abonnement Unibet Coolblue
pi_208568573
What’s ‘digital blackface?’ And why is it wrong when White people use it?

Maybe you shared that viral video of Kimberly “Sweet Brown” Wilkins telling a reporter after narrowly escaping an apartment fire, “Ain’t nobody got time for that!”

Perhaps you posted that meme of supermodel Tyra Banks exploding in anger on “America’s Next Top Model” (“I was rooting for you! We were all rooting for you!”). Or maybe you’ve simply posted popular GIFs, such as the one of NBA great Michael Jordan crying, or of drag queen RuPaul declaring, “Guuuurl…”

If you’re Black and you’ve shared such images online, you get a pass. But if you’re White, you may have inadvertently perpetuated one of the most insidious forms of contemporary racism.

You may be wearing “digital blackface.”

What is digital blackface?
Digital blackface is a practice where White people co-opt online expressions of Black imagery, slang, catchphrases or culture to convey comic relief or express emotions.

These expressions, what one commentator calls racialized reactions, are mainstays in Twitter feeds, TikTok videos and Instagram reels, and are among the most popular Internet memes.

Digital blackface involves White people play-acting at being Black, says Lauren Michele Jackson, an author and cultural critic, in an essay for Teen Vogue. Jackson says the Internet thrives on White people laughing at exaggerated displays of Blackness, reflecting a tendency among some to see “Black people as walking hyperbole.”
https://edition.cnn.com/2(...)A59&utm_source=twCNN

ik die geen memes meer mag posten van zwarte mensen:

  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:29:56 #2
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208568595
Teen Vogue.. moeten we dat nu ook al serieus nemen? Laat Amerikaanse onzin lekker in Amerika, we hebben al genoeg van onze eigen onzin.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208568603
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:29 schreef nixxx het volgende:
Teen Vogue.. moeten we dat nu ook al serieus nemen? Laat Amerikaanse onzin lekker in Amerika, we hebben al genoeg van onze eigen onzin.
dit is CNN dus heel belangrijk
pi_208568607
/care
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208568629
All memes matter!✊
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_208568642
Wordt White nu ook met een hoofdletter geschreven?
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_208568644
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208568654
Nieuw is niet altijd beter.
pi_208568669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:26 schreef Kelvin_Baassie het volgende:
What’s ‘digital blackface?’ And why is it wrong when White people use it?

Maybe you shared that viral video of Kimberly “Sweet Brown” Wilkins telling a reporter after narrowly escaping an apartment fire, “Ain’t nobody got time for that!”

Perhaps you posted that meme of supermodel Tyra Banks exploding in anger on “America’s Next Top Model” (“I was rooting for you! We were all rooting for you!”). Or maybe you’ve simply posted popular GIFs, such as the one of NBA great Michael Jordan crying, or of drag queen RuPaul declaring, “Guuuurl…”

If you’re Black and you’ve shared such images online, you get a pass. But if you’re White, you may have inadvertently perpetuated one of the most insidious forms of contemporary racism.

You may be wearing “digital blackface.”

What is digital blackface?
Digital blackface is a practice where White people co-opt online expressions of Black imagery, slang, catchphrases or culture to convey comic relief or express emotions.

These expressions, what one commentator calls racialized reactions, are mainstays in Twitter feeds, TikTok videos and Instagram reels, and are among the most popular Internet memes.

Digital blackface involves White people play-acting at being Black, says Lauren Michele Jackson, an author and cultural critic, in an essay for Teen Vogue. Jackson says the Internet thrives on White people laughing at exaggerated displays of Blackness, reflecting a tendency among some to see “Black people as walking hyperbole.”
https://edition.cnn.com/2(...)A59&utm_source=twCNN

ik die geen memes meer mag posten van zwarte mensen:

[ afbeelding ]
Wat gebeurt er dan als je als wit mens een meme post van een donker mens?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:38:14 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208568678
quote:
Dat is een symbool voor een eenheid van vermogen hè, milliwatt, watt, kilowatt, megawatt, Ni**awatt
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208568684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat gebeurt er dan als je als wit mens een meme post van een donker mens?
dan doe je aan digitale blackface en ga je naar de hel
pi_208568685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat gebeurt er dan als je als wit mens een meme post van een donker mens?
Niks.

Net zoals met dit bericht moet gebeuren.
pi_208568697
Ik sla al mijn zwarte memes op in een gesegregeerde map :D
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:43:32 #14
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_208568721
  dinsdag 28 maart 2023 @ 16:47:41 #15
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_208568752
Goed,
Meer onderscheid tussen wit en zwart. Eigen cultuur eerst.

Uit welke cultuur komt de broek? Of de auto? Of de uitkering?

Nuff said oO/
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_208568781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 16:36 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wat gebeurt er dan als je als wit mens een meme post van een donker mens?
Je wordt dan keihard gecanceld natuurlijk.
De hele buurt kijkt je dan met de nek aan. Vooral de mensen met een pronouns. Rip.
Go hard or go home
pi_208568825
Ik gebruik alleen nog maar roet memes.

Dit is mijn whitewashing meme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208568856
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:01:47 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208568867
CNN…. Afgedaan en racistisch haat instrument van de globale elite. Wie neemt dat nog serieus.

De jaren 90 belde…
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_208568891
pi_208568930

Dit mag als meme dan weer wel lijkt me. Het is immers een blank persoon en - x - = +.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:19:07 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_208569028
Iedereen die memes gebruikt weet dat het helemaal niet om de huidskleur van de persoon in de meme gaat.
Deze meme bijvoorbeeld:

betekent 'denk je nu echt dat ik geloof wat jij me vertelt?'. Dat dit jongetje zwart is doet er niet toe, het had ook een blank jongetje kunnen zijn met dezelfde gezichtsuitdrukking. Zo zijn er memes van mensen van alle rassen en de reden dat sommige memes populair zijn komt doordat ze heel treffend weten uit te drukken wat je voelt.
Deze meme:

betekent: wat je gepost hebt is te klein, ik kan het niet lezen. Heeft niks met Aziaten an sich te maken, toevallig is dit een Aziaat.

Omdat het internet wereldwijd is zijn er dus allerlei afbeeldingen van mensen voor meme's gebruikt.

Wat CNN doet (instrument van de GE) is het polariseren en inbrengen van haat tussen verschillende groepen mensen. Dit opdat ze te druk zijn met elkaar te haten om zich op werkelijke bedreigingen te richten. Het maakt niet uit of blanken tegen zwarten worden opgestookt of andersom.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:22:12 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_208569062
Waarom trek je je iets aan van wat CNN zegt TS?
pi_208569118
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Waarom trek je je iets aan van wat CNN zegt TS?
Dit. Zelfs mensen aan het uiterste randje op het spectrum van naïviteit laten die clownshow links liggen tegenwoordig. Stop met het valideren van wat dood is en begraven dient te worden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:26:31 #25
22565 asco
Los in deze tent
pi_208569121
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')