Mooie vraag. tot morgenquote:
Wie zijn ditquote:Op vrijdag 31 maart 2023 15:42 schreef DTF het volgende:
met wie staat Sir Ian McKellen hier op de foto/
[ afbeelding ]
Sir "someone" Ivan Scot.quote:
Nou Ivan niet, wel Walter. Maar Scott is goed.quote:
Roger Moore?quote:Op zaterdag 1 april 2023 08:37 schreef Bargehassus het volgende:
Wie vertolkte de rol van Ivanhoe in de gelijknamige Brits-Amerikaanse televisieserie uit 1958?
Zeker! Z'n eerste grote rol en ook zeker niet z'n laatste.quote:
Stand deel 3356:quote:Op zaterdag 1 april 2023 12:19 schreef DTF het volgende:
Roger Moore
Sean Connery
George Lazenby
Timothy Dalton
Pierce Brosnan
Daniel Craig
Yes!quote:Op zaterdag 1 april 2023 17:39 schreef Berkery het volgende:
Broek op Langendijk? Bekend van de groentenveiling?
John Peel ?quote:Op zondag 2 april 2023 10:26 schreef Berkery het volgende:
Hij heeft ook een stukje Nederland in zijn achternaam, wie is dit?
[ afbeelding ]
quote:
Stand deel 3356:quote:
Alex van Warmedam ?quote:Op maandag 3 april 2023 15:23 schreef pipster het volgende:
Abel is een Nederlandstalige speelfilm uit 1986 van de Nederlandse regisseurmet in de hoofdrollen
en Annet Malherbe.
Wis is?
Zekerquote:
Inderdaad. Denk aan regisseurs.quote:Op dinsdag 4 april 2023 13:24 schreef Bargehassus het volgende:
In mijn vakgebied staat dat voor Trade Date maar dat zal hier ongetwijfeld niet bedoeld worden.
Stand deel 3356:quote:
De laatste twee zijn CJ en DJ dus ik gok tweeletterige afkortingen, wellicht eindigend op een J.quote:Op woensdag 5 april 2023 16:25 schreef DTF het volgende:
Ik zoek de antwoorden met een link.
- één van de backstreet boys
- een acteur uit o.a. Inglorious Basterds en van de Amerikaanse versie van The Office
- één van de Eggheads
- één van de dochters uit Full House
Een vage omschrijving, maar het wordt logisch als je de link door hebt.
Ha, dat is een leuke vraag! Maar toch nog eerst een vraag: "Deze post", is dat alleen de tweede regel of beide?quote:Op woensdag 5 april 2023 19:34 schreef thabit het volgende:
Vul op de sterretjes getallen in - uitgeschreven in woorden - zo dat de volgende zin klopt. Deze post bevat * maal de letter a, * maal de letter b, * maal de letter c, * maal de letter d, en * maal de letter e.
Beide zinnen tellen mee; anders had er "deze zin" gestaan.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:55 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ha, dat is een leuke vraag! Maar toch nog eerst een vraag: "Deze post", is dat alleen de tweede regel of beide?
Of is dat juist onderdeel van de vraag?
Ok, just making sure.quote:Op woensdag 5 april 2023 19:59 schreef thabit het volgende:
[..]
Beide zinnen tellen mee; anders had er "deze zin" gestaan.
Hij is eigenlijk leuker als je er "deze zin ..." van maakt (en hem dus ook alleen op die ene zin laat slaan), besef ik net.quote:
Ik ga even uit van je eerste opgave.quote:Op woensdag 5 april 2023 20:13 schreef thabit het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk leuker als je er "deze zin ..." van maakt (en hem dus ook alleen op die ene zin laat slaan), besef ik net.
Als ik dit invul, tel ik 16 a's. Misschien heb je de 2 a's van "twaalf" gemist?quote:Op woensdag 5 april 2023 20:49 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ik ga even uit van je eerste opgave.
A=Veertien
B=Twee
C=Twee
D=Twaalf
E=Vierenveertig
E=33 zonder sterretjes, in A t/m D zitten 7 E's. Dus E moet zijn 33+7=40 plus het aantal in het getal zelf. 44 telt 4 E's en 40+4=44.
Pfiew. Leuk!![]()
Ik weet niet of je dit bedoelde maar het klopt volgens mij wel.
Kudt, je hebt gelijk. Dat krijg je met wijzigingen op het laatste moment.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Als ik dit invul, tel ik 16 a's. Misschien heb je de 2 a's van "twaalf" gemist?
Het was wel oorspronkelijk m'n bedoeling dat er 16 a's en 12 d's in zaten, maar kwam er later achter dat ik het aantal d's verkeerd had geteld.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:10 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Kudt, je hebt gelijk. Dat krijg je met wijzigingen op het laatste moment.
Ja, ik had het aantal D's ook fout in eerste instantie. Het wordt nu een beetje een zootje in mijn berekeningen. Ga nog ff puzzelen. Nogmaals, leuke opgave!quote:Op woensdag 5 april 2023 21:15 schreef thabit het volgende:
[..]
Het was wel oorspronkelijk m'n bedoeling dat er 16 a's en 12 d's in zaten, maar kwam er later achter dat ik het aantal d's verkeerd had geteld..
Dat was inderdaad de oplossing die ik oorspronkelijk in gedachten had, maar daar zitten 13 d's in.quote:Op woensdag 5 april 2023 21:29 schreef Bargehassus het volgende:
Poging twee.
A=Zestien
B=Twee
C=Twee
D=Twaalf
E=Drie en veertig
Ben niet helemaal fit meer nu, dus ik ga slapen. Als het goed is volgt morgen een nieuwe vraag. En anders word ik met een kater wakker.
Dat is hem, en bij mijn weten ook de enig mogelijke oplossing.quote:
Dank je wel. Ik verwacht nu natuurlijk ook een leuke vraag terug.quote:Op vrijdag 7 april 2023 10:57 schreef Bargehassus het volgende:
Hehepoehpoehnounou.
Het heeft even geduurd maar het is gelukt. Ik kan het niet UITSTAAN als ik dit soort dingen niet kan oplossen.![]()
Ik ga even een nieuwe vraag bedenken.
Nogmaals, leuke vraag!
Ja, daar was ik al bang voor. Ik kan alleen maar m'n best doen.quote:Op vrijdag 7 april 2023 11:09 schreef thabit het volgende:
[..]
Dank je wel. Ik verwacht nu natuurlijk ook een leuke vraag terug.
Je bent bekend met het NAVO-alfabet dus.quote:
oh ik typ alleen maand... voelt een beetje als diefstal...quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:05 schreef DTF het volgende:
Whisky Drank,
Echo nimf,
Lima hoofdstad
Kilo duizend
Whisky drank
Oscar moppermonster
Oscar moppermonster
Romeo jongensnaam
Delta riviermond
Papa familielid
Alpha letter
Sierra gebergte
Tango dans
Oscar moppermonster
Papa familielid
Hotel verblijf
Eco nimf
Tango dans
Victor overwinnaar
Romeo jongensnaam
Alpha letter
Alpha letter
Golf balsport
Tango dans
Echo nimf
Kilo duizend
Echo nimf
Welk woord past op het vraagteke
quote:Mijn oma was gestorven
Ze was er mooi geweest
Er werd heel wat georven
De kinderen vierde feest
Afijn, bij de notaris
Hoor ik van ome Jan
Ze heeft alles nagelaten
Aan die lul van een Bagwan
Je was wel bizar snel!quote:Op vrijdag 7 april 2023 13:33 schreef slaveloos het volgende:
[..]
oh ik typ alleen maand... voelt een beetje als diefstal...
zekers, Spaan en Vermeegen met een juweeltjequote:
tja jij hebt alles getypt he... misschien was jij wel snellerquote:Op vrijdag 7 april 2023 13:38 schreef DTF het volgende:
[..]
Je was wel bizar snel!
(althans, misschien even snel als ik, maar zag het eerder)
Laten we het nog even wat preciezer maken voor de vorm.quote:Op vrijdag 7 april 2023 14:24 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik kan Europa zeggen, maar omdat ik niet flauw wil doen, zeg ik Italië!
DTF 3quote:
Zekersquote:
Tardelli ?quote:Op dinsdag 11 april 2023 08:45 schreef DTF het volgende:
Een andere Italiaan;
Misschien wel 1 van de meest bekende juich na het scoren van een doelpunt.
Wie is dit?
[ afbeelding ]
yep dat is Marcoquote:
Je hebt gelijk.quote:
Henk Elsink ?quote:Op woensdag 12 april 2023 20:55 schreef slaveloos het volgende:
Van wie is dan t nummer wat een spreker is die man?
Nee. Collega van hemquote:
Paul van Vliet ?quote:
Seth Gaaikema ?quote:Op donderdag 13 april 2023 08:07 schreef slaveloos het volgende:
Ook niet. Was ook tekstschrijver voor Wim Kan
Die ja niet erg succesvolle oudejaarsconference herinner ik me vooral van hemquote:
Halsema is goed. Ik zoek nog een Fries.quote:
Stand:quote:
Grote Pier?quote:Op donderdag 13 april 2023 10:16 schreef Bargehassus het volgende:
Is ook de enige cabaretier waarvan ik weet dat het een Fries is.![]()
[ afbeelding ]
Wat is de bijnaam van deze man?
