abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 april 2023 @ 17:13:20 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208683909
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, SP is nou eenmaal geen PVV. Gelukkig maar.
Maar veel PVV stemmers zouden eigenlijk op de SP moeten stemmen. Dat is eigenlijk zo'n beetje waar de SP in blijft falen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208683943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 17:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar veel PVV stemmers zouden eigenlijk op de SP moeten stemmen. Dat is eigenlijk zo'n beetje waar de SP in blijft falen.
Niet zolang die PVV stemmers zwelgen in een slachtofferrol. SP is geen partij van de haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen vanwege een religie. Dat past niet bij de SP. Mensen die dat wel willen, passen dan ook niet bij de SP.

Wat de SP wel beter zou moeten doen is duidelijk maken dat die vreemdelingenhaat ongefundeerd is, dat het bijvoorbeeld absoluut niet klopt dat statushouders de sociale huurwoningen innemen. Ze zouden dus juist meer afstand van de PVV kunnen nemen en juist moeten uitleggen waarom je geen PVV moet stemmen als je bij de SP achterban hoort.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 6 april 2023 @ 17:49:18 #53
408813 crew  trein2000
pi_208684245
De SP moet eerst eens intern democratiseren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_208689366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 14:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk waar die voormalige SP-stemmer gebleven is. Bij de PvdA zit 'ie uiteraard niet, misschien dat het afstoten van de sociaal-progressieve tak (Gesthuizen, Van Bommel) een groep naar GroenLinks heeft gejaagd, maar ik zie niet waar de oude kiezer geleven is en waarvandaan deze is terug te halen.
Marcel van Dam is ook inmiddels 85 jaar oud.
pi_208701019
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2023 14:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk waar die voormalige SP-stemmer gebleven is. Bij de PvdA zit 'ie uiteraard niet, misschien dat het afstoten van de sociaal-progressieve tak (Gesthuizen, Van Bommel) een groep naar GroenLinks heeft gejaagd, maar ik zie niet waar de oude kiezer geleven is en waarvandaan deze is terug te halen.
Nu ga je er van uit dat die groep ergens gebleven is en van een andere partij moet worden teruggehaald.

Ik denk dat voor in ieder geval een deel geldt dat ze gewoon thuis zijn gebleven. De SP achterban bestaat voor een aanzienlijk deel uit mensen die wat minder met politiek hebben, minder vertrouwen in het systeem of Den Haag. Dat zie je ook terug in kiezersonderzoeken.

Een goede lijsttrekker krijgt die mensen ondanks dat toch naar de stembus, Marijnissen lukt dat wat minder.
pi_208702122
Ik denk dat Renske het beste uit haar zelf kan halen wanneer ze vrij kan bewegen op de dossiers die haar ten harte gaan.
Ik vond het eigenlijk een gemiste kans dat ze Ron Meyer niet op de plek van Lilian Marijnissen gezet hadden. Een gedreven politicus met charisma.
  zondag 9 april 2023 @ 20:44:06 #57
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_208719098
De SP mist een lijsttrekker met charisma. Of je het nu leuk vindt of niet, maar daar draait het voor een heel groot deel om bij kiezers. Jan Marijnisse had dat wel. Hij draaide gewoon een sjekkie, op de ledenbijeenkomsten was er eten zoals in de schaftkeet, i.c. frikadel speciaal en broodje bal. Als hij bok de koningin op bezoek ging voor het formatiegesprek, gaf hij de koningin als cadeau een rookworst van dd fabriek waar hij zelf ooit had gewerkt.
In debatten verrijkte hij de Nederlandse taal met uitdrukkingen als "effe dimmen" en "flapdrol"
Jan had dat talent. Lilian niet, Renske ook niet.
Helaas zijn er ook een paar talentvolle Kamerleden vertrokken zoals Ronald van Raak, Teun de Vries, Ewout Irrgang en Paul Ulenbelt.

Caroline van der Plas weet wel de kiezer aan te spreken. Jesse Klaver weet ook zijn doelgroep te bereiken. Bij de SP is er op dit moment geen aansprekend boegbeeld.
Non possumus non loqui
pi_208719919
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:08 schreef Nober het volgende:

Denk niet dat Marijnissen plaats gaat maken.

RIP SP.
Ziet er sinds haar aantreden idd uit als de langzame ondergang van de sp.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')