quote:De Belastingdienst heeft op grote schaal persoonlijke gegevens van belastingbetalers – waaronder uitingen op sociale media – van internet gehaald, in een computersysteem opgeslagen en gebruikt bij zijn toezicht en fraudebestrijding. Dit gebeurde ondanks interne twijfels over de rechtmatigheid hiervan en over de „herkomst, juistheid en actualiteit” van de opgeslagen data.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)stingdienst-a4174396
Nazi praktijken dit
![]()
quote:Op zaterdag 16 september 2023 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Belastingdienst verzamelde op grote schaal persoonlijke gegevens, ook op sociale media
Belastingdienst In het omstreden systeem RAM verzamelde de fiscus allerlei gevoelige data van burgers. Het kabinet stelt een onderzoek in naar de gevolgen.
[..]Ja totdat je casussen hoort van mensen die de boel echt oplichtten en zo dom waren de dingen waarover ze logen op Facebook te posten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.nrc.nl/nieuws(...)stingdienst-a4174396
Nazi praktijken dit
Ik hoop dus dat deze affaire aangegrepen wordt om de boel goed af te kaderen zodat dergelijke domheid en makkelijk af te vangen fraude niet verloren gaat.
Dat is de hele overheid en als ze fout zitten dan sturen ze met heel veel geld de duurste advocaten op je af tot jij failliet bent en opgeeftquote:Op woensdag 27 september 2023 21:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nog steeds niemand opgepakt, één voor allen en allen voor één.
een psychopatisch organisatie met heel veel macht.
quote:Op dinsdag 26 september 2023 01:46 schreef Red_85 het volgende:
FTM FTW
En die criminelen werken nog steeds bij de bd.
Wederom werd blankestijn genoemd vandaag bij de mensen die het wisten wat er gaande was.
Als mensen aan de deur kwamen bij Asscher prive dan stuurde hij de vrouwen weg zonder het gesprek aan te gaanquote:Voormalig directeur-generaal Peter Veld (Belastingdienst) en oud-directeur Gerard Blankestijn (Toeslagen) wezen tijdens hun verhoor allebei met de beschuldigende vinger naar Sociale Zaken, dat toen onder leiding stond van PvdA-minister Lodewijk Asscher.
Heb ik helaas ook meegemaaktquote:Op woensdag 27 september 2023 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Dat is de hele overheid en als ze fout zitten dan sturen ze met heel veel geld de duurste advocaten op je af tot jij failliet bent en opgeeft
Allemaal stoere praatjes van je, maar het al zo ontzettend vaak aangetoond dat onder groepsdruk of in organisaties mensen zich verschuilen achter "het beleid" of "de groep".quote:Op donderdag 28 september 2023 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Je zou dat tering wijf toch een paar rake klappen willen verkopen als je dit hoort![]()
Maar dat mag dus niet, gelukkig is ze op een andere manier gestraft![]()
Die Azarkan is echt een goeie. Renske Leijten trouwens ook.quote:Op donderdag 28 september 2023 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Je zou dat tering wijf toch een paar rake klappen willen verkopen als je dit hoort![]()
Ik heb dat een keer gedaanquote:Op vrijdag 29 september 2023 15:00 schreef manny het volgende:
[..]
Allemaal stoere praatjes van je, maar het al zo ontzettend vaak aangetoond dat onder groepsdruk of in organisaties mensen zich verschuilen achter "het beleid" of "de groep".
Als de signalen keer op keer worden genegeerd door de topleiding, moet je dan zelf maar ontslag nemen ? Dat is voor veel mensen wel een grote stap hoor. Zie de bankencrisis. shell, die chemie gasten bij Rotterdam, Tata steel. Hoeveel mensen zeggen nou echt hun baan op en zeggen "ik doe er niet meer aan mee ?"
Tenenkrommend.Totale leegte qua antwoorden en geen besef van handelen.quote:
Heb ik hier nog zo een stuk stront voor je:quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:20 schreef kaputwiehund het volgende:
Tenenkrommend.Totale leegte qua antwoorden en geen besef van handelen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-anderen-a4175837111SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dennis Blansjaar, die zich bezighield met handhaving en fraude, verklaarde dat Weekers door zijn ambtenaren in stevige bewoordingen was gewaarschuwd tegen het te streng straffen van ouders die geen eigen bijdrage hadden betaald aan hun gastouderbureau. Het plan was dat zij hun volledige kinderopvangtoeslag moesten terugbetalen, in plaats van de veel lagere eigen bijdrage.
Eerst moest de Belastingdienst hiervoor nog goedkeuring krijgen van de Raad van State, waar een rechtszaak liep over de kwestie. Toen uit signalen van de landsadvocaat bleek dat de kans daarop groot was, heeft een collega-ambtenaar „de alarmklok geluid”, vertelde Blansjaar woensdag. „Zijn formulering was iets van: we dreigen gelijk te krijgen van de rechter. Waarmee hij bedoelde: we gaan hier een bloedbad mee aanrichten.” Ouders zouden in de problemen komen door een „disproportionele” straf.
Achteraf vindt Weekers dat de fiscus inderdaad een ‘bloedbad’ heeft aangericht onder slachtoffers van de Toeslagenaffaire
Volgens Blansjaar kreeg Weekers het ambtelijke advies om de betrokken ouders alleen de eigen bijdrage alsnog te laten betalen, wellicht met een boete erbij. „Daar is niet naar geluisterd”, zei Blansjaar.
Weekers spreekt dat donderdag fel tegen. „Waar het mij betreft, heeft zijn geheugen hem een klein beetje in de steek gelaten.”
Uit de mapjes die voor hem tafel liggen, grist hij de betreffende ambtelijke notitie, uit oktober 2012. Hij leest voor dat deze ambtenaren hem drie opties voorlegden: de volledige toeslagen terugvorderen, ouders de kans geven om alsnog hun eigen bijdrage te voldoen, of alle oude zaken laten rusten.
Weekers koos optie twee: ouders krijgen de kans om alsnog hun eigen bijdrage te voldoen. Twee maanden later bevestigt hij die keuze opnieuw. Maar vier maanden later stellen zijn ambtenaren voor om toch voor optie één te gaan. Omdat inmiddels de Raad van State heeft geoordeeld dat dit in lijn is met de wet: wie geen eigen bijdrage betaalt, heeft geen recht op de toeslag.
De ambtenaren vragen schriftelijk om Weekers’ toestemming, en dat geeft hij. „Als je nú beseft tot welke ellende dat heeft geleid, had ik daar niet zomaar ‘ja’ achter gezet”, zegt Weekers. „Nadat ik eerder, tot twee keer toe, welbewust wilde afwijken van de wet.”
Vindt Weekers achteraf dat de term ‘bloedbad’ recht deed aan wat ouders is overkomen? „Dat kunnen we wel stellen ja. Zoveel mensen zijn diep in de problemen geraakt.” Mensen kwamen door de terugvordering van toeslagen in de schulden en moesten hun huis uit. „Dat is natuurlijk vreselijk.”
"Het niet halen van de businesscase raakt de burger nog harder"quote:Op donderdag 28 september 2023 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ twitter ]
Maar hebben die praatjes ook echt gevolgen? Het is gewoon een poppenkast man.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Die Azarkan is echt een goeie. Renske Leijten trouwens ook.
Duidelijk met alles erop en eraan, zowel verbaal als non-verbaal
Ik vind het juist zeer veelzeggend. Waarschijnlijk heeft ze achteraf ook wel voldoende besef van handelen, maar is de laatste stap, namelijk het uitspreken van de woorden: "Ik heb er alles aan gedaan om de business case uit te voeren om tijdig promotie te kunnen maken" nog wat pijnlijk. De managers- en KPI-cultuur binnen handhavende overheidsinstanties is al net zo'n groot probleem als het ontduiken van verantwoordelijkheid op de beleidsverantwoordelijke niveaus.quote:Op vrijdag 29 september 2023 15:20 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Tenenkrommend.Totale leegte qua antwoorden en geen besef van handelen.
Ik vond dat verhoor met die rechter (eergisteren) en de ombudsman interessanterquote:
Tribunalen!quote:Op maandag 2 oktober 2023 02:09 schreef probeer het volgende:
[..]
"Het niet halen van de businesscase raakt de burger nog harder"
Oh echt ja? Hoe dat zo?
Daar bedoelt ze natuurlijk gewoon 'ik zou afgerekend worden op het niet halen van die business case'.
Zeer ranzig. Dat mens dient imo vervolgd te worden. Maarja, Volkel en Pikmeer.
Volgens mij heeft Arendt hier een aardig stuk over geschreven.
Dat roept de FvD al langerquote:
De Belastingdienst was vorig jaar bijna 350 miljoen euro extra aan kwijt aan inhuur van externen.quote:Bijvoorbeeld op het ministerie van Financiën, dat vorig jaar ruim 18 procent van het totaal aan personeelskosten uitgaf aan inhuur van externen. Zoals het compenseren van slachtoffers van het toeslagenschandaal en het fiksen van de ict binnen de fiscus.
Ongeveer 110 miljoen euro van bovengenoemd bedrag ging naar de organisatie die gedupeerden van de toeslagenaffaire moet compenseren. Dat bedrag komt bovenop 192 miljoen die Financiën rapporteerde in het jaarverslag.quote:Voor dat bedrag waren 1590 extra fulltimers bezig, die gemiddeld bijna 220.000 euro per jaar verdienden.
Goedkoop is nou precies niet de bedoeling, er moet zoveel mogelijk geld in zakken van vriendjes, zie Groningen met allemaal rapporten en 0 reparatiesquote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
……Lijkt me een stuk goedkoper.
Ja dat kan de belastingdienst wel , als je een stint hebt en die is goedgekeurd om de weg op te gaan dan draait de advocaten van de overheid net zo lang tot het wel jouw schuld isquote:Op donderdag 19 oktober 2023 13:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Volgens mij besteden ze dat geld om van slachtoffers daders te maken.
Slager keurt eigen vlees.
En dan te bedenken dat we zo een joker op deze positie hebben zittenquote:Op dinsdag 7 november 2023 17:19 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat kan de belastingdienst wel , als je een stint hebt en die is goedgekeurd om de weg op te gaan dan draait de advocaten van de overheid net zo lang tot het wel jouw schuld is
vanmiddag aangereden op de fiets door een auto, voorvork en voorwiel helemaal krom, ik viel op de grond.quote:Op dinsdag 7 november 2023 16:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
nog nieuws? of wordt iedereen die kritiek levert gedwarsboomd door de machtige dienst?
verkiezingen binnenkort, ff kijken hoe dit gedoe na de verkiezingen zich gaat ontwikkelen.
Aangifte doen en dag later te horen krijgen dat er geenbewijs is dus geseponeerdquote:Op woensdag 8 november 2023 20:18 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
vanmiddag aangereden op de fiets door een auto, voorvork en voorwiel helemaal krom, ik viel op de grond.
zo zielig, durven ze tegen mij.
Zo zijn er al een paar geweest daar met gezond verstand en gezonde bedoelingen, maar die kregen te horen dat ze bovenliggende processen aan het verstoren warenquote:Op zondag 7 januari 2024 22:11 schreef Postbus100 het volgende:
Ik zou daar zo graag willen werken (gerechtigheid/puinruimen!), en tegelijkertijd ook helemaal niet (dubbele agenda's, geen échte wil om het echt op te lossen). Pffff
Tsja als elke Henk en Achmed die ooit 100 euro teveel ontvangen toeslag moesten terugbetalen zich aanmelden voor 30.000 euro compensatie duurt het wel even ja.quote:Tot nu toe hebben 67.584 ouders zich gemeld
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |