april 2023 13:00 schreef Näsenbar het volgende:
Elke dag met 24 blikken Pitt bier terug naar de jumbo ze zien je al aankomen...
Ik drink weinig frisdrank maar dat zou een belangrijk bezwaar zijn. Zit je dan met een tas vol vastgeplakte colarestjes en bijbehorende mierenplaag. Het is zo makkelijk eruit te halen bij het pmd of restafval. Zet daar gewoon op in.quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
Die enkele keer dat ik drinken uit blik koop ga ik geen moeite doen om die te bewaren en in te leveren.
Gaan gewoon de afvalzak in.
Lege flessen sluit je af met een dop, flessen in een krat staan stevig, geen probleem.
Maar lege blikjes vervoeren wordt een vieze plakzooi in de (plastic) tas.
Dat doen ze al niet met flesjes. Ik geef les; de hoeveelheid flesjes in de prullenbak na één dag zou een leuk verdienmodel voor sommigen kunnen zijn. Nog los van de flesjes buiten de prullenbak . Laat staan met blikjes; regels bedacht door pennenlikkers, prachtigquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat mensen die op straat een blikje drinken dat blikje de hele tijd met zich mee blijven zeulen.
En hangjongeren zie ik ook niet netjes alles bij zich houden en met een plakkerig vies tasje de supermarkt inlopen om ze netjes in te leveren voor een paar centen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |