abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209002515
Mee eens HiZ, eindelijk op NPO+ te zien. De rijkspolitie bij onze buren stonk enorm, en ongelofelijk dat er nooit iemand gepakt is voor al dat misselijkmakende geweld.
pi_209003589
Lol, dit is weer begonnen? :D haha, wat een idiote zooi was dat, zo S02E01 proberen :9

pi_209013243
Ik vermaak me hier heel erg met The Diplomat, goede combinatie van spanning, goed verhaal en humor. Voelt als een mix van Homeland en Veep.
pi_209019402
Vond juist dat vrolijke zo leuk aan Schmigadoon seizoen 1 en nu dit, kan niks verklappen, ik dacht oh laat maar en ineens was ik alweer bij aflevering 3 en het zijn er maar 6, dus maar afkijken :')
pi_209023840
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vermaak me hier heel erg met The Diplomat, goede combinatie van spanning, goed verhaal en humor. Voelt als een mix van Homeland en Veep.
Dit
♡♡♡♡
  Moderator zaterdag 6 mei 2023 @ 10:23:24 #31
18653 crew  D.
pi_209024845
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:32 schreef HiZ het volgende:
1985. Eerste aflevering gezien. Wat een corrupte zooi was het bij onze zuiderburen in die tijd zeg.

Als ze het niveau van aflevering 1 weten aan te houden hebben we het over must see TV.
Had erover gelezen, maar vind 'm nog niet terug bij mijn bronnen.

Andere 'historische' serie die afgelopen week verschenen is, toevallig in de week van de dodenherdenking.
Het verhaal van Miep Gies (en ook Anne Frank dus).

Een serie vol met 'buitenlanders' die Nederlanders spelen, maar omdat ze Engels spreken (en de Duitsers Duits) stoort dat niet. Behalve als Miep, zelf van origine uit Oostenrijk, Duits spreekt... :P

A Small Light - Official Trailer | IMDb
pi_209028288
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:04 schreef JDx het volgende:
Vond juist dat vrolijke zo leuk aan Schmigadoon seizoen 1 en nu dit, kan niks verklappen, ik dacht oh laat maar en ineens was ik alweer bij aflevering 3 en het zijn er maar 6, dus maar afkijken :')
Heb het afgekeken, was nog best leuk in Schmicago :9

Toch knap hoor hoe ze zoveel liedjes in een serie kunnen krijgen, het is geen La La Land kwaliteit, maar het klinkt allemaal best goed. Met 6 afleveringen is het meer een lange film dan een serie als je het achter elkaar kijkt.
pi_209050395
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:32 schreef HiZ het volgende:
1985. Eerste aflevering gezien. Wat een corrupte zooi was het bij onze zuiderburen in die tijd zeg.

Als ze het niveau van aflevering 1 weten aan te houden hebben we het over must see TV.
Vanaf komende donderdag 20.25 elke week op NPO3.

De serie heb ik een tijd geleden op Een gekeken. Ik vond het een erg sterke serie, kwaliteit zoals we van Belgische series gewend zijn. Aanrader dus.
pi_209050414
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 10:23 schreef D. het volgende:

[..]
Had erover gelezen, maar vind 'm nog niet terug bij mijn bronnen.

Vanaf komende donderdag op NPO3.
pi_209060592
Door Alchemy of Souls liep ik achter met Succession en Will Trent en daardoor nu pas begonnen aan het laatste seizoen van Barry, tering wat begint dat weer geniaal de eerste 3 afleveringen zijn prachtig.

Het eerste seizoen van Will Trent is inmiddels afgelopen, kan niet wachten op seizoen 2.
pi_209068677
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 07:23 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Dit
Ik vind het raar dat ze dat verhaal gingen 'opleuken' met dingen die het helemaal niet beter maken als 'verhaal'. Zoals die controlepost die gegarandeerd niet zo heeft bestaan tussen hun huis en het kantoor. Of dat ze de maanden voorbereiding wegpoetsen en de familie laten beginnen in een opslag vol met rotzooi. Dat voegt toch geen enkele spanning toe op wat er echt aan de hand was.

Een van mijn broers heeft trouwens gewerkt voor Opekta, in de jaren 80, maar Frank was toen al weg.
pi_209069025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:36 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik vind het raar dat ze dat verhaal gingen 'opleuken' met dingen die het helemaal niet beter maken als 'verhaal'. Zoals die controlepost die gegarandeerd niet zo heeft bestaan tussen hun huis en het kantoor. Of dat ze de maanden voorbereiding wegpoetsen en de familie laten beginnen in een opslag vol met rotzooi. Dat voegt toch geen enkele spanning toe op wat er echt aan de hand was.

Een van mijn broers heeft trouwens gewerkt voor Opekta, in de jaren 80, maar Frank was toen al weg.
Over welke serie heb je het hier? We hadden het over The Diplomat (Netflix), maar ik herken niks van wat je zegt.
pi_209083989
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Over welke serie heb je het hier? We hadden het over The Diplomat (Netflix), maar ik herken niks van wat je zegt.
hahahah precies dit
Ik zit de tekst 3 keer te lezen, me afvragend hoe ik zoveel informatie kan hebben gemist.. _O-
♡♡♡♡
pi_209083991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:36 schreef HiZ het volgende:

[..]

zie tekst van @AlwaysHappy
♡♡♡♡
pi_209123258
Is er eigenlijk nog een recente Koreaanse of Japanse serie die een beetje in de buurt komt van Alchemy of Souls of Tomorrow? Die film Burning (Beoing ofzo) was ook al zo geniaal.
pi_209180213
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 12:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Eens. Erg van genoten. Gelukkig komt er een tweede seizoen :)
  woensdag 17 mei 2023 @ 16:56:34 #42
318507 Jester65
Stay frosty
pi_209186615
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2023 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Vanaf komende donderdag 20.25 elke week op NPO3.

De serie heb ik een tijd geleden op Een gekeken. Ik vond het een erg sterke serie, kwaliteit zoals we van Belgische series gewend zijn. Aanrader dus.
Ik heb hem ook op de Belg gekeken. Aanrader, sterk verhaal en prima acteerprestaties!
  zaterdag 20 mei 2023 @ 22:18:52 #43
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_209223295

Schijnt naar Prime te komen of er al op staan in sommige landen. Nog niet op Duitse Prime in ieder geval.
Seizoen 2 Is losstaand verhaal en goed te kijken zonder kennis van 1e seizoen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  woensdag 31 mei 2023 @ 22:16:18 #44
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_209355351

Justified was een van mijn favoriete series. Benieuwd wat ze met deze nieuwe insteek gaan doen.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_209394920
Na Tomorrow ben ik Alchemy of Souls gaan kijken 45 afleveringen van bijna anderhalf uur en nu helemaal hooked aan Koreaanse series, net klaar met Business Proposal, ook geweldig en nu begonnen aan Extraordinary Attorney Woo, damn dat begint ook sterk en de eerste aflevering van The Glory gezien, die is wel heavy hoor.

Maar op een of andere manier weten die Koreanen karakters een echt gevoel te geven, heb bij sommige afleveringen van sommige series wel een brok in m'n keel gehad.

TV Series,
Released at least 2022-01-01,
User Rating at least 7.5,
Rating Count at least 1,000,
South Korea
(Sorted by Popularity Ascending) - IMDb

All of Us Are Dead vond ik dan weer niks.

[ Bericht 3% gewijzigd door JDx op 04-06-2023 06:59:38 ]
  zondag 4 juni 2023 @ 11:07:21 #46
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_209396224
See You in My 19th Life
Ban Ji-eum can endlessly reincarnate. But when her 18th life gets cut short, she dedicates the next one to finding her now grown-up childhood love. 17 Juni op Netflix.

Revenant
Ik kijk heel erg uit naar deze. Nog geen subbed trailer (ik kan een beetje koreaan en met pauzeren kan ik subs wel lezen). Disney+ (hopelijk komt deze naar NL, Disney is hit or miss met Kdramas uitbrengen in NL)
When the door to another world opens, demons exist there. Ku San Young is possessed by one of those demons. Yeom Hae Sang can see the demon which has possessed Ku San Young. They try to figure out the truth behind…

Lies Hidden in my Garden
The series follows the story of a woman named Moon Joo-ran whose perfectly crafted life gets disturbed by a strange smell in her backyard. (Amazon Prime)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  zondag 4 juni 2023 @ 12:30:44 #47
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_209396905
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 06:50 schreef JDx het volgende:
Na Tomorrow ben ik Alchemy of Souls gaan kijken 45 afleveringen van bijna anderhalf uur en nu helemaal hooked aan Koreaanse series, net klaar met Business Proposal, ook geweldig en nu begonnen aan Extraordinary Attorney Woo, damn dat begint ook sterk en de eerste aflevering van The Glory gezien, die is wel heavy hoor.

Maar op een of andere manier weten die Koreanen karakters een echt gevoel te geven, heb bij sommige afleveringen van sommige series wel een brok in m'n keel gehad.

TV Series,
Released at least 2022-01-01,
User Rating at least 7.5,
Rating Count at least 1,000,
South Korea
(Sorted by Popularity Ascending) - IMDb

All of Us Are Dead vond ik dan weer niks.
Business Proposal, EAW en The Glory zijn ook wel de betere releases dit jaar.
Zal een deel van wat ik gezien heb op die lijst even snel raten (maar smaken verschillen):
- 2521, heb echt heel veel lovende kritieken gelezen maar ik kon er niet inkomen.
- Little Women, je moet er van houden. Ik vond het leuk maar het is niet voor iedereen
- Love to hate you, Niks bijzonders, vermakelijk. Heb het in een regenachtig weekend gebinged.
- Crash Course in Romance, ook een vrij populaire releases. De romance is goed gedaan, wel rommelig met een aantal sideplots die slecht uit de verf komen.
- Reborn Rich, Opgegeven na 4 afleveringen
- Shooting Stars, Opgegeven na 6 aflevering
- Through the Darkness _O_ _O_
- Gauss Electronics, staat niet in die lijst. Vond ik persoonlijk erg leuk, best veel grappige scenes.

Sageuk (historische dramas) moet je van houden. Is vaak met royals, kijk ze soms op basis van reviews. De sageuks met wat humor erin gaan wel. Bij Sageuk dramas heb ik vaker last van het 16 afleveringen van dik een uur is toch best wel veel syndroom en verlies ik de interesse rond aflevering 10-12.
MOON LOVERS: SCARLET HEART RYEO vond ik wel een positieve uitzondering.

Ik kijk zelf thrillers en lichte fluffy romance. Dat zijn wel 2 uitersten maar ik vind het wel lekker om een zwaarder drama af te wisselen met positief feelgood verhaal (als ze het einde goed doen). Wat ouder en aan te raden:
- Vincenzo
- It's Okay To Not Be Okay is wel zwaar, maar visueel prachtig gemaakt.
- Mouse
- Flower of Evil
- Taxi Driver
- Hometown Cha-Cha-Cha
- Hotel Del luna
Crash Landing on You kan er ook bij maar die heeft iedereen wel gezien
pi_209406568
Florida Man (TV Mini Series 2023) - Reference View - IMDb

Laatste tijd vermaakt met deze serie. Allemaal heel voorspelbaar en het acteerwerk is ook niet om naar huis te schrijven, maar dat past dan ook wel een beetje bij het sfeertje van de serie. Toch wel vermakelijk met het verstand op 0.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_209464048
Voor degenen met een NPO+ abbo,
de Scandinavische serie Headhunters is prima vermaak. Er was een paar jaar geleden al een goeie speelfilm met dezelfde naam, deze is wat luchtiger maar met mooie karakters (die Britse gangsters!) Leuk.
pi_209469667
Ik ben als een soort guilty pleasure toch weer begonnen aan iCarly seizoen 3 :9

Scheelt dat die acteur die haar broer speelt ook al 45 is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')