abonnement Unibet Coolblue
pi_208607745
quote:
Een jonge vrouw is afgelopen december op gewelddadige wijze verkracht in Enschede. Dat gebeurde op klaarlichte dag, om half tien 's morgens, in het centrum van de stad. De verkrachting is op camerabeelden vastgelegd.

De verdachte, een 21-jarige man uit Sierra Leone, ontkent de verkrachting niet. Sterker nog, volgens de officier van justitie komt de verklaring die de man geeft tijdens een politieverhoor neer op een bekentenis.

'Do you have a minute for me?'

"Het is een heftige en bizarre zaak", zegt officier van justitie Menno Hoekstra. Een verkrachting op klaarlichte dag in het centrum van een stad is uitzonderlijk.

Op maandag 19 december gaat het in de ochtend helemaal mis voor het slachtoffer. De jonge vrouw loopt in de stad als de 21-jarige verdachte naar haar toe komt. "Can I ask you something?", vraagt hij. "Do you have a minute for me?" Om vervolgens de vrouw aan haar armen mee te trekken en haar in haar gezicht te slaan. Het slachtoffer wordt naar de grond gewerkt en wordt door de man verkracht.

Voor de rechter
De verdachte zit inmiddels vast in het huis van bewaring en wordt over een aantal weken onderzocht in het Pieter Baan Centrum. Als dat onderzoek afgerond is, kan de inhoudelijke behandeling van de rechtszaak starten. Naar verwachting zal dat in het najaar zijn.
Fijn hé, al die asielzoekers met traumas e.d. binnenhalen. Had je kunnen verwachten.

offtopic: moest hieraan denken :')


rtvoost.nl/nieuws/2212828/jonge-vrouw-op-klaarlichte-dag-verkracht-in-centrum-enschede
  Beste debater 2022 vrijdag 31 maart 2023 @ 21:16:16 #2
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208607771
te walgelijk voor woorden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_208607862
In before: niet een te zware straf want dat is nadelig voor zijn asielaanvraag.
pi_208607964
Half tien in de ochtend, in het centrum van Enschede.
En de mensen lopen gewoon door?

8)7
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:29:37 #5
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_208607984
En niemand die wat gezien of gehoord heeft?
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  vrijdag 31 maart 2023 @ 21:50:14 #6
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208608272
Ik las de titel en toen wist ik eigenlijk al, dit moet over een niet-westerse immigrant gaan en ja hoor }:|
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:13:49 #7
22565 asco
Los in deze tent
pi_208608603
Statistisch zal het toch een keer moeten gebeuren dat een iemand een verkeerd persoon pakt.
Ik weet dat er genoeg lui rondlopen die het politie bureau zouden bestormen met 100 mensen als dit hun vriendin/vrouw/moeder etc zou overkomen. Die hebben gewoon schijt verder.

En na zo'n gebeurtenis gaat vervolgens weer half Nederland geschokt zitten wezen. :')
pi_208608740
Een verschrikkelijke gebeurtenis natuurlijk. Deze kansenparel is vast en zeker enorm getraumatiseerd en heeft tevens met erg veel discriminatie te maken gehad in dit institutioneel racistische land. Het is ook belangrijk dat we de integratie beter regelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208608867
quote:
'Do you have a minute for me?'
Een vluggertje?
pi_208608894
Komt veel en veel vaker voor. Van de week ook hier in mijn stad. Meisje zwaar mishandeld en verminkt voor het leven. Niets in het nieuws uiteraard.
pi_208608976
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 21:29 schreef Revanches het volgende:
En niemand die wat gezien of gehoord heeft?
Ja of durven niet politie te bellen heb je ook vaak helaas
pi_208609000
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:41 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Ja of durven niet politie te bellen heb je ook vaak helaas
Of het interesseert hun gewoon geen bal.
Want moeten op tijd zijn voor hun werk, afspraak of wat dan ook.
Wat zou jij doen als je zoiets zoiets ziet tijdens het wandelingetje met je hondje?
Zou jij ingrijpen of niet?
pi_208609014
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:44 schreef Hiddendoe het volgende:
Wat zou jij doen als je zoiets zoiets ziet tijdens het wandelingetje met je hondje?
Zou jij ingrijpen of niet?
Aja denk politie bellen toch wel

ummm echt naar de dader toegaan? ja ik zou eerst om mij heen kijken of ik paar mannen en vrouwen zie zodat we een groep vormen? Maar ok heb je ook kans dan paar mensen snel weglopen?
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:46:03 #14
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_208609019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:32 schreef oheng het volgende:
Komt veel en veel vaker voor. Van de week ook hier in mijn stad. Meisje zwaar mishandeld en verminkt voor het leven. Niets in het nieuws uiteraard.
Dit soort dingen zal je inderdaad niet snel op de site van bijvoorbeeld de NOS zien. Men wil immers niet stigmatiseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_208609027
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:45 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Aja denk politie bellen toch wel
Echt waar? Zou je niet die vent bij zijn nekvel grijpen?
Dat zou ik namelijk wel doen.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 22:49:45 #16
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_208609057
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:32 schreef oheng het volgende:
Komt veel en veel vaker voor. Van de week ook hier in mijn stad. Meisje zwaar mishandeld en verminkt voor het leven. Niets in het nieuws uiteraard.
Waar is dat gebeurd? :o
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_208609064
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Echt waar? Zou je niet die vent bij zijn nekvel grijpen?
Dat zou ik namelijk wel doen.
Vechten is wel een kunst hoor,

stel hij heeft een mes en steekt mij in een keer dood? zit mn familie en vrienden met een lijk? ik dus?

maar ok dan is mijn tacktiek wel omstanders aanspreken om een groep te vormen en dan met zijn drieeen hem pakken?
pi_208609081
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:50 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Vechten is wel een kunst hoor,

stel hij heeft een mes en steekt mij in een keer dood? zit mn familie en vrienden met een lijk? ik dus?

maar ok dan is mijn tacktiek wel omstanders aanspreken om een groep te vormen en dan met zijn drieeen hem pakken?
Klopt, maar je kunt zijn arm op zijn rug draaien, hem een knietje geven en dan de omstanders toebrullen dat ze de politie moeten bellen.
pi_208609091
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:52 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt, maar je kunt zijn arm op zijn rug draaien, hem een knietje geven en dan de omstanders toebrullen dat ze de politie moeten bellen.
Aja het liefst zou ik dan een pistool bij mij hebben dan is het ook een makkie gewoon kogel door zijn kop schieten?
pi_208609108
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 22:53 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Aja het liefst zou ik dan een pistool bij mij hebben dan is het ook een makkie gewoon kogel door zijn kop schieten?
Dat is dom, vuurwapens kunnen onschuldigen raken. Voor hetzelfde geld schiet jij die vrouw dood.
pi_208609887
Baksteen pakken of een zakmes.

Maar volgens de politie.

Wat moet ik doen als ik zie dat er iemand op straat wordt mishandeld?
Bel het alarmnummer 112, onthoud kenmerken van de dader, laat het slachtoffer niet alleen en breng jezelf niet in gevaar.

Bron.
https://www.vraaghetdepol(...)ordt-mishandeld.html

Onofficiële van een agent .
In een klap neer slaan.
Weg lopen .

Meeste mensen weten toch niet wie wat is.
Wegens de paniek die er al is.


Mijn mening er over.
Vast binnen aan mijn trekhaak.
Eens kijken of het sneller kan rennen dan mijn wagen kan rijden.
Ik heb nul gevoelens voor een verkrachter , laat staan als er kinderen mee spelen.

Tenslotte de wet is achteraf en niet op het moment.
En dat is het probleem ook.

Overheid , rechter en enzz denken dat je wet je beschermen bied
Nee het doet niks het is een stukje papier wat angst zal moeten brengen van de gevolgen.
Helaas zijn er te veel mensen die er schijt aan hebben.
Als je dan ook rechters heb die voorkeur behandeling doen.
Zeker bij asielzoekers die anders hun aanvraag en kansen zullen kwijtraken.

Wel vertel dat maar eens aan de ouders van het slachtoffer.
Volwassen of niet aangezien iedereen een kind van een ouder is geweest.

Zo ik zal weer een time out gaan krijgen.
Als 1 april geschenk.
pi_208610352
Ik gok 18 maanden onvoorwaardelijk.

De strafmaten voor seksueel geweld zijn echt schrikbarend laag in dit land.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 1 april 2023 @ 02:16:15 #23
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208610406
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 01:43 schreef probeer het volgende:
Ik gok 18 maanden onvoorwaardelijk.

De strafmaten voor seksueel geweld zijn echt schrikbarend laag in dit land.
Ik denk dat je voorwaardelijk bedoelt?
pi_208610410
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 02:16 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat je voorwaardelijk bedoelt?
Nee?

https://www.rechtspraak.n(...)n-afspraken-LOVS.pdf

Standaard oriëntatiepunt is 24-48 maanden onvoorwaardelijk, afhankelijk van de mate van dwang/geweld.

En daar zie ik nog wel wat af gaan, want bij twee jaar komt de verblijfsvergunning in gevaar, en dat zou toch heus wel veel te zwaar zijn en een te grote impact hebben want bla bla gevaarlijk in land van herkomst.

Maar los daarvan vind ik 2 jaar sowieso veel te laag. Mag wmb het dubbele zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 01-04-2023 02:27:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_208610428
Als je achtergrond of herkomst van het meisje zou omschrijven krijg je ook een beeld van welk type vrouw zich wel of juist minder goed op straat weet te verdedigen? Of zie ik dat verkeerd? Tegenwoordig is iedereen Nederlander maar dat maakt een krant lezen ook veel onduidelijker en vager?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')