abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 17:00:20 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_208582655
Lionel Messi heeft zijn honderdste doelpunt gemaakt voor de nationale ploeg van Argentinië. De aanvoerder deed dat in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Curaçao door in de twintigste minuut de bal van zo’n twaalf meter in de verre hoek te schuiven.



In dezelfde wedstrijd, die de Argentijnen met maar liefst 7-0 wonnen, maakte de 35-jarige speler van Paris Saint-Germain nog in de eerste helft ook doelpunt nummer 101 en 102 in zijn interlandcarrière. De reeds gestopte internationals Gabriel Batistuta en Sergio Agüero volgen de topscorer aller tijden van hun land op grote afstand met respectievelijk 56 en 41 goals.

Opstellingen:
Argentinië: E.Martínez (80. Armani); Montiel, Pezzella, Otamendi (50. Foyth), Acuña; Lo Celso (67. Di María), Fernández (50. Palacios), MacAllistar (50. De Paul); González, L.Martínez (67. Dybala), Messi
Curaçao: Room; Gaari, Martina, Van Eijma (73. Troupée), Floranus; Anita (84. Roemeratoe), Kuwas (73. Severina), Gorré (58. Antonisse), L. Bacuna (85. Felida); J. Bacuna, Janga (58. Zivkovic)


Enkele dagen eerder was Messi ook al trefzeker geweest voor de nationale ploeg. In wat voor de Argentijnen de eerste wedstrijd als regerend wereldkampioen was, werd Panama in een vriendschappelijke wedstrijd in Buenos Aires met 2-0 verslagen. Messi scoorde in de slotfase uit een vrije trap. Het betekende het 800ste doelpunt uit zijn carrière. Dat aantal staat na zijn hattrick tegen Curaçao dus op 803.



De wedstrijd tegen Curaçao was na die tegen Panama de laatste in de tour van het Argentijnse elftal waarop het de wereldbeker aan de fans liet zien. Messi genoot met volle teugen van het duel met Curaçao: ,,Wat een mooie manier om dit af te sluiten. Alle mensen waren heel indrukwekkend vandaag. Hopelijk kunnen we nog veel van dit soort momenten beleven. Dat deze waanzin maar nooit ophoudt!”, zo schreef Messi op Instagram.

Shirtje ruilen
De spelers van Curaçao, waar veel bekende van de Nederlandse eredivisie spelen, gaven vooraf aan ongekend veel zin te hebben in het duel met de regerend wereldkampioen en Messi. Aanvoerder Cuco Martina gaf aan bij de toss direct een lijntje uit te zullen gooien naar het shirt van medecaptain Messi, maar het was uiteindelijk doelman Eloy Room die er met de grote buit vandoor ging. Nadat hij zeven keer had moeten vissen, ruilde hij het shirtje met Messi.



,,Ongelooflijk. Een droom komt uit”, zei Room na afloop bij het Argentijnse TyC Sports. ,,Iedereen is fan van Messi en nu heb ik tegen hem gespeeld. Hoewel het een lastige wedstrijd was waarin hij een paar keer gescoord heeft, heb ik ook wat reddingen gemaakt. Hij zei het ook na afloop tegen me dat ik goede reddingen maakte. Dat is heel speciaal”, aldus Room, die ook van de verslaggever de complimenten kreeg voor zijn reddingen en zei dat hij er een compilatie van moest maken. ,,Haha, die reddingen zet ik op YouTube”, aldus Room, die het shirt met zijn leven gaat beschermen. ,,Ik trek deze nooit meer uit, ik ga ermee slapen. Er is er maar eentje en ik moet ’m beschermen met m'n leven.”

Mede dankzij de drie goals van Messi stond het bij rust al 5-0 voor Argentinië. Die vijf goals vielen allemaal in een tijdsbestek van slechts zeventien minuten (tussen minuut 20 en 37). De andere twee goals kwamen op naam van Nicolás González en Enzo Fernández.

Na rust waren er nog twee goals te bewonderen in het Estadio Único Madre de Ciudades. Ángel Di María benutte nog een strafschop en verdediger Gonzalo Montiel, die op het WK de beslissende strafschop nam in de finale tegen Frankrijk, bepaalde de eindstand op maar liefst 7-0.



https://www.ad.nl/buitenl(...)ie-uitkomt~a549f002/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208582825
Als ik keepertje was geweest had ik gezegd “que miras bobo?”
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208583012


pi_208584139
Toch mooi in de wikipedia stats, 100ste van Messi tegen Curacao.
pi_208584600
Opzich is het wel leuk dat die Argentijntjes zo blij zijn met die wereldbeker. Als Frankrijk de WK finale gewonnen had lag die beker nu ergens in een stoffige bekerkast.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Trouwste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 19:33:45 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_208584618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:33 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Opzich is het wel leuk dat die Argentijntjes zo blij zijn met die wereldbeker. Als Frankrijk de WK finale gewonnen had lag die beker nu ergens in een stoffige bekerkast.
Leg eens uit :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_208584723
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:33 schreef tong80 het volgende:

[..]
Leg eens uit :?

:T
Nou, Tongiemans, ouwe pik, Argentijntjes iets langer moeten wachten sinds vorige WK winst. Fransen denken natuurlijk "laat gaan joh" we pakken de volgende wel. Lekker toch?
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  Trouwste user 2022 woensdag 29 maart 2023 @ 19:40:45 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_208584755
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 19:39 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Nou, Tongiemans, ouwe pik, Argentijntjes iets langer moeten wachten sinds vorige WK winst. Fransen denken natuurlijk "laat gaan joh" we pakken de volgende wel. Lekker toch?
Nee niet lekker. Totale onzin zelfs.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 29 maart 2023 @ 20:56:32 #9
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_208586058
quote:
Weer gelachen om het Jaap-spandoek.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')