Ik reken het dus goed, de hele benaming is "Us heit".quote:
Us Abe...quote:
Dat is juist ende correct.quote:
Duyn, Duys, Ruis; ik haal ze zelf altijd door elkaar.quote:Op maandag 17 april 2023 15:00 schreef Bargehassus het volgende:
A. Willem "Mouth"'.
B. Willem Duys.
C. Plaatje kan ik niet zien maar ik gok dan maar Willem Ruis.![]()
Iemand anders mag 'em inkoppen c.q. completeren.
In een kom inderdaad.quote:
Dat is een heel fraaie combinatie van Gofish en Babylon en het zou me helemaal niet verbazen als het correct is, want het klinkt me heel goed in de oren.quote:
Uiteraard!quote:Op dinsdag 18 april 2023 10:13 schreef DTF het volgende:
The Hitchhiker's guide to the Galaxy van Douglas Adams
I always thought there was something fundamentally wrong with the universe.quote:
Ik reken het goed. Hij ontwerpt planeten.quote:Op dinsdag 18 april 2023 14:35 schreef DTF het volgende:
Haha, wordt wel een beetje een onderonsje zo.
Architect voldoende?
Heeft de kliffen van Noorwegen ontworpen.
Zeker!quote:
quote:Op woensdag 19 april 2023 18:28 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik dacht van wel nadat je het een tijdje in een pot laat staan.![]()
Maar met gort zal het meer richting een of andere pap gaan. Daar heb ik geen kennis van!
Ik moest even zoeken omdat ik dacht dat het wellicht hetzelfde was maar waterzooi is toch anders dan het gerecht dat ik bedoel. Zou maar zo kunnen dat je het goede gerecht bedoelt. Wat ik van waterzooi kan vinden is Vlaams en met vlees.quote:
Yes sir! Waar ik vandaan kom ook wel bekend als krentjebrij.quote:
Ik verwacht ook niet dat veel mensen hier de taal Chef zullen kennen, maar met logisch nadenken moet je toch een eind kunnen komen.quote:Op woensdag 19 april 2023 20:44 schreef Bargehassus het volgende:
Originele vervolgvraag, maar hier heb ik totaal geen kaas van gegeten...
Nee joh, het is veel simpeler dan dat.quote:Op woensdag 19 april 2023 21:31 schreef Bargehassus het volgende:
Nog steeds geen idee. Maar ik gooi er toch even iets in: Iets met het samenvoegen c.q comprimeren van bestanden en vervolgens splitsen in de gegevens die je gesplitst wilt zien?
Dat maakt 11 gedeeld door 11 is 1. (Serves 1)quote:Op woensdag 19 april 2023 20:21 schreef thabit het volgende:
Het onderstaande recept is eigenlijk een computerprogramma in de programmeertaal "Chef". Wat doet het?
Lobsters with Fruit and Nuts.
Ingredients.
72 g hazelnuts
101 eggs
108 g lobsters
111 ml orange juice
44 g cashews
32 g sugar
87 ml water
114 g rice
100 g durian
33 passion fruit
10 ml lemon juice
=11 ingredients
Method.
Put lemon juice into the mixing bowl.
Put passion fruit into the mixing bowl.
Put durian into the mixing bowl.
Put lobsters into the mixing bowl.
Put rice into the mixing bowl.
Put orange juice into the mixing bowl.
Put water into the mixing bowl.
Put sugar into the mixing bowl.
Put cashews into the mixing bowl.
Put orange juice into the mixing bowl.
Put eggs into the mixing bowl.
Put hazelnuts into the mixing bowl.
=14x put into mixing bowl
Liquify contents of the mixing bowl.
= 3(?)
Pour contents of the mixing bowl (11) into the baking dish. (14-3)
Serves 1.
Dus wat zou het programma mogelijk kunnen doen?quote:Op woensdag 19 april 2023 23:36 schreef Quyxz_ het volgende:
Op de één of andere manier wordt 'hello (cs?) world' gespeld met de beginletters van de ingrediënten. (Onder naar boven)
is dit een hint? ik snap er geen reet van hahahahahahahquote:Op maandag 24 april 2023 19:17 schreef thabit het volgende:
Dat de beginletters "hello world" spellen is geen toeval. De waarden (hoeveelheden) van deze ingrediënten komen met deze letters overeen (in ASCII). Cs dat ertussen staat is comma space.
