Wat mij betreft ook. Toch wel ook een paar kritiekpunten die echt minder vond maargoed, misschien is dat ook gewenning. Ben pas net voorbij die eerste baas chick dus nog helemaal niet ver. En zometeen vakantie dan kan ik ook niet spelenquote:Op maandag 16 oktober 2023 19:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Wat mij betreft de tofste non-From Software Souls game, qua combat, sfeer en wereld.
Het lijkt van alle soulslike games het meest op Dark Souls zelf.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is het de beste non-FROM souls game omdat het het meest van alles op een soulsborne lijkt, of is het wel iets unieks?
Ik vind het kopieren van soulslike vaak wel lame, niet omdat het slechte games zijn, maar omdat je voor een heel vergelijkbare game, hele nieuwe timingen en controls moet leren.![]()
Maar heb wel zin in een shotje van iets nieuws
Wat vond je minder dan?quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:36 schreef ems. het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook. Toch wel ook een paar kritiekpunten die echt minder vond maargoed, misschien is dat ook gewenning. Ben pas net voorbij die eerste baas chick dus nog helemaal niet ver. En zometeen vakantie dan kan ik ook niet spelen
De controls zijn exact zoals je ze verwacht, daar zit je zo weer in. Naast de standaard bekende controls zijn er wat leuke extra'tjes of varianten op (elementen uit) eerdere Soulslikes (beetje Bloodborne, beetje Sekiro).quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:36 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Is het de beste non-FROM souls game omdat het het meest van alles op een soulsborne lijkt, of is het wel iets unieks?
Ik vind het kopieren van soulslike vaak wel lame, niet omdat het slechte games zijn, maar omdat je voor een heel vergelijkbare game, hele nieuwe timingen en controls moet leren.![]()
Maar heb wel zin in een shotje van iets nieuws
quote:
Naar mannetje is dat ja, terwijl hij helemaal niet zo moeilijk is, het is meer die stresssituatie die dan ontstaat. Ik ren meestal ook gillend weg. Die tension zodra hij verschijnt is wel proper nice.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Meer dat het enorm overzichtelijk is.
Ik moet nou een brug over en ik zie de plank omhoog staan.
Maar om daar te komen moet ik in Umbral zijn, en na een paar minuten komt dan die Red Reaper
Waardoor ik als een bezetene weg ren en ik geen idee meer heb waar ik ben
Ligt ook een beetje aan de game. Kan je teruglezen wat er is gebeurd, zijn de controls weer snel op te pakken, waarom was je gestopt?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:51 schreef jogy het volgende:
Als je een jaar niet hebt gespeeld kan je dan beter opnieuw beginnen om weer in te komen of moet ik gewoon verder gaan?
Springen. Ik snap niet hoe ze na Elden Ring weer terug hebben kunnen gaan naar deze manier van springen zoals in de oude souls games.quote:
Niet dodgen. Springen. Als in op een platform springenquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Springen geen probleem mee, maar ik zorg dat mijn weight op medium blijft.
In de game dan
Het zijn idd weer dezelfde baby jumps die we kennen uit oudere Souls-games. En je hebt ze met regelmaat echt nodig, heeft me al wat rage-momentjes opgeleverd. Maar over de gehele lijn is het wel prima te doen, de snelheid van het sprinten ligt ook heel hoog dus daardoor spring je ook wat verder. Ik vind het er eigenlijk wel een beetje bij horen, hoe ergerlijk soms ook, maar het springen uit Elden Ring had wel de voorkeur gehad ja.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 14:51 schreef ems. het volgende:
[..]
Springen. Ik snap niet hoe ze na Elden Ring weer terug hebben kunnen gaan naar deze manier van springen zoals in de oude souls games.
Ik vind het in Axiom ('gewone' wereld) echt wel meevallen, niet (veel) meer dan menig Souls-game. Umbral Realm geeft een vertekend beeld inderdaad omdat ze daar continu spawnen, en wat Gajes ook al zei, vlug voorbij vijanden sprinten is niet altijd een optie omdat ze fucking relentless zijn in het achtervolgen (waardoor je op den duur hele legers achter je aan hebt). Naar een fog gate sprinten lukt meestal wel maar zelf dat kan verneukeratief zijn (achtervolgende vijanden kunnen je gewoon de boss area in volgen).quote:De hoeveelheid enemies. Die ligt echt wel heel erg hoog. Het is ook wel een heel klein beetje kwantiteit boven kwaliteit. Heel veel van die trashmobs die doen eigenlijk niets behalve in de weg staan. Zeker in die umbral realm loopt het vaak uit de hand.
Ik wil precies hetzelfde van mijn Souls-games, maar wat je beschrijft kan 95% van de tijd gewoon. Het is wel zo dat je soms in Umbral móet om verder te komen, maar dat zijn doorgaans dermate korte stukjes dat je binnen een minuut alweer zo'n exit-dingetje hebt. Maarja ben benieuwd wat je er van vindt als je er wat meer uurtjes in hebt zitten. Op den duur pwn je die hele Umbral Realm ook gewoon, mark my wordsquote:En heel persoonlijk: Ik ben zelf niet zo van die timed dingen in games. Zeker souls games wil ik heel rustig en voorzichtig verkennen. Ik ben niet zo goed dus dat is hoe ik dat soort games toch na een hoop trial en error kan doorspelen. Dat die umbral realm zo'n tijdbom is vind ik een onprettige mechanic. Maar dat is, nogmaals, sterk persoonlijk.
En er had van mij ook wel iets meer afwisseling gemogen in de soorten enemies.
Nu wil ik wel toevoegen dat ik een zeikerd ben en dat ik het alsnog een heel fijn spel vindtDit is ook een beetje nitpicking. Maar juist omdat het spel zo dichtbij dark souls staat kan ik het niet laten om op de details in te zoomen.
Algemeen Soulslike topic is misschien wel goed idee, dacht ik gisteren toevallig ook aan.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:17 schreef 2dope het volgende:
We lopen nu wel een beetje het Elden Ring topic te kapen... Hadden we niet ook ooit een algemene 'Souls' topicreeks? Een nieuw topic is denk ik weer onnodige versplintering, hier zitten de veteranen![]()
Ideeën? Algemeen SoulsBorne-topic is wellicht ook weer verwarrend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |