abonnement Unibet Coolblue
pi_208593009
Hoi , mag ik vragen? Dit is toch ook een beetje inherent aan de menselijke natuur?

Vriendengroep van jongemannen gaan eerst als ze single zijn veel met elkaar ondernemen, maar ok dan krijgt er een een vrouw thuis, en dan is er vaak geen ruimte meer voor vrienden of huisvrienden? De man en vrouw in die ene relatie hebben teveel tijd nodig voor elkaar te ontdekken?

Een van de oude vrienden zou dan kwaad kunnen worden? Maar is dat kwaad worden dan wel terecht ?
pi_208593032
Wat een onzin.
  donderdag 30 maart 2023 @ 18:06:04 #3
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_208593159
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:51 schreef appelsap het volgende:
Wat een onzin.
pi_208593165
die oude vriend is gewoon jaloers dat hij geen balbaar persoon thuis op de bank heeft zitten.

Hij kan wel kwaad worden, maar waarom? 'dat we nooit meer wat gaan zuipen'? Ja, er is minder tijd beschikbaar dan vroeger, dus het omgaan met elkaar zal wel minder worden ja. En als je als huisvriend niet meer welkom bent, zul je wel gewoon een lul wezen. :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_208593179
Je kunt hem dan toch uitnodigen op de kringverjaardag van je kind
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208593372
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:07 schreef nils_22 het volgende:
Je kunt hem dan toch uitnodigen op de kringverjaardag van je kind
Aja of een keer per jaar een feest geven zoals Halloween? Maar dan halloween voor alle leeftijden?
  donderdag 30 maart 2023 @ 19:02:24 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208593766
Ja het is wel terecht om kwaad te worden als iemand jou als persoon zomaar bij het oud vuil zet en nee het is niet normaal om je hele sociale leven wet te doen omdat je een vriendin hebt. Kerels die dat doen zijn doorgaans enorme sukkels die onder de plak zitten bij een al even suf vrouwtje.

Natuurlijk krijg je wat minder tijd voor elkaar en moet je wat beter gaan plannen. Maar je vrienden maa wegdoen is dom en geestelijk zeer armoedig.
pi_208594762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:02 schreef Hexagon het volgende:

Natuurlijk krijg je wat minder tijd voor elkaar en moet je wat beter gaan plannen. Maar je vrienden maa wegdoen is dom en geestelijk zeer armoedig.
Een maatje die een vriendin krijgt is soms net zoals een kat die een vogeltje heeft gevangen, gaat zo ver mogelijk weg van alles en iedereen in zijn eentje zitten peuzelen? :)
pi_208594804
Mja, op zich logisch, het leven verandert als het huisje, boompje, beestje wordt, maar om daar nou kwaad over te worden. :? Lekker leven en laten leven, toch!
pi_208594919
Ja, dit gebeurt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 20:13:58 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208595069
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:56 schreef realnice11 het volgende:

[..]
Een maatje die een vriendin krijgt is soms net zoals een kat die een vogeltje heeft gevangen, gaat zo ver mogelijk weg van alles en iedereen in zijn eentje zitten peuzelen? :)
Tja, armoede
pi_208595676
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:02 schreef Hexagon het volgende:
Ja het is wel terecht om kwaad te worden als iemand jou als persoon zomaar bij het oud vuil zet en nee het is niet normaal om je hele sociale leven wet te doen omdat je een vriendin hebt. Kerels die dat doen zijn doorgaans enorme sukkels die onder de plak zitten bij een al even suf vrouwtje.

Natuurlijk krijg je wat minder tijd voor elkaar en moet je wat beter gaan plannen. Maar je vrienden maa wegdoen is dom en geestelijk zeer armoedig.
Mijn ervaring is dat dat onder de plak zitten wel meevalt, maar dat de vriendschap gewoon een opvulling voor iemand was. Opvulling met amper prioriteit. Dus zodra er een alternatief is heeft de opvullingsvriendschap geen betekenis meer en laat men die dood bloeden. De schuld aan de vrouw geven is voor zulke types vaak een makkelijk excuus.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208596574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:49 schreef realnice11 het volgende:
Vriendengroep van jongemannen gaan eerst als ze single zijn veel met elkaar ondernemen, maar ok dan krijgt er een een vrouw thuis, en dan is er vaak geen ruimte meer voor vrienden of huisvrienden? De man en vrouw in die ene relatie hebben teveel tijd nodig voor elkaar te ontdekken?

Helemaal mee eens, zo ervaar ik het ook. De (intense) vriendschappen die ik vroeger had zijn allemaal stukgelopen vanaf het moment dat ze een relatie kregen met zo'n gleufdier. Dan is seks op de bank in en in bed schijnbaar het enige wat ze nog boeit in hun vrije tijd naast hun saaie kutkantoorbaan.
  Spellchecker donderdag 30 maart 2023 @ 22:11:02 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  donderdag 30 maart 2023 @ 22:57:28 #15
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208597382
Ze zitten vaak helemaal niet "onder de plak". Ze beslissen zelf dat ze "haar" belangrijker vinden dan de oude vriendengroep. In de verliefdheidsfase kan ik ze geen ongelijk geven. Dat ze ná de eerste verliefdheid "de vrouw" de schuld geven is gewoon een laffe smoes (uitzonderingen daargelaten).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_208597740
Ik begrijp je wel zeker goed wat je bedoelt. Luister, het is logisch en normaal dat jouw vriendengroep uit elkaar kan vallen door relaties en vriendinnen, dat gebeurt gewoon overal in hele wereld. Het is ook komen en gaan met jouw vrienden. Ik spreek mijn vrienden niet zo vaak meer dan vroeger in het begin. Het is ook niet gek dat je hierover een topic wil starten, okay.

Je kan wel boos om worden, maar helpt niks. Het leven is vaak wel oneerlijk en soms moeilijk, moet je maar eens begrijpen. Mensen die relatie met elkaar hebben vinden elkaar heel belangrijk, wellicht hebben ze dan vaak even geen tijd voor anderen die ze graag willen spreken. Net als andere mede fokkers ben ik ook overtuigd dat je een andere vriendengroep zult hebben die ook wat aan je hebben.

Althans spreek en zie ik mijn vrienden paar keren per jaar tijdens festival in mijn eigen woonplaats, dat is ook zeker leuk... Dus ze hebben ook eigen leven, dat respecteer ik ook.

Als iemand jouw vriend is zal het ook altijd blijven in jouw hele leven, wat ook niet vergeten moet worden, echter denken mensen vaak dat ze al goede vrienden hebben. Dat is alleen maar leuk, maar werkt anders in praktijk dat ze niet echte goede vrienden zijn. Zeker moet je ook helaas niet vergeten dat veel mensen niet te vertrouwen zijn, dus je kan ook zo gebruikt worden door je eigen vrienden om zijn eigen wil door drukken. De schijn bedriegt altijd zowel mensen zo gedragen als jouw vrienden zijn, in realiteit is echter dat "Vrienden" anders zijn dat je zelf denkt.

Gelukkig zijn er hele goede mensen die jouw graag echte vriend wil zijn, daar moet je er voor gaan om iets van jouw leven te maken :D
pi_208600628
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ze zitten vaak helemaal niet "onder de plak". Ze beslissen zelf dat ze "haar" belangrijker vinden dan de oude vriendengroep.
Als je dan weg wil gaan, zegt de vriendin dat het helemaal niet erg is en gaat zielig doen en pruilen op de bank.
Op die manier ga je dus met een kut gevoel weg en stopt de vriendschap.
Is manipuleren, niet zelf beslissen.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:37:27 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208600737
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:27 schreef DerekB het volgende:

[..]
Als je dan weg wil gaan, zegt de vriendin dat het helemaal niet erg is en gaat zielig doen en pruilen op de bank.
Op die manier ga je dus met een kut gevoel weg en stopt de vriendschap.
Is manipuleren, niet zelf beslissen.
Ja, dat is het clichébeeld.
The love you take is equal to the love you make.
  Vis een optie? vrijdag 31 maart 2023 @ 11:42:59 #19
70532 loveli
N
pi_208600792
Dat noemen ze volwassen worden.
crap in = crap out
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:59:16 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208600928
Voor vrouwen verandert er net zo goed een heleboel in frequentie en aard van omgang, als vriendinnen vaste verkering krijgen. Die hadden (mijn ervaring) dan ook geen tijd meer om bijv. in een weekend spontaan en zonder tijdslimiet rond te hangen, samen te koken, tot diep in de nacht kletsen/uitgaan/films kijken, etc. Weekend werd grotendeels gereserveerd voor het vriendje.

Sowieso was einde studententijd ook vaak start van een veel geregelder leven met werk, vroeger naar bed en vroeg op, ergens de overgang naar het vertrek uit het studentenhuis naar een eigen stek, vaak ook nog een verhuizing naar een andere stad. En dan nog maar te zwijgen van de veranderingen als er kinderen komen.

Allemaal logische veranderingen die hoe dan ook een effect hebben op de manier en frequentie van met elkaar omgaan als vrienden/vriendinnen.

Verandering is lastig. Je kunt het schuiven op de vriendin/vrouw van je vriend en vasthouden aan het idee dat hij ‘onder de plak’ zit. Als je nieuwe maten vindt om mee in de kroeg te hangen kun je daarover met elkaar gaan klagen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208601028
Het valt mij juist op dat mensen minder willen afspreken zodra je een relatie krijgt.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 31 maart 2023 @ 12:16:08 #22
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208601068
Tering zeg. Dit geldt voor vrouwen netzo. Wat een gelul zeg.
To BG or not to BG!
pi_208601208
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:59 schreef Lienekien het volgende:
Voor vrouwen verandert er net zo goed een heleboel in frequentie en aard van omgang, als vriendinnen vaste verkering krijgen. Die hadden (mijn ervaring) dan ook geen tijd meer om bijv. in een weekend spontaan en zonder tijdslimiet rond te hangen, samen te koken, tot diep in de nacht kletsen/uitgaan/films kijken, etc. Weekend werd grotendeels gereserveerd voor het vriendje.

Sowieso was einde studententijd ook vaak start van een veel geregelder leven met werk, vroeger naar bed en vroeg op, ergens de overgang naar het vertrek uit het studentenhuis naar een eigen stek, vaak ook nog een verhuizing naar een andere stad. En dan nog maar te zwijgen van de veranderingen als er kinderen komen.

Allemaal logische veranderingen die hoe dan ook een effect hebben op de manier en frequentie van met elkaar omgaan als vrienden/vriendinnen.

Verandering is lastig. Je kunt het schuiven op de vriendin/vrouw van je vriend en vasthouden aan het idee dat hij ‘onder de plak’ zit. Als je nieuwe maten vindt om mee in de kroeg te hangen kun je daarover met elkaar gaan klagen.
Ik las de OP wel alsof het echt gaat om een doodbloedende vriendschap en niet zozeer een veranderende vriendschap.

Als er vanuit één persoon echt geen commitment meer is dan houdt het toch echt op. In het geval van een veranderende vriendschap is het een kwestie van samen een nieuwe balans zoeken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  vrijdag 31 maart 2023 @ 13:02:16 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208601506
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:32 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Ik las de OP wel alsof het echt gaat om een doodbloedende vriendschap en niet zozeer een veranderende vriendschap.

Als er vanuit één persoon echt geen commitment meer is dan houdt het toch echt op. In het geval van een veranderende vriendschap is het een kwestie van samen een nieuwe balans zoeken.
Ik vind de OP sowieso niet erg helder. Praat TS wel uit eigen ervaring? Is hij de vriend met de relatie (wat ik betwijfel), is hij de boze achterblijvende vriend (hij vraagt of het kwaad worden terecht is, maar in de eerste zin haalt hij al een verklaring aan: ‘inherent aan de menselijke natuur’).

Ik denk dat de TS nogal enthousiast topics brouwt gebaseerd op vrij willekeurige muizenissen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208601900
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:59 schreef Lienekien het volgende:

En dan nog maar te zwijgen van de veranderingen als er kinderen komen.

Allemaal logische veranderingen die hoe dan ook een effect hebben op de manier en frequentie van met elkaar omgaan als vrienden/vriendinnen.
Jup. Wij zien onze vrienden niet meer zo vaak als voor kinder en relatietijd, maar we proberen ons best te doen. Nu de nakomelingen weer groter zijn gaat het opzoeken al wel wat beter, maar ook tijden en dingen veranderen. De echte vrienden en vriendinnen hebben daar best wel begrip voor.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  zaterdag 1 april 2023 @ 21:50:58 #26
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_208621055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:49 schreef realnice11 het volgende:
Hoi , mag ik vragen? Dit is toch ook een beetje inherent aan de menselijke natuur?

Vriendengroep van jongemannen gaan eerst als ze single zijn veel met elkaar ondernemen, maar ok dan krijgt er een een vrouw thuis, en dan is er vaak geen ruimte meer voor vrienden of huisvrienden? De man en vrouw in die ene relatie hebben teveel tijd nodig voor elkaar te ontdekken?

Een van de oude vrienden zou dan kwaad kunnen worden? Maar is dat kwaad worden dan wel terecht ?
Vriendschappen verwateren en komen en gaan door je hele leven.
Dat heeft te maken met veranderingen en omstandigheden en behoeften naarmate je ouder wordt.
Dat is volkomen natuurlijk en daar doe je niks aan.
pi_208621190
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:59 schreef Lienekien het volgende:
Als je nieuwe maten vindt om mee in de kroeg te hangen kun je daarover met elkaar gaan klagen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:02 schreef Lienekien het volgende:
k vind de OP sowieso niet erg helder. Praat TS wel uit eigen ervaring? Is hij de vriend met de relatie (wat ik betwijfel), is hij de boze achterblijvende vriend (hij vraagt of het kwaad worden terecht is, maar in de eerste zin haalt hij al een verklaring aan: 'inherent aan de menselijke natuur').

Ik denk dat de TS nogal enthousiast topics brouwt gebaseerd op vrij willekeurige muizenissen.
Lol ik kwam een dude tegen en die was aan het klagen over dit verhaal in de OP en ik dacht ik open er een topic over zodat hij antwoorden kan gaan lezen, Zelf vind ik het wel eens bitter als ik een maatje kwijtraak door een vrouw die hij opeens heeft maar ok het zal wel de natuur zijn? Zoals vogeltjes vaak ook niet met een groep in een enkel nest gaan zitten ? :)
pi_208624591
En soms verander je zelf als persoon en past een bepaalde vriendengroep niet meer bij je... alles kan.
Ik heb van vroeger weinig vrienden meer 'over' echter heb ik wat dat betreft genoeg vrienden om mij heen. Het was deels door m'n relatie maar ook deels door mijn kijk op de toekomst dat ik met de meeste mensen van vroeger niet meer om ga.

Ik wilde meer tijd aan andere dingen besteden, minder loos hangen, meer uren in mijn relatie, hobbies en interesses steken en dat kost nou eenmaal tijd van andere dingen. Of het erg is? in mijn optiek niet, ik heb nog 1 zeer goede vriend over van vroeger, de rest als ik die zie is het goed, zie ik ze niet is het ook goed! :Y en vermaak mij met alle mensen die momenteel in mijn leven zijn! O+
Just say hi!
pi_208625386
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 22:00 schreef realnice11 het volgende:

[..]
[..]
Lol ik kwam een dude tegen en die was aan het klagen over dit verhaal in de OP en ik dacht ik open er een topic over zodat hij antwoorden kan gaan lezen, Zelf vind ik het wel eens bitter als ik een maatje kwijtraak door een vrouw die hij opeens heeft maar ok het zal wel de natuur zijn? Zoals vogeltjes vaak ook niet met een groep in een enkel nest gaan zitten ? :)
Je begon hier al over voordat je een topic opende :)
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 00:20 schreef realnice11 het volgende:

[..]

Neu, meeste vrienden trouwen op hun 30e die ben ik dan kwijt, dan overleden er een paar, dan ging mn ene broer nog trouwen, met hem deed ik vaak leuke en wilde dingen, dus ben gewoon zoekende naar nieuwe vrienden, tegenwoordig krijg ik juist teveel vriend aanzoeken dat ik er gedesorienteerd van raak, zeg maar door de bomen het bos niet zien, maar tsja ok nu ben ik dus wel eenzaam,
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_208626372
Zodra mijn vrienden allemaal een dikke kont krijgen en in hun vagina genaaid willen worden en dan overdag nog wel de broodtrommels klaarmaken ga ik weer 5 dagen in de week met ze aan de zuip, tot die tijd is het gewoon wat minder.
-nee-
  zondag 2 april 2023 @ 11:09:54 #31
33189 RM-rf
1/998001
pi_208627575
Ik heb vrienden die ik al extreem lang ken (langste vriend leerde ik in de kleuterschool kennen, die heb ik gisteren nog gezien)

Maar, verder zijn er altijd ook vrienden die je gedurende een tijdje kent of via een vriendengroep waarmee je optrekt, en waarmee ook het contact kan vervagen.

Zeker vriendengroepen hebben de neiging soms te verdwijnen door omstandigheden (wat idd ook vaak wel samenhangt met relaties)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_208632117
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 09:00 schreef Stepperoller het volgende:
Je begon hier al over voordat je een topic opende
Aja ok, ja soms krijgt een maatje een vrouw en dan hebbe ze geen tijd meer voor maatjes in algemeen, ja ik accepteer dat dan maar zoals het is en wellicht als ik zelf ooit vrouw heb heb ik ook geen tijd meer voor maatjes? Geen idee
pi_208632221
Als je relatie goed is dan geef he elkaar de ruimte om met vrienden en in haar geval met vriendinnen te blijven omgaan, bij ons gaat dat best goed met uitzondering van als er een dame in die vriendengroep zit dat vind ze niet leuk
  zondag 2 april 2023 @ 16:38:11 #34
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_208632624
Herkenbaar
Twee goede vrienden we deden veel samen.

1 krijg een vriendin en daarna was er geen contact meer tussen de rest hij moest van haar ook zijn Ajax collectie verkopen.
2 andere krijg ook een vriendin prima natuurlijk eerst was het geheim, mijn ouders wist eerder dat hij een vriendin had dan ik. Daarna gingen ze samen wonen prima ben nog langs geweest daarna trouwen ook gezellig, jaar later was er niemand die daar nog wat aan deed ik wel een leuke maar met gefeliciteerd. Toen kwam het eerste kindje ook op bezoek geweest met kado prima. Paar jaar later tweede kind ook geweest hij is verhuisd nooit bericht van gehad dat stond op de geboorte kaartje dat er een andere locatie was. Ook geweest gezellig. Daarna bleek hij verhuist te zijn geweest naar andere stad dat moest ik via via vernemen. Nooit uitgenodigd nooit gehoord waar .

Leuk he zulke vrienden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')