Ja, is een hint. "Hello, World" is 90% van de oplossing. Wat doet een programma doorgaans daarmee?quote:Op maandag 24 april 2023 20:44 schreef slaveloos het volgende:
[..]
is dit een hint? ik snap er geen reet van hahahahahahah
opstarten denk ik.quote:Op maandag 24 april 2023 20:54 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, is een hint. "Hello, World" is 90% van de oplossing. Wat doet een programma doorgaans daarmee?
print("Hello World")quote:Op maandag 24 april 2023 20:54 schreef thabit het volgende:
[..]
Ja, is een hint. "Hello, World" is 90% van de oplossing. Wat doet een programma doorgaans daarmee?
"Hello, World!" op het scherm zetten is standaard het eerste voorbeeld dat in elke programmeertaal wordt gegeven.quote:
Michael Jordan?quote:Op maandag 24 april 2023 23:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Alleen ik heb geen enkel idee hoe dat script een print command genereert.
Later zou hij toegeven dat de moord op zijn vader in juli van dat jaar een belangrijke rol had gespeeld bij zijn beslissing om te stoppen. Zijn vader werd vermoord in zijn auto. Hij was even langs de weg gestopt om uit te rusten.
Over wie gaat dit?
Correct. Vraag geïnspireerd door de recente film Air.quote:
Irene Iglesias ?quote:Op dinsdag 25 april 2023 16:05 schreef Berkery het volgende:
Hoe heet deze Spaanse actrice, die dezelfde achternaam en beroep heeft als haar zeer beroemde grootvader?
[ afbeelding ]
Dat 'Spaanse' had ik wel weg kunnen laten want dat zet je op het verkeerde been. Haar grootvader was een Engelsman die in 1977 in Zwitserland overleed.quote:
Irene Chaplin ?quote:Op dinsdag 25 april 2023 17:26 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat 'Spaanse' had ik wel weg kunnen laten want dat zet je op het verkeerde been. Haar grootvader was een Engelsman die in 1977 in Zwitserland overleed.
Haar voornaam krijg je cadeau. Oona Chaplin. Dat was ook de naam van de vierde vrouw van Charlie Chaplin (haar grootmoeder)quote:
Stand #3356quote:
quote:*** ***** ******* waren een Amerikaanse komische act, vooral bekend door de ongeveer 190 korte slapstickfilms die ze in de jaren dertig, veertig en vijftig maakten voor Columbia Pictures.
Abbot and Costello ?quote:
The Three Stoogesquote:
quote:Op vrijdag 28 april 2023 10:25 schreef slaveloos het volgende:
Van the three stooges naar Iggy pop en zijn stooges... Welk dier wilden zij zijn?
quote:Op maandag 24 april 2023 20:44 schreef slaveloos het volgende:
is dit een hint? ik snap er geen reet van hahahahahahah
Zij weet ik niet: maar Iggy een Dogquote:Op vrijdag 28 april 2023 10:25 schreef slaveloos het volgende:
Van the three stooges naar Iggy pop en zijn stooges... Welk dier wilden zij zijn?
Maynard James Keenan inderdaad van Tool, A Perfect Circle en Pucifer.quote:
Stand #3356quote:
Het was Rabarber Barbara, maar ik reken dit ook goed.quote:
Uiteraard nietquote:
Punxatawny Phil en Wiarton Willie. Wire -> Wiar, je snapt de linkquote:
Wombat it is.quote:
North & Southquote:
Stand #3356quote:
Indeed!quote:
Klopt de toren van Belem ligt niet in Belem Brazilië helaasquote:Op vrijdag 12 mei 2023 21:37 schreef Quyxz_ het volgende:
De stad Belem ligt in Brazilië, maar ik geloof niet dat dat de vraag is.
Bus 15e.. maar een kniesoor die daar op let... Misschien de tram ook wel trouwens ..quote:
Aber natürlich!quote:
Geboren in Munchen wie isquote:Axel F is een elektropopnummer uit 1984 uitgevoerd door. Dit nummer heeft gefungeerd als themasong van de film Beverly Hills Cop genaamd naar de door Eddie Murphy vertolkte hoofdpersoon "Axel Foley".
Aber natürlich!quote:
Klinkt als is 5 seconden typen denk ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 09:54 schreef Bargehassus het volgende:
Klinkt als: Harold Faltermeyer.
4 seconden. Grmbl.![]()
![]()
En dat in 30 seconde.quote:
Hey cafca hier!quote:
Zekersquote:
Dr, ir, professor Ackermans ?quote:Op dinsdag 16 mei 2023 16:40 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Wie is dit (met titels) (en niet KvK)?
Prof. Dr. Ir. Akkermans!quote:
Dat is een cameraman/regisseur.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |