abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:18:17 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_208590216
quote:
Statushouders niet tevreden met flexwoning: weigeren contract te tekenen

RIJSWIJK - De statushouders die nu nog in een hotel in Rijswijk zitten, moeten daar weg. Ze kregen allemaal een flexwoning in de stad aangeboden, maar een deel van de statushouders is niet tevreden met die plek. Ze hebben daarom nog geen contract getekend om in de flexwoning te gaan wonen, terwijl ze zaterdag het hotel uit moeten.
Sinds eind november 2022 verblijven er 120 statushouders in hotel Best Western aan het Generaal Eisenhowerplein in Rijswijk. Daarnaast verblijven er nog zo'n tweehonderd Oekraïense vluchtelingen en 78 alleenstaande minderjarige asielzoekers in het hotel.
Een deel van die 120 statushouders heeft inmiddels een woning gekregen via woningcorporaties, maar voor 81 statushouders (38 huishoudens) geldt dat niet. Vrijdag kunnen zij de sleutel krijgen van de flexwoonlocatie aan de Lange Kleiweg in Rijswijk.
'Beeld van toekomst anders'
Een deel van de statushouders weigert echter naar de flexwoonlocatie te verhuizen, omdat ze andere verwachtingen hadden. 'Tijdens de gesprekken heeft een aantal statushouders aangegeven dat hun beeld van de toekomstige woning anders is en dat zij daarom het huurcontract niet willen tekenen', schrijft de gemeente.
De statushouders zouden in de veronderstelling zijn geweest dat ze na het verblijf in het hotel een reguliere sociale huurwoning zouden krijgen en niet naar een tijdelijke flexwoning zouden gaan. Ook waren ze bang door het verhuizen naar een flexwoning niet meer in aanmerking te komen voor een permanente woning.
Advocaten in de hand
De gemeente is in gesprek gegaan met de statushouders en heeft uitgelegd dat de flexwoning slechts een tussenoplossing is. Dat is niet voldoende voor een aantal statushouders die daarop een advocaat in hebben geschakeld. Ze hopen daarmee via een urgentieverklaring alsnog een sociale huurwoning te krijgen.
'Als reactie hierop is de gemeente ook genoodzaakt een advocaat in te schakelen', schrijft de burgemeester. Die advocaat heeft een brief gestuurd naar de statushouders: zij die het huurcontract niet willen tekenen, moeten rond 1 april 2023 het hotel verlaten, desnoods gedwongen. Drie huishoudens hebben alsnog het huurcontract getekend, de andere 34 nog niet.
Meerdere huishoudens voor rechter
Deze week zijn die 34 huishoudens gedagvaard om zich donderdag bij de rechtbank te melden voor een kort geding, tenzij ze alsnog het contract tekenden. Zeven huishoudens zijn overstag gegaan en hebben hun handtekening onder het contract gezet.
Voor de andere huishoudens gaat de rechter donderdag bepalen of ze daadwerkelijk het hotel uit worden gezet.

'Onnodig gesleep'
De ChristenUnie in Rijswijk vindt dat het gesleep met de gezinnen voorkomen had kunnen worden. In een reactie zegt fractievoorzitter Maaike Harmsen dat de statushouders moeite hebben met het feit dat zij meerdere malen moeten verhuizen voordat zij een permanente woning krijgen.
'Het is onnodig gesleep met volwassenen en kinderen, die geheel en al voorkomen had kunnen worden door ons azc open te houden.' De partij zegt het verhuizen van vooral kinderen met gezinnen meerdere malen te hebben geagendeerd bij het stadsbestuur.

BRON

Enkeltje thuisland :W , stelletje ondankbare honden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 30-03-2023 13:28:57 ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_208590225
Het houdt niet op, niet vanzelf.
  Moderator donderdag 30 maart 2023 @ 12:20:26 #3
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208590234
Deporteer die lui lekker terug naar de Krim.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_208590272
Ondankbaar tuig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208590282
Bizar gewoon, steeds meer noten op hun zang..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208590296
Wij doen het toch echt zelf hoor.
Verblijfsvergunningen, hotels, woningen terwijl de oorspronkelijke inboorlingen in het meest negatieve scenario op straat moeten slapen.
En dan is het de schuld van de immigranten die er het beste van maken?
Nederlanders doen het toch echt allemaal zelf.
pi_208590306
:r :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:30:03 #8
22565 asco
Los in deze tent
pi_208590325
Is er onder die 150 ellendelingen in Den Haag nu echt geen meerderheid te vinden die snapt dat dit moet stoppen?
Zijn die zogenaamde hoogopgeleiden zó achterlijk?

Ik begrijp dat echt niet.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:32:26 #9
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_208590337
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:30 schreef asco het volgende:
Is er onder die 150 ellendelingen in Den Haag nu echt geen meerderheid te vinden die snapt dat dit moet stoppen?

Straks wordt alles BBBeter.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_208590345
Het is ook nog eens een tussenoplossing. Ze hadden andere verwachtingen en zitten nu in een hotel waar ze dus niet weg willen. I can't. Het is toch om te gieren.
Maaar er komt straks iemand het topic instormen die hun allemaal de hand boven het hoofd houdt want arme zielige mensen en zegt dat iedereen hier racistisch is. Ook om te gieren.
Go hard or go home
pi_208590346
Het beeld dat statushouders van een leven in Europa hebben:

Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208590376
Zijn er geen afgeschreven barakken waar ze in kunnen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 30 maart 2023 @ 12:45:35 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208590433
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:19 schreef Regilio_ het volgende:
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Zolang de zeurpieten gewoon hun zin krijgen, gaat het door. Het ligt niet aan de zeurpieten, maar aan de mafketels die continu gehoor geven.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208590466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:26 schreef WammesWaggel het volgende:
Verblijfsvergunningen, hotels, woningen terwijl de oorspronkelijke inboorlingen in het meest negatieve scenario op straat moeten slapen.
Wie is wij en welke Nederlanders?
Aangezien ik echt niet mee werk met het onzinnige beleid dat de Nederlandse regering i stand wil houden.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208590492
Nou, doei dan! Tot nooitweerziens..
pi_208590495
Die mensen zijn getraumatiseerd door oorlog, zijn ook slachtoffer, het zijn er maar een paar, hebben hun land noodgedwongen moeten verlaten etc. daarom moeten we ze van een mooi huurhuis voorzien.

Wij wachten wel even tot er over 15 jaar wat vrijkomt.
pi_208590516
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:30 schreef asco het volgende:

Ik denk dat veel hoogopgeleiden bang zijn dat ze buiten gesloten worden en hun hele studie daardoor voor niks is geweest, als ze een afwijkende mening hebben.
  roze donderdag 30 maart 2023 @ 13:04:45 #18
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_208590578
Dan rot je toch lekker op als je het ergens anders beter kan krijgen. :')
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:05:28 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208590582
Ook om dit soort dingen maak ik me wel zorgen of onze kinderen ooit nog aan een, uberhaupt betaalbare, woning kunnen komen.
Where law ends, tyrrany begins.
  roze donderdag 30 maart 2023 @ 13:05:54 #20
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_208590584
quote:
13s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:18 schreef Enchanter het volgende:
Die advocaat heeft een brief gestuurd naar de statushouders: zij die het huurcontract niet willen tekenen, moeten rond 1 april 2023 het hotel verlaten, desnoods gedwongen.
_O_
pi_208590590
Het is toch ook onmenselijk om ze in een flex woning te stoppen? Misschien beter om wat vrijstaande woningen vrij te maken voor ze, dan zijn ze misschien wel blij. :+

Dit zijn nou net die gelukszoekers die het voor de rest van de oprechte vluchtelingen verpesten.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:26 schreef WammesWaggel het volgende:
En dit.

En wie betaalt er voor die advocaten? Ra ra ra.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2023 13:09:19 ]
  roze donderdag 30 maart 2023 @ 13:09:44 #22
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_208590603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zolang de zeurpieten gewoon hun zin krijgen, gaat het door. Het ligt niet aan de zeurpieten, maar aan de mafketels die continu gehoor geven.
Ja er gaan ongetwijfeld ook nog wel mensen hier zeggen dat het echt niet kan dat ze eerst een flex woning krijgen. :')
pi_208590639
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het is toch ook onmenselijk om ze in een flex woning te stoppen? Misschien beter om wat vrijstaande woningen vrij te maken voor ze, dan zijn ze misschien wel blij. :+

Dit zijn nou net die gelukszoekers die het voor de rest van de oprechte vluchtelingen verpesten.
[..]
En dit.

En wie betaalt er voor die advocaten? Ra ra ra.
Minimaal een villa met inpandig verwarmd zwembad en een eigen tennisbaan.
En een Jaguar op de oprit.

Anders is het onmenselijk :{w
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208590653
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Minimaal een villa met inpandig verwarmd zwembad en een eigen tennisbaan.
En een Jaguar op de oprit.

Anders is het onmenselijk :{w
En belastingbetalende Nederlanders mogen dan nog eventjes wat langer wachten op een woning. Geen probleem toch?
pi_208590670
Echt hou je bek.
Je hebt nog meer dan menig iemand die hier 18 jaar op een wachtlijst staat voor een sociale huurwoning.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')