Dat moet je ook niet aan honten overlaten.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
Verkapte extra inkomsten. Geen hont die ze terug gaat brengen.
In Duitsland kan je blikjes ook ingedeukt inleveren volgens mij.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:02 schreef schommelstoel het volgende:
In Duitsland werkt het ook, dus waarom zou het hier in NL een probleem zijn?
Duitsland is dan ook een godenland, Nederland is dat allerminst.quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:09 schreef Evertjan het volgende:
[..]
In Duitsland kan je blikjes ook ingedeukt inleveren volgens mij.
Het zou zomaar kunnen dat als die automaat mijn gedeukte blikjes weigert dat ik ze dan gewoon voor de automaat op de grond laat vallen. Dan is het namelijk een verdienmodel geworden wat ik niet ga ondersteunen. Laat ze het dan lekker maar zelf opruimen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 07:42 schreef sturmpie het volgende:
als de statiegeldautomaat ingedeukte blikjes weigert dan belanden die alsnog in de PMD of restafval
T zou verbazen als je nu al een zak vol statiegeldblikjes leeg hebt. In de winkel staan ze bijna nog niet eens.quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:34 schreef cherrycoke het volgende:
ik had vandaag een rugzak vol met blikjes, de helft deed heet niet omdat er deukjes in zaten, kon zo de prullenbak in.
Als je ze gewoon netjes weggooit is er geen probleem, kost jou alleen beetje geld. Maar het gaat vooral om al die blikjes die men zomaar op straat pleurt. Hopelijk gebeurt dat nu minder vaak.quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:40 schreef StateOfMind het volgende:
Die enkele keer dat ik drinken uit blik koop ga ik geen moeite doen om die te bewaren en in te leveren.
Gaan gewoon de afvalzak in.
Ik denk ook niet dat mensen die op straat een blikje drinken dat blikje de hele tijd met zich mee blijven zeulen.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je ze gewoon netjes weggooit is er geen probleem, kost jou alleen beetje geld. Maar het gaat vooral om al die blikjes die men zomaar op straat pleurt. Hopelijk gebeurt dat nu minder vaak.
Die jongeren zelf niet maar @Hakuna komt de blikjes dan rapen voor een zakcentje en dat is gegund.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat mensen die op straat een blikje drinken dat blikje de hele tijd met zich mee blijven zeulen.
En hangjongeren zie ik ook niet netjes alles bij zich houden en met een plakkerig vies tasje de supermarkt inlopen om ze netjes in te leveren voor een paar centen.
In Berlijn is het de gewoonte om je lege flessen en blikjes die je niet zelf wil inleveren onder een prullenbak neer te zetten, en dan worden ze vanzelf opgehaald door mensen die het geld wel nodig hebben.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat mensen die op straat een blikje drinken dat blikje de hele tijd met zich mee blijven zeulen.
En hangjongeren zie ik ook niet netjes alles bij zich houden en met een plakkerig vies tasje de supermarkt inlopen om ze netjes in te leveren voor een paar centen.
Dat is welquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
In Berlijn is het de gewoonte om je lege flessen en blikjes die je niet zelf wil inleveren onder een prullenbak neer te zetten, en dan worden ze vanzelf opgehaald door mensen die het geld wel nodig hebben.
Of juist meer, onder het mom van 'ik heb er extra voor betaald, dan ga ik ook geen moeite doen om het helemaal mee terug naar huis te nemen of een vuilnisbak te zoeken'. Als iedereen het nu demonstratief juist wél op straat gooit dan gaat er die domme regeling vanzelf af.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:20 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je ze gewoon netjes weggooit is er geen probleem, kost jou alleen beetje geld. Maar het gaat vooral om al die blikjes die men zomaar op straat pleurt. Hopelijk gebeurt dat nu minder vaak.
Ik heb ergens nog de hoop dat de samenleving niet alleen maar bestaat uit egoistische klootzakken zoals jij.quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Of juist meer, onder het mom van 'ik heb er extra voor betaald, dan ga ik ook geen moeite doen om het helemaal mee terug naar huis te nemen of een vuilnisbak te zoeken'. Als iedereen het nu demonstratief juist wél op straat gooit dan gaat er die domme regeling vanzelf af.
Ik wist dat niet, interessantquote:Op zaterdag 1 april 2023 13:47 schreef Farenji het volgende:
[..]
In Berlijn is het de gewoonte om je lege flessen en blikjes die je niet zelf wil inleveren onder een prullenbak neer te zetten, en dan worden ze vanzelf opgehaald door mensen die het geld wel nodig hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |