abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8395434
...barst los....
pi_8395459
Niet onder Navo vlag iig...
  maandag 10 februari 2003 @ 19:44:42 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_8395473
Natuurlijk niet, je kan niet zomaar landen aan gaan vallen!
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_8395491
Heel vet, al 2 reacties in 2 minuten maar argumenten er wel graag bij...
  maandag 10 februari 2003 @ 19:45:35 #5
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8395493
Goed plan. Volgende keer dat we dan hier iets doen wat de VS niet aanstaat, vallen ze ons aan.. Leuk..

Of nog beter: Als de VS iets doet wat ons niet aanstaat, vallen we hen aan!

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8395511
De VS vindt toch wel een manier om groen licht te geven.
pi_8395514
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:45 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Goed plan. Volgende keer dat we dan hier iets doen wat de VS niet aanstaat, vallen ze ons aan.. Leuk..

Of nog beter: Als de VS iets doet wat ons niet aanstaat, vallen we hen aan!

Familie ruzie heet dat...
  maandag 10 februari 2003 @ 19:48:22 #8
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8395565
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:46 schreef irestmycase het volgende:
De VS vindt toch wel een manier om groen licht te geven.
Tuurlijk, ze hebben bewijs dat Saddam massa vernietigingswapens heeft.
-Oh ja? Wat dan?
- Ze hebben de ondertekende pakbonnen bewaard
pi_8395587
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:48 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze hebben bewijs dat Saddam massa vernietigingswapens heeft.
-Oh ja? Wat dan?
- Ze hebben de ondertekende pakbonnen bewaard

En ze hebben tapes die ze op een goede zondagmorgen stiekem zelf hebben ingesproken met hun beste Iraaks-Engelse accent.
pi_8395681
Zonder bewijs aanvallen is onzin natuurlijk. Amerika vindt dat ze bewijs hebben; dan is dat voldoende. Wie zijn wij als kikkerlandje om daar iets tegenin te brengen. Let's face it: Amerika heerscht ook over ons. We zijn nergens als we alleen komen te staan en we moeten doen wat Amerika van ons verwacht.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_8395685
ze moeten saddam plat gooien en de bevolking met rust laten(de goeie dan)
gezeik de hele tijd ,saddam lokt het zelf uit
bush is geen lieverdje ,maar liever 20 bushes in mijn tuin dan 1 saddam in mijn keuken
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_8395687
...en de talloze schendingen van mensenrecht worden vergeten? alsof het alleen maar om de massavernietigingswapens draait.....
pi_8395733
quote:
...barst los....
[BOOM!]

mischien handig als je een mening geeft waar mensen op kunnen reageren . .. en niet alleen maar een "stelling"

quote:
ze moeten saddam plat gooien en de bevolking met rust laten(de goeie dan)
gezeik de hele tijd ,saddam lokt het zelf uit
bush is geen lieverdje ,maar liever 20 bushes in mijn tuin dan 1 saddam in mijn keuken
jadajadajada. . . .

- (de goeie dan)
ja . .. dat wordt moeilijk . . .

- gezeik de hele tijd
niet iedereen woont in een democratisch land zoals NL. ..

- bush is geen lieverdje ,maar liever 20 bushes in mijn tuin dan 1 saddam in mijn keuken

[Dit bericht is gewijzigd door Flierp op 10-02-2003 19:57]

Religion : Mankind's worst invention !
  maandag 10 februari 2003 @ 19:55:54 #14
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8395763
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:49 schreef irestmycase het volgende:

[..]

En ze hebben tapes die ze op een goede zondagmorgen stiekem zelf hebben ingesproken met hun beste Iraaks-Engelse accent.

Jaja, en als het allemaal echt blijkt zit je over 5 jaar met een groot probleem, nemen we dat risico? Vooral als ze niet kunnen verklaren waar die chemisch troep van 12 jaar geleden gebleven is. Saddam blijkt dan idd nog maar 1 stap van kernwapens af te zitten waarmee hij binnen een paar jaar de chaos compleet kan maken, met nog meer doden tot gevolg.
  maandag 10 februari 2003 @ 19:56:02 #15
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_8395768
Tja, Saddam is nou niet bepaald een fijn staatshoofd en ik denk dat de VS de bevolking van Irak wel een plezier doet als ze hem afzetten. Ze hebben em psvr ook aan de macht geholpen.

Maar er zijn nog veel meer andere slechte regeringen op de wereld die niet aangepakt worden. De VS pakt Irak aan, omdat ze nog een appeltje te schillen hadden en de wapenindustrie weer een oorlogje wil. De olievoorraden zijn een leuke bonus.

M.a.w.: Ik vind wel dat Irak moet worden aangepakt, maar niet om de redenen waarom de VS het nu (zogenaamd) wil doen.

pi_8395802
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:55 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Jaja, en als het allemaal echt blijkt zit je over 5 jaar met een groot probleem, nemen we dat risico? Vooral als ze niet kunnen verklaren waar die chemisch troep van 12 jaar geleden gebleven is. Saddam blijkt dan idd nog maar 1 stap van kernwapens af te zitten waarmee hij binnen een paar jaar de chaos compleet kan maken, met nog meer doden tot gevolg.

Liever over 12 jaar dan over een half jaar.
pi_8395814
Nee.
Belachelijke stelling overigens. .
-
  maandag 10 februari 2003 @ 19:59:24 #18
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8395854
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:57 schreef irestmycase het volgende:

[..]

Liever over 12 jaar dan over een half jaar.

Over 12 jaar met nog meer doden? ja, kan....
pi_8395871
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:54 schreef Flierp het volgende:

[..]

[BOOM!]

mischien handig als je een mening geeft waar mensen op kunnen reageren . .. en niet alleen maar een "stelling"

Ok....Saddam Hussein is een wrede dictator, hij schendt mensenrechten, heeft de kwade wil om verschrikkelijke wapens tegen het Westen in te zetten, en indoctrineert zijn volk met een extreme censuur en controle over alle denkbare vormen van media an pers. Laten we deze persoon uitschakelen voor het te laat is.
pi_8395913
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:59 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Over 12 jaar met nog meer doden? ja, kan....

Wat een onzin...
pi_8395934
Was er bewijs dan??
pi_8395944
quote:
Op maandag 10 februari 2003 19:54 schreef Flierp het volgende:

juist, natuurlijk is de VS niet 'goed', maar het minst slecht, geen bedreiging voor onschuldige mensen imho.
  maandag 10 februari 2003 @ 20:04:28 #23
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8395990
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:00 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

Ok....Saddam Hussein [...] heeft de kwade wil om verschrikkelijke wapens tegen het Westen in te zetten,

Bron? Bewijs?
pi_8396044
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Bron? Bewijs?

Dat weten we toch dondersgoed
Kom op joh alsof bijv. de Geallieerden in WWII eerst helemaal formeel gingen bewijzen voordat ze de Duitsers confronteerden

[Dit bericht is gewijzigd door gewoon-jan op 10-02-2003 20:08]

pi_8396068
Als Amerika met wettig en overtuigend bewijs komt dat Irak nog massavernietigingswapens heeft (cq. achterhoudt bij de wapeninspecties) dan valt een aanval misschien te verdedigen.

Maar zover zijn we nog niet. Amerika heeft 'bewijs' en alle landen die zich daar niet in kunnen vinden (Frankrijk, Duitsland) hebben per definitie ongelijk. Net zoals Amerika per definitie gelijk heeft. Volgens Amerika dan, natuurlijk.

maandag 10 februari 2003 @ 20:07:32 #26
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8396083
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:01 schreef irestmycase het volgende:

[..]

Wat een onzin...

Zo staat het ervoor. Als je ervan uit gaat dat Saddam vuile wapens heeft en atoomwapens in ontwikkeling...logische afweging hoor.
  maandag 10 februari 2003 @ 20:08:17 #27
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8396102
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:06 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

Dat weten we toch dondersgoed

Ooooh, dat is makkelijk dan voortaan.

Meneer, u heeft Cor van H. vermoord
Heeft u bewijs?
Nee, maar we weten het donders goed!

ja ja. Een rechtsstaat werkt zo niet.

pi_8396113
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:04 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Bron? Bewijs?

Heb je die meneer G.W. Bush wel eens gezien? Alles wat er uit zijn duim gezogen wordt is waar. Volgens hem in ieder geval.
  maandag 10 februari 2003 @ 20:09:20 #29
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8396134
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:07 schreef Light het volgende:
Als Amerika met wettig en overtuigend bewijs komt dat Irak nog massavernietigingswapens heeft (cq. achterhoudt bij de wapeninspecties) dan valt een aanval misschien te verdedigen.
Laar Irak maar eens met het bewijs komen dat de chemische wapens van 12 jaar geleden vernietigd zijn...
pi_8396141
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:08 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Ooooh, dat is makkelijk dan voortaan.

Meneer, u heeft Cor van H. vermoord
Heeft u bewijs?
Nee, maar we weten het donders goed!

ja ja. Een rechtsstaat werkt zo niet.

staat? we hebben het over de WERELD
  maandag 10 februari 2003 @ 20:11:05 #31
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8396188
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:09 schreef gewoon-jan het volgende:

[..]

staat? we hebben het over de WERELD

Hmm hmm.. Een wereld die ook van verdragen aan elkaar hangt. We hebben internationale gerechtshoven en zo. Elke daad van agressie moet een reden hebben die te verdedigen is.

'We weten donders goed dat het zo is' is geen reden.

pi_8396205
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:06 schreef gewoon-jan het volgende:

Kom op joh alsof bijv. de Geallieerden in WWII eerst helemaal formeel gingen bewijzen voordat ze de Duitsers confronteerden

Niet te vergelijken. Duitsland had landen bezet, was op dat moment al heel duidelijk.
Volgens Bush cs. heeft Irak massavernietigingswapens. Maar meer dan een aanname is dat niet.
pi_8396229
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:09 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Laar Irak maar eens met het bewijs komen dat de chemische wapens van 12 jaar geleden vernietigd zijn...

Hebben de wapeninspecteurs wat kunnen vinden dan?
  maandag 10 februari 2003 @ 20:13:37 #34
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8396262
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:11 schreef Light het volgende:

[..]

Volgens Bush cs. heeft Irak massavernietigingswapens. Maar meer dan een aanname is dat niet.

Zie nogmaals de situatie van 12 jaar geleden....weet jij al waar dat is? Irak en chemische wapens?? Neeee toch??
pi_8396328
Saddam heeft sinds zijn 'macht' bewezen een gevaarlijk man te zijn.
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 10 februari 2003 @ 20:16:00 #36
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8396340
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:12 schreef Light het volgende:

[..]

Je heb als voorbeeld kunnen zien bij powells toespraak dat het ontwikkelen in vrachtwagens kan en kampen die snel opgezet en afgebroken kunnen worden. Niet dat dat direct klopt, maar het geeft maar aan wat er zoal mogelijk is.
pi_8396370
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:13 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Zie nogmaals de situatie van 12 jaar geleden....weet jij al waar dat is? Irak en chemische wapens?? Neeee toch??

Nee, ik weet niet wat waar is. Maar waarom zou ik Bush moeten geloven?
  maandag 10 februari 2003 @ 20:17:02 #38
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_8396372
quote:
Stelling: Aanval Irak ook zonder bewijs geoorloofd
Bewijs...Waarvan ?
- Dat Irak de beschikking heeft over WMDs

of

-Dat Irak al 12 jaar lang een hide-and-seek spelletje speelt met de VN en de Wapeninspecteurs ?

Over het eerste kunnen we kort zijn. Dat hebben we niet gezien, maar aangezien dat zowel Duitsland, Frankrijk, Rusland en de VS als nog een aantal anderen landen in het verleden het e.e.a. geleverd hebben, waarvan Irak momenteel niet kan verklaren waar het gebleven is, kun je ongeveer wel aanvoelen dat ze het nog hebben

Over de tweede kunnen we ook kort zijn. Kijk maar naar dit weekend. Volgens resolutie 1441 moet Irak zn volledige medewerking verlenen aan de inspecties. Pas afgelopen donderdag of vrijdag, jawel, na de Powell point presentatie, kwam pas de 1e irakeese wetenschapper opdraven zonder regeringsfunctionaris..Iets wat dus als sinds het ingaan van res. 1441 geeist is.
Ook kwam er weer een stapeltje documenten uit de hoge hoed over het irakeese nuclaire programma, iets wat bij de lijst van 8 december had moeten zitten..

Aangezien bepaald landen/mensen het bewijs pas willen zien als er een paddestoelwolk boven Koeweit hangt is dit imho bewijs genoeg, zeker als je de afgelopen 12 jaar in ogenschouw neemt.

En wat Duitsland, Rusland en Frankrijk nu aan het doen zijn, is exact datgene waar ze de VS van beschuldigen..Alleen hun eigen belangen verdedigen.

Pro-oorlog ben ik niet, als Saddam met zn Bathpartij op de Matterhorn in zwitserland gaat zitten ben ik ook al gelukkig, maar de kans dat dat gebeurt is net zo groot als dat Saddam vorige week de waarheid sprak tegen Tony Ben.

Iemand dat interview gezien, en het verschil in lichaamstaal gezien toen hij antwoord gaf op de vragen
- Heeft Irak WMDs en/of banden met Al-Qaide
en
-Heeft u nog een boodscahp voor iedereen die wel in vrede gelooft

Echte diehards gebruiken postduiven
  maandag 10 februari 2003 @ 20:19:20 #39
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_8396440
quote:
They are inspectors, not detectives.
pi_8396492
* gewoon-jan is ook niet voor oorlog, we moeten altijd alles doen om dat te voorkomen

Maar wat voegt een hard bewijs nog toe? Slechts acceptatie bij degenen die nog niet snappen dat Saddam gewoon fout is.....

pi_8396500
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:16 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Je heb als voorbeeld kunnen zien bij powells toespraak dat het ontwikkelen in vrachtwagens kan en kampen die snel opgezet en afgebroken kunnen worden. Niet dat dat direct klopt, maar het geeft maar aan wat er zoal mogelijk is.

Ik beken, ik heb die toespraak niet gezien. Ik had betere dingen te doen (werken), maar dat terzijde.
Een kamp met een aantal vrachtwagens is dus een indicatie dat er daar mogelijk wapens ontwikkeld zouden kunnen worden. Net zoals mannetjes die in de verte heen en weer lopen een aanwijzing zouden kunnen zijn dat er wapens verstopt worden. Als hard bewijs zie ik dat zeker niet.
  maandag 10 februari 2003 @ 20:22:12 #42
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8396518
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:16 schreef Light het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet wat waar is. Maar waarom zou ik Bush moeten geloven?

Omdat de aanwijzingen/bewijzen/vermoedens groot genoeg zijn om eens de zaak aan te pakken. ALS het zo is, wat 12 jaar geleden ook zo was, is het levensgevaarlijk als Saddam wat van plan is met die dingen. Je kunt ook maar niet afwachten tot het bewijs met massale doden pas bewezen gaat worden en in de toekomst mogelijk met atoomwapens.
pi_8396664
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:22 schreef Johnny_Walker het volgende:

[..]

Omdat de aanwijzingen/bewijzen/vermoedens groot genoeg zijn om eens de zaak aan te pakken. ALS het zo is, wat 12 jaar geleden ook zo was, is het levensgevaarlijk als Saddam wat van plan is met die dingen. Je kunt ook maar niet afwachten tot het bewijs met massale doden pas bewezen gaat worden en in de toekomst mogelijk met atoomwapens.

Da's waar. ALS Irak zulke wapens heeft is het beter om in te grijpen voordat hij ze gaat gebruiken. Maar 'k heb het idee dat Bush en Powell oorlog willen, vooral vanwege de olie.
pi_8396729
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:27 schreef Light het volgende:

[..]

Da's waar. ALS Irak zulke wapens heeft is het beter om in te grijpen voordat hij ze gaat gebruiken. Maar 'k heb het idee dat Bush en Powell oorlog willen, vooral vanwege de olie.

Oil is de keyword.
  maandag 10 februari 2003 @ 20:29:45 #45
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_8396755
quote:
Nog zo een die denkt dat alle olie van Irak na een oorlog linea recta naar de VS gaat...

Vraagje aan jou: Er ligt ongeveer 1/3 van de totale wereldvoorraad. Zie jij het zitten dan een regime a la Saddam en zn Bath-partij dit zwarte goud ten gelde mag gaan maken...
Ik denk niet dat met dat geld een sociaal stelsel in Irak opgezet gaat worden.

pi_8396765
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:29 schreef schatje het volgende:

[..]

Oil is de keyword.

Gamma
  maandag 10 februari 2003 @ 20:30:18 #47
30105 Johnny_Walker
Face the emperor
pi_8396780
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:27 schreef Light het volgende:

[..]

Dat vind ik ook een punt wat je kan aandragen om tegen een oorlog te zijn. Daar is idd wel iets voor te zeggen, maar toch denk ik niet dat dat het allerbelangrijkste punt is voor amerika.
pi_8396863
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:29 schreef Labtech het volgende:

[..]

Nog zo een die denkt dat alle olie van Irak na een oorlog linea recta naar de VS gaat...

Vraagje aan jou: Er ligt ongeveer 1/3 van de totale wereldvoorraad. Zie jij het zitten dan een regime a la Saddam en zn Bath-partij dit zwarte goud ten gelde mag gaan maken...

VS gaat solo, krijgt de volle buit, contracten al gesloten met de oppositie, OPEC buitenspel zetten, in de HP/De Tijd gelezen.
pi_8396915
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:29 schreef Labtech het volgende:

[..]

Het boeit niet zo waar die olie heengaat. Als er (bijna) geen olie zou zitten was Amerika vast niet zo oorlogsbereid.
quote:
Volgens mij gaat Saddam H. een heel leuk sociaal stelsel opzetten, zodat hij altijd veel geld blijft houden

Ik ben niet pro-Irak, maar de manier waarop Amerika te werk gaat bevalt me ook niet.

maandag 10 februari 2003 @ 20:35:23 #50
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8396928
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:33 schreef schatje het volgende:

[..]

VS gaat solo, krijgt de volle buit, contracten al gesloten met de oppositie, OPEC buitenspel zetten, in de HP/De Tijd gelezen.

En vervolgens zijn wij dus NOG afhankelijker van de VS en kunnen ze NOG meer hun zin doordrijven in de wereld. Zitten we daarop te wachten, vriendelijke vrienden die zo voor de oorlog in Irak zijn?

maandag 10 februari 2003 @ 20:38:55 #51
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_8397010
quote:
contracten al gesloten met de oppositie,
En in die contracten staat dat de VS de bronnen zo maar mag leegslurpen ? Daar zullen flink wat dollars voor in de staatskas van Irak vloeien...
quote:
En vervolgens zijn wij dus NOG afhankelijker van de VS en kunnen ze NOG meer hun zin doordrijven in de wereld. Zitten we daarop te wachten, vriendelijke vrienden die zo voor de oorlog in Irak zijn?
Als het kiezen tussen 2 kwaden is, dan heb ik liever dat we afhankelijk zijn van de nukken van de VS, dan van de nukken van een aantal oliesjeiks in Saudi Arabie (they're next...) , Bath-partij, of de Ayatollah van Iran.
  maandag 10 februari 2003 @ 20:41:48 #52
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8397086
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:38 schreef Labtech het volgende:

[..]

En in die contracten staat dat de VS de bronnen zo maar mag leegslurpen ? Daar zullen flink wat dollars voor in de staatskas van Irak vloeien...

Geloof je het zelf? Als de VS Saddam eruitgooit komt er een pro VS regering (en voor een tijd zal de VS het zelf gaan besturen). Dacht je dat GWB zijn vriendjes veel dollars gaat vragen voor die olie? Ik denkutniet
pi_8397093
quote:
Op maandag 10 februari 2003 20:38 schreef Labtech het volgende:

Jamaar, geld is toch FOUT?
Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
  maandag 10 februari 2003 @ 20:44:11 #54
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_8397130
Discussie loopt al in de Irak topics in OOG. Ook is het de bedoeling dat topicstarter (indien je graag een discussie wilt) iets meer meldt dan "...barst los...".

Dit topic gaat op slot in afwachting van Kozzmic/Doc.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')