Ik heb een rare situatie. Ik ben dit jaar voor mezelf begonnen, maar ik zat (vanwege zonnepanelen van jaren geleden) nog in de KleineOndermersRegeling. Ik heb dat (omdat ik verwacht boven de 20K omzet in 2023 uit te gaan komen) direct aangegeven bij de Belastingdienst en mijn "uitschrijving van de KOR" is goedgekeurd: per 1 april.
In concreto betekent dit dat ik dit kwartaal voor het laatst nog geen BTW-aangifte hoef te doen. Echter, nu heb ik al 2 opdrachten waarbij ik 1 opdracht al gefactureerd heb én daar BTW over heb berekend (en ontvangen). Dat had ik niet mogen/moeten doen, my mistake. De andere opdracht is via een broker die via reverse facturering werkt (ik hoef alleen uren te boeken, zij regelen de factuur). Ik verwacht dat die broker ook geen idee heeft dát ik nog in de KOR zit en gaat mij dus (ook) BTW betalen over de maand van maart.
Kortom: ik heb BTW ontvangen wat ik niet had mogen hebben. Wat moet ik daarmee doen? Terugstorten aan de opdrachtgever? Zelf houden en lekker van uit eten gaan?

Alsnog de Belastingdienst met terugwerkende kracht de KOR eerder dan 1 april laten stopzetten? Hoe werk dit?
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!