Over de 'megawinst' van de AH:quote:Ik moest bij de zelfscan van de AH even wachten op dochter die nog popcorn wilde halen. Dus ik volg twee groepjes mensen met mijn ogen en oren bij die zelfscan.
Denk dat zo 10 of 20% van de boodschappen niet gescand de tas in verdween. Ik was flabbergasted.
Had dit al een paar keer gelezen op Twitter, een draadje over hoe mensen stelen bij die zelfscan. Maar dacht dat dat studenten enzo zouden zijn. Bij een AH in de binnenstad van een studentenstad of zo.
Ik had niet verwacht om dit gewoon voor mijn ogen te zien in mijn rustige buitenwijk. Een moeder met een jong kind, een 40+ stelletje mannen.
Doen meer mensen dit?
En zijn wij de gekken die wel 100% betalen voor hun boodschappen?
De 21,4 miljard omzet en 640 miljoen winst is Ahold Delhaize. De megawinst is misschien in euro's als je het in muntjes in een pakhuis stopt, maar voor een normaal bedrijf is 3% echt geen goed resultaat.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:12 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had het over Ahold, volgens mij en niet Appie op zich.
[ afbeelding ]
Moet eerlijk zijn dat je daar niet alles aan terug kan herleiden, ik scan persoonlijk ook niet alles.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 22:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je er komt, bij de AH-zelfscan (en dan vooral savonds), ga ik je vragen om gewoon eens op te letten. Op de mensen met rugzakken. Op wat mensen in het algemeen scannen en wat er niet gescand wordt. Je hoort de bliepjes.
Bij gezinnen. Bij jongeren.
Je weet niet wat je meemaakt.
En dan zet de AH er een 16 jarig meisje of jongen voor het hele zelfscan-plein neerdie gewoon weggepraat wordt ('help me even, waar kan ik X Y Z vinden').
Ik werd er echt onpasselijk van. Van al dat gejat.
nu praat je over een heel ander iets dan jatten uit de winkel, goederen die over de datum zijn gratis weg geven met de informatie dat deze over de houdbaarheidsdatum zijn ben ik opzich wel een voorstander van, maar dan is het geen stelen.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
weet je wel hoeveel spullen ze weggooien omdat ze over de houdsbaarheid datum gaan
dan praat je echt over 100derden miljoenen per jaar
beter nemen klanten gewoon die spullen gratis mee
je praat over een hoeveelheid waarvan je heel afrika kan laten eten maar dat gaat elke met het vuil mee bij AH
Goh, en welke datum is het zaterdag ook alweerquote:Op zondag 26 maart 2023 09:42 schreef Newone82 het volgende:
Vanaf dit weekend bij de Jumbo mag je geen rugtassen meer dragen. Zozo.
https://www.reddit.com/r/(...)_app&utm_name=iossmf
Er zijn al een tijdje de nodige supermarkten waar scholieren op bepaalde tijden niet in mogen met hun rugzak.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:39 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Goh, en welke datum is het zaterdag ook alweer
Zullen we bij Apple dan ook een paar gratis laptops ophalen?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:12 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had het over Ahold, volgens mij en niet Appie op zich.
[ afbeelding ]
Ik haal gewoon de hele geldautomaat op! Banken verdienen genoeg. En jij?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 15:37 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Zullen we bij Apple dan ook een paar gratis laptops ophalen?![]()
En onderweg ook een Tesla, die we bij de banken volgooien met bankbiljetten.
Snap niet dat ze dat al eerder hebben ingezet.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar ik hoorde vanmorgen op de radio dat AH beveiligers in burger gaan neerzetten bij de zelfscan. Het stelen bij de zelfscan loopt de klauwen uit schijnbaar.
Ik vind het bizar dat er blijkbaar zoveel mensen zijn die stelen.
Tuurlijk, als ze het makkelijk zouden makenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 15:37 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Zullen we bij Apple dan ook een paar gratis laptops ophalen?![]()
En onderweg ook een Tesla, die we bij de banken volgooien met bankbiljetten.
Het merendeel is absoluut geen franchise.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:42 schreef Remco het volgende:
Dat dit topic nog open is. Lekker winkeldiefstal promoten.
Dan vergeet vrijwel iedereen ook nog eens dat meer dan de helft van de AH's franchise zijn waar dus gewoon een hardwerkende ondernemer achter zit die niets met de aandelhouders te maken heeft(op de behoorlijke fee die ze moeten betalen na dan).
Die regel is zo eeuwenoud, snap niet dat het in veel winkels mag. Lekker 15 kinderen bij de banketquote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er zijn al een tijdje de nodige supermarkten waar scholieren op bepaalde tijden niet in mogen met hun rugzak.
Nouja, ik snap dat zoiets gewoon geld kost. Ze zullen wel gewacht hebben op het moment dat het niet meer houdbaar was.quote:Op woensdag 29 maart 2023 08:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Snap niet dat ze dat al eerder hebben ingezet.
Jij vindt het logischer als mensen met een volle rugzak boodschappen gaan doenquote:Op woensdag 29 maart 2023 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
Rugzakken snap ik sowieso niet.
(Bij mensen die met een lege rugzak boodschappen gaan doen.)
Nee, iemand die uit werk of uni komt (met bv laptop) begrijp ik wel. Die moet het wel meenemen.quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:44 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jij vindt het logischer als mensen met een volle rugzak boodschappen gaan doen
Definieer 'normale tas'?quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, iemand die uit werk of uni komt (met bv laptop) begrijp ik wel. Die moet het wel meenemen.
Vanuit huis vertrekken met je rugzak vind ik gewoon nonsens. Neem een normale tas.
Een (lege) tas mee naar de supermarkt? Nou moet het toch niet gekker worden.quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die regel is zo eeuwenoud, snap niet dat het in veel winkels mag. Lekker 15 kinderen bij de banket
afdeling, en maar graaien en doen. En allemaal één dingetje kopen en de reguliere koper in de weg staan.![]()
Vroeger mochten wij bij tankstations niet eens met meer dan 2 scholieren tegelijk naar binnen.
Rugzakken snap ik sowieso niet.
(Bij mensen die met een lege rugzak boodschappen gaan doen.)
Als ik lees dat ze rugzakken niet controleren maar inmiddels 11 artikelen bij de herscan doen, omdat er zoveel gestolen wordt. Tja.quote:
Ah nee logisch. Omdat AH een dubieus controlebeleid heeft is een rugzak, die je lichaam gelijkmatig belast en waarbij je beide handen vrij houdt, geen normale tasquote:Op woensdag 29 maart 2023 09:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik lees dat ze rugzakken niet controleren maar inmiddels 11 artikelen bij de herscan doen, omdat er zoveel gestolen wordt. Tja.
Jouw comfort is helemaal niet leidend.quote:Op woensdag 29 maart 2023 09:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ah nee logisch. Omdat AH een dubieus controlebeleid heeft is een rugzak, die je lichaam gelijkmatig belast en waarbij je beide handen vrij houdt, geen normale tas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |