abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208608828
Nooit gedacht dat mij dat zou overkomen…
Maar mijn jongste dochter van 5j interesseert het echt geen ene f*ck wat de consequentie is, ze ondergaat het gewoon hoe vervelend ook.

Als ouder(s) zijnde hebben wij gewoon geen middelen meer om ons kind bij te brengen wat goed en fout is want ze doet gewoon waar ze zin in heeft…

Geen idee wat ik van jullie verwacht, maar het is soms heel frustrerend als een kind van 5 weer eens de hele dag de situatie domineert en je er gewoon geen grip op hebt…
pi_208608868
1. Laat haar zelf de consequenties van haar handelen ondervinden. Als zij jullie hulp nodig heeft, gewoon niet thuis geven.
2. Ga eens bij de kinderarts te raden.
3. Hoe doet ze het op school? Is ze een uitblinker of juist niet?
pi_208608876
Wat voor dingen doet ze dan precies?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:32:13 #4
27929 piere
doe mij maar bier
pi_208608889

[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 03-04-2023 07:46:42 (Doe even normaal ) ]
fok you ja!
pi_208608922
Heb je het bonnetje nog? Hoe lang is de fabrieksgarantie? Heb je destijds een verzekering genomen hiervoor bij aanschaf?
pi_208608938

[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 03-04-2023 07:47:24 (Geen aandacht geven ) ]
pi_208608951
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:27 schreef Barry1986 het volgende:
Maar mijn jongste dochter van 5j interesseert het echt geen ene f*ck wat de consequentie is, ze ondergaat het gewoon hoe vervelend ook.

Als ouder(s) zijnde hebben wij gewoon geen middelen meer om ons kind bij te brengen wat goed en fout is want ze doet gewoon waar ze zin in heeft…

Geen idee wat ik van jullie verwacht, maar het is soms heel frustrerend als een kind van 5 weer eens de hele dag de situatie domineert en je er gewoon geen grip op hebt…
Nou is natuurlijk wel de hamvraag wat jullie goed en fout vinden.
  Spellchecker vrijdag 31 maart 2023 @ 22:39:41 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208608957
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:27 schreef Barry1986 het volgende:

Geef eens een voorbeeld?
pi_208609004
Ik hoorde keer van een ouder paar dat als hun kind begon te drammen? Dan moest het kind buiten in de tuin een half uurtje afkoelen in zijn / haar eentje, Nou ja ik heb geen kinderen dus ook geen idee of dit zou gaan werken?

[ Bericht 0% gewijzigd door realnice11 op 31-03-2023 22:52:26 ]
pi_208609096
Waarschuw voor eventuele gevolgen. Laat het na een keer of 3 voor wat het is. Oorzaak en gevolg zijn tot minimaal de 21 jarige leeftijd nog niet volledig te overzien.
Het is vervelend en je voelt je machteloos. Je waarschuwt en benadrukt bepaalde wensen of gedragingen.
Het eigen leven van je kind is ook een belangrijk gegeven. De eigen mening ontwikkelen onder andere. Val maar en krijg pijn. Geen ijsje. Geen nieuwe knuffel.
Daarintegen spontaan wel eens een ijsje of een nieuwe knuffel samen halen ipv bestellen en dan geven. Hier alsjeblieft. Shut up..

Duidelijkheid en regels, grenzen aangeven en zo nu en dan erover laten gaan of in meegaan en uitdagen. Discussies en durven toegeven dat ook je kindje een invalshoek kan hebben die jij niet gezien hebt. Vooral niet te kinderlijk praten met kinderen. Gewoon als een volwassene. Ze begrijpen je beter dan je vermoedt.

Succes en sterkte.
Groet;

Kinderloze man, oud Spw4 en Pabo-er.
O+
Probeer positief te blijven
pi_208609120
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:44 schreef realnice11 het volgende:
Ik hoorde keer van een ouder paar dat als hun kind begon te drammen? Dan moest het kind buiten in de tuin een half uurtje afkoelen in zijn / haar eentje, Nou ja ik heb geen kinderen dus ook geen idee of dit zou gaan werken?
Als het goed koud is en lang genoeg duurt;is hun probleem wel verholpen.
:R
pi_208609239
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:56 schreef Edje_NL_ het volgende:
Als het goed koud is en lang genoeg duurt;is hun probleem wel verholpen.

Natuurlijk moet dan wel je tuin veilig zijn? Of uberhaubt een tuin hebben?
pi_208609256
Heb je het gevraagd bij het CJG of het consultatiebureau? Bij vragen of problemen kan een pedagoog ook meekijken.
  Spellchecker vrijdag 31 maart 2023 @ 23:09:08 #14
197773 crew  maily
pi_208609257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:30 schreef Hiddendoe het volgende:
1. Laat haar zelf de consequenties van haar handelen ondervinden. Als zij jullie hulp nodig heeft, gewoon niet thuis geven.
2. Ga eens bij de kinderarts te raden.
3. Hoe doet ze het op school? Is ze een uitblinker of juist niet?
Dat doet ze blijkbaar.
pi_208609277
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nou is natuurlijk wel de hamvraag wat jullie goed en fout vinden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:31 schreef madam-april het volgende:
Wat voor dingen doet ze dan precies?
De standaard dingen die elk kind doet, maar na verloop van tijd snap een kind wel dat er bij een ongewenste actie een vervelend gevolg gekoppeld zit. Maar bij mijn dochter maakt dit echt geen zak uit.

Bv met stiften en potloden overal optekenen.
Eten in de meeste onmogelijke plekken verstoppen.
Auto sleutels verstoppen.
Kleding uitdoen op de meest ongewenste plekken
De fiets pakken rondje door de wijk fietsen…
Spullen toe-eigenen of afpakken.
Blijven etteren en negatieve aandacht vragen bij gezelschap
Etc etc etc

Op school idem.
Uiteraard alles al geprobeerd. Van lief reden begripvol reageren met netjes uitleggen tot direct snoeihard consequenties doorvoeren.

Het interesseert haar allemaal niks. Hoe strenger wij reageren hoe nonchalanter zij als tegenreactie…
En als je weer een goed gesprek hebt knikt ze ja en praat ze je naar de mond en 1min later recht voor je ogen doet ze weer hetzelfde.

We hebben een traject gestart bij de kinder psycholoog maar daar zijn ook enorme wachttijden
pi_208609355
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:07 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Natuurlijk moet dan wel je tuin veilig zijn? Of uberhaubt een tuin hebben?
Welnee. Mensen die kun kind op deze wijze straffen, hebben vast een koelkast vol koude Schultebrau/ koude Klok. Het is even slikken, maar dat bier kan opgedronken worden en wellicht kan het kind in de koelkast? Na je woede aanval dat het kind ook iets vindt, je bier op is en je geen tuin hebt.
:6
pi_208609361
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:09 schreef maily het volgende:

[..]
Dat doet ze blijkbaar.
Nou, ze ondervindt 'consequenties' maar er staat niet wat die consequenties zijn en of die consequenties ook daadwerkelijk gelinkt zijn aan haar gedrag of dat het 'consequenties' zijn die ts en zijn vrouw hebben bedacht maar die niet direct uit haar gedrag volgen. (Als je snapt wat ik bedoel)
pi_208609408
Lastig hoor.

Het enige wat ik me kan bedenken is om het kind een afkoelperiode te geven, op de gang of op haar kamer.
Niet met de bedoeling om het probleem op te lossen maar meer voor jezelf zodat de frustratie wat kan zakken.
  Spellchecker vrijdag 31 maart 2023 @ 23:25:39 #19
197773 crew  maily
pi_208609441
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:11 schreef Barry1986 het volgende:

[..]
[..]
De standaard dingen die elk kind doet, maar na verloop van tijd snap een kind wel dat er bij een ongewenste actie een vervelend gevolg gekoppeld zit. Maar bij mijn dochter maakt dit echt geen zak uit.

Etc etc etc

Op school idem.
Uiteraard alles al geprobeerd. Van lief reden begripvol reageren met netjes uitleggen tot direct snoeihard consequenties doorvoeren.

Het interesseert haar allemaal niks. Hoe strenger wij reageren hoe nonchalanter zij als tegenreactie…
En als je weer een goed gesprek hebt knikt ze ja en praat ze je naar de mond en 1min later recht voor je ogen doet ze weer hetzelfde.

We hebben een traject gestart bij de kinder psycholoog maar daar zijn ook enorme wachttijden
Dit is je jongste dochter.
Hoe is/zijn je andere kind(eren)?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 23:28:27 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208609466
quote:

[..]
[..]

Etc etc etc

Op school idem.

Vijf jaar behoeft nog behoorlijk wat begeleiding, het zijn oppertunistische flikkeren nog op die leeftijd :+

Stiften en potloden wegflikkeren als ze er niet mee om kan gaan na 2 waarschuwingen.
Eten alleen aan tafel.
Zorg dat ze niet bij autosleutels kan.
Hoe kan ze zelf fiets pakken en de deur uit? Belemmer dat, kinderen kunnen met 5 de consequenties nog niet zien of overzien.
Als je spullen niet kan delen of afpakt, dan ga je maar lekker alleen op de gang staan tot je weer normaal kunt doen. Dat snappen ze dan heus wel weer met 5 jaar.

Gok dat je teveel verwacht van haar, duidelijker zijn en strikter in wat er dus niet kan (niet wat er niet mag, maar gewoon echt niet mogelijk laten zijn). Belonen voor wat ze dan top doet binnen die duidelijke kaders.
Met vijf lijken ze heel wat, zeker die meiden, maar eigenlijk zijn het nog behoorlijk kleine en oh zo onzekere zoekende hummels met de kracht en irritatiefactor van full force teringlijers :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208609475
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:09 schreef maily het volgende:

[..]
Dat doet ze blijkbaar.
Hoe consequent is consequent. Roepen dat een week huisarrest aanstaande is, maar na 1 of 2 dagen de 'straf' beëindigen vanwege zielig en goed gedrag is van groot belang.

Daad bij woord. Voor jou /jullie als Pa en Ma en naar haar toe qua duidelijkheid en regels alsvoor haarzelf als kind. Ook zij heeft te maken met het om te moeten gaan met regels en gedragingen. Er is geen diploma te behalen voor het Papa of Mama zijn. Blijf kalm en blijf praten en onderzoeken denk ik. ^O^ :@
pi_208609522
Moeten jullie niet opeens weg en onverhoopt een oppas nodig? Maak met het meisje een cake, brood, taart, pizza en praat over wat je aan het doen bent, wat de volgende stap is en hier en daar wat sluimerende opmerkingen maken.

Met de beste bedoelingen.
Groet!!
pi_208609523
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:19 schreef Edje_NL_ het volgende:
Welnee. Mensen die kun kind op deze wijze straffen,
De ouders die ik dan sprak schopte ook hun kind niet echt de tuin in maar waren van mening dat het kind stilte en natuur en buitenlucht nodig had om even uit een soort spiraal van gedachtes te komen,
pi_208609530
quote:

[..]
[..]

Etc etc etc

Op school idem.

Ze is 5, grenzen opzoeken hoort daar gewoon bij. Maar veel van de dingen die je opnoemt zijn ook echt gewoon heel makkelijk te voorkomen. Zorg dat de stiften en potloden opgeborgen liggen en dat je toezicht houdt wanneer ze gaat tekenen. Blijf erbij als ze eten heeft zodat ze het niet kan verstoppen. Berg je sleutels op, op een plek waar zij er niet bij kan.
Het feit dat het überhaupt mogelijk is voor haar om zonder dat jullie het merken haar fiets te pakken en erop weg te fietsen vind ik trouwens echt enorm verontrustend.. :X Daarin zit imo bovendien direct de verklaring voor haar gedrag, ze schreeuwt om aandacht en de enige manier voor haar om die te krijgen is door zich te misdragen.. Want als het voor haar mogelijk is om zomaar haar fiets te pakken en een rondje door de wijk te fietsen, dan letten jullie gewoon echt niet goed op haar. Ze is 5!!
  Spellchecker vrijdag 31 maart 2023 @ 23:39:39 #25
197773 crew  maily
pi_208609551
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 23:36 schreef madam-april het volgende:

[..]
Ze is 5, grenzen opzoeken hoort daar gewoon bij. Maar veel van de dingen die je opnoemt zijn ook echt gewoon heel makkelijk te voorkomen. Zorg dat de stiften en potloden opgeborgen liggen en dat je toezicht houdt wanneer ze gaat tekenen. Blijf erbij als ze eten heeft zodat ze het niet kan verstoppen. Berg je sleutels op, op een plek waar zij er niet bij kan.
Het feit dat het überhaupt mogelijk is voor haar om zonder dat jullie het merken haar fiets te pakken en erop weg te fietsen vind ik trouwens echt enorm verontrustend.. :X Daarin zit imo bovendien direct de verklaring voor haar gedrag, ze schreeuwt om aandacht en de enige manier voor haar om die te krijgen is door zich te misdragen.. Want als het voor haar mogelijk is om zomaar haar fiets te pakken en een rondje door de wijk te fietsen, dan letten jullie gewoon echt niet goed op haar. Ze is 5!!
Dit!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')