abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:05:33 #1
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208580882
Hallo. :)

Ik zit nu al jaren thuis na een stevige depressie, ik heb ook autisme en een angststoornis, dat werkt allemaal niet lekker mee aan een fatsoenlijk leven.

Sinds enkele tijd doe ik vrijwilligerswerk bij een kringloopwinkel, dit is van 13:00 tot 17:00
En 2 maal per week.

Eigenlijk gaat dit best goed, ik ben wat minder 'angstig' voor mensen geworden, al is een dominant persoon, die heel direct is, nog wel erg overweldigend voor mij. En kan ik heel snel boos worden op zo'n persoon als iemand iets zegt op een verwijtende manier voorbeeld: 'Waarom heb je dit nu hier gezet?! ' met zo'n onaardig toontje..

Dan blijf ik kortsluiting houden, en ga soms met dingen gooien, al loop ik tegenwoordig dan direct uit de situatie en ga op de toilet mijn job coach een appje sturen.

Nu zit ik al jaren met een laag inkomen thuis (uitkeringsniveau), en ben ik niet volledig afgekeurd, dus moet ik weer richting een betaalde baan toe, mijn job coach kwam met de vraag of de plantensoenen dienst iets voor mij is, je moet ook met laarzen in een ondiepe sloot staan, en het blad met een schepnet uithalen bijvoorbeeld.

Waarom kwam hij hier mee? Omdat je niet zo veel met mensen hoeft te communiceren, en bij een winkel of horeca zit je continu met mensen te werken.

Door mijn angststoornis komen er allemaal ideeën in m'n hoofd, voornamelijk natuurlijk negatief.

Ik denk al helemaal dat ik straks in de regen moet gaan werken, en dat ik straks ontzettend vaak griep heb, of verkouden ben...

Dus eigenlijk een simpele vraag, van buiten werk, ga je daar gemiddeld vaker ziek van worden als wat ik nu doe als vrijwilliger bij een kringloop, lekker warm binnen?

Bij de kringloop bieden ze geen betaalde baan aan, dat zijn allemaal vrijwilligers, dus hier kan ik niet blijven.
Klein voordeel is natuurlijk ook dat ik er maximaal 200 euro per maand op voorruit kan gaan, als ik deze baan van 35 uur per week aanneem.

Dat is toch weer 50 euro per maand extra voor iets leuks. (etentje bijvoorbeeld)
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:14:25 #2
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_208580998
Griep en verkoudheid krijg je niet van regen of koud weer. Je krijgt het van mensen die het virus hebben. Wat dat betreft ben je ergens alleen of in een klein groepje buiten beter af dan binnen bij veel verschillende mensen (zoals in een kringloopwinkel).

Daarnaast denk ik dat beweging en frisse lucht juist een positief effect hebben op de gezondheid. En een groene omgeving is heel goed voor de mentale gezondheid.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 29 maart 2023 @ 15:16:28 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_208581025
Het ligt wel aan het soort werk. Het is vaker fysiek werk, dus blessures liggen eerder op de loer. En als je hooikoorts hebt, zul je daar mogelijk meer last van hebben.
The love you take is equal to the love you make.
pi_208581142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:05 schreef BMW1993 het volgende:
Door mijn angststoornis komen er allemaal ideeën in m'n hoofd, voornamelijk natuurlijk negatief.

Ik denk al helemaal dat ik straks in de regen moet gaan werken, en dat ik straks ontzettend vaak griep heb, of verkouden ben...
De ene Hollander kan beter tegen de kou buiten dan de andere?

Je zou dit toch moeten kunnen aangeven bij je jobcoach?
pi_208581265
Valt niets over te zeggen, dat verschilt per persoon. Iemand met een goed immuunsysteem heeft een betere weerstand dan iemand met een niet zo goed immuunsysteem.

Je kunt het in ieder geval uitproberen. Als het niet bevalt (wegens ziekte) dan kun je vast wel weer kijken naar iets anders.
pi_208584200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:05 schreef BMW1993 het volgende:

Dus eigenlijk een simpele vraag, van buiten werk, ga je daar gemiddeld vaker ziek van worden als wat ik nu doe als vrijwilliger bij een kringloop, lekker warm binnen?

Ik denk dat het eerder andersom is en dat de kans op luchtweginfecties en griep bij een 'binnenbaan' groter is dan bij een baan waarbij je buiten werkt, zeker wanneer je gedurende je werktijd ook nog regelmatig in contact komt met veel klanten en collega's.

Als je er voor zorgt dat je kleding draagt die je beschermt tegen verschillende weersinvloeden (laagjes, ademende en comfortabele regenkleding, Goretex-of waterdicht schoeisel, bescherming tegen zonnebrand), word je niet zomaar koud en verbrand je niet en zal je ook niet zomaar ziek worden.

Ik kom voor mijn werk, maar ook in mijn vrije tijd geregeld onder allerlei weersomstandigheden buiten en heb juist de indruk dat mijn weerstand erop vooruit gegaan is. Tijdens mijn studie werd ik elk jaar wel minstens eenmaal snipverkouden (lekker microben vangen in de collegezaal) en had ik daar meteen ook een hele week last van. Nu ik veel buiten kom voor mijn werk, is ziek worden eerder een uitzondering en ben ik veel sneller weer fit.

Laat je niet teveel leiden door de angsten die je hebt, probeer het een tijdje uit en kijk dan wat het met je doet. Als het je niet bevalt, komt er echt wel weer iets anders op je pad :)
pi_208585351
Buiten werken is juist heel gezond, zolang je er maar goed op kleed.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208585456
Ik ben juist blij als ik even een muf kantoorpand uit kan om buiten te werken.

En van een beetje regen wordt je echt niet ziek, je krijgt gewoon goede kleding mee
pi_208585664
Jezus wat een vraag.
Nee totaal niet juist. Je moet even wennen. Maar eenmaal gewend wordt je juist heel gezonder. De binnenvlucht met meer virussen maakt juist ziek
Vakman pur sang
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:36:49 #10
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_208590850
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:14 schreef Dagoduck het volgende:
Griep en verkoudheid krijg je niet van regen of koud weer. Je krijgt het van mensen die het virus hebben. Wat dat betreft ben je ergens alleen of in een klein groepje buiten beter af dan binnen bij veel verschillende mensen (zoals in een kringloopwinkel).

Daarnaast denk ik dat beweging en frisse lucht juist een positief effect hebben op de gezondheid. En een groene omgeving is heel goed voor de mentale gezondheid.
Bedankt voor je bericht, dan ga ik het gewoon doen.

En zoals je zegt, lekker in de natuur, geen vragen aan je hoofd zoals je bij een winkel wel steeds hebt.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:48:34 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_208590998
Ik denk dat als het straks zomer is je liever een baantje hebt waar je lekker bij binnen in de airco kan zitten ipv in de 45 graden zon met je schepnetje.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_208594180
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2023 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Jezus wat een vraag.
Nee totaal niet juist. Je moet even wennen. Maar eenmaal gewend wordt je juist heel gezonder. De binnenvlucht met meer virussen maakt juist ziek
Dit. Mensen die ik ken en vooral buiten werken hebben echt nooit wat, fysiek hard werk ook vaak, wordt je sterk van. Kantoorpikkies zijn vaker ziek van die ongezonde lucht binnen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208594217
quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:48 schreef junkiesietze het volgende:
Ik denk dat als het straks zomer is je liever een baantje hebt waar je lekker bij binnen in de airco kan zitten ipv in de 45 graden zon met je schepnetje.
Went ook wel trouwens. Wordt je hard van. Gewoon nergens om geven en gaan. Heb ik ook wel eens moeten doen, verschrikkelijk in het begin, maar na een weekje ofzo maakt het je echt niet meer zo veel uit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208594369
Ik heb jaren lang erg veel buiten gewerkt. In de regen, in de joy, puffend van de hitte.

Nooit ziek geweest.

Laatste jaren werk ik binnen, bij de airco.
Vaak verkouden, paar keer ziek geweest.

Maar mijn mening is veel buiten zijn en normaal fysiek werk doen gezond voor je.
pi_208596885
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:36 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Ik heb jaren lang erg veel buiten gewerkt. In de regen, in de joy, puffend van de hitte.

Nooit ziek geweest.

Laatste jaren werk ik binnen, bij de airco.
Vaak verkouden, paar keer ziek geweest.

Maar mijn mening is veel buiten zijn en normaal fysiek werk doen gezond voor je.
Maar dat blijkt ook wel evolutionair gezien. We hebben honderdduizenden jaren buiten geleefd. Zo zijn we hardwired. Binnen zitten is volgens mij echt pas iets van de laatste 150 jaar ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208601373
N
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat blijkt ook wel evolutionair gezien. We hebben honderdduizenden jaren buiten geleefd. Zo zijn we hardwired. Binnen zitten is volgens mij echt pas iets van de laatste 150 jaar ofzo.
Nu werd 100 geleden iedereen niet ouder dan 50-60
En 300
Jaar geleden een jaar of 45.

Comfort en hygiëne maakt ons een stuk ouder.
Vakman pur sang
pi_208601488
Ik heb heel vorig jaar als experimentje, 25 uur per week op de milieustraten van Eindhoven gewerkt. Bij -5 tot 36 graden, regen, sneeuw, maakte niet uit, gewoon doorwerken. Nooit ziek geweest en ik moet zelfs zeggen dat bij de dagen dat de zon lekker scheen, ik me beter en energieker voelde dan ooit. Die vitamine D zijn echt aan te raden. beter dan hele dag kunstlicht.
pi_208601698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 19:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit. Mensen die ik ken en vooral buiten werken hebben echt nooit wat, fysiek hard werk ook vaak, wordt je sterk van. Kantoorpikkies zijn vaker ziek van die ongezonde lucht binnen.
Ja, tot een bepaalde leeftijd, je sloopt je lichaam ermee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208601712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 22:20 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar dat blijkt ook wel evolutionair gezien. We hebben honderdduizenden jaren buiten geleefd. Zo zijn we hardwired. Binnen zitten is volgens mij echt pas iets van de laatste 150 jaar ofzo.
We zijn niet honderduizenden jaren bezig geweest zware dingen een gebouw op te tillen dag in dag uit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_208605257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:00 schreef hoe-die-nie het volgende:
Ik heb heel vorig jaar als experimentje, 25 uur per week op de milieustraten van Eindhoven gewerkt. Bij -5 tot 36 graden, regen, sneeuw, maakte niet uit, gewoon doorwerken. Nooit ziek geweest en ik moet zelfs zeggen dat bij de dagen dat de zon lekker scheen, ik me beter en energieker voelde dan ooit. Die vitamine D zijn echt aan te raden. beter dan hele dag kunstlicht.
Hè? Als
Experimentje werken?
Vakman pur sang
pi_208605848
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja, tot een bepaalde leeftijd, je sloopt je lichaam ermee.
Maar dat geldt voor alles natuurlijk, je lichaam wordt vanzelf gesloopt door entropie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208605876
quote:
16s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 13:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
We zijn niet honderduizenden jaren bezig geweest zware dingen een gebouw op te tillen dag in dag uit.
Dat zeg ik toch ook niet? Maar wel gewoon community life, hutten bouwen, jagen, beetje tuinieren, bessen zoeken, etc. Zelfde als bewegen is gezond, maar topsport is weer ongezond. Alles waar té voor staat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208606525
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hè? Als
Experimentje werken?
Experiment voor mezelf. Was mijn werk van altijd achter een pc zitten, zat en wilde kijken of ik “iets met mensen uit mijn stad” leuker vond. De milieustraat vacature kwam toevallig voorbij en dat leek me een goede plek om breed scala aan stadsgenoten te ontmoeten.

En dat was zeker zo 😁
pi_208609513
Buitenlucht is sowieso beter dan zo'n stoffige fabriek of kantoor lijkt me.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_208620283
Zolang je het slootwater niet drinkt, zal het wel meevallen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')