abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 28 maart 2023 @ 09:48:36 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208564691
'Jacht op Nederlandse arbeidskrachten'

Buitenlandse bedrijven en overheden maken jacht op Nederlandse arbeidskrachten. De enorme internationale personeelstekorten worden veroorzaakt door een inhaalslag na Corona, de sterk aantrekkende economie, vergrijzende samenleving en de grote investeringen in de energietransitie.

Bedrijven en overheden presenteren zich nadrukkelijk op 1 en 2 april tijdens de 25e editie van de EmigratieBeurs in Expo Houten (Utrecht). Op deze beurs ontmoeten 12.000 toekomstige Nederlandse emigranten 250 buitenlandse bedrijven en overheden voor een eerste kennismaking. Bezoekers met beroepen uit alle sectoren oriënteren zich op het ruime aanbod van werken, wonen, ondernemen en studeren in het buitenland.

1 Miljoen vacatures in het buitenland

De buitenlandse werkgevers bieden de toekomstige emigrant 1 miljoen vacatures, vooral in de Gezondheidszorg, Engineering, IT, Transport, Horeca, Onderwijs en de Agrarische sector. Met secundaire werkvoorwaarden als verhuiskostenvergoeding en betaalde taal -en snuffelstages. Het aanbod is divers. Zo zoekt het Zweedse mijnbouwbedrijf LKAB technisch personeel. Dit bedrijf was onlangs in het nieuws met de ontdekking van de grootste voorraad aardmetalen in Europa.

Versneld visum-traject, specifiek ook boeren welkom

Canada, Australië en Nieuw-Zeeland bieden voor de meeste gewilde talenten een versneld visum-traject. Daarbij zijn de selectiecriteria versoepeld, waardoor het makkelijker is om als Nederlander in die landen te gaan werken, wonen en ondernemen. De Canadese overheid, op zoek naar 500.000 arbeidskrachten, is daarnaast actief op zoek naar boeren die de ruimte zoeken in de Canadese Agrarische sector.

Motieven voor Emigratie

Vertrekredenen voor Nederlanders zijn overbevolking, immigratiecrisis, verslechterende mentaliteit en de woningnood in Nederland, blijkt uit onderzoek van de EmigratieBeurs. Jaarlijks denkt 2 tot 3% van de Nederlandse bevolking serieus na over een vertrek naar het buitenland (cijfer NIDI). Daarvan vertrekt jaarlijks 28 – 30% (150.000) daadwerkelijk naar het buitenland. In 2021 waren dat er 145.330 en na Corona in 2022 vertrokken 173.469 emigranten. De verwachting is dat de emigratiecijfers komende jaren verder zullen stijgen tot 190.000 in 2030.
pi_208564765
Als je over door buitenlandse bedrijven zeer gewilde vaardigheden beschikt en niet al te gebonden bent aan Nederland geef ik die 12.000 geinteresseerden daar geen ongelijk in.
pi_208564845
Benieuwd of die werkgevers in Nieuw Zeeland dan ook huisvesting bieden, want daar is de woningnood nog veel groter dan in Nederland

https://www.rtlnieuws.nl/(...)pen-down-under-bijna
pi_208565224
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:48 schreef slashdotter3 het volgende:
De Canadese overheid is daarnaast actief op zoek naar boeren die de ruimte zoeken in de Canadese Agrarische sector.

Win-win scenario w/ w/ w/
  dinsdag 28 maart 2023 @ 11:06:09 #5
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_208565276
Jaren 50 belden, ze willen hun emigratie terug -O-
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_208565616
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 10:09 schreef Jaeger85 het volgende:
Benieuwd of die werkgevers in Nieuw Zeeland dan ook huisvesting bieden, want daar is de woningnood nog veel groter dan in Nederland

Dit dus. Land was absurd duur afgelopen maanden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208565719
quote:

lang geleden heb ik een keer iemand gesproken die ging studeren in nieuw zeeland en hj gaf aan dat het land lijkt op NL in de jaren 80 en dat het nog erger was dan Duitsland (als dat al kan). Ik ben benieuwd of ze al een inhaalslag hebben gemaakt.
In een hostel waar bij tijdelijk verbleef moest hij bv nog naar buiten om naar de wc te gaan. Het lijkt wel wat op belgie op dat vlak.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208566889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 11:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
lang geleden heb ik een keer iemand gesproken die ging studeren in nieuw zeeland en hj gaf aan dat het land lijkt op NL in de jaren 80 en dat het nog erger was dan Duitsland (als dat al kan). Ik ben benieuwd of ze al een inhaalslag hebben gemaakt.
In een hostel waar bij tijdelijk verbleef moest hij bv nog naar buiten om naar de wc te gaan. Het lijkt wel wat op belgie op dat vlak.
Dat is wel verbeterd maar ben er afgelopen februari nog geweest en de bouwkwaliteit is om te huilen.
Stedenbouw doet ook heel erg Amerikaans aan. De natuur is trouwens wel schitterend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208566901
Het is dat ik een kind heb wat hier is geworteld en nog niet voor zichzelf kan zorgen anders zou ik direct vertrekken uit dit land dat hard op weg is naar onleefbaar worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_208569342
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is dat ik een kind heb wat hier is geworteld en nog niet voor zichzelf kan zorgen anders zou ik direct vertrekken uit dit land dat hard op weg is naar onleefbaar worden.
Wij worden gewoon een buitenwijk van de EU
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:31:51 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208569860
quote:

RealLifeLore heeft vandaag een mooie video over het land uitgebracht 👍
pi_208571510
Dit is geen nieuws. Dit is een reclamebericht van een of andere beurs.
  dinsdag 28 maart 2023 @ 20:15:29 #13
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208571578
Het is maar dat ik mij heb weten voort te planten. Want anders was dit een no brainer.
pi_208581104
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 20:12 schreef Sodemieters het volgende:
Dit is geen nieuws. Dit is een reclamebericht van een of andere beurs.
Zeer terechte opmerking.
pi_208581108
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 09:48 schreef slashdotter3 het volgende:
'Jacht op Nederlandse arbeidskrachten'

Buitenlandse bedrijven en overheden maken jacht op Nederlandse arbeidskrachten. De enorme internationale personeelstekorten worden veroorzaakt door een inhaalslag na Corona, de sterk aantrekkende economie, vergrijzende samenleving en de grote investeringen in de energietransitie.

Bedrijven en overheden presenteren zich nadrukkelijk op 1 en 2 april tijdens de 25e editie van de EmigratieBeurs in Expo Houten (Utrecht). Op deze beurs ontmoeten 12.000 toekomstige Nederlandse emigranten 250 buitenlandse bedrijven en overheden voor een eerste kennismaking. Bezoekers met beroepen uit alle sectoren oriënteren zich op het ruime aanbod van werken, wonen, ondernemen en studeren in het buitenland.

1 Miljoen vacatures in het buitenland

De buitenlandse werkgevers bieden de toekomstige emigrant 1 miljoen vacatures, vooral in de Gezondheidszorg, Engineering, IT, Transport, Horeca, Onderwijs en de Agrarische sector. Met secundaire werkvoorwaarden als verhuiskostenvergoeding en betaalde taal -en snuffelstages. Het aanbod is divers. Zo zoekt het Zweedse mijnbouwbedrijf LKAB technisch personeel. Dit bedrijf was onlangs in het nieuws met de ontdekking van de grootste voorraad aardmetalen in Europa.

Versneld visum-traject, specifiek ook boeren welkom

Canada, Australië en Nieuw-Zeeland bieden voor de meeste gewilde talenten een versneld visum-traject. Daarbij zijn de selectiecriteria versoepeld, waardoor het makkelijker is om als Nederlander in die landen te gaan werken, wonen en ondernemen. De Canadese overheid, op zoek naar 500.000 arbeidskrachten, is daarnaast actief op zoek naar boeren die de ruimte zoeken in de Canadese Agrarische sector.

Motieven voor Emigratie

Vertrekredenen voor Nederlanders zijn overbevolking, immigratiecrisis, verslechterende mentaliteit en de woningnood in Nederland, blijkt uit onderzoek van de EmigratieBeurs. Jaarlijks denkt 2 tot 3% van de Nederlandse bevolking serieus na over een vertrek naar het buitenland (cijfer NIDI). Daarvan vertrekt jaarlijks 28 – 30% (150.000) daadwerkelijk naar het buitenland. In 2021 waren dat er 145.330 en na Corona in 2022 vertrokken 173.469 emigranten. De verwachting is dat de emigratiecijfers komende jaren verder zullen stijgen tot 190.000 in 2030.
Waarom wordt die beurs in Houten gehouden en niet in Ter Apel?
  woensdag 29 maart 2023 @ 16:50:56 #16
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_208582517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 15:23 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Waarom wordt die beurs in Houten gehouden en niet in Ter Apel?
Omdat de mensen daar voor meer dan 99% niet beschikken over de capaciteiten waar deze bedrijven/landen naar op zoek zijn. Ze zitten daar net zo min op een vrijwel analfabete qatkauwende Somaliër te wachten als hier. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')