abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 1 april 2023 @ 07:42:36 #1
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208611234
Ik zie op 't nieuws dat er statiegeld voor blikjes wordt geïntroduceerd.
Is dit niet 'n beetje raar cq overbodig omdat blikjes snel indeuken en moeilijk zijn uit te deuken vergeleken met 'n plastic fles en omdat blikjes in het PMD afval thuis horen waar zij via de afvalverwerking uitgefilterd zouden moeten worden voor recycling.

mijns inziens is statiegeld op blikjes totaal overbodig en moeilijk omdat blikjes nou eenmaal sneller indeuken dan plastic en dan wordt 't lastig inleveren bij de statiegeldautomaat of neemt de statiegeldautomaat ook ingedeukte blikjes aan ? als de statiegeldautomaat ingedeukte blikjes weigert dan belanden die alsnog in de PMD of restafval waar ze als 't goed is eruit worden gefilterd voor recyling en dan is statiegeld op blikjes eigenlijk flauwekul.

wat vind jij van statiegeld op blikjes ?
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208611371
Verkapte extra inkomsten. Geen hont die ze terug gaat brengen.
pi_208611392
In Duitsland werkt het ook, dus waarom zou het hier in NL een probleem zijn?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208611399
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
Verkapte extra inkomsten. Geen hont die ze terug gaat brengen.
Dat moet je ook niet aan honten overlaten.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208611443
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:02 schreef schommelstoel het volgende:
In Duitsland werkt het ook, dus waarom zou het hier in NL een probleem zijn?
In Duitsland kan je blikjes ook ingedeukt inleveren volgens mij.
pi_208611472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 08:09 schreef Evertjan het volgende:

[..]
In Duitsland kan je blikjes ook ingedeukt inleveren volgens mij.
Duitsland is dan ook een godenland, Nederland is dat allerminst.
#freeWillemM
Op woensdag 14 juni 2023 19:05 schreef timmmmm het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 08:18:43 #7
382129 crew  Donna
pi_208611543
Een deukje is toch geen probleem? Als de streepjescode maar gescand kan worden.

Helemaal inelkaar gedrukt is dus wel een probleem ja.
pi_208611554
Sowieso kleinverpakkingen verbieden, ze voegen totaal niets toe.
pi_208611567
Snel nog 2 traytjes cola zero zonder statiegeld bij de Karwei gehaald
Sicker than your average.
pi_208611644
Waarom moet nou overal een probleem van gemaakt worden?

Ik vind het een heel goed idee. Des te minder zooi op straat, des te beter het is. Er zijn altijd mensen (ik noem geen namen :P ) die op zoek zijn naar
lege statiegeldflessen, en die gaan ook vast de blikjes oprapen mochten ze toch op straat gegooid worden.
  Spellchecker zaterdag 1 april 2023 @ 08:44:04 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 1 april 2023 @ 09:11:38 #12
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_208611866
Goeie zaak vind ik.
94257 - 478969
--Stemmingswisselingen--
Ignore that...
  zaterdag 1 april 2023 @ 12:34:14 #13
233102 cherrycoke
You underestimate my power!
pi_208614134
ik had vandaag een rugzak vol met blikjes, de helft deed heet niet omdat er deukjes in zaten, kon zo de prullenbak in.
Something’s happening. I’m not the Jedi I should be. I want more. And I know I shouldn’t.”
pi_208614214
Die enkele keer dat ik drinken uit blik koop ga ik geen moeite doen om die te bewaren en in te leveren.
Gaan gewoon de afvalzak in.

Lege flessen sluit je af met een dop, flessen in een krat staan stevig, geen probleem.

Maar lege blikjes vervoeren wordt een vieze plakzooi in de (plastic) tas.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208614627
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 april 2023 07:42 schreef sturmpie het volgende:
als de statiegeldautomaat ingedeukte blikjes weigert dan belanden die alsnog in de PMD of restafval
Het zou zomaar kunnen dat als die automaat mijn gedeukte blikjes weigert dat ik ze dan gewoon voor de automaat op de grond laat vallen. Dan is het namelijk een verdienmodel geworden wat ik niet ga ondersteunen. Laat ze het dan lekker maar zelf opruimen.
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:17:28 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208614661
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik had vandaag een rugzak vol met blikjes, de helft deed heet niet omdat er deukjes in zaten, kon zo de prullenbak in.
T zou verbazen als je nu al een zak vol statiegeldblikjes leeg hebt. In de winkel staan ze bijna nog niet eens.
En een deukje kan prima
pi_208614695
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
Die enkele keer dat ik drinken uit blik koop ga ik geen moeite doen om die te bewaren en in te leveren.
Gaan gewoon de afvalzak in.
Als je ze gewoon netjes weggooit is er geen probleem, kost jou alleen beetje geld. Maar het gaat vooral om al die blikjes die men zomaar op straat pleurt. Hopelijk gebeurt dat nu minder vaak.
pi_208614739
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:20 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als je ze gewoon netjes weggooit is er geen probleem, kost jou alleen beetje geld. Maar het gaat vooral om al die blikjes die men zomaar op straat pleurt. Hopelijk gebeurt dat nu minder vaak.
Ik denk ook niet dat mensen die op straat een blikje drinken dat blikje de hele tijd met zich mee blijven zeulen.
En hangjongeren zie ik ook niet netjes alles bij zich houden en met een plakkerig vies tasje de supermarkt inlopen om ze netjes in te leveren voor een paar centen.
A murky, forgotten land.
pi_208614804
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat mensen die op straat een blikje drinken dat blikje de hele tijd met zich mee blijven zeulen.
En hangjongeren zie ik ook niet netjes alles bij zich houden en met een plakkerig vies tasje de supermarkt inlopen om ze netjes in te leveren voor een paar centen.
Die jongeren zelf niet maar @Hakuna komt de blikjes dan rapen voor een zakcentje en dat is gegund.

Als er dan geen deukje in mag zitten blijven ze alsnog liggen.
pi_208614984
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
In Berlijn is het de gewoonte om je lege flessen en blikjes die je niet zelf wil inleveren onder een prullenbak neer te zetten, en dan worden ze vanzelf opgehaald door mensen die het geld wel nodig hebben.
pi_208615011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
In Berlijn is het de gewoonte om je lege flessen en blikjes die je niet zelf wil inleveren onder een prullenbak neer te zetten, en dan worden ze vanzelf opgehaald door mensen die het geld wel nodig hebben.
Dat is wel ^O^
Al zie ik dat in het egoïstische Nederland niet gebeuren eigenlijk.
A murky, forgotten land.
pi_208615028
Ik knip de streepjescodes er wel uit met een blikschaar en de rest mieter ik gewoon weg.
pindazakje
pi_208615036
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:20 schreef Farenji het volgende:

[..]
Of juist meer, onder het mom van 'ik heb er extra voor betaald, dan ga ik ook geen moeite doen om het helemaal mee terug naar huis te nemen of een vuilnisbak te zoeken'. Als iedereen het nu demonstratief juist wél op straat gooit dan gaat er die domme regeling vanzelf af.
pindazakje
pi_208615090
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Of juist meer, onder het mom van 'ik heb er extra voor betaald, dan ga ik ook geen moeite doen om het helemaal mee terug naar huis te nemen of een vuilnisbak te zoeken'. Als iedereen het nu demonstratief juist wél op straat gooit dan gaat er die domme regeling vanzelf af.
Ik heb ergens nog de hoop dat de samenleving niet alleen maar bestaat uit egoistische klootzakken zoals jij.
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:41:34 #25
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_208617229
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik wist dat niet, interessant :)
Eerst je hypotheek afbetalen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')