abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210978798
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]

Wat mij betreft de tofste non-From Software Souls game, qua combat, sfeer en wereld.
Wat mij betreft ook. Toch wel ook een paar kritiekpunten die echt minder vond maargoed, misschien is dat ook gewenning. Ben pas net voorbij die eerste baas chick dus nog helemaal niet ver. En zometeen vakantie dan kan ik ook niet spelen ;(
Conscience do cost.
pi_210979715
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Is het de beste non-FROM souls game omdat het het meest van alles op een soulsborne lijkt, of is het wel iets unieks?

Ik vind het kopieren van soulslike vaak wel lame, niet omdat het slechte games zijn, maar omdat je voor een heel vergelijkbare game, hele nieuwe timingen en controls moet leren. :{

Maar heb wel zin in een shotje van iets nieuws :@
Het lijkt van alle soulslike games het meest op Dark Souls zelf.
Qua combat, qua sfeer, qua wereld.

Én het doet iets nieuws, namelijk die 2 realms, dat is erg tof uitgewerkt.
pi_210979726
quote:
8s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:36 schreef ems. het volgende:

[..]
Wat mij betreft ook. Toch wel ook een paar kritiekpunten die echt minder vond maargoed, misschien is dat ook gewenning. Ben pas net voorbij die eerste baas chick dus nog helemaal niet ver. En zometeen vakantie dan kan ik ook niet spelen ;(
Wat vond je minder dan?
  Eindredactie Games maandag 16 oktober 2023 @ 23:28:54 #129
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210979972
quote:
14s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:36 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Is het de beste non-FROM souls game omdat het het meest van alles op een soulsborne lijkt, of is het wel iets unieks?

Ik vind het kopieren van soulslike vaak wel lame, niet omdat het slechte games zijn, maar omdat je voor een heel vergelijkbare game, hele nieuwe timingen en controls moet leren. :{

Maar heb wel zin in een shotje van iets nieuws :@
De controls zijn exact zoals je ze verwacht, daar zit je zo weer in. Naast de standaard bekende controls zijn er wat leuke extra'tjes of varianten op (elementen uit) eerdere Soulslikes (beetje Bloodborne, beetje Sekiro).

Je moet 'm een kans geven als je weer zin hebt in zo'n soort spelleke. Het is heel erg 'des Souls', alleen al vanwege weer het dark fantasy/medieval-thema (zwaarden/draken/magie) ipv bijv. Lies of P of The Surge, maar heeft allerlei unieke features waarmee het zich prima onderscheidt. Het is trouwens wel zeer fast-paced, stuk sneller nog dan Dark Souls 3.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_210980584
Dat moeras gebied :r :{w
pi_210980604

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2023 01:03:27 ]
  Eindredactie Games dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:33:57 #132
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210982677
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dat moeras gebied :r :{w
:D Gelukkig geen Blighttown vibes qua framerate :+

Gisteravond weer 2 bosses en meerdere mini-bosses gevloerd in de eerste poging. Dat is wel een dingetje, de bazen zijn een klein beetje underwhelming op enkele uitzonderingen na tot nu toe. Kan ook zijn dat ik gewoon extreem goed ben natuurlijk.
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_210983035
Meer dat het enorm overzichtelijk is.

Ik moet nou een brug over en ik zie de plank omhoog staan.
Maar om daar te komen moet ik in Umbral zijn, en na een paar minuten komt dan die Red Reaper :(
Waardoor ik als een bezetene weg ren en ik geen idee meer heb waar ik ben :(
pi_210983048
Gisteravond 2 bosses gedaan, die Mistress of Hounds, gewoon wegrennen voor die honden en af en toe die boss 2 klappen geven.

En die Dinges of Flesh.
  Eindredactie Games dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:31:51 #135
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210983117
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Meer dat het enorm overzichtelijk is.

Ik moet nou een brug over en ik zie de plank omhoog staan.
Maar om daar te komen moet ik in Umbral zijn, en na een paar minuten komt dan die Red Reaper :(
Waardoor ik als een bezetene weg ren en ik geen idee meer heb waar ik ben :(
Naar mannetje is dat ja, terwijl hij helemaal niet zo moeilijk is, het is meer die stresssituatie die dan ontstaat. Ik ren meestal ook gillend weg. Die tension zodra hij verschijnt is wel proper nice.
pi_210983147
Met de update van gisteravond zijn, iig op console, alle instellingen gereset naar default.

Kijk daar even naar
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:51:17 #137
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_210983829
Als je een jaar niet hebt gespeeld kan je dan beter opnieuw beginnen om weer in te komen of moet ik gewoon verder gaan?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_210983862
Ligt eraan hoeveel uur erin zitten.
Bij tientallen uren zou ik niet opnieuw beginnen, maar gewoon weer aan de controls wennen om er weer in te komen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:34:39 #139
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_210984300
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:51 schreef jogy het volgende:
Als je een jaar niet hebt gespeeld kan je dan beter opnieuw beginnen om weer in te komen of moet ik gewoon verder gaan?
Ligt ook een beetje aan de game. Kan je teruglezen wat er is gebeurd, zijn de controls weer snel op te pakken, waarom was je gestopt?

Ik had bijv. met Witcher 3 dat ik bij elke DLC weer moest wennen aan de controls, maar geen last had van het verhaal omdat DLC een losstaand verhaal is. Xenoblade Chronicles ben ik wel opnieuw begonnen, omdat ik halverwege was gestopt en het een doorlopend verhaal is.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_210984450
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 23:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

[..]
Wat vond je minder dan?
Springen. Ik snap niet hoe ze na Elden Ring weer terug hebben kunnen gaan naar deze manier van springen zoals in de oude souls games.

De hoeveelheid enemies. Die ligt echt wel heel erg hoog. Het is ook wel een heel klein beetje kwantiteit boven kwaliteit. Heel veel van die trashmobs die doen eigenlijk niets behalve in de weg staan. Zeker in die umbral realm loopt het vaak uit de hand.

En heel persoonlijk: Ik ben zelf niet zo van die timed dingen in games. Zeker souls games wil ik heel rustig en voorzichtig verkennen. Ik ben niet zo goed dus dat is hoe ik dat soort games toch na een hoop trial en error kan doorspelen. Dat die umbral realm zo'n tijdbom is vind ik een onprettige mechanic. Maar dat is, nogmaals, sterk persoonlijk.

En er had van mij ook wel iets meer afwisseling gemogen in de soorten enemies.

Nu wil ik wel toevoegen dat ik een zeikerd ben en dat ik het alsnog een heel fijn spel vindt :P Dit is ook een beetje nitpicking. Maar juist omdat het spel zo dichtbij dark souls staat kan ik het niet laten om op de details in te zoomen.
Conscience do cost.
pi_210984542
Die hoeveel enemies is soms wat overdreven ja.
Bij de Dark Souls games kon je nog rennen en op een gegeven moment gingen de meeste vijanden weer terug voorbij een bepaald punt.

Hier is dat helaas niet en zit je uiteindelijk met een hele meute.

Springen geen probleem mee, maar ik zorg dat mijn weight op medium blijft.
In de game dan :@

Ik heb de game toevallig net 2 minuten geleden weer aan gezet.
pi_210984550
Als ik een soulsgame een tijdje heb laten liggen begin ik altijd volledig opnieuw. Voor training, maar ook omdat je kwijtraakt wat je allemaal wel en niet gedaan hebt.

Ik ga die Lords of the Fallen volgende week eens proberen
-nee-
pi_210984878
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:59 schreef Gajes_Octavianus het volgende:

Springen geen probleem mee, maar ik zorg dat mijn weight op medium blijft.
In de game dan :@
Niet dodgen. Springen. Als in op een platform springen :P
Conscience do cost.
pi_210985241
Ook geen probleem mee gehad :D
pi_210985247
Hushed Saint dood, 4e poging.
Met een npc summon.
pi_210985521
Nog geen kwartier later na de vorige boss weer een boss, miniboss denk ik :D

Zal blij zijn als ik uit dat moeras gebied ben.
Onoverzichtelijk als de pest.
  Eindredactie Games dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:12:15 #147
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210986218
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 14:51 schreef ems. het volgende:

[..]
Springen. Ik snap niet hoe ze na Elden Ring weer terug hebben kunnen gaan naar deze manier van springen zoals in de oude souls games.
Het zijn idd weer dezelfde baby jumps die we kennen uit oudere Souls-games. En je hebt ze met regelmaat echt nodig, heeft me al wat rage-momentjes opgeleverd. Maar over de gehele lijn is het wel prima te doen, de snelheid van het sprinten ligt ook heel hoog dus daardoor spring je ook wat verder. Ik vind het er eigenlijk wel een beetje bij horen, hoe ergerlijk soms ook, maar het springen uit Elden Ring had wel de voorkeur gehad ja.
quote:
De hoeveelheid enemies. Die ligt echt wel heel erg hoog. Het is ook wel een heel klein beetje kwantiteit boven kwaliteit. Heel veel van die trashmobs die doen eigenlijk niets behalve in de weg staan. Zeker in die umbral realm loopt het vaak uit de hand.
Ik vind het in Axiom ('gewone' wereld) echt wel meevallen, niet (veel) meer dan menig Souls-game. Umbral Realm geeft een vertekend beeld inderdaad omdat ze daar continu spawnen, en wat Gajes ook al zei, vlug voorbij vijanden sprinten is niet altijd een optie omdat ze fucking relentless zijn in het achtervolgen (waardoor je op den duur hele legers achter je aan hebt). Naar een fog gate sprinten lukt meestal wel maar zelf dat kan verneukeratief zijn (achtervolgende vijanden kunnen je gewoon de boss area in volgen).
quote:
En heel persoonlijk: Ik ben zelf niet zo van die timed dingen in games. Zeker souls games wil ik heel rustig en voorzichtig verkennen. Ik ben niet zo goed dus dat is hoe ik dat soort games toch na een hoop trial en error kan doorspelen. Dat die umbral realm zo'n tijdbom is vind ik een onprettige mechanic. Maar dat is, nogmaals, sterk persoonlijk.

En er had van mij ook wel iets meer afwisseling gemogen in de soorten enemies.

Nu wil ik wel toevoegen dat ik een zeikerd ben en dat ik het alsnog een heel fijn spel vindt :P Dit is ook een beetje nitpicking. Maar juist omdat het spel zo dichtbij dark souls staat kan ik het niet laten om op de details in te zoomen.
Ik wil precies hetzelfde van mijn Souls-games, maar wat je beschrijft kan 95% van de tijd gewoon. Het is wel zo dat je soms in Umbral móet om verder te komen, maar dat zijn doorgaans dermate korte stukjes dat je binnen een minuut alweer zo'n exit-dingetje hebt. Maarja ben benieuwd wat je er van vindt als je er wat meer uurtjes in hebt zitten. Op den duur pwn je die hele Umbral Realm ook gewoon, mark my words
  Eindredactie Games dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:17:30 #148
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_210986262
We lopen nu wel een beetje het Elden Ring topic te kapen... Hadden we niet ook ooit een algemene 'Souls' topicreeks? Een nieuw topic is denk ik weer onnodige versplintering, hier zitten de veteranen :P

Ideeën? Algemeen SoulsBorne-topic is wellicht ook weer verwarrend
pi_210986268
Vind het alleen jammer je niet kunt switchen tussen wapens, maar die via het menu moet selecteren.

Heb momenteel 2 favoriete wapens voor mijn STR build.
Het Paladin zwaard van de Dark Crusader klasse, die is nu +3.
Die is voor reguliere vijanden.
En de Faithfull Bludgeon, ook +3.
Die is voor de bossfights.
pi_210986298
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:17 schreef 2dope het volgende:
We lopen nu wel een beetje het Elden Ring topic te kapen... Hadden we niet ook ooit een algemene 'Souls' topicreeks? Een nieuw topic is denk ik weer onnodige versplintering, hier zitten de veteranen :P

Ideeën? Algemeen SoulsBorne-topic is wellicht ook weer verwarrend
Algemeen Soulslike topic is misschien wel goed idee, dacht ik gisteren toevallig ook aan.

In de oude Dark Souls topic reeks zaten ook grotendeels dezelfde namen als hier.

Blijven toch games die niet voor iedereen zijn en een vaste schare fans kